Musses jul i Ankeborg |
Svara | Sida 12> |
Författare | |
Adrina
Producent Administratör Medlem sedan: 26-maj-2004 var: Uppsala Status: Offline Poäng: 1812 |
inläggsval
Citera Svar
Tråd: Musses jul i Ankeborg Postad: 08-juli-2004 vid 18:34 |
Mickey's Twice Upon a Christmas, är ju den 3D-animerade filmen med Kalle, Musse, Långben och and klassiska Disneykaraktärer som förmodligen kommer att släppas i jul. Nu finns det ett videoklipp av denna film på Disneys brasilianska hemsida. |
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams - |
|
Dunderklumpen
Regissör Medlem sedan: 27-maj-2004 Status: Offline Poäng: 119 |
inläggsval Citera Svar Postad: 12-juli-2004 vid 18:56 |
Jag har en extrem förkärlek för filmer mwd jultema eller ö.h.t utspelar sig på julen, animerat eller inte. Men min uppfattning, efter att ha sett klippet som det länkades till, är att det mesta är på tok för stelt "tecknat". Det kanske är så att man bara är ovan att se Kalle & CO i den skepnaden men mina förhoppningar är väldigt små om än mindre efter att ha sett klippet.
(Knattarna ser ju ut somhackspettar!) |
|
Jon_
Inbetweener Medlem sedan: 21-juni-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 27 |
inläggsval Citera Svar Postad: 13-juli-2004 vid 12:52 |
Klipper var ju lite kort för att man skulle kunna få någon vidare uppfattning om filmen. Men det här är väl bara ett disney projekt? Ingen inblandning av Pixar menar jag, för man ser ju tycker iaf jag lite kvalitetsskillnad
|
|
Webmaster Allt om Ducktales
|
|
Adrina
Producent Administratör Medlem sedan: 26-maj-2004 var: Uppsala Status: Offline Poäng: 1812 |
inläggsval Citera Svar Postad: 13-juli-2004 vid 13:49 |
Pixar har inget alls med denna film att göra. Buena Vista har släppt en pressrelease till denna film och här kommer den: Mickey, Donald, Goofy and Friends Star
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams - |
|
Jon_
Inbetweener Medlem sedan: 21-juni-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 27 |
inläggsval Citera Svar Postad: 13-juli-2004 vid 18:45 |
mm som du säger. Kalle ser lite för rund ut om huvudet för att jag ska kunna vara nöjd och som quintus sa knattarna ser ut som små hackspettar hehe... Personligen så skulle jag vilja se ett riktigt Joakim, Kalle, Knattarna äventyr som långfilm. Klassiskt tecknad förståss. Det finns ju en del Barks och Rosa äventyr främst som skulle göra sig väldigt bra som långfilm. Men det lär väl aldrig hända |
|
Webmaster Allt om Ducktales
|
|
idalen
Storybordartist Medlem sedan: 13-augusti-2004 Status: Offline Poäng: 0 |
inläggsval Citera Svar Postad: 13-augusti-2004 vid 19:15 |
jag har lust att börja gråta. Kalle anka och knattarna i 3d?! nu har det gått för långt :(
|
|
Ny här, men älskar Disney.
|
|
Gäst
Gäst |
inläggsval Citera Svar Postad: 14-augusti-2004 vid 10:39 |
Det är synd asså. Men man måste tänka på att vi lever i 2000-talet. Det är liksom modernt (men hemskt). Kalle Anka och hans vänner gör sig bäst i tecknade kortfilmer och serier. Inte nå 3D! Men det är väl den dära Michael Eisner som vill ha en sån film!
|
|
Jag.
Storybordartist Medlem sedan: 22-juni-2004 Status: Offline Poäng: 0 |
inläggsval Citera Svar Postad: 04-september-2004 vid 12:42 |
Jag har ingenting emot ankorna i 3D, men då ska det vara bra gjort! På bilderna ser det inte bra särskilt bra ut, för de är faktiskt ankor, inte hackspättar! Ankorna ska göras i 3D, men då ska de se ut som ankor också!
Världen utvecklas hela tiden, och då kan vi inte stanna kvar i det förgångna! |
|
Adrina
inläggsval Citera Svar Postad: 04-september-2004 vid 13:05 |
Visat att saker och ting utvecklas hela tiden, men inte alltid till det bättre, och jag tycker inte att 3D-animerade filmer (CGI) är bättre än traditionella, och om Kalle och gänget passar bäst i 2D så ska det inte vara CGI. Det finns problem med CGI-filmer, de är opersonliga, har ingen egentlig stil, i en traditionellt animerad film är det ju mycket lättare att ge en säregen stil till filmen, som skiljer den från andra. Dessutom är det inte animationstekniken som utvecklas, utan berättartekniken måste förbättras (eller snarare gå tillbaka till det gamla sättet). Som exempel så tycker jag att DreamWorks CGI-film Shrek är bara att soppa under mattan, visst den är snyggt gjord och riktigt rolig på sina ställen, men det är just vad den är, filmen bygger helt på komiken vilket gör filmen visserligen riktigt rolig, men bara första gången, det är ingen film jag skulle köpa på Video/DVD. Det som gör Pixars filmer bra är att de faktiskt har en bra handling och inte håller på att skämta sig fram genom filmen. *Länge leve det förgångna, så länge som den är bättre än nutiden* Ändrad av Daniel |
|
- Robin Williams - |
|
Jag.
