| Författare |
|
101dalmatiner
Nykomling
Status: Offline
Poäng: 51
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-maj-2008 vid 21:52 |
"Finns KH som manga? Är det storyn från spelet eller utspelar det sig efter? Var köpte du den?"
Såvitt jag vet är de första fyra böckerna helt baserade på spelet. Chain of Memories två böcker är baserade på Chain of Memories, och böcker om KH2 är på g. Köpte dem på någon sajt, minns inte vilken för tillfället.
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
Poäng: 725
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-maj-2008 vid 22:21 |
101dalmatiner skrev:
"Finns KH som manga? Är det storyn från spelet eller utspelar det sig efter? Var köpte du den?"
Såvitt jag vet är de första fyra böckerna helt baserade på spelet. Chain of Memories två böcker är baserade på Chain of Memories, och böcker om KH2 är på g. Köpte dem på någon sajt, minns inte vilken för tillfället. |
KH är manga, de 4 första böckerna har precis samma handling som spelet. JAg köpte dem på SF i göteborg, säger nog inte dej så mycket men ändå. 
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-maj-2008 vid 22:54 |
|
Mimmi, du vet att jag svarade på Mendez fråga och inte själv ställde en fråga?
Ändrad av 101dalmatiner - 21-maj-2008 vid 22:55
|
 |
Mendez
Animatör
var: Sverige
Poäng: 390
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-maj-2008 vid 23:01 |
Art_of_Minnie skrev:
101dalmatiner skrev:
Såvitt jag vet är de första fyra böckerna helt baserade på spelet. Chain of Memories två böcker är baserade på Chain of Memories, och böcker om KH2 är på g. Köpte dem på någon sajt, minns inte vilken för tillfället. |
KH är manga, de 4 första böckerna har precis samma handling som spelet. JAg köpte dem på SF i göteborg, säger nog inte dej så mycket men ändå.  |
Vad är SF för nåt?
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-maj-2008 vid 15:11 |
|
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-maj-2008 vid 15:14 |
Mendez skrev:
Art_of_Minnie skrev:
101dalmatiner skrev:
KH är manga, de 4 första böckerna har precis samma handling som spelet. JAg köpte dem på SF i göteborg, säger nog inte dej så mycket men ändå.  |
Vad är SF för nåt? |
Förkortning till science fiction. En affär med massa serietidningar från hela världen i Göteborg. Även tidningar man inte kan hitta någon annan stans i sverige finns där. SF finns i Göteborg,Stockholm och Malmö.
|
|
|
 |
Mendez
Animatör
var: Sverige
Poäng: 390
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-maj-2008 vid 17:54 |
|
Vart i Göteborg ligger science fiction?
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-maj-2008 vid 19:23 |
|
Mendez, jag tror det var SF's hemsida jag köpte böckerna från.
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-maj-2008 vid 14:50 |
Mendez skrev:
Vart i Göteborg ligger science fiction? |
utanför shoppingcentet Kompassen. vid ut/ingången därifrån. En ganska liten affär. Men om du vet vart kompassen ligger hittar du det lätt.
|
|
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-maj-2008 vid 13:22 |
|
Det är inte säkert att vi ser ett tredje Kingdom Hearts-spel så tidigt som 2010, dock är det ju tre spinoff spel på g. Ett till NDS, PSP och (f*n) mobil! Alla olika också. Eventuellt kan det komma spel till Wii i framtiden också.
|
 |
Jackie87
Nykomling
var: Sweden
Poäng: 0
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-maj-2008 vid 23:28 |
För er som vill hitta böckerna så heter sidan http://www.sfbok.se :)
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-juni-2008 vid 17:19 |
Började läsa böckerna i förmiddags. Är i slutet på bok tre nu. Klockrent. Mysigaste läsningen sedan Jack Sparrow-böckerna sommaren 07!
Blev dock sugen på ett fjärde KH-spel nu.
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-juni-2008 vid 17:46 |
101dalmatiner skrev:
Började läsa böckerna i förmiddags. Är i slutet på bok tre nu. Klockrent. Mysigaste läsningen sedan Jack Sparrow-böckerna sommaren 07!
Blev dock sugen på ett fjärde KH-spel nu. |
fjärde? är det inte trean först? 
|
|
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-juni-2008 vid 18:55 |
|
Nej det är det inte. Det här har vi diskuterat förr. Jag klassar Chain of Memories som andra delen i serien helt klart. Och trean lär vi inte se på länge, först ska ju Kingdom Hearts: Coded, Kingdom Hearts: 358/2 Days och Kingdom Hearts: Birth By Sleep komma och ingen av dem är en direkt uppföljare.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-juni-2008 vid 16:19 |
|
Vilka Disney-världar hoppas ni man kommer besöka i kommande KH-spel?
|
 |
Egd som fan
Manusförfattare
var: Mora
Poäng: 246
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-juni-2008 vid 21:39 |
|
De gamla klassiska tycker jag ska vara med: Atlantica, Agrabah, Coliseum och några till. Men de kan väl ändå inte ta med Radiator Springs (Kylarköping), eller någon liknande värld? Vad tycker ni andra?
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-juni-2008 vid 20:23 |
101dalmatiner skrev:
Vilka Disney-världar hoppas ni man kommer besöka i kommande KH-spel? |
jag tycker om de världarna som varit med hittills. Många från mycket bra filmer, men några jag skulle hoppas på är Lilo och stitch värld,(hade varit kul att se), lejonkungen,pocahontas och björnbröder
|
|
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-juni-2008 vid 17:21 |
Här är min lista:
Repris-världar
1. Wonderland (grymt besviken över att 2an skippade den)
2. Neverland (nästan lika besviken över att 2an skippade den)
3. 100 Acre Wood (Mer Puh och inkludera Heffaklumpen för tusan! och gör 100 Acre Wood till en riktig värld och inte bara än bunt löst sammansatta minispel som i 1an och 2an och Chain of Memories)
4. Pride Lands (Ett av de bästa tillskotten i 2an, hur mysigt som helst med Lejonriket och Sora som lejonunge var ju hur söt som helst)
5. Halloween Town/Christmas Town (får aldrig överges, ett måste för alla bra KH-spel)
6. Agrabah (mer Aladdin men basera det gärna på tv-serien nu när både första filmen och Jafars Återkommst mer eller mindre är använda, låt oss slåss mot Abis Mal, Mechanicles och bäst av allt Mozenrath)
7. Deep Jungle (Hatkärlek till Tarzans djungel i första spelet. Djungeln var supermysig i sig men det låg någonting mycket deprimerande i luften hela tiden där och så skrämde leoparden (eller vad det är) skiten ur mig när den hoppade fram då och då men gör de det bara på rätt sätt och kanske också baserar det på några avsnitt ur den halvdanna tv-serien kan det bli rätt bra tror jag)
8. Olympus Coliseum (Mer Hades, mer Titaner! Mindre korkade tävlingar och utmaningar som oftar ÄR PÅ TOK FÖR SVÅRA och/eller jobbiga/tråkiga!)
9. Caribbean (Fattar inte att den hamnade så långt ner på listan! Då den egentligen ligger på top-5 över mina hett efterlängtade repris-världar. Mer Sparrow och att som Sora, Donald och Goofy få slåss mot Davy Jones och Kraken är en våt dröm)
10. Atlantica (Jobbig i första spelet, mysig och rolig i andra. Gör en mix av bägge så blir det kanon. Lite mer action och äventyr, lite mindre musik... det bästa av två världar. Skippa Ursula, hon kan inte dyka upp fler gånger nu)
Nya Värdlar:
1. The Emperor's New Groove (Lama-Sora, behöver jag säga mer? Och visst ja, KRONK!!!)
2. Pochahontas (Indianer och talande träd? Javisst!)
3. Pinochio (vet inte riktigt hur för ingen mer Monstro tack. Behöver inte nödvändigtvis vara en Pinochio-värd, men jag vill träffa honom och Gepetto igen. De kanske har sin verkstad i Traverse Town fortfarande? En bra ursäkt för att få komm dit igen)
4. Bambi (Sora/Donald/Goofy som diverse skogsdjur, javisst!)
5. 101 Dalmatians (De 101 Dalmatinerna fick sitt härliga framträdande i första spelet, men för katten! Ge oss Cruella De Vile och Hjalle & Jeppe!)
6. Robin Hood (ett måste)
7. The Djungle Book (Baloo!)
8. Atlantis (Sopig film, kan passa bättre i ett spel, coola maskiner och kantiga människor i en bra symbios?)
9. Notre Dame (Kan bli hur mäktigt som helst)
10. Tresure Planet (mumma!)
Sidokomentarer
Björnbröder har jag inte sett men det känns helt klart som att den skulle passa utmärkt i ett KH-lir.
Egd som Fan, nej inget Radiator Springs tack! Jag vill INTE ha någonting med det bilvraket till film att göra och bara tanken på Sora/Donald/Goofy som bilar är motbjudande. De får gärna smyga in någon Woody och Buzz Lightyear-docka i något hörn någonstans (i Gepettos verkstad?) som en liten blinkning men den enda Pixar-film som skulle passa som en värld i spelet skulle nog vara A Bug's Life, kanske Hitta Nemo skulle vara passande men jag skulle hellre se Nemo och gänget göra ett framträdande i Atlantica så behöver vi inte ha två undervattensvärldar.
Hm, Space Paranoids i KH 2 var ju ingen höjdare precis men Tron var skön och jag vill gärna träffa Tron igen så det kan vara värt att ge sig ut i cyberrymden igen för att få träffa allas vår favorit-bunt av ettor och nollor.
Det var väl i stora drag min åsikt, men jag vill gärna disskutera mer kring de här och andra tänkbara världar, Snövit kanske skulle passa? Vem vet?
Ändrad av 101dalmatiner - 06-juni-2008 vid 17:30
|
 |
Sockerpajen
Scenograf
Poäng: 758
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-juni-2008 vid 14:51 |
Nu har syrran fått ett minneskort så vi kan hänga med här i tråden.
Oc vi har redan en fråga, vi har klarat det innan men nu går det inte...
Det är precis i början när man ska möta "stora svarta läskiga grejen" tidigare har det varit så att om man dör efter ett tag så kommer man vidare men nu s får vi bara börja om .....
Snälla hjälp oss!
|
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-juni-2008 vid 16:04 |
|
Men är inte "stora svarta läskiga grejen" det enklaste i hela spelet? Jag kan tyvärr inte komma med några direkt tips för jag kan inte föreställa mig att dö på den "bossen" sorry.
|
 |
Egd som fan
Manusförfattare
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-juni-2008 vid 19:44 |
Måste man över huvud taget klara den "bossen"? Är inte den valfri? I och för sig hade inte jag några större problem med den, men ändå?
I alla fall, mitt enda tips skulle i så fall vara att vara väldigt aggressiv, och döda de där små "heartlessarna", fånga livbollarna, och vara aggressiv igen. Det fungerade för mig i alla fall.
|
 |
Sockerpajen
Scenograf
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-juni-2008 vid 20:09 |
för det första,
ni behöver inte vara så nedlåtande och säga saker som " och för sig hade inte jag några större problem med den, men ändå?
" och "Men är inte "stora svarta läskiga grejen" det enklaste i hela spelet? Jag kan tyvärr inte komma med några direkt tips för jag kan inte föreställa mig att dö på den "bossen" sorry. "
Alla är faktiskt inte så bekanta med PS2 eller Kingom Hearts. Det är mycket möjligt att ni tycker att det är väldigt enelt men ni behöver inte tracka ner på mig för det..
och för det andra:
men vi är verkligen aggressiva! bankar och slår som bara den och typ hoppar upp på armen och slåss med mera. jag har prövat att döda alla heartless och att slå på de lila "bollarna" som faller ner ifrån himmen men inget hjälper.
Det lustiga är att vi klarat det innan men nu går det bara inte...
|
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-juni-2008 vid 23:41 |
|
Jag var inte nedlåtande. Jag kan inte föreställa mig hur det är att ha problem med den eftersom jag aldrig har haft det. Jag klarade den på första försöket utan att direkt lägga ner någon energi på det och det var över ett och ett halvt år sedan så jag kommer nätt och jämt ihåg hur jag gjorde.
|
 |
Sockerpajen
Scenograf
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juni-2008 vid 13:14 |
|
jag vet, tidigare har jag inte heller haft någon taktik och klarat det flera gånger men nu funkar det bara inte...
|
|
|
 |
Egd som fan
Manusförfattare
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juni-2008 vid 14:55 |
När jag skrev: "I och för sig hade inte jag några större problem med den, men ändå?" så kanske jag borde ha skrivit "Är den inte valfri?" direkt efteråt. Mitt syfte var i alla fall *inte* att låta nedlåtande.
Ett annat tips som jag kom på nu är att försöka springa runt honom när han attackerar, alltså passiv tills han lugnar ner sig/stannar upp, och då bli aggressiv. Om det är möjligt att göra en "combo" så gör sådana också.
Ändrad av Egd som fan - 12-juni-2008 vid 07:22
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juni-2008 vid 20:31 |
|
Vadå? Har du klarat spelet flera gånger?
|
 |
Egd som fan
Manusförfattare
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-juni-2008 vid 07:22 |
101dalmatiner skrev:
Vadå? Har du klarat spelet flera gånger? |
Om det där var riktat till mig: nej, jag har inte klarat hela spelet en enda gång. Däremot, eftersom jag spelar på emulator så är det inte 100% stabilt, och därför kraschar det ibland. Det loopade bl.a. några gånger där när man precis har klarat han "Darkside", och "kameran" flyger mot Soras ögon. Precis när man såg hans ögon så började det loopa, och visa samma sekund-sekvens flera gånger. P.g.a. det så har jag varit tvungen att kämpa mot honom ca. 4 gånger. Till slut fungerade det i alla fall.
Ändrad av Egd som fan - 12-juni-2008 vid 11:33
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-juni-2008 vid 19:00 |
|
Nej, ursäkta. Det var menat till sockerpajen.
|
 |
Sockerpajen
Scenograf
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-juni-2008 vid 15:29 |
|
nej nej det har jag absolut inte, men jag har klarat av att komma vidare till Traverse Town många gånger tidigare men inte nu...
|
|
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-juni-2008 vid 23:55 |
|
Hm, har du kollat upp någon guide på nätet som kanske kan vara till hjälp?
|
 |