Den Lilla Sjöjungfrun |
Svara | Sida 12> |
Författare | |||
disney_girl
Medproducent Medlem sedan: 31-maj-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 1797 |
inläggsval
Citera Svar
Tråd: Den Lilla Sjöjungfrun Postad: 30-september-2008 vid 19:51 |
||
Tv serien om Den Lilla Sjöjungfrun är hyffsat bra. Fast det finns bättre serier. Mina favoritavsnitt är Charmed (Det Stora Djupet) och Den Magiska Treudden. Antar att Sagan Om Ariel utspelar sig innan serien. Eller vad anser ni ?
|
|||
Emmaaa
Scenograf Medlem sedan: 03-november-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 794 |
inläggsval Citera Svar Postad: 30-september-2008 vid 20:39 | ||
Antagligen innan jaa, eftersom att det är musik med i serien
Mina favoriter är nog "Det stora Djupet", "Stormvind" och "Sebastians avsked" den tycker jag om för att Ariel är så bra animerad (så bra som det kan bli i serien) med håret och ögonen, också älskar jag låter "Never give up".
Även avsnittet "Den elaka manta" eller "I harmoni" är bra (samma avsnitt)
budskapet är vackert och låten "In Harmony" är oxå väldigt bra
Tycker i och för sig om det flesta och att de har lagt in låtar i serie avsnitten är ett stort +! Låtarna är 20 ggr bättre på engelska men de svenska har jue sin charm!
Ändrad av Emmaaa - 30-september-2008 vid 20:46 |
|||
Before a Young Lion became a King.
Before a Beauty Tamed a Beast. Before Aladdin Unleashed a Genie. There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more. |
|||
disney_girl
Medproducent Medlem sedan: 31-maj-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 1797 |
inläggsval Citera Svar Postad: 30-september-2008 vid 20:49 | ||
Tycker också om sångeran. Älskar Sing A New Song och Daring To Dance. |
|||
Emmaaa
Scenograf Medlem sedan: 03-november-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 794 |
inläggsval Citera Svar Postad: 01-oktober-2008 vid 17:24 | ||
jaa, Daring to Dance är riktigt bra! The Edge of the Edge of the sea (från Stormvind) tycker jag om oxå, uttrycker hennes innersta känslor väldigt bra
|
|||
Before a Beauty Tamed a Beast. Before Aladdin Unleashed a Genie. There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more. |
|||
disney_girl
inläggsval Citera Svar Postad: 01-oktober-2008 vid 18:48 | ||
Vilka vhs band med serien har ni ? Jag har alla filmerna. (Med blåa fodralen)
|
|||
RWB bokmal
Animationsassistent Medlem sedan: 28-oktober-2006 var: Sweden Status: Offline Poäng: 140 |
inläggsval Citera Svar Postad: 11-januari-2009 vid 01:12 | ||
Gillar några enstaka avsnitt, men på det stora hela är det här en av de "klassiska" disneyserier som jag inte gillar särskilt mycket.
|
|||
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
|
|||
disney_girl
inläggsval Citera Svar Postad: 31-januari-2009 vid 19:13 | ||
Håller med dig. Jag gillar vissa avsnitt. Men tycker att Ariel är bättre animerad i långfilmen samt i Sagan Om Ariel. |
|||
Dinkelhopparen
Animationsassistent Medlem sedan: 04-oktober-2008 var: Sölvesborg Status: Offline Poäng: 145 |
inläggsval Citera Svar Postad: 09-oktober-2009 vid 03:45 | ||
Heeej alla glada sjöjungfru älskare! Jag sitter just nu och tittar på den engelska original versionen utav The Little Mermaid - The TV-Serie och har verkligen fått total minnesförstoppning. Ni vet ledar hajen över "The Shark People", Shaga - Vad kattsingen heter han på svenska? Jag har säkerligen suttit och bankat mig själv i pannan en hel timme nu, men jag kan bara inte komma på det!
