Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

kopiera

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: kopiera
    Postad: 31-januari-2008 vid 18:51
Disney%20Code%20Reuseallvar igtt ses vad det är kopierat är inte det dåligt
 
jag vet inte vad den där sissta bilden är men en då
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-januari-2008 vid 18:56
jag mer kolla vad kopperat hade så srtresigt när jag skrev det andraConfused
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-januari-2008 vid 23:40
Den nedersta bilden är från 7 wise dwarfs från 1941, en av alla kortfilmer som Disney gjorde under andra världskriget.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-februari-2008 vid 15:31
ok då fatar jag
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-februari-2008 vid 21:03
haha oj, där ser man! inte för att jag tycker det är något negativt att de använder sig av samma mallar (eller hur det nu går till?) snarare praktiskt.
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2008 vid 09:43

Sådant brukar man kunna se rätt tydligt, just Mowgli och Pysen tycker jag är rätt lika annars också. För att inte tala om Baloo och Lille John eller Kaah och Sir Vääs. I Robin Hood (samma scen som du har med) är det även rörelser som också är med i Aristocats. I den scenen har du också en del då de klappar händer vilket ser misstänkt likt ut scenen i Snövit. Men det är inget jag stör mig på, det känns tvärtom lite kul när man väl ser det.

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2008 vid 14:35
Håller med dig, Bara lilla jag. (Oväntat. LOL) Baloo och Lille John, Kaa och Sir Vääs är väldigt lika varandra. Baloo som dansar med Kung Louie är också "samma" som Lille John när han dansar med Kluckan. Men det är inget som stör mig. Tycker det är roligt när man upptäcker det. Mowgli och Pysen är inget jag har tänkt på innan faktiskt, men de är faktiskt rätt lika.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2008 vid 15:17
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Håller med dig, Bara lilla jag. (Oväntat. LOL) Baloo och Lille John, Kaa och Sir Vääs är väldigt lika varandra. Baloo som dansar med Kung Louie är också "samma" som Lille John när han dansar med Kluckan. Men det är inget som stör mig. Tycker det är roligt när man upptäcker det. Mowgli och Pysen är inget jag har tänkt på innan faktiskt, men de är faktiskt rätt lika.
Jag blev jättechockad, vi brukar ju aldrig vara av samma åsikt.ShockedWinkLOL
Där hade vi en till, den hade jag glömt. Men precis som du säger så är ju Lille John och Kluckan samma som Baloo och Kung Louie. Alltid kul när man lägger märke till sådant. Ibland kan jag sitta och fundera över vart jag har sett det där annars och sen slår det mig.Tongue
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-februari-2008 vid 14:42
Har också upptäckt dom där kopiorna :D det är roligt att upptäcka nya, och att man msåte vara lite mer insatt disneyfan för att förstå att de är kopierade från en annan film ;D märkte det första gången jag såg
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-februari-2008 vid 15:55
Dansar inte Marion och Mamma katten i Aristocats likadant under alla snubbar vill ju vara katt eller låtsas kung av england oxå? Jag vet vad mamman heter men kan inte riktigt stava det Duschess eller nåt Tongue Det är en närbild och de svänger med armarna eller nåt, de kanske inte alls är lika men det känns så , nån mer som sett?
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2008 vid 11:47
Jag har sett, jo det är samma. Och Marion och Robin dansar som Dutchess och Thomas också tillsammans ;)
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2008 vid 16:52
Haha, jo det gör de. Det hade jag glömt.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2008 vid 19:18
Man har inte tänkt på det när man ser filmerna.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2008 vid 18:58
Jag håller med Emmaaa. Dom är väldigt lika när de dansar men jag störs inte av det iallafallTongue
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2008 vid 01:11
Walt Disney studios har haft en förmåga att använda sig av mallar i de flesta filmerna. Något som jag personligen inte ser som något negativt för så länge som det inte stör resten av filmen så spelar det ingen roll.
 
Det som jag kan tycka är roligt är att lista ut vilken disneyfilm vissa mallar tagit ifrån. De som har härmat Snövit är ju uppenbart.
 
Om man sedan går in på Djungelboksdelen t ex.
 
1. Svärdet i stenen kom före djungelboken så bilderna har djungelboken kopierat.
 
2. Däremot scenen med Christopher robin tror jag är kopierade från Djungelboken för minns jag rätt så är de scenerna specialritade inför filmen om Nalle Puh eftersom kortfilmerna är skapade under tre olika perioder och själva filmen kom 1977, nästan elva år efter djungelboken.
 
Det är som sagt roligt att se vilka mallar de har använt sig av i andra filmer.
MVH
   //Håkan
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2008 vid 19:36
http://www.youtube.com/watch?v=IIIwzCczTc4&feature=related
kolla in dena det första som vissas är värst kan man inte hitta på nytt till uppföljare????
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2008 vid 21:21

Det där är faktiskt inget jag stör mig på. Tycker det är helt godtagbart att de har försökt få Melody att ha stora likheter med Ariel. Det första klippet är inget jag stör mig på alls, mer kul för den som upptäcker det.

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2008 vid 21:48
Första gången jag såg DLS 2 har jag upptäckt liknader med originalet tänk tex.  början när fiskmåsen flyger över havet och i nästa stund kommer det ett skepp där man sjunger och firar någonting speciellt på ... men som tidigare nämns är det inte jobbigt att se.. eller jo hela Den lilla sjöjungfrun 2 är jobbig att se för alla personlighetsförändrningar och oförklarade saker men men .  :- )
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2008 vid 12:07
Precis, stör mig mer på att handlingen är jättedålig i den filmen. Att de har "tagit klipp" från ettan tycker jag ändå visar att de var medvetna om att det var den de gjorde en uppföljare till och det kan ju vara bra speciellt med tanke på hur de har ändrat Ariels personlighet till exempel.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2008 vid 17:29
I Sagan Om Ariel i sången Marina Del ray sjunger så ser man henne på en klippa och måzart flyger fram. Den lilla scenen är ju kopierad från ettan. När Ariel sjunger del 2 av Del av din värld. Fler som upptäckt det ?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2008 vid 10:35
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

I Sagan Om Ariel i sången Marina Del ray sjunger så ser man henne på en klippa och måzart flyger fram. Den lilla scenen är ju kopierad från ettan. När Ariel sjunger del 2 av Del av din värld. Fler som upptäckt det ?
 
Jaa, fast det är väl mera en spoof liksom, ( jag har ingen aning om det heter så i svenska språket)  Kul att Måzart fick en cameo roll:)
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2008 vid 17:47
Jag gillar danserna i Låtsas Kung Av England ur Robin Hood.

Ändrad av disney_girl - 21-november-2008 vid 17:48
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2008 vid 19:26
Tycker att Kloker och Smee är lite lika... Kom att tänka på en sak nämligen att Kapten Krok och Gaston har samma färger de har båda röda kläder och svart hår, undrar om de är medvetet ? Och vad är de med just de färgerna , är de passande färger för skurkar eller ?
Love will be your guide
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2008 vid 20:04
Nja, Kapten Kroks röda rock är väl bara en typisk pirat-rock och färgen är förmodligen den bäst passande till det plagget.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2008 vid 23:00
Och att Gaston har rött på sig skulle kunna vara för att han ska vara tilldragande? Rött är ju en färg som man lägger märke till. I o försej lär man ju inte direkt missa honom när han kommer spatserande nerför gatan och nästintill skriker "Här kommer jag!"
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2009 vid 20:14
Såg just en artikel i metro om de här med att disney andvänder sig av samma scener i flera filmer, jag visst ju att de gjorde de men att de gjort de så mycket var lite av en överraskning Speciellt de där med danserna som man ser på bilderna i först inlägget i denna tråd. Såg ju nästa skumt ut...
Love will be your guide
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media