| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
råttigan84
Clean-up Artist
Status: Offline
Poäng: 59
|
inläggsval
Citera Svar
Tråd: Svärdet i stenen, nya utgåvan Postad: 28-mars-2009 vid 13:09 |
|
Fick hem den nya utgåvan av Svärdet i stenen i onsdags och såg den idag. Ingen av mina favoriter, inte ens som barn. Tycker den saknar spänning och känsla. Men charmigt och trivsamt är det ändå.
DVD-utgåvan hade ett väldigt fint papphölje och bra bild. Däremot skar sig de svenska rösterna på ett obehagligt, gällt sätt. Har någon annan detta problem? Har inte sett den engelska versionen än.
Det medföljde dessutom två roliga kortfilmer med musse och långben, och det är alltid ett litet extra plus i kanten! Någon annan som sett den nya utgåvan?
|
|
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
|
 |
Anders M Olsson
Regissör
var: Sverige
Poäng: 849
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-mars-2009 vid 19:39 |
råttigan84 skrev:
DVD-utgåvan hade ett väldigt fint papphölje och bra bild. Däremot skar sig de svenska rösterna på ett obehagligt, gällt sätt. Har någon annan detta problem? Har inte sett den engelska versionen än. |
Ja, det svenska ljudspåret låter illa. Tydligen har Disney försökt göra en 5.1-mix med alltför dåligt utgångsmaterial. 2002 års utgåva är behäftad med samma problem. Däremot låter 1999 års utgåva bra, eller i varje fall mycket bättre. Men den är endast i mono. Även äldre VHS-utgåvor har acceptabelt ljud.
|
|
|
 |
Yeestaynes
Storybordartist
Poäng: 65
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-april-2009 vid 10:30 |
På min 2009 utgåva av svärdet i stenen är det äldre nyheter, som törnrosas 50 års jubileums utgåva, tingeling, och 101 dalmatiner II. Jag har de flesta nya disney dvd utgåvor och blu ray discar, och en sak som jag har märkt är att det alltid kommer nya nyheter efter att de äldre nyheterna antingen gått på bio eller släppts på dvd (beroende på vilken nyhet det är), men inte på den här utgåvan, den har nyheter från i höstas, är det någon som har samma "problem"? Ok, de förstör ju inte precis utgåvan, det är ju filmen som räknas, men jag blev bara och störa mig på de 
Ändrad av Yeestaynes - 05-april-2009 vid 10:37
|
 |
disney_girl
Medproducent
Poäng: 1797
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-april-2009 vid 10:51 |
|
Hur är nya utgåvorna av Robin Hood och Pinocchio ? Är det bra ljud och bild på dom m.m ?
|
 |
Yeestaynes
Storybordartist
Poäng: 65
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-april-2009 vid 11:02 |
Jag tror de fanns en tråd angående kvaliteten på nya utgåvan av robin hood... jo de fanns det http://www.magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=1409& pinocchio är fantastiskt restaurerad om jag får säga det själv, har aldrig sett bättre ut 
Ändrad av Yeestaynes - 05-april-2009 vid 11:03
|
 |
råttigan84
Clean-up Artist
Poäng: 59
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-april-2009 vid 16:57 |
|
Ja, Robin Hood och framförallt Pinocchio har helt fantastiska utgåvor. Synd bara att svenska ljudet på svärdet i stenen var så uselt. Det var faktiskt svårt att höra vad de sade ibland.
|
|
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
|
 |
Anders M Olsson
Regissör
Poäng: 849
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 08-april-2009 vid 14:40 |
Yeestaynes skrev:
På min 2009 utgåva av svärdet i stenen är det äldre nyheter, som törnrosas 50 års jubileums utgåva, tingeling, och 101 dalmatiner II. Jag har de flesta nya disney dvd utgåvor och blu ray discar, och en sak som jag har märkt är att det alltid kommer nya nyheter efter att de äldre nyheterna antingen gått på bio eller släppts på dvd (beroende på vilken nyhet det är), men inte på den här utgåvan, den har nyheter från i höstas, är det någon som har samma "problem"? |
Alla exemplar av 2009 års utgåva är likadana, så det är inte bara du som har problemet (om det nu är något problem?). Att det är äldre trailers på den här utgåvan beror på att den producerades redan i mitten av förra året. Man samproducerar utgåvorna för många länder samtidigt, men sen kan det ibland skilja ganska lång tid mellan releasedatum i olika länder. Just den här filmen fick Sverige ganska sent.
Ändrad av Anders M Olsson - 08-april-2009 vid 14:41
|
|
|
 |