Ändrad av Dinkelhopparen - 09-oktober-2009 vid 03:49 |
|||
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
|
|||
Emmaaa
inläggsval Citera Svar Postad: 09-oktober-2009 vid 08:25 | ||
Heter han typ inte Härskar Hajga eller nåt..? Jag hör det i huvudet men är inte säker på stavningen |
|||
|||
Dinkelhopparen
Animationsassistent Medlem sedan: 04-oktober-2008 var: Sölvesborg Status: Offline Poäng: 145 |
inläggsval Citera Svar Postad: 09-oktober-2009 vid 11:18 | ||
HAJGA!! Joo, så heter han, Emma! Eller, det måste han bara heta för jag hör också hur rätt det låter i mitt huvud nu. Tusen tack, du är min räddare i nöden!
|
|||
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
|
|||
disney_girl
inläggsval Citera Svar Postad: 02-november-2009 vid 17:37 | ||
Vilka sånger i serien gillar ni ? Jag gillar sången Daring To Dance. Som är med i avsnittet då Ariel träffar en sjöjungfru som är döv. Och som har en bläckfisk som vän.
|
|||
Emmaaa
inläggsval Citera Svar Postad: 02-november-2009 vid 21:23 | ||
ja, den sången är vacker! Tycker om "The edge of the edge of the sea" från "Stormy (Stormvind)" avsnittet.
Och Sången "In Harmony" den sången har så fint budskap och "Never give up" är också bra! Tycker om de flesta sångerna mest de engelska men de svenska har mer en nostalgisk touch vilket gör de lika bra
|
|||
|||
Dinkelhopparen
inläggsval Citera Svar Postad: 04-november-2009 vid 19:20 | ||
Jag älskar verkligen sångerna serien!! Det har jag gjort ända sedan jag var liten, trots att jag tycker att de engelska är bättre än de svenska. Mina favoriter är, som nämnt tidigare, Daring To Dream, Edge Of The Sea, Harmony men också Just A Little Love och Dreaming. Fast... Dreamning kommer inte från serien va? Jag har aldrig sett det avsnittet i såna fall?
|
|||
|
|||
disney_erika
Animatör Medlem sedan: 23-december-2007 Status: Offline Poäng: 390 |
inläggsval Citera Svar Postad: 04-november-2009 vid 19:40 | ||
Ändrad av disney_erika - 04-november-2009 vid 19:41 |
|||
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
|
|||
RWB bokmal
Animationsassistent Medlem sedan: 28-oktober-2006 var: Sweden Status: Offline Poäng: 140 |
inläggsval Citera Svar Postad: 05-november-2009 vid 02:09 | ||
Hon var väl stum, inte döv? |
|||
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
|
|||
Emmaaa
inläggsval Citera Svar Postad: 05-november-2009 vid 12:24 | ||
Oh, "Whats it like to be a mermaid" är riktigt mysig, håller med dig om att den är bäst från den skivan! Och RWB bokmal du har rätt hon är stum, fast om jag inte minns helt fel säger hon inte eller bläckfisken att hon är döv? Alltså att det blivit något fel, vill verkligen minnas det men ja brukar få för mig saker så... |
|||
|||
disney_erika
inläggsval Citera Svar Postad: 05-november-2009 vid 15:17 | ||
|
|||
|
|||
Dinkelhopparen
inläggsval Citera Svar Postad: 05-november-2009 vid 16:24 | ||
Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att den här döv/stumma sjöjungfrun egentligen är framskapad efter en liten flicka som älskade Den Lilla Sjöjungfrun? Jag har för mig att flickan gick bort och att man sedan hedrade hennes minne igenom att låta henne bli en sjöjungfru som fick träffa sin stora idol - Ariel?
|
|||
|
|||
Emmaaa
inläggsval Citera Svar Postad: 05-november-2009 vid 16:28 | ||
Jo, enligt vad jag har hört så var det så, Hon gick bort under första säsongen av serien tror jag. Fint av Disney tycker ja: ) Det är sant att hon är både och ja, eftersom att hon simmar in bland krabborna och hör inte när de ropar på henne att akta sig och har en bläckfisk tolk (wow, den meningen trodde jag aldirg att jag skulle säga)
|
|||
|||
Dinkelhopparen
inläggsval Citera Svar Postad: 05-november-2009 vid 16:34 | ||
Hahahaha, du är för rolig, Emma! Åh, men då var det som jag trodde. Jag tycker också att det är oerhört fint utav Disney att göra en sådan sak. Därför berör Gabriellas avsnitt mig mycket, mycket mer än vad de andra gör.. Just för att den har ett sånt vackert budskap, och framför allt bakgrund.
