Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disney-samlingar

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Disney-samlingar
    Postad: 26-maj-2008 vid 18:48
HEJ allihop, jag älskar att kolla på olika disney samlingar så jag har surfat runt lite för att hitta olika som jag tänkte dela med mej av. Dessa är det största jag hittat och kanska mer intressant att se. Om ni känner till nån annan samling eller vill lägga in eran egen skulle det vara jättekul!
 
här är ju den största som jag redan lagt in på en tråd här men ändå:
 
http://www.disneytattooguy.com/housepics.htm
 
sen har vi två videos från youtube:
 
 
 
Här kan vi se en massa fina ariel-samlingar.
 
 
 
 
 
och här har vi disney pins samlingar:
 
 
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2008 vid 19:56
hittade mer disneysamlingar!
 
 
Lejonkungen samling.
 
 
övrig disney samling:
 
ännu en lejonkungen samling:
 
 
Stitch samling:
 
 
Belle dockor samling:
 
 
övrig disney samling:
 
 
Ariel samling:
 
 
 
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2008 vid 11:37
hur har du fått tag på allt XD älskar dina samligar
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2008 vid 17:44
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

hur har du fått tag på allt XD älskar dina samligar
 
Åhh, nej nej. som jag sade i första inlägget är det olika disney samlingar jag hittat på nätet som folk lagt ut. Det är inte mina prylarWink
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Lamme View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 24-april-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Lamme Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2008 vid 21:55
Åhhh man tittar i en hög med samlingar som dom på bilderna och hittar flera saker som man hade som liten! T.ex. så såg jag att på den stora lejonkungen samlingen så i mitten låg det en sån här handhållen tv-spels grej! Älskade den som barn! :D
Håll 2-D animationen levande!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2008 vid 23:21
Jag har en större samling Disney-serietidningar. Räknas det, trots att det inte har så mycket med film att göra?
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2008 vid 16:31
Postad av stitch stitch skrev:

Jag har en större samling Disney-serietidningar. Räknas det, trots att det inte har så mycket med film att göra?
 
jadå, har du bilder på samlingen?
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2008 vid 12:07
Fina samlingar! Gillar Belle-dockorna!
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2008 vid 00:53
Aah, jag blir fortfarande så avundsjuk på folk med stora Lejonkungen-samlingar! Min är pinsamt liten, men växer efterhand Tongue Synd att det är så svårt att få tag i snygga Disney-saker nuförtiden :/
Save 2D-animation!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2008 vid 15:24
Postad av Akeruru Akeruru skrev:

Aah, jag blir fortfarande så avundsjuk på folk med stora Lejonkungen-samlingar! Min är pinsamt liten, men växer efterhand Tongue Synd att det är så svårt att få tag i snygga Disney-saker nuförtiden :/


Ja, det är synd att det inte finns så många fina disneysaker nuförtiden. Jag har själv en Ariel samling.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2008 vid 20:58
jag har en rätt stor disney sammöling med alla möjliga saker som böker, skålar, barbi , plast figurer , gosse djur , bokmätken och gammla " filmisar" , sugrör , klädder och mycket mycket mer men om jag ska börja rikta in mig på en sak så är nog min rind sammlig och min mimmi sammling störs ( men det är fot farande små Wink) jag har nog ett bok märke från nästa varje disney klassiker Tongue
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2008 vid 14:02
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

jag har en rätt stor disney sammöling med alla möjliga saker som böker, skålar, barbi , plast figurer , gosse djur , bokmätken och gammla " filmisar" , sugrör , klädder och mycket mycket mer men om jag ska börja rikta in mig på en sak så är nog min rind sammlig och min mimmi sammling störs ( men det är fot farande små Wink) jag har nog ett bok märke från nästa varje disney klassiker Tongue
 
Det låter som en fin samling! skulle vara jättekul att få se bilder på dina olika samlingar! Och din mimmi samling skulle vara väldigt intressant att seWink
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2008 vid 14:05
Hur har ni era samlingar?
 
jag har min i ett vitt glasskåp i mitt rum.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2008 vid 14:19
Fullproppat på två hyllor men Klassiker, Kalle-pockets, kalle anka god jul, glas och allt möjligt, ska jag lägga ut bild?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2008 vid 16:38
Postad av Gurra Gurra skrev:

Fullproppat på två hyllor men Klassiker, Kalle-pockets, kalle anka god jul, glas och allt möjligt, ska jag lägga ut bild?
 
Ja gärnaSmile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2008 vid 20:15
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Postad av disney_erika disney_erika skrev:

jag har en rätt stor disney sammöling med alla möjliga saker som böker, skålar, barbi , plast figurer , gosse djur , bokmätken och gammla " filmisar" , sugrör , klädder och mycket mycket mer men om jag ska börja rikta in mig på en sak så är nog min rind sammlig och min mimmi sammling störs ( men det är fot farande små Wink) jag har nog ett bok märke från nästa varje disney klassiker Tongue
 
Det låter som en fin samling! skulle vara jättekul att få se bilder på dina olika samlingar! Och din mimmi samling skulle vara väldigt intressant att seWink
he ja den är ju inte den största men just nu så är hella min byro full med ändast disney saker Wink
kanske läger upp någon bild i framtiden Tongue
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2008 vid 19:07
Köpte en Ariel parfymflaska i dag på en butik som heter Eden. Den står nu i min Ariel sammling. Jag har: tre Ariel dockor. Två som är i sin kartong. Och en tyco köpt på loppis. Två pussel inplastade. En liten snöglob,en målarbok,grattulationskort tre stycken, en nyckelring,tre pins, vhs banden tv serien (samt en på engelska,första filmen på dvd samt vhs, 2an på dvd, ny musiksaga med cd, disney prinsessan tidningar m.m   

Jag har sammlingen i ett jättefint skåp med glasdörrar.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2008 vid 19:47
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Köpte en Ariel parfymflaska i dag på en butik som heter Eden. Den står nu i min Ariel sammling. Jag har: tre Ariel dockor. Två som är i sin kartong. Och en tyco köpt på loppis. Två pussel inplastade. En liten snöglob,en målarbok,grattulationskort tre stycken, en nyckelring,tre pins, vhs banden tv serien (samt en på engelska,första filmen på dvd samt vhs, 2an på dvd, ny musiksaga med cd, disney prinsessan tidningar m.m   

Jag har sammlingen i ett jättefint skåp med glasdörrar.
 