Storybordartist Medlem sedan: 22-juni-2004 Status: Offline Poäng: 0 |
inläggsval Citera Svar Postad: 04-september-2004 vid 13:27 |
Jag menade inte att 3D är bättre än 2D, Jag menade att nu är det 2000-talet, och då är det 3D som gäller! Om alla andra filmer görs i 3D, varför ska då ank-filmerna stanna kvar i det förgångna? 2D-filmerna finns ju kvar! De försvinner inte, bara för att de nya filmerna är i 3D! |
|
Sandra
Animatör Medlem sedan: 15-september-2004 Status: Offline Poäng: 70 |
inläggsval Citera Svar Postad: 23-september-2004 vid 15:11 |
Om jag får säga vad jag tycker så tycker jag att det ska bli intressant med en 3D film om Kalle & Co. Kommer det att släppas någon svensk version av den här filmen på dvd? |
|
Adrina
inläggsval Citera Svar Postad: 23-september-2004 vid 15:47 |
Det kommer att släppas på svenska den 24 november i år och har titeln Musses jul i Ankeborg
|
|
- Robin Williams - |
|
stitch
Matte Artist Medlem sedan: 30-augusti-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 678 |
inläggsval Citera Svar Postad: 17-oktober-2004 vid 21:55 |
Jag tror inte att det kommer göra någon succé med Musse och hans vänner i 3D! Daniel! Varför har du skrivit (där man väljer film uppe på kategorierna) att Musses jul i Ankeborg är från 1993? Den är ju från år 2004. |
|
Adrina
inläggsval Citera Svar Postad: 17-oktober-2004 vid 22:13 |
Det berodde på att jag kopierade menyposten ovanför den, dvs The Nightmare Before Christmas, som är från 1993. Jag ändrade titeln på den posten och länken, men måste ha glömt ändra årtalet. Tack för att du påpekade detta, ska genast fixa det. |
|
- Robin Williams - |
|
Allied
Inbetweener Medlem sedan: 18-september-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 27 |
inläggsval Citera Svar Postad: 18-oktober-2004 vid 19:56 |
Jag gillar verkligen Disney´s Julfilmer, man får en sån där härlig Julkänsla när man ser de! Men den här vekar lite stel som sagt, och jag tror inte att man får samma känsla av den! Kalle och de andra i ankeborg ska alltid vara i 2D, men vi får väl se hur det blir! Länge leve 2D animationen!! Ändrad av Allied |
|
Kalle e bäst!
|
|
stitch
Matte Artist Medlem sedan: 30-augusti-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 678 |
inläggsval Citera Svar Postad: 19-oktober-2004 vid 16:01 |
Tack för trailern! Dej den är ju inte som Disneys tidigare julfilmer. Jag tycker att det ser lite för stelt ut ibland t.ex när Långben halkar på isen. Fast det ska bli inressant att se filmen.
|
|
stitch
inläggsval Citera Svar Postad: 01-december-2004 vid 17:51 |
Jag såg på listan över svenska röster här på Disneyfilmsidan. Varför i hela friden görs Joakim von Ankas röst av Guy de la Berg? John Harryson var ju jättebra som rösten till Joakim!
|
|
Adrina
inläggsval Citera Svar Postad: 01-december-2004 vid 18:09 |
Han har väl lämnat branchen. Kollar man på IMDb så var hans sista film
från 1989. Men jag tycker ändå att Joakim är skönast på originalspråk
men Alan Young, som har en sån himla skön skottska att det gör ont
(fast Sean Connery är bättre ). Dessvärre lär väl inte han göra så många fler framträdanden som Joakim då han är född 1919.
Stitch, jag flyttade hit ditt inlägg, då det redan fanns en tråd om denna film. Ändrad av Daniel |
|
- Robin Williams - |
|
stitch
inläggsval Citera Svar Postad: 03-december-2004 vid 16:25 |
Har någon hört hur Joakim låter med sin nya röst då?
|
|
Adrina
inläggsval Citera Svar Postad: 03-december-2004 vid 17:08 |
Guy de La Berg (nuvarande rösten till Nalle Puh) har ju en lite mjukare
röst än vad John Harryson hade, men är ändå mer lik originalet, vilket
i och för sig inte är lika bra utan den skottska dialekten. Men får
svårt att känna att Joakim någonsin skulle kunna bli riktig arg som han
blev i Ducktales, med den nya rösten.
