Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Darkwing Duck

 Svara Svara Sida  123 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
SmilesDisney View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 11-augusti-2005
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera SmilesDisney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Darkwing Duck
    Postad: 11-augusti-2005 vid 21:14
Vem var det som spelade rösten i orginal svensk version?

Darkwings röst alltså.

/SmilesGB
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2005 vid 22:46
Det var Anders Öjebo.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 05-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2005 vid 11:06
Daniel, har texter på signatur melodierna till serierna på denna sida också? Vore kul om det fanns. Jag minns att när jag var liten så tittade jag jämt på Darkwin Duck, men (jag har skrivit detta i andra trådar också) det slutades sändas för att det var för våldsamt! (detta var på 90-talet)
"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2005 vid 13:06
Postad av *Timon* *Timon* skrev:

Daniel, har texter på signatur melodierna till serierna på denna sida också? Vore kul om det fanns.


Texterna till Tv-serierna har i stort sätt alltid funnits på sidan, till och med längre än vad Disneyfilmsidan har funnits (då bara Sing Along Songs fanns).
Dessa finns som sagt på underavdelningen Sing Along Songs >> Texterna >> längst ner i listan finns det en text (efter Antal texter):  "Texter till Disneys TV-serier hittar ni här".
 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 05-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2005 vid 15:22

Tack så mycket, Daniel!

Sänds fortfarande Darkwin Duck?

"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
SmilesDisney View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 11-augusti-2005
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera SmilesDisney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2005 vid 16:40
Timon: ja på Disney Channel
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2005 vid 12:28
Jag tycker det är sorgligt att man plockar bort en sån fin serie som Darkwin Duck bara för våldet ju... Då kan man ju plocka bort Pokemon med, där slåss de ju hela tiden! 
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2005 vid 14:24
Ja, det är ju så i de flesta anime.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2006 vid 10:33
Darkwing Duck är en kulturskatt, en av de bästa tecknade serier jag någonsin sett. Ett avsnitt jag minns som jag inte sett på minst tolv år, är någon sjuk Twin Peaks-parodi när Sigge går omkring med en pyramid på huvudet och säger: Korna är nånting annat...
Skulle ge mycket för att få se det avsnittet igen.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2006 vid 16:31
Jag kommer ihåg ett avsnitt som var parodi på Spindelmannen, i just det här avsnitt blev Darkwing Duck biten av en otroligt korkad radioaktiv spindel och senare i avsnittet hade DD lyckats få bl.a. sex armar och även lite spindelkrafter. Det var ett skojigt avsnitt.  
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2006 vid 16:34
Ah, minns det också. Jag tyckte det var obehagligt, visste inte att det var Spiderman då, tyckte bara det var läbbigt. Men ett bra avsnitt.
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2006 vid 10:22
Nån som är bergsäker på vem som sjöng signaturmelodin? För jag är det inte...    
- jag är en bacill
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2006 vid 10:34
Postad av saxkrig saxkrig skrev:

Nån som är bergsäker på vem som sjöng signaturmelodin? För jag är det inte... 


Gamle goe Öjebo...
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2006 vid 10:42
Tänkte det, men var inte säker. Var dock nästan säker på vem jag skulle få svaret av. : )
Jag tackar så mycket
- jag är en bacill
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2007 vid 15:30
Snälla gud, gör så att det släpps en fin DD-box i sverige. Snälla, snälla, snälla, snällaaaa!!!! Lamp
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2007 vid 16:30
Det är på tiden!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2007 vid 16:42
Det kan man lugnt säga.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2007 vid 00:53
ja, har det nånsin hänt att en Disney-serie har släppts i en samlingsbox?
gillar också den här serien, tycker den är riktigt rolig

Ändrad av stitch - 23-februari-2007 vid 00:54
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2007 vid 12:56
Postad av stitch stitch skrev:

ja, har det nånsin hänt att en Disney-serie har släppts i en samlingsbox?
Bland tecknade serier i Sverige: Nej. Men i USA har ju Darkwing Duck släppts på DVD-boxar, och även en del andra tecknade serier från Disney.
 
Det enda Disney släppt som säsongsboxar i Sverige är mig veterligen tre av deras filmade (icke-tecknade) TV-serier; närmare bestämt Lost, Alias och Desperate Housewives.
 
