Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
Adrina
Producent
Administratör
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
|
Tråd: Och de nominerade är... Postad: 23-januari-2008 vid 13:38 |
Academy of Motion Picture Arts and Sciences har meddelat vilka filmer som har en chans till en Oscar. För Disneys del har vi tre filmer på listan: Råttatouille, Fötrollad och Pirates of the Caribbean - Vid världens ände. Råttatouillebästa animerade långfilm bästa ljudmix bästa ljudredigering bästa originalmanus bästa originalmusik Fötrolladbästa sång (Happy Working Song) bästa sång (So Close) bästa sång (That’s How You Know) Pirates of the Caribbean - Vid världens ändebästa visuella effekter bästa make-up
Ändrad av Daniel - 11-februari-2008 vid 21:10
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams -
|
|
Tama
Nykomling
Poäng: 0
|
Postad: 11-februari-2008 vid 14:57 |
Tack för en underbar film, Råttatouille!!! Jag hoppas att den också får en Oscar,och även fler Oscars framöver. Jag älskar verkligen denna filmen, Råttatouille!! Det måste bli en fortsättning av Råttatouille!
|
|
stitch
Matte Artist
var: Sverige
Poäng: 678
|
Postad: 11-februari-2008 vid 18:28 |
Hur i hela världen kan Råttatouille vara nominerad för bästa animerade kortfilm?
|
|
Adrina
Producent
Administratör
|
Postad: 11-februari-2008 vid 21:10 |
oups
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams -
|
|
Dunderklumpen
Regissör
Poäng: 119
|
Postad: 13-februari-2008 vid 13:00 |
Råttatouille får väl med största sannolikhet bästa animerade långfilm och det blir nog den enda statyetten Disney får lägga vantarna på i år.
Pirates of.. för visuella effekter.. nja, Transformers ligger nog närmare till hands där.
|
|
stitch
Matte Artist
var: Sverige
Poäng: 678
|
Postad: 13-februari-2008 vid 13:16 |
Vilka fler är nominerade för bästa animerade långfilm?
|
|
Adrina
Producent
Administratör
|
Postad: 13-februari-2008 vid 17:10 |
quintus skrev:
Pirates of.. för visuella effekter.. nja, Transformers ligger nog närmare till hands där. |
Jag tror nog att POTC3 har en viss chans med sekvensen med malströmmen, den var ganska imponerade och vad jag förstår, något banbrytande. Nu har jag ju inte sett Transformers, men jag kan tänka mig att de mesta av de Visuella effekterna där består mycket av explosioner, robotar och andra diverse destruktiva effekter, även om det ser snyggt ut, så är det gammal skåpmat för vad man använder Visuella effekter till.
|
- Robin Williams -
|
|
Dunderklumpen
Regissör
|
Postad: 14-februari-2008 vid 13:36 |
Nja, tidigare pirates fick väl en Oscar för best visual.. 2006 el. liknande vilket borde dra ner chanserna något?
Samtidigt visade Transformers faktiskt prov på naturligare integration mellan effekter och storstadsmiljö än tidigare (därmed inte sagt att det är bra.. och filmen var ju genomrutten). Den där vidriga känslan av filter på filter med en "dimmig" bild infann sig aldrig riktigt, vilket man trodde den skulle göra.
|
|
Adrina
Producent
Administratör
|
Postad: 14-februari-2008 vid 16:12 |
quintus skrev:
Nja, tidigare pirates fick väl en Oscar för best visual.. 2006 el. liknande vilket borde dra ner chanserna något? |
Bara fråga Proximus hur ofta jag ältar detta men, Howard Shore lyckades ju få två Oscar för bästa "original" musik för SAMMA musik han van för den första och sista Sagen om Ringen (Zzzz) -filmerna, vilket jag har irriterat mig väldigt mycket. Jag tycker att Danny Elfman kunde ha fått en Oscar för big Fish det året men Nej... Juryn skulle promt ge Peter jacksons sista del i sitt filmspektakel-triologi, full pot av någon oförklarlig anledning *skakar på huvudet*
|
- Robin Williams -
|
|
Proximus
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori
Poäng: 460
|
Postad: 14-februari-2008 vid 19:33 |
Daniel skrev:
quintus skrev:
Nja, tidigare pirates fick väl en Oscar för best visual.. 2006 el. liknande vilket borde dra ner chanserna något? |
Bara fråga Proximus hur ofta jag ältar detta men, Howard Shore lyckades ju få två Oscar för bästa "original" musik för SAMMA musik han van för den första och sista Sagen om Ringen (Zzzz) -filmerna, vilket jag har irriterat mig väldigt mycket. Jag tycker att Danny Elfman kunde ha fått en Oscar för big Fish det året men Nej... Juryn skulle promt ge Peter jacksons sista del i sitt filmspektakel-triologi, full pot av någon oförklarlig anledning *skakar på huvudet*
|
Det var då ett ***** gnäll, RotK var värd varenda en av sina Oscars /shoo
|
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"
|
|
Dunderklumpen
Regissör
|
Postad: 25-februari-2008 vid 07:09 |
Ratatouille väntad vinnare, men Golden Compass... jaha....nja..aja.
|
|
Proximus
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori
Poäng: 460
|
Postad: 25-februari-2008 vid 07:30 |
quintus skrev:
Ratatouille väntad vinnare, men Golden Compass... jaha....nja..aja. |
Ett mycket märkligt beslut minst sagt.
|
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"
|
|
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
Poäng: 725
|
Postad: 03-mars-2008 vid 21:15 |
Ratatouille är värd en oscar!
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.
|
|