åå disney prinsess tidnigarna jag hadde över 50 när jag var litten men så var man ju så dum så när jag var 11 tror jag då slänmgde jag alla fins det fortfareande att köppa?Wink
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2008 vid 09:49
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Köpte en Ariel parfymflaska i dag på en butik som heter Eden. Den står nu i min Ariel sammling. Jag har: tre Ariel dockor. Två som är i sin kartong. Och en tyco köpt på loppis. Två pussel inplastade. En liten snöglob,en målarbok,grattulationskort tre stycken, en nyckelring,tre pins, vhs banden tv serien (samt en på engelska,första filmen på dvd samt vhs, 2an på dvd, ny musiksaga med cd, disney prinsessan tidningar m.m    Jag har sammlingen i ett jättefint skåp med glasdörrar.

 

åå disney prinsess tidnigarna jag hadde över 50 när jag var litten men så var man ju så dum så när jag var 11 tror jag då slänmgde jag alla fins det fortfareande att köppa?Wink


Ja, det finns en tidning som heter Disneys Prinsessan som ges ut varge månad.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2008 vid 12:17
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Köpte en Ariel parfymflaska i dag på en butik som heter Eden. Den står nu i min Ariel sammling. Jag har: tre Ariel dockor. Två som är i sin kartong. Och en tyco köpt på loppis. Två pussel inplastade. En liten snöglob,en målarbok,grattulationskort tre stycken, en nyckelring,tre pins, vhs banden tv serien (samt en på engelska,första filmen på dvd samt vhs, 2an på dvd, ny musiksaga med cd, disney prinsessan tidningar m.m   

Jag har sammlingen i ett jättefint skåp med glasdörrar.
 
jag har också min samling ett ett glasskåp. Min samling består av 8 olika Minnie figures, en tekanna, en snöglob,3 plåtburkar, 4 tavlor,5 pins,en klocka, en cookie jar, en mugg och sist men inte minst en docka.
Dom passar otroligt bra i mitt fina vita glasskåp.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2008 vid 09:50
När började ni sammla på disneyklasikerna på dvd ?   
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2008 vid 10:17
Jag började samla på dem nu i år. Det var Den lilla sjöjungfrun som fick mig att börja samla Smile
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2008 vid 11:03
Postad av disneyworld_ disneyworld_ skrev:

Jag började samla på dem nu i år. Det var Den lilla sjöjungfrun som fick mig att börja samla Smile



Ska du sammla på alla ? Jag kommer skaffa så många som möjligt. Nästa blir nog Robin Hood. (Om Jag Får Tag I Den)
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2008 vid 14:12
Japp det ska jag, mitt nästa inköp blir Törnrosa och stora samlingsboxen Smile
Till toppen
hellowsunshine View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 43
inläggsval inläggsval   Citera hellowsunshine Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2008 vid 16:07
Postad av disneyworld_ disneyworld_ skrev:

Japp det ska jag, mitt nästa inköp blir Törnrosa och stora samlingsboxen Smile
 
Mitt nästa köp blir också Törnrosa Smile Samlingsboxen rekomenderar jag starkt, det får en verkligen motiverad att skaffa alla Smile
Jane: I was saved! I was saved by a flying wild man in a loincloth.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2008 vid 18:53
vad köpper ni sakerna till era samligar ? och vet någon var ringaren i nore dame saker fins att köppa typ leksaker, cd mm
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2008 vid 16:38
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

vad köpper ni sakerna till era samligar ? och vet någon var ringaren i nore dame saker fins att köppa typ leksaker, cd mm


Jag hittar saker på många olika ställen. Sist var en snöglob som jag hittade på Lekplaneten. Man kan ju hitta saker på te.x Blocket osv. Ska skaffa sagan Om Ariel till min sammling nu snart. Jag har deltagit i tävlingen här på magicmovies.
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2008 vid 18:31
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

När började ni sammla på disneyklasikerna på dvd ?   
Jag började i år, eftersom jag tittade på alla mina VHS-filmer och såg hur dåligt ljud och bild det var på dem(tittade sönder dem när jag var liten,haha) så jag bestämde mig för att börja samla Big%20smile Har ganska många nu, men det saknas fortfarande en hel del^^
 
och btw, era samlingar låter helt otroliga! skulle hemskt gärna vilja se bilder!Big%20smile
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2008 vid 19:26
Postad av disneyworld_ disneyworld_ skrev:

Jag började samla på dem nu i år. Det var Den lilla sjöjungfrun som fick mig att börja samla Smile
 
Jag meedSmile I alla fall det om att det var DLS som fick mig att börja.
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2008 vid 19:51
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

När började ni sammla på disneyklasikerna på dvd ?   
jag började någon gån vid dena tid på året för ett årsedan och då köppte jag askungen och den lilla sjöjungfrun i en box, fast några år tidigare hadde jag fått björnbröder på dvd men då samlade jag inte
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media