Först vill jag säga att den här sidan är en fantastisk reurs för oss som älskar disneyfilmerna - alltså de riktiga disneyfilmerna. Jag är rätt stor motståndare till hur företaget slaktas sönder nu för att tjäna så mkt pengar som möjligt. Disney själv hade en bestämd uppfattning om sina filmer att de skulle ha en hjälte, en skurk och ett lyckligt slut där hjälten vinner. Absolut inga uppföljare. De uppföljare som görs nu är vedervärdiga och saknar den unika stämpel som en äkta disneyfilm skall ha. Dessvärre gör inte Monkan Forsberg saken bättre med hennes dubbningsslakt på skatterna.
Det är därför bra att man nu kan köpa DVD och lyssna på orginalspråket. Jag funderar lite på disneys princip när det gäller att släppa disneyfilmerna på dvd i Sverige. Webmastern på den här sidan har varit schysst och listat upp när de "riktiga" klassikerna skall släppas. Men vad händer med de andra som nu också är numrerade? Pank och Fågelfri borde följas av andra mindre kända "klassiker". Har någon av er någon som helst aning på hur disney i Sverige funderar på detta? Pank och Fågelfri har väl ändå sålt rätt hyfsat i Sverige?
Vore skoj om någon av er har några tankar om detta...