Håller med, manuset i Frozen är rätt värdelöst. Största problemet är enligt mig att filmen trots att den försöker visa en systrarelation knappt låter dem interagera någonting och de få scener då de faktiskt interagerar är det antingen negativt eller forcerat/onaturligt. (Och att Anna spenderar mycket mer tid med sitt obligatoriska love interest än med Elsa underminerar hela "systerfilm"-idén...)
Det finns också många andra problem: Ingen förklaring om hur magin fungerar i filmens universum eller varför Elsa behövde vara is-olerad (Hah) i tolv år, ingen förklaring varför Anna var totalt ensam utan Elsa trots att det är etablerat att hon är mycket social och därför enkelt hade kunnat socialisera med tjänstefolk eller något, samt en massa annat som inte heller förklaras.
Filmen verkar inte kunna bestämma sig för om vi ska sympatisera med Elsa eller ej ( Jag menar, hon skadar sin syster och det första hon gör är att åkalla ett snömonster för att jaga bort dem...) Den där hertigen från början av filmen (Minns inte vad han hette och orkar inte kolla upp det) byggs i första akten upp som om han kommer vara filmens antagonist och glöms sedan bort totalt, och avslöjandet av Hans sanna natur kommer totalt ur det blå då det inte finns någonting tidigare i filmen som antyder att han inte har helt rent mjöl i påsen.
Misstänker att det antingen gjordes för att manusförfattarna kom på att "jajustja, vi måste ju ha en antagonist och vår deadline är imorgon" eller för att Anna inte skulle behöva välja mellan två potentiella love interests för den obligatoriska (Läs: helt onödiga och kommer bara i vägen för den relation filmen borde kretsa kring) romansen.
Ursäkta ranten, men det här är en film jag har mycket att säga om, och inte mycket av det är positivt...