Men jag tror att Guy de la Berg är den bästa att tillgå i denna roll om inte John Harryson är intresserad av att spela rollen. Det kan ju även vara så att Disney inte längre godkänner Harryson som Joakim. |
|
- Robin Williams - |
|
$crooge
Inbetweener Medlem sedan: 15-juli-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 40 |
inläggsval Citera Svar Postad: 03-december-2004 vid 19:27 |
Jag blev i alla fall chockad när jag hörde att Joakim hade Nalle Phu röst! (jag fick reda på det när jag först såg filmen 25 november!) Alan's röst är absolut den bästa till Joakim! |
|
Besök Svenska Carl Barks sidan
|
|
Kiara Zukunft
Storybordartist Medlem sedan: 27-november-2004 var: Netherlands Status: Offline Poäng: 0 |
inläggsval Citera Svar Postad: 16-december-2004 vid 23:49 |
Det där med Kalle i 3D ... Det kanske är moderna tider vi lever i, men kan man inte bara låta KLASSIKERNA (med Kalle, Musse och alla de andra) vara i 2D? Måste man verkligen göra allt i 3D bara för att det är 2000-talet, det finns väl fortfarande 2D tecknare? 3D är inte heller speciellt snyggt tycker jag (iallafall inte i detta fall), det ser så konstigt ut ... Men en fråga angående rösterna, det är väl Monica som fortsätter vara Knattarna eller är det verkligen nån ny nu? (tveksam) |
|
Hakuna Matata
|
|
Proximus
Exekutiv producent Moderator - Memento Mori Medlem sedan: 27-september-2004 Status: Offline Poäng: 460 |
inläggsval Citera Svar Postad: 17-december-2004 vid 00:29 |
Nej det är Forsberg som gör rösterna fortfarande.
Och angående 3D och 2D, förstår ni inte att Disney måste förnyas och hänga med i utvecklingen? Gör ni verkligen inte det?.... Inte jag heller, kalla mig gammaldags men nånting måste väll ändå vara heligt? Dessutom är den här filmen så fult gjord att man inte vet om man ska skratte eller gråta. Eller så kan man ju alltid bli förbannad! |
|
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement På detta sätt utövar jag min makt En sällsynt skådad veritabel forumsslakt" |
|
vanheden
Nykomling Medlem sedan: 16-mars-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 0 |
inläggsval Citera Svar Postad: 17-mars-2005 vid 07:53 |
Jag skickade ett mail till KM studio som dubbar filmen, dom svarade att john harrysson va sjuk när filmen skulle dubbas och att han är 80 år. Sen så frågade jag dom om dom skulle använda han framöver, då svarade dom: Om han själv orkar och vill så kommer vi att använda honom.
|
|
DJURGÅRDAREN
Clean-up Artist Medlem sedan: 02-augusti-2004 Status: Offline Poäng: 45 |
inläggsval Citera Svar Postad: 23-mars-2005 vid 12:49 |
Nej fy 3D med Kalle Anka det är väl som att duscha med kloakvatten, Kalle Anka SKA ju bara vara i 2D, Det såg ut som en rip-off av "Residen evil", döda, stela, livlösa zombis med några röster dom har satt på för att göra det lite mer underhållande. |
|
Look down on me, you will see a fool. Look up at me, you will see your lord. Look straight at me, you will see yourself.
|
|
Mattis
Effektanimatör Medlem sedan: 17-september-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 102 |
inläggsval Citera Svar Postad: 28-januari-2006 vid 22:27 |
Jag har sett filmen och tycker i a f att filmens upplägg var rätt mysigt (är heltokig i filmer med julanknytning), även om den inte var särskilt bra animerad.
|
|
anna_disney
Nykomling Medlem sedan: 29-december-2006 var: Sweden Status: Offline Poäng: 0 |
inläggsval Citera Svar Postad: 09-januari-2007 vid 16:24 |
Hej alla! ni vet flodhästarna och krokodilerna i den första kortfilmen! dem är från fantasia va?? |
|
Gurra
Scenograf Medlem sedan: 12-juni-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 162 |
inläggsval Citera Svar Postad: 07-juli-2007 vid 22:36 |
Musses jul i ankeborg är jätte bra! Köpte den på dvd just när den kom och fick då ett vykort med som var lika dant som framsidan fasst i annat material och det var i 3-D, faktiskt coolt någon annan som har fått sånt med? |
|
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966 |
|
Jake
Scenograf Medlem sedan: 10-januari-2006 Status: Offline Poäng: 736 |
inläggsval Citera Svar Postad: 07-juli-2007 vid 22:59 |
Jepp, mitt kort sitter fast med kludd på väggen. Brukar kasta sudd på'an ibland när ja har tråkigt. |
|
Don’t worry about a thing,
’cause every little thing gonna be all right. |
|
Art_of_Minnie
Scenograf fd. mimmi pigg Medlem sedan: 29-juni-2007 Status: Offline Poäng: 725 |
inläggsval Citera Svar Postad: 08-juli-2007 vid 14:41 |
Jag Älskar Musses jul i Ankeborg!!!!!! Älskar Älskar Älskar den!!!!!!
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3. |
|
Svara | Sida 12> |
Tweet
|
Forum meny | Forum Permissions Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |