Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Konstiga framsidor!

Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
gustav_disney View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera gustav_disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Konstiga framsidor!
    Postad: 17-januari-2007 vid 15:13
Jag tycker att det kommer endel konstiga framsidor på filmer!
Peter Pans är ju ganska konstig! han ser inte ut som han brukar!
varför är det såhär??
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sverige
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-januari-2007 vid 18:00

Konstig? Du kan väl vara lite mer specifik

Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sweden
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2007 vid 14:33
Du menar att det inte är lika fint målat som i själva filmen?
Det kan jag faktiskt störa mig lite på själv. Ta till exempel den nya utgåvan av "Den lilla sjöjungfrun". Personligen tycker jag att framsidan är hemsk. Men man får trösta sig med att det trots allt är insidan som räknas.Smile
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2007 vid 14:50
fast det är ju omslaget som ska ge första intrycket. jag tycker själv att inte alla omslag är så fina.
jag förstår inte varför men nu för tiden verkar omslagen ha titeln i mitten och en stor bild på huvudpersonen och sen några ströbilder rutom. titta till exempel på omslagen till Lejonkungen, Aladdin, Askungen, Bambi, Peter Pan
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2007 vid 20:09
Tycker att de äldre vhs-omslagen (då främst Djungelboken, Skönheten och Odjuret, Robin Hood och Aladdin) är finare än dvd-omslagen nästan hela bunten. Mer stämning att titta på dom omslagen, om ni förstår hur jag menar Tongue
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 10:55
Exakt, kunde inte sagt det bättre själv. Kan inte komma på ett enda dvd omslag som är bättre än vhs omslagen. Och Den lilla Sjöjungfruns omslag är ju, som någon sa, hemsk!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 18:02
Håller som vanligt helt med Hades och Bara lilla jag. Vilken tur att jag nästan har en komplett vhs-samling då. Wink
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 19:05

Har också mest vhs:er. Problemet är att kvaliteten är bättre på dvd:erna så har börjat införskaffa dem nu. Trots de fula framsidornaWink

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2007 vid 18:49

Jag har också gått över till dvd nu. De har dessutom roligt extramaterial som aldrig kommer med på vhs:en. Men den största delen har jag fortfarande på vhs. Får väl uppdatera efter hand. Tongue

Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2007 vid 16:50
Precis, det är ju det som lockar också. Men man får väl, som du sa, uppdatera efter hand. Fast än sålänge är det inte allt för många jag har köpt på dvd som jag redan har på vhs.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2007 vid 18:26
Heja vhs-omslagen! :D Jag älskar själva ryggen när huvudpersonen sticker ut sådär mysigt. ^_^ Och framsidan... wooohoo! Tycker dock att Herkules vhs-framsida är väldigt fult målad.
what's so civil about war anyway?
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2007 vid 19:29
Jag måste säga att jag föredrar de nyare - nu kommer ni väl att lyncha mig! Men jag tycker att DVD-omslagen där huvudpersonerna ser datoranimerade ut är fantastiskt vackra. Dessutom påminner de mig om den underbara 4D-filmen i Magic Kingdom på Disney World i Florida. Har någon sett den? Åh... det är en 20 min lång tredimensionell film där alla klassiker datoranimerats, helt otroligt! Dessutom har de lukter, vattenstänk och luftpustar...  Jag såg den filmen säkert tio gånger Heart 
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Starchild View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera Starchild Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 19:08
det nya "preliminära" omslaget för micke och molle tycker inte jag var särskilt vackert..
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 19:33
Det har jag inte sett. Hur ser det ut?
Till toppen
Starchild View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

inläggsval inläggsval   Citera Starchild Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 19:34
http://www.discshop.se/shop/img/omslag/front_large/1/61951.jpg

en preliminär bild på hur det hela kommer se ut.
Till toppen
Starchild View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

inläggsval inläggsval   Citera Starchild Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 19:35
Postad av Starchild Starchild skrev:

http://www.discshop.se/shop/img/omslag/front_large/1/61951.jpg

en preliminär bild på hur det hela kommer se ut.

Förlåt mig det är jag som noterat fel.. det var omslaget till 2an....
men det är fortfarande inte fint :)
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 20:02
Ja, det var den enda jag hittade också. Nej, det var väl sådär. Ser lite plastigt ut på nåt sätt :P
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 23:58
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Har också mest vhs:er. Problemet är att kvaliteten är bättre på dvd:erna så har börjat införskaffa dem nu. Trots de fula framsidornaWink

Jag funderar på att också införskaffa alla klassikerna på DVD eftersom jag har märkt att mina VHS inte är i det bästa skicket längre. I alla fall så vill jag ha dom klassiker som jag tycker bäst om. Det är ju roligare med bättre bild, ljud och all extramatrial. Men problemet är att jag avskyr att dom har börjat dubba om filmerna! Till exempel så verkar dom ju ha dubbat om scener ur Aladdin. För dom har väl inte dubbat om hela filmen? Då dör jag..!Shocked
Och den här extrascenen som dom har lagt till i Skönheten och Odjuret förstör hela filmen. Jag hoppas att det är valbart att inte ha med den för det var det värsta jag sett. Jag förstår att dom inte valde att ha med den från början. Men så är det ju också svårt att få tag i DVD:er som till exempel Skönheten och Odjuret eftersom den bara finns under en begränsad tid. Jag förstår inte varför. Varför ska inte alla som vill få köpa dom DVD:erna. Dom tjänar ju mer på det menar jag.Confused
It's a piece of cake
Till toppen
Starchild View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

inläggsval inläggsval   Citera Starchild Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2007 vid 01:08

Fircone  det är så här att de tjänar mer på att bara sälja dem under en begränsad tid. Finns filmerna alltid att tillgå tänker de flesta att den finns ju så den kan jag köpa längre fram i tiden, till skillnad från när man vet att den bara finns en begränsad tid att man skyndar sig att köpa den innan den försvinner,

Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2007 vid 10:30
Ah right. Men det är synd för jag vill jättegärna ha till exempel Skönheten och Odjuret på DVD utan betala skyhögt. Nåja, jag får nöja mig med min VHS så länge.Smile
It's a piece of cake
Till toppen
Starchild View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

inläggsval inläggsval   Citera Starchild Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2007 vid 14:49
jo men den dyker ju upp igen om ett gäng år eller så :)
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2007 vid 15:28
Postad av Fircone Fircone skrev:

Jag funderar på att också införskaffa alla klassikerna på DVD eftersom jag har märkt att mina VHS inte är i det bästa skicket längre. I alla fall så vill jag ha dom klassiker som jag tycker bäst om. Det är ju roligare med bättre bild, ljud och all extramatrial.

Tänker precis likadant. Jag vill inte ha alla på dvd, det är inte nödvändigt. Men de som jag gillar mest vill jag ha. Så tror jag är uppe i 10 filmer som jag ska försöka få tag i. Skönheten och Odjuret är en av dem men jag tänker vänta tills den kommer ut igen, istället för att köpa den för typ 1000kr på nätet vilket jag tycker är lite överdrivet.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Starchild View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

inläggsval inläggsval   Citera Starchild Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2007 vid 17:05
undrar om det finns nån som är värre än mig?
jag vill självklart ha alla disneyklassiker uppföljare kortfilmer och annat kul disney gjort, ok kanske inte alla otecknade filmer..
men tex tarzan finns ju med gammal omslag utan klassiker märke på ryggen den måste man ha även den nyare med klassikermärke på ryggen,
jag jagar både nya och gamla utgåvor av alla klassiker+uppföljare till samlingen, och nu när jag tänker efter kanske man skall samla på alla utgåvor/omslag till vhs inte för jag äger nån vhs spelare längre men bara för att LOL
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 15:14
Jag är glad att jag har engelska utgåvan av Den Lilla Sjöjungfrun. Den har samma bildomslag som USA utgåvan. Svenska dvd utgåvan har inget fint dvd omslag. Gillar däremot Lejonkungens väldigt mycket. Och några fler.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2007 vid 16:34
Nu har de lagt upp Djungelbokens preliminära framsida på disney.com. Bilden i sig är det inget fel på, men figurerna ser inte ut som de gör i filmen (precis som vissa skrivit om Den lilla sjöjungfruns och Peter Pans framsidor)! Varför inte ha exakt samma bild fast med "ordentligt" ritade figurer? Eller varför inte den gamla postern med de flesta karaktärerna (den där Baloo använder Kaa som lian)? Nä, denna framsidan är nog en av de skummaste, har inte en chans mot den gamla vhs-framsidan :P
Till toppen
skymningssaga View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera skymningssaga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2007 vid 14:15
Postad av Hades Hades skrev:

Tycker att de äldre vhs-omslagen (då främst Djungelboken, Skönheten och Odjuret, Robin Hood och Aladdin) är finare än dvd-omslagen nästan hela bunten. Mer stämning att titta på dom omslagen, om ni förstår hur jag menar Tongue

Ja, hitills tror jag inte att jag har hittat ett endaste DVD-omslag som jag tycker bättre om än VHS-omslaget. (Jag var inne på att "Ringaren i Notre Dame"-omslaget var finare på dvd:n men sen kom jag fram till att det ser ut som om Esmerlada ska slå ner Quasimodo från räcket med sin glaskula). Confused
Jag tycker särskilt mycket om VHS-omslagen på Snövit, Bambi (-94), Askungen, Peter Pan, Robin Hood och omslaget från -91 på Den lilla sjöjungfrun. Smile Håller med fullständigt om att det är mer stämning i vhs:erna! Dessutom älskar jag dom små bilderna på ryggen. (Som för övrigt fanns på dvd:erna förrut ju, men som försvann! Confused Vet inte hur det är med er (?) men något sådant stör mig oerhört mycket! Ser jättekonstigt ut när dom står i bokhyllan och så har några bild på ryggen och några inte. Jag gör därför så att jag väntar tills dvd:erna kommer ut i nysläpp/specialversioner nu (dom har ju inte bild på ryggen) och så bygger jag upp hela min klassiker-samling utan "småbild" på ryggen så den blir enhetlig.)
Jag samlar därför på alla klassikerna på dvd och vhs. Kan tyckas onödigt, men jag tycker det är en så härlig känsla med vhs, omslagen och allt. Samtidigt vill jag ju ha dvd:erna eftersom man kan se dom både på svenska och originalspråket, vilket jag tycker är största fördelen gemtemot vhs:erna. Sen kan ju bonusmaterial vara lite kul också, även fast jag aldrig brytt mig särskilt mycket om det.
Gaston: "How can you read this? There's no pictures!"
Belle: "Well, some people use their imagination."
Till toppen
skymningssaga View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera skymningssaga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2007 vid 14:23
Postad av Starchild Starchild skrev:

undrar om det finns nån som är värre än mig?
jag vill självklart ha alla disneyklassiker uppföljare kortfilmer och annat kul disney gjort, ok kanske inte alla otecknade filmer..
men tex tarzan finns ju med gammal omslag utan klassiker märke på ryggen den måste man ha även den nyare med klassikermärke på ryggen,
jag jagar både nya och gamla utgåvor av alla klassiker+uppföljare till samlingen, och nu när jag tänker efter kanske man skall samla på alla utgåvor/omslag till vhs inte för jag äger nån vhs spelare längre men bara för att LOL

Jag är nog inte värre än dig Wink men kanske nästan likadan. Jag vill ha alla disneyklassiker på dvd och vhs. Alla uppföljare (utom Poccahontas which I hate), kortfilmer, samlingar, serier osv. Fast jag vill inte heller ha alla otecknade (räknar liksom inte dom till Disney på nått sätt).
Gaston: "How can you read this? There's no pictures!"
Belle: "Well, some people use their imagination."
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 19:58
Brukar ni ställa dvd filmerna i nummerordning ? (De nummrerade filmerna)
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 20:05
Nix pix, inte jag i alla fall. Alla mina filmer står helt huller om buller utan någon speciell ordning. Är ganska slarvig av mig, höhö. Embarrassed
It's a piece of cake
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 20:21
Alla mina Disneyklassiker står i nummerordning i min hylla. Big%20smile 
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media