Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - I främmande farvatten

 Svara Svara Sida  <1 678910 14>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2009 vid 10:56
Att kalla Verbinski en konstnärlig regissör är verkligen att dra det hela ett steg för långt. Han är en kompetent skapare av mainstreamraffel dock.

Filmerna han gjorde innan pirates-trilogin var The mexican (lättsam actionkomedi) och The Ring (asiatisk rysar remake). han lämnar Pirates för att regissera Bioshock och Heavy Metal, knappast några arthouseproject...
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2009 vid 11:00
Det är väl mer yrket Regissör som jag kallar konstnärligt, sen är ju konst ett relativt begrepp (jag skulle nog inte heller kalla Verbinski för konstnärlig, finns många bättre än han) och sen finns det ju olika grader av konstnärlighet.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2009 vid 18:27
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Skådespelare som skulle vara coolt om de fick roller i kommande POTC-filmer:

Peter Stormare (ond)

Alan Rickman (definitvt ond!)

Tim Roth (ond)

Samuel L Jackson (god)

Vincent Gallo (god)

Christina Ricci (god)

Christopher Walken (ond)
 
Bob Hoskins (ond)
 
Heath Ledger (nej förresten...)
 
Tycker det verkar vara lite förutsägbart för att vara ärlig. Stormare och Walken är ju onda karaktärer i nästan alla sina filmer och Ricci är nästan alltid den goda. Hade gärna sett henne ta upp lite av kylan från hennes roll Onsdag i Familjen Addams filmerna...
Håller däremot med om att Rickman borde spela ond, har alltid gillat honom bättre i roller som Judge Turpin och framförallt Proffessor Snape framför mysgubbe roller som han spelar i t.ex. Love Actually.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2009 vid 11:43
Postad av Daniel Daniel skrev:

Det är väl mer yrket Regissör som jag kallar konstnärligt, sen är ju konst ett relativt begrepp (jag skulle nog inte heller kalla Verbinski för konstnärlig, finns många bättre än han) och sen finns det ju olika grader av konstnärlighet.


Ja, visst är väl regissör ett yrke som kan räknas som åtminstone konstnärligt orienterat, eftersom slutresultatet är produkten av en ganska avancerad kreativ process. Men då är vi ju överens i alla fall.. Tongue
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
J_Sparrow View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Avstängd

Medlem sedan: 06-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera J_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2009 vid 11:15
Gore Verbinski är en stabil och skicklig regisör med ett öga för detaljer. Han vet precis hur han vill att varje scen ska se ut. Savvy?
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2009 vid 11:37
Bara för att han vet hur han vill att en scen ser ut betyder det inte att han är skicklig, det är något de flesta regissörer vet. 
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
J_Sparrow View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Avstängd

Medlem sedan: 06-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera J_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2009 vid 14:04
Men vissa har större tallang för detaljer än andra. Gore är en skicklig regissör och utan honom kommer inte Pirates of the Caribbean att bli sig riktigt likt. Savvy?
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2009 vid 16:45
Som jag sagt tidigare så finns det mängder med regissörer som har bättre hand med actionscener än Gore. Jag har inget emot honom, men det finns många andra inom samma genre som jag föredrar. 
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
sanne88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 06-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera sanne88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2009 vid 09:11
Actionscenerna i trilogin är alldeles utmärkta.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2009 vid 20:47
Actionscenerna är både fantasifulla och snyggt utförda. Den som säger någonting annat saknar smak.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2009 vid 00:27
Actionscenerna är både fantasilösa och fult utförda. Den som säger någonting annat saknar smak.

See what I did there?
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2009 vid 11:07

Jag älskar pirates trilogin, och jag tyckte trean kändes som ett bra avslut på allt. Att dom tänker göra en film till, kan få många konsekvenser..positiva eller negativa.

Själv kan jag inte få nog av Jack. jag älskar hans karaktär och Pirates skulle inte vara någoting att ha utan honom, Så att göra en film, eller flera?, om bara honom där man får veta mer om vem han är. Tycker jag låter som en helt lysande idé. Om dom handskas med idén n på ett bra sätt så kan det nog bli riktigt bra.Smile



Ändrad av Art_of_Minnie - 05-juli-2009 vid 11:09
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2009 vid 11:55
Postad av Proximus Proximus skrev:

Actionscenerna är både fantasilösa och fult utförda. Den som säger någonting annat saknar smak.

See what I did there?
 
 
Två bokstäver: BS.
 