|
|||
|
|||
disney_erika
inläggsval Citera Svar Postad: 05-november-2009 vid 17:07 | ||
|
|||
|
|||
Emmaaa
inläggsval Citera Svar Postad: 05-november-2009 vid 18:32 | ||
...Och att det nästan är hennes enda sjöjungfruvän Om man inte räknar med Pearl och Ariels systrar. Sen är det väl mest fiskar och sjöpojkar () som hon är vän med eller har jag missat någon? Den sista scenen i det avsnittet är vacker när de sjunger daring to dream och allt. Man kan ju se en tydlig ändring i personligheten i Ariel om man jämför de serie avsnittet och filmen vilket är spännande
|
|||
|||
disney_erika
inläggsval Citera Svar Postad: 05-november-2009 vid 18:46 | ||
Nej, det har du självklart rätt i Emmma, men jag räknade med "sjöpojkarna" . Urchin är väll hennes bästa vän efter blunder? |
|||
|
|||
Dinkelhopparen
inläggsval Citera Svar Postad: 05-november-2009 vid 18:54 | ||
Jaaa, har ni också tänkt på detta!? Det har nämligen jag också gjort. Ariel är lite utav en pojkflicka tycker jag. Hon verkar trivas bäst med pojkarna i havet. Pearl är ju inte alls Ariels typ av vän och det är tydligt hur lite gemensamt hon har med sina systrar som endast kammar sina hår och klär sig i pärlor. Har ni tänkt på det att de flesta vänner som hon skaffar sig under seriens gång också alltid är pojkar? Jag tänker på sjöodjuret Simon, Stormvind, Prick och så Urchin. Den ända kvinnliga vän som jag kan komma på, förutom Gabriella då, är väll Ture... Som i och för sig trors vara en pojke fram tills den allra sista scenen.
Ändrad av Dinkelhopparen - 05-november-2009 vid 18:56 |
|||
|
|||
disney_erika
inläggsval Citera Svar Postad: 05-november-2009 vid 19:04 | ||
|
|||
|
|||
Emmaaa
inläggsval Citera Svar Postad: 05-november-2009 vid 19:16 | ||
Haha, i avsnittet "Mot strömmen" träffar Ariel ett otursdjur som alla säger och ingen vill ha med honom att göra för att folk tror att hon ger otur men Ariel tror inte på sånt och hjälper henne även fast alla tror att det är en kille i början. Väldigt gulligt avsnitt faktiskt + att Ursula sjunger i det |
|||
|||
disney_erika
inläggsval Citera Svar Postad: 05-november-2009 vid 19:28 | ||
|
|||
|
|||
Dinkelhopparen
inläggsval Citera Svar Postad: 05-november-2009 vid 19:35 | ||
Hahahaha, en sjöjungfru som heter Ture! Jag förstår helt klart att du blev förvirrad, Erika! Jaa, men visst är det underbart att Ursula är med i det avsnittet? Jag älskar Ursula och älskar när hon är med. Tror ni att hela serien ska utspela sig före originalfilmen, med tanke på att Ursula dör i slutet av ettans film? Eller är det så att serien och filmerna inte alls stämmer överens med varandra utan ligger helt separata? Detta har jag funderat lääänge över, men det verkar som om det inte finns något speciellt svar?
|
|||
|
|||
disney_erika
inläggsval Citera Svar Postad: 05-november-2009 vid 19:38 | ||
Jag tror att avsnittet utspelar sig innan filmen börjar. Men det är ju litte konstingt eftersom Sebastian är med Ariel och Bluder och vet redan allt om Ariels samling.
|
|||
|
|||
Dinkelhopparen
inläggsval Citera Svar Postad: 05-november-2009 vid 19:53 | ||
Jaaa, eller hur? Visst blir allting snurrigt ifall man flätar samman serien med filmerna? Då utspelar sig nämligen Ariel's och Blunder's första träff hela två gånger och så blir det som du säger, att Sebastian redan känner till Ariel's samling. Jag tror att det är lite som "flera kockar, sämre soppa" - Att det är för många författare inblandade som inte tänker på att hålla ihop historierna mellan serien och filmerna. Eller också så är det helt enkelt så att serien ligger helt separat som en alldeles egen storyline.
Ändrad av Dinkelhopparen - 05-november-2009 vid 19:54 |
|||
|
|||
Svara | Sida 12> |
Tweet
|
Forum meny | Forum Permissions Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |