Idag fick jag äntligen hem mitt medlemspaket från
D23 - Disneys officiella fan-klubb (
http://d23.disney.go.com/)
Medlemspaketet innehöll, förutom ett medlemskort med mitt namn, ett medlems-certifikat, ett välkomstbrev och ett armbandsur med en bild på Musse Pigg och klubbens logga - D23 - på urtavlan.
Nummer 23 syftar på det år som Disney-företaget grundades, och D:et står givetvis för Disney.
I medlemskapet ingår också ett nyhetsbrev via mail, som utkommer varannan vecka, olika erbjudanden och rabatter på merchandise via disneystore.com, en medlemstidning som kommer ut med 6 nummer om året, med information och nyheter om olika projekt och filmer, samt inbjudningar till olika events som hålls ett par gånger om året, t.ex. på Disneyland och Walt Disney World.
Årsavgiften är relativt hög - och när man som jag bor i Sverige är det inte helt lätt att utnyttja medlemskapet fullt ut, eftersom det blir svårt att ta sig till de olika eventen - men när jag nu såg att det finns en officiell fan-klubb för Disney-entusiaster, då var jag bara tvungen att skaffa mig ett medlemskap. Är man besatt av Disney så är man.