Helt riktigt, Mimmi. Jack förtjänar helt enkelt fler filmer, spel och böcker. Han är en av historiens märkligaste och mest intressanta fiktiva karaktärer. Jag oroar mig dock för att The Fountain of Youth inte ska bli klar/hinna ha premiär innan Ragnarök 2012. Det skulle vara fruktansvärt att missa den filmen när det bara handlar om några månader.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2009 vid 17:22
Det är ju inte säkert att det blir en fjärde film nu, kan inte direkt säga att jag är ledsen.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2009 vid 20:28
Det är näst intill säkert.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2009 vid 12:53
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Det är näst intill säkert.
Källa?
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2009 vid 14:20
http://www.imdb.com/title/tt1298650/
 
Det mesta kring produktionen tycks vara i rullning. Tack och lov.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2009 vid 22:22
Ja, tack och lov.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2009 vid 02:31
Så allt snack om att Johnny Deep inte var så sugen på att göra den längre var inte sant?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2009 vid 09:03
Jo, det är förmodligen helt sant. Men anledningen till att hans entusiasm har avtagit är ju att Dick Cook avgick/fick kicken(?) från Disney. Han vill se manuset innan han bestämmer sig för att delta i filmen. Jag är övertygad om att han kommer att godkänna manuset.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2009 vid 10:24
Jag tycker det är en skam att Richard "Dick" Cook fick sparken (för det är vad jag tror). Jag blev riktigt förvånad när jag läste det förra veckan. Robert Iger börjar mer likna Eisner en aning i och med denna händelse.

Och att Dessutom Richard och Johnny Depp var goda vänner... En sak man kan hoppas på är kanske att Johnny kan pressa Disneystyrelsen att ta tillbaka Richard, för att över huvud taget göra POTC 4.


"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2009 vid 09:50
" En sak man kan hoppas på är kanske att Johnny kan pressa Disneystyrelsen att ta tillbaka Richard, för att över huvud taget göra POTC 4."
 
Instämmer. Har du några teorier om den exakta anledningen till att Cook eventuellt fick sparken?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2009 vid 10:12
Jag har inga egna teorier, men vad jag har läst så var det mycket pga meningsskiljaktigheter mellan Dick Cook och VD:n Robert Iger om hur studion skulle drivas. Dick Cook kände sig då tvungen att avgå (finare uttryck för att få sparken anser jag). 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2009 vid 15:56
Ingen mer än jag som finner ryktena om att manuset tycks vara en adaption av Tim Powers roman "On Stranger Tides"? Boken är också en pirathistoria med lätta fantasydrag och tydligen förekommer även Ungdomens Källa i den. Låter som en jättespännande idé att basera manuset på ett redan existerande verk. Jag läser just nu Tim Powers mycket intressanta (för att inte säga skruvade) bok "Anubisportarna" och kan säga så mycket som att om "On Stranger Tides" är hälften så fantasifull så kan vi vara lugna för att filmen har goda chanser att bli en riktigt skön popcorn-rulle. 
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-januari-2010 vid 12:22
Yarrrgh! Rykten säger du, matey? Harrgh! Jag skulle vilja säga att det är ett ganska så konstaterat faktum att manuskriptet till On Stranger Tides helt utan tvivel kommer att bygga på Mäster Powers roman som för övrigt är fantastisk, bättre än The Anubis Gates. Här är ett utdrag från Powers wikipedia-artikel angående On Stranger Tides.

 

"On Stranger Tides

Moves to the 18th century Caribbean; with pirates (many of them real characters, primarily Blackbeard, as well as a fictional protagonist named Jack), voodoo, zombies, Juan Ponce de Leon, and a strangely quantum-mechanical Fountain of Youth. In 2009, Disney optioned the novel in order to incorporate elements of it into the fourth "Pirates Of The Caribbean" film, tentatively titled Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides, planned for release in 2011.[7]"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2010 vid 11:14
Det VAR rykten när jag skrev inlägget, kapten. Hur som haver, jag har fortfarande inte(!) läst ut Anubisportarna, jag fattar inte att det har tagit en sådan tid. Jag vill läsa ut den och sedan genast försöka lägga beslag på ett ex av On Stranger Tides.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2010 vid 11:07
Varför gör de inte On Stranger Tides i 3D? Det vore ju sååå mäktigt att se en POTC-rulle i 3D. Något att hoppas på inför femman?
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2010 vid 11:54
"Det VAR rykten när jag skrev inlägget, kapten."
Aye, 'twas!

 

"Varför gör de inte On Stranger Tides i 3D? Det vore ju sååå mäktigt att se en POTC-rulle i 3D."

 Där slog du nog huvudet på spiken gosse! Aye! Det vore en dröm som gick i uppfyllelse om det hände.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2010 vid 14:01
Jag kan liksom knappt tänka mig en bättre typ av film för 3D-formatet (möjligen då Alice). Att få en kanonkula farandes över skallen i biosalongen och fantastiska kameraåkningar runt masterna på de mäktiga skeppen... Åh, måtte dessa drömmar bli verklighet!!!
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2010 vid 17:40
Yarrrgh! Det ryktas om att den underbart sköna Penelope Cruz kommer att spela den kvinnliga huvudrollen i On Stranger Tides! Arrrgh! Låter som goda nyheter i mina öron.
http://www.slashfilm.com/2010/02/10/penelope-cruz-joining-pirates-of-the-caribbean-4-not-doing-melancholia/
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 678910 14>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media