Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Releasedatum, nyreleaser.

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
winis View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 09-november-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera winis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Releasedatum, nyreleaser.
    Postad: 09-november-2006 vid 08:43

Hej!

Mitt första inlägg här, så jag är kanske vilse på det, men....
 
Jag och min sambo har, precis som många av er, börjat samla på disneys klassiker. Och jag måste säga att denna sida är en otroligt bra hjälp för att leta filemer.
 
Men något jag skulle vilja veta är om någon sitter på en lista med releasedatum för kommande nyreleaser av klassikerna?
 
Har precis köpt boxen med Saludos Amigos, The Three Caballeros, Make Mine Music, MelodyiTime och The Adventures OfiIchabod & Mr. Toad. har även förhandsbokat Den lilla sjöjungfrun.
Har hört rykten om att Djungelboken skall släppas nästa år, men inte hittat någon fakta som stöder det.
 
Någon som vet? 
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2006 vid 09:45
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
winis View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 09-november-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera winis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2006 vid 10:04
Ahhh, precis vad jag efterlyste, tack!
 
Det första man blir blind på, är ögonen Embarrassed
Till toppen
maniac View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 21-februari-2005
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera maniac Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2006 vid 11:04
Såg att Peter Pan kommer nästa år, kan det stämma?
Någon som vet?
Till toppen
Matewan View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 21-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Matewan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2006 vid 16:15
Postad av winis winis skrev:

Har precis köpt boxen med Saludos Amigos, The Three Caballeros, Make Mine Music, MelodyiTime och The Adventures OfiIchabod & Mr. Toad. 
 
Det skulle vara intressant att få veta om det handlar om de numera censurerarde versionerna. Saknas t.ex. ""The Martins & The Coys" i Make Mine Music?
Till toppen
winis View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 09-november-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera winis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2006 vid 06:24
Har faktiskt inte hunnit titta på den än......
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2006 vid 11:07
Postad av Matewan Matewan skrev:

Det skulle vara intressant att få veta om det handlar om de numera censurerarde versionerna. Saknas t.ex. ""The Martins & The Coys" i Make Mine Music?

The Martins and the Coys finns med, så filmen är komplett.

Dock är avsnittet All the Cats Join In fortfarande lätt censurerat. Flickans "behag" har plattats till i ett par scener genom elektronisk retuschering.

Se den här sidan för ett exempel:
http://disneyania.tonakaistudio.com/filmer/spelafoermig.htm

Iofs är det tråkigt att filmen fortfarande är censurerad, men å andra sidan är det bilder som svischar förbi så snabbt att man knappast har en chans att se skillnaden utan att frysa filmen och granska den bild för bild.

Övriga filmer i boxen är i princip likadana som UK-utgåvorna. Tre caballeros, Melody Time och Ichabod är orörda och kompletta. Långbens rökning är borttagen i Saludos Amigos.


Ändrad av Anders M Olsson - 18-november-2006 vid 11:12
Till toppen
maniac View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 21-februari-2005
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera maniac Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2006 vid 18:11
Ingen som kan svara på min fråga angående om Peter Pan släpps nästa år?!
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2006 vid 19:20
Postad av maniac maniac skrev:

Ingen som kan svara på min fråga angående om Peter Pan släpps nästa år?!
 
ja de är ju en trailer för den innan den lilla sjöjungfrun och då står det ju att den kommer nästa år så då gör den nog det WinkTongue
Love will be your guide
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media