Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Gråtit

 Svara Svara Sida  123 4>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Gråtit
    Postad: 24-maj-2007 vid 20:52
Jag undrar om det är någon som har gråtit när dem har sätt en Disney? Var ärlig jag har gråtit flera gånger!!
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2007 vid 22:23
Storbölar till Lejonkungen varje gång jag ser den ensam. Tårar i ögonen till Bambi.
Till toppen
Leah View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2006
var: Australia
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera Leah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 02:22
Jaaaa Jag grater typ pa ala filmer. inte for att de just ar sorligt (vilket de kan vara ibalnd.) utan for att at man bara far en san fin kansla at att till pa disney filmer.Embarrassed
jag sager bara de pumba, de stinker.
mm...felat.
inte du, Dom! ensamma, Han och hooon.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 08:13
gråter till: Lejonkungen, tarzan, Björnbröder och Ringaren i Notre Dame Cry
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 09:10
Vissa sentimentala scener ur spelfilmer, famlijeunderhållning, som har med djur och vänskap att göra - jag är stenhård med dödsfall men smälter så fort en hund tvingas säga farväl.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 13:22
Denna diskussion skulle kunna hållas i Sorgliga ögonblick-tråden Wink
 
Självklart har man gråtit, fast inte lika mycket nu, nästan aldrig faktiskt. Men då och då kan jag inte neka till att ögonen tåras. Tex i slutet av Pocahontas, så vackert och så sorgligt.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 14:23
Varenda gång jag ser Dumbo eller Kogänget....
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 14:36
 
"Vissa sentimentala scener ur spelfilmer, famlijeunderhållning, som har med djur och vänskap att göra - jag är stenhård med dödsfall men smälter så fort en hund tvingas säga farväl"
Samma för mig.
 
Varenda gång jag ser Dumbo eller Kogänget....
Wink
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 15:28
Tarzan, 25/11 1999, Filmstaden, Göteborg Wink
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 15:45
Postad av Hades Hades skrev:

Tarzan, 25/11 1999, Filmstaden, Göteborg Wink
Hur minns du datum?TongueShocked
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 15:55

Det är min dopdag, och då var det i ett par år tradition att se årets Disneyklassiker Smile Hoppas kunna återuppliva den traditionen snart.

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 16:00
Gud vilken trevlig tradition! Tongue
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 16:10
Håller med, låter verkligen som en väldigt trevlig tradition! Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 16:29
Jag skulle också vilja ha en sån tradition!
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 16:50
Men inför en sådan dådå?Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 16:55
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Men inför en sådan dådå?Wink
 
??
 
Tror faktiskt inte jag gråtit till någon mer Disneyfilm. Vet att det var nära på Ringaren i Notre Dame, men lyckades hålla mej kall :P
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 17:01
Postad av Hades Hades skrev:

Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Men inför en sådan dådå?Wink
 
??
 
Tror faktiskt inte jag gråtit till någon mer Disneyfilm. Vet att det var nära på Ringaren i Notre Dame, men lyckades hålla mej kall :P
 
Skrev till ovanstående "Jag skulle också vilja ha en sån tradition!". Orkade inte citera eftersom det stog ovanför.
 
Hur lyckas man hålla sig kall till den? Tongue Jag kan gråta flera gånger under filmens loppSmile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 17:05

Haha, jag vet inte riktigt. Det var tuffast när Quasimodo (och jag) trodde att Esmeralda dött. Sedan kunde jag inte sova efteråt, hade scenen från när Quasimodo blir hånad under Narrspelen i huvudet hela tiden. Tyckte just den scenen var jobbigast, i flera år, faktiskt. Men inte så jag grät :P

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 17:11
Postad av Hades Hades skrev:

Haha, jag vet inte riktigt. Det var tuffast när Quasimodo (och jag) trodde att Esmeralda dött. Sedan kunde jag inte sova efteråt, hade scenen från när Quasimodo blir hånad under Narrspelen i huvudet hela tiden. Tyckte just den scenen var jobbigast, i flera år, faktiskt. Men inte så jag grät :P

 
Hehe okej. Det är inte lätt alltidTongue. En väldigt jobbig scen, så sant som det var sagt. Förstår inte hur man kan utsätta en annan människa för något sådant. Esmeraldas mäktiga "Rättvisa!" är så man ryser.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 17:35
Jag som typ tjuter till varje bra film jag ser, oavsett genre, så självklart har jag tjutit en eller 75 gånger till olika disnay filmer Wink Framför allt RiND, Lejonkungen, Pocahontas och Tarzan...
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 18:25
Jag vågar nog påstå att jag aldrig har gråtit till en film, Disney eller ej. Däremot har jag blivit förbannad till ett par stycken, däribland Dumbo. Man vill liksom bara hoppa in i filmen och dela ut ett par välriktade slag på käften till alla som är elaka mot den stackars elefantungen.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 18:30
Jag är precis tvärtom, jag tjuter när det är riktigt äckligt lyckligt och man egentligen vill stämma alla som gör sånna filmer för att man vet att det aldrig kommer hända i verkligeheten, men även när det är så sorgligt att man skulle brutit ihop totalt om man var en karaktär i filmen! Och allt där imellan... Det är nästan så att har jag inte blivit tår ögd under filmen är den inte helt fantastiskt underbart bra Wink
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 20:32
Jag känner mig precis som Hannibal. Jag drömmer mig liksom in i filmen och känner mig som en delvis "osynlig" person. Och när det händer något lyckligt i filmen så vill man bara börja stortjuta. Just det precis så. Åtminståne om det är kärleksfullt.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 12:19
Jaa speciellt om det är kärleksfullt! Det är ju lite det man letar efter i en film ibland: En scen som är slikigt lycklig och gulligull, med andra ord en feelgood film med lyckligt slut där alla ler så käkarna går ur led... Det är mysigt och kunna gråta lite ibland... Speciellt om man är ledsen men inte vill tjuta så kan man sätta på en film o sen skylla på den Wink
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 16:37
Gråter även till Mästedetektiven Basil Mus Sleepy
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Draca View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Draca Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 17:31
Åh! Jag har gråtit många gånger när jag har sett en Disney-film, jag gråter tom nu ibland. Jag kan tom gråta om nåt i filmen är så fint. :-D
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 22:24

Jag gråter till den lilla sjöjungfrun. I slutet när Ariel å Eric har gift sig så kommer Triton upp å kramar om henne... det är så fint :D

Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2007 vid 14:16
Visst, jag håller med dig om att det är en av de finaste scenerna i hela filmen, men jag kan inte påstå att jag börjar gråta då. Det är bara min känsla och jag tänker inte dissa dig bara för att du gör det. Du har rätt att tycka det du vill om filmen. Ledsen om jag förstörde ditt omdöme, men det var inte med mening.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2007 vid 20:21
Förlåt, jag tar tillbaka mitt tidigare inlägg. Alla här ska få tycka vad de vill och det ska inte jag kritisera. Det är inte mitt jobb och det angår inte heller mig. Ledsen för det.
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2007 vid 13:14
Det är lugnt =P men asså, det är inte så jag börja storm gråta när jag ser den :P bara en enkel liten tår :P
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 4>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media