| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
kung-triton
Clean-up Artist
Status: Offline
Poäng: 278
|
inläggsval
Citera Svar
Tråd: Hos Musse Postad: 28-januari-2007 vid 11:00 |
|
Hur många dvd:er med "Hos Musse" finns det? kan bara komma på "Hos Musse skurkarna" och "Musse Piggs magiska jul". Finns det några mer. Om det inte finns tycker jag man borde göra det!
|
 |
Anders M Olsson
Regissör
var: Sverige
Poäng: 849
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-januari-2007 vid 15:01 |
Det finns inga andra än de du nämner. Dock innehåller USA-utgåvan av Musse Piggs magiska jul (Mickey's Magical Christmas - Snowed in at the House of Mouse) ett bonusavsnitt av Hos Musse som inte finns med på den svenska utgåvan. Sen finns det ett par DVDer med kortfilmer ur Musses verkstad och Hos Musse: Musses skrattfabrikKalle Anka presenterar Kim PossibleÄntligen jullov
Ändrad av Anders M Olsson - 28-januari-2007 vid 15:05
|
|
|
 |
mimmi
Effektanimatör
Poäng: 133
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-juni-2007 vid 00:03 |
Haha, "Hos Musse" är ett så sjukt härligt program.
|
|
anything can happen with a little pixie dust
|
 |
storhe5
Huvudanimatör
Poäng: 271
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-juni-2007 vid 22:04 |
Håller med dig, mimmi! "Hos Musse" visar på både Disney Channel och Toon Disney varje dag hur många gånger som helst sammanlagt. Jag måste se "Hos Musse" varje dag.
|
 |
mimmi
Effektanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-juni-2007 vid 18:08 |
storhe5 skrev:
Håller med dig, mimmi! "Hos Musse" visar på både Disney Channel och Toon Disney varje dag hur många gånger som helst sammanlagt. Jag måste se "Hos Musse" varje dag. 
|
åh, vad kul! Jag har inte någon av de kanalerna så jag får nöja mig med att se ett avsnitt varje lördag (vilket jag tyvärr ofta missar!!!)
|
|
|
 |
storhe5
Huvudanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-juni-2007 vid 20:39 |
|
Ja, både disneykanaler är faktiskt betalkanaler. Men det är inga problem. Jag är faktiskt från Finland och har digitalbox och så disneykanalerna som tilläggsutbud förstås. Man betalar bara vart tredje månad och disneykanalerna brukar inte va så himla dyra.
|
 |
mimmi
Effektanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-juni-2007 vid 20:46 |
|
Jag kommer ihåg hur mycket jag ville ha Disneychannel när det kom, men pappa sa att jag var för stor och skulle tröttna, men se - jag älskar ju Disney än idag så nu kan jag ångra att jag inte tjatade ännu mer.
Jag trodde dock att de kanalerna var dyra. Är det värt det då? Visar det inte mestadels halvdåliga serier?
|
|
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
Poäng: 725
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-juni-2007 vid 15:28 |
|
Hos Musse är den bästa serien! gillar dock inte disneychannel längre men Hos Musse är helt underbar.
Ändrad av Art_of_Minnie - 28-mars-2010 vid 19:04
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.
|
 |
Eliaspbo
Foley Artist
var: Sweden
Poäng: 571
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-mars-2010 vid 21:15 |
|
Vet någon om den kommer visas på disney channel, disney xd eller svt igen.
|
 |
Jeppe
Matte Artist
var: Dalarna
Poäng: 692
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-mars-2010 vid 21:24 |
Jag tycker inte om Disneychannel, serierna där är av väldigt dålig kvalité, Hos Musse är väl helt ok. Men resten av de tecknade serierna är riktigt dåliga. De "otecknade" serierna är ofta även dom hemska, men de har vissa ljuspunkter:
Zack och Cody: Barnen är överspel på hög nivå i alla fall för en TV-serie, sätte de rör sig på och pratar på passar mycket bättre på en teater, de enda som är bra med den är de vuxna skådespelarna och då speciellt mamman och hotelldirektören.
Hannah Montana: Usch, ryser vid bara tanken, nej det är något med hela serien, och speciellt med Miley Cyrus som jag inte klarar av. Det finns nog nästan ingen riktigt ljuspunkt här, men jag kan säga Överspel, överspel, överspel.
Magi på Waverly Place: Den serie de har lyckats bäst med, den har i alla fall någon form av humor som jag gillar, skådespelarna är helt ok, och jag gillar idén med serien.
|
 |
Eliaspbo
Foley Artist
Poäng: 571
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-mars-2010 vid 11:30 |
|
De enda disneyserierna jag gillar är hos musse, lilla djungelboken, timon och pumbaa, quack pack, nya äventyr med nalle puh, den lilla sjöjungfrun, de 101 dalmatinerna, ducktales, räddningspatrullen, nalle har ett stort blått hus, boken om puh, disneys djurens värld, higglystans hjältar, musses klubbhus, mina vänner tiger och nalle puh och små einsteins, händelserika, roliga och bra kvalite.
|
 |
Jeppe
Matte Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-mars-2010 vid 20:23 |
|
Vissa av de där sänds ju knappt längre, eller? De enda var det ju inte heller, det där var ju typ alla tecknade serier. Händelserika, nja, mjo, kanske. Roliga, det beror på vad du menar med roligt. Bra kvalité Hahahahahahahahahahaha, du måste skoja med mig Bild och ljudkvalité struntar jag i, men om vi bara tittar på programmen, Higglystans hjältar t.ex., de gillar att vara inuti varandras magar...Creepy.
|
 |
Tinsan-girl
Producent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-mars-2010 vid 21:53 |
Jeppe skrev:
Higglystans hjältar t.ex., de gillar att vara inuti varandras magar...Creepy. |
Vad i allsin dar säger du Jeppe?!? Är karaktärerna i varandras magar?! 
Åh hu!! Fy så vidrigt! I ett program som är för barn dessutom! Urk så äckligt! Oh, tänk om jag hade sett den där serien! Usch, jag mår illa bara tänker på det!  
Tur att man väljer vad man ska se! Tack, snälla Jeppe för att du skrev. Det blev som en varning för mig, tack, tack!
|
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
|
 |
Jeppe
Matte Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-mars-2010 vid 21:58 |
Grejen är den att hela deras värld "Higglystan" är inspirerad av ryska dockor (såna här som man kan ta isär så hittar man en mindre version av dockan inuti) så nästan allting ivärlden träd, bilar (Det mesta helt enkelt går att dela itu, när de blir rädda så brukar alla mindre hoppa in i den störres magar tills alla karaktärer är tillsamman inuti den största av dem, sjukt. Varje program går ut på att de får problem med något och måste fråga en vuxen, helt plötsligt så kommer den de berhöver in i rummet, det kan vara en byggarbetare, en forskare, eller en barnavkt (Än en gång vad som helst) En gång så kom det en grävskopeförare för att flytta en jordhög så att de kunde se solnedgången.
Helt enkelt Playhouse Disney serier kan vara trevligt att se för vissa, men jag säger nej till det mesta förutom möjligtvis, Musses klubbhus och Händige Manny som jag kan klara ibland närt jag är barnvakt åt min lillasyster.
|
 |
Tinsan-girl
Producent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-april-2010 vid 22:58 |
Jeppe skrev:
Grejen är den att hela deras värld "Higglystan" är inspirerad av ryska dockor (såna här som man kan ta isär så hittar man en mindre version av dockan inuti) så nästan allting ivärlden träd, bilar (Det mesta helt enkelt går att dela itu, när de blir rädda så brukar alla mindre hoppa in i den störres magar tills alla karaktärer är tillsamman inuti den största av dem, sjukt. Varje program går ut på att de får problem med något och måste fråga en vuxen, helt plötsligt så kommer den de berhöver in i rummet, det kan vara en byggarbetare, en forskare, eller en barnavkt (Än en gång vad som helst) En gång så kom det en grävskopeförare för att flytta en jordhög så att de kunde se solnedgången. |
Nämen oj! Då har jag missuppfattat alltihop! Jamen sånt är ju lätt hänt. Men det låter oerhört konstigt...och lite för rörigt för min smak. Nåja, då vet jag i alla fall att jag inte behöver bry mig, för är det så där konstigt, skulle jag bara somna i soffan.
|
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
|
 |