Men i vissa andra europeiska länder är det ju nu på gång med samlingsboxar av tecknade Disney-serier, så jag hoppas att Sverige står på tur så småningom. Hos Disney brukar ju många DVD-utgåvor följas åt i många länder, så det verkar inte helt omöjligt i alla fall.
 
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2007 vid 18:56
Darkwing Duck... Bedrövligt att vi bara fick 50 av de 90 episoderna översatta.Cry
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2007 vid 10:03
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Ah, minns det också. Jag tyckte det var obehagligt, visste inte att det var Spiderman då, tyckte bara det var läbbigt. Men ett bra avsnitt.
 
Fick nyss höra ett rykte att avsnittet tydligen är bannlyst i hemlandet på grund av att det parodiserar Spider-Man. Ermm
 
Skumt (om ryktet nu visar sig stämma), särskilt när det förekommer parodier på S.H.I.E.L.D, Hydroman och andra Marvel-karaktärer ...  
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2007 vid 12:53
Darkwing Duck får alldeles för lite cred, en av Disneys bästa serier ju! Såg nyss ett gammalt avsnitt på vhs. Det är mycket humor och ändå spänning (om man är liten iof men iafTongue). Någon som sett när Darkwing och Gåsalinn träffas första gången?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2007 vid 14:36
Japp, "Den dolda koden". Har den på vhs, första vhs-filmen jag nånsin köpte/fick faktiskt. Gillar också Darkwing Duck, skulle gärna se mer av den serien, det var ett bra tag sedan nu :)
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 10:42
Disney Channel och Toon Disney har nu också dragits in Darkwing Duck.
Serien har inte varit på TV:n sen i förra hösten.
Jag tror inte att den kommer att visa på svensk TV igen.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 10:44

Varför tror du det?

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 10:50
Vill du att Darkwing Duck skall komma på svensk TV igen?
Antaglien att den serie är borta för att den är för våldsam skulle jag gissa.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 16:20
Postad av Hades Hades skrev:

Japp, "Den dolda koden". Har den på vhs, första vhs-filmen jag nånsin köpte/fick faktiskt. Gillar också Darkwing Duck, skulle gärna se mer av den serien, det var ett bra tag sedan nu :)
Har också den på vhs. Ett av de bättre avsnitten faktiskt. Har även "Fasliga Femman" på vhs. Släpptes det fler? Ganska troligt, men jag har dock inte sett några?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 20:55
"Vill du att Darkwing Duck skall komma på svensk TV igen?
Antaglien att den serie är borta för att den är för våldsam skulle jag gissa."
 
Självklart vill jag ha tillbaka den. Den är ju underbar. Den plockades ju bort av de sinnesslöa moraltanterna i början av 90-talet  men gick ju länge på Toon Disney. Tror knappast att det plockades bort igen på grund av våldet. Då borde de ju plocka bort Luftens Hjältar också om det är så jävla känsligt.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 21:39
Jo, men jag gillar Luftens Hjältar bättre än Darkwing Duck.
Tror inte att de har planer på att ta bort Luftens Hjältar från tablåerna.
Jovisst, den kan ju va lite känslig men den är jättebra också tycker jag.
Jag gillar ju Baloo skarpt.
Jag gillar inte Buzz Lightyear heller nästan.
Jag är inte alls emot om dom hade också plockat bort Buzz Lightyear från tablåerna.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 23:41
Jag är övertygad om att Darkwing Duck kommer tillbaka förr eller senare, på Disney Channel och/eller Toon Disney. De brukar ju alltid cirkulera serier, och göra längre eller kortare uppehåll; men det mesta kommer tillbaka vid något tillfälle.
 
Disney Channel har ju heller aldrig brytt sig om våldsamheter förut, så varför skulle de börja nu...? De behöver ju heller inte bry sig om svensk lagstiftning.
 
Bara lilla jag: Enligt Statens ljud- och bildarkiv har följande VHS-filmer släppts i Sverige:
Den dolda koden
Fasliga femman
I andra världar
Bland superhjältar och superskurkar
 
Det är möjligt att det släppts ännu fler som de missat (det vore inte första gången), men åtminstone de fyra finns i alla fall. Den senaste av dem gavs ut 1995 på VHS.
 
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media