Alice in Wonderland (Burton) |
Svara | Sida <1 678910 20> |
Författare | ||
101dalmatiner
Nykomling Medlem sedan: 25-februari-2006 Status: Offline Poäng: 51 |
inläggsval Citera Svar Postad: 26-september-2009 vid 00:55 | |
Hur kan man INTE gilla Alan Rickman???
|
||
Tinsan-girl
Producent Medlem sedan: 10-augusti-2009 var: Sweden Status: Offline Poäng: 271 |
inläggsval Citera Svar Postad: 26-september-2009 vid 08:04 | |
Tack så mycket! Det var snällt av dig att svara på frågan så snabbt. Då vet jag. Har aldrig sett Disneys tecknade version så jag blev rätt så osäker. Återigen tack så mycket!
Hur jag inte inte kan gilla Rickman(vilket jag hoppas inte är förbjudet att ogilla honom)? Han har inte det där lilla extra som gör att jag ska klassa honom som mina favoriter inom spelfilm.
Jag skrev att han har varit okej i andra filmer (står ut med hans rollfigur i Harry Potter-filmerna), men sen har jag känt att jag inte kan gilla honom riktigt.
Han har inte rätt utstrålning helt enkelt.
(Liam Neeson från Narnia-filmerna är mycket bättre på den fronten!)
Lät det bättre förklarat?
|
||
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
|
||
Hades
Huvudanimatör Proximus' Padawan Medlem sedan: 14-maj-2005 Status: Offline Poäng: 920 |
inläggsval Citera Svar Postad: 29-oktober-2009 vid 18:37 | |
Äsch, det finns väl många skådespelare som inte är favoriter men som man ändå inte tycker illa om? Jag har ett gäng favoriter, Rickman är inte en av dem även om jag tycker han är bra. Oh well.
(Jag måste verkligen ta mig i kragen och våga börja använda hatt.) Har någon sett Alice-trailern i 3d än? Har en kompis som gjort det, det hade tydligen varit en mycket trevlig upplevelse. Lite surt att den inte visades innan Up.
Ändrad av Hades - 29-oktober-2009 vid 20:52 |
||
101dalmatiner
inläggsval Citera Svar Postad: 04-november-2009 vid 13:12 | |
Stackars Johnny, med sin scenskräck och allt.
|
||
Hades
Huvudanimatör Proximus' Padawan Medlem sedan: 14-maj-2005 Status: Offline Poäng: 920 |
inläggsval Citera Svar Postad: 10-november-2009 vid 19:01 | |
http://johnny-depp.org/galleries/moviepics/alice_posters/alice_poster15.jpg
En ny poster, där vi bla får se the Caterpiller för första gången! Nu är jag mest nyfiken på the March Hare.
Helena Bonham Carter ser fantastisk ut.
Länken tar en inte direkt till bilden ser jag nu, men bläddra ner lite! Ändrad av Hades - 10-november-2009 vid 23:53 |
||
101dalmatiner
inläggsval Citera Svar Postad: 11-november-2009 vid 21:09 | |
Hur tycker du The Caterpillar ser ut? Bra eller dålig. Jag kollar inte, för ni vet ju hur jag är.
|
||
Hades
inläggsval Citera Svar Postad: 12-november-2009 vid 01:49 | |
Han ser bra ut. Han syns bara på håll, uppe på en svamp, så ganska svårt att säga. Kan inte alls se om han liknar Alan Rickman.
Förstår inte riktigt varför det ska vara så svårt att skicka iväg en bild på the March Hare. I boken är han lika viktig som Mad Hatter tycker jag och jag tänker mig att de håller ihop rätt väl. Han förtjänar att vara med på denna bild (med tanke på att många andra typiska Alice-karaktärer är med). Men det är klart, han kanske inte får någon vidare stor roll.
PS: Måste fixa till det jag skrev om Batman Returns tidigare i tråden. Köpte den nyligen och rätt svar är: den är absolut bättre än Batman och jag tycker den slår Corpse Bride också. PS 2: Idag hängde jag upp en Sweeney Todd-poster på väggen, det var på tiden! |
||
101dalmatiner
inläggsval Citera Svar Postad: 12-november-2009 vid 15:32 | |
Cool, man, cool! Instämmer om att the March Hare är lika viktig som the Hatter. Haha, i spelet American McGee's Alice så är the March Hare och the Doormouse inkopplade till elektiska maskiner som the Hatter använder till tortyr... underbara, sjuka spel.
|
||
101dalmatiner
inläggsval Citera Svar Postad: 16-november-2009 vid 10:19 | |
Daniel, i din projekt-film baserad på American McGee's Alice; fanns det någon tanke med att låta just Andreas Nilsson göra The Hatters röst? Jag menar, han spelade ju The Mad Hatter i Batman The Animated Series. Hade det något med saken att göra? Eller var det bara en ren självklarhet att låta en av Sveriges bästa röstskådespelare få äran att göra rösten åt den fantastiska karaktären?
|
||
Adrina
Producent Administratör Medlem sedan: 26-maj-2004 var: Uppsala Status: Offline Poäng: 1812 |
inläggsval Citera Svar Postad: 16-november-2009 vid 11:57 | |
Nah anledningen är enklare än så. Andreas var den enda röstskådespelare jag kände personligen. Att han är den bästa var bara ett plus ^_^.
|
||
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams - |
||
101dalmatiner
inläggsval Citera Svar Postad: 16-november-2009 vid 16:06 | |
Haha! Great, jag har länge undrat hur du fick tag på honom, men där har vi förklaringen. Drog han några egna kopplingar mellan kortfilmens Hatter och den Batman TAS's Hatter? En polare påstår att han använde sig av liknande tonlägen i din film som i serien, men jag kommer inte ihåg det för jag har inte sett serien med svenskt tal på drygt tio år.
|
||
Adrina
Producent Administratör Medlem sedan: 26-maj-2004 var: Uppsala Status: Offline Poäng: 1812 |
inläggsval Citera Svar Postad: 16-november-2009 vid 17:11 | |
Jag vet inte om han spann vidare på Mad hatter i Batman, det var ingenting ha sa i alla fall när vi spelade in (med endast en laptop och en bra mikrofon samt markiser som slog och rasslade utanför fönstret för det blåste nått fruktansvärt den dagen). Jag hade dock ingen aning om att han hade gjort rösten till Batman serien.
Apropå svensk röstinspelning (även om min film var på engelska). Tror ni att det kommer bli en svensk dubbning på Burtons Alice? (hoppas verkligen inte) |
||
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams - |
||
Hades
inläggsval Citera Svar Postad: 21-november-2009 vid 00:21 | |
Har nu sett Alice in Wonderland-trailern i 3D och det var helt fantastiskt! Jag har varit lite orolig inför detta, eftersom övriga trailers jag sett för live-action filmer i 3D inte har varit något vidare utan mest jobbiga och ansträngande att se på. Alice är inte alls så, den är knivskarp, fantastisk, och att se färden ner genom kaninhålet och höra musiken i stort format var ju lite skillnad jämfört med datorskärmen. The Ceshire Cats entré var också mycket imponerande, där bjuds man på sån där "äkta" 3D som jag inte sett innan, där man vill sträcka ut handen och klappa kattskrället.
För övrigt måste jag rätta mig själv. I trailern får man, om man är snabb, se en glimt av The March Hare ( för jag antar att han är den smått skrangliga, långörade historian som sitter och ser förvirrad ut, vid bordet som The Mad Hatter småspringer över?). Inte mycket till glimt kanske, men han finns där.
Nu är jag ännu mer peppad. Jag hoppas också vi slipper svensk dubbning. Ett par sekunder av Charlie and the Chocolate Factory på svenska gjorde mig, på riktigt, illamående. |
||
101dalmatiner
inläggsval Citera Svar Postad: 21-november-2009 vid 17:04 | |
"Apropå svensk röstinspelning (även om min film var på engelska). Tror ni att det kommer bli en svensk dubbning på Burtons Alice? (hoppas verkligen inte)"
Hmm, har också tänkt på det... Det vore hemskt. Men med tanke på hur nära den här filmen ligger Charlie and the Chocolate Factory på mer än ett plan så skulle jag nog tyvärr säga att chansen helt klart finns. Det är illa nog att en film med Johnny Depp är dubbad till svenska och jag hoppas innerligt att detta brott inte kommer att upprepas.
"där bjuds man på sån där "äkta" 3D som jag inte sett innan, där man vill sträcka ut handen och klappa kattskrället." Det tar jag som att du inte har sett The Final Destination... Skitfilm som suger stenhårt men ändå en sån j***a orgie i underbara "in your face"-effekter som verkligen sitter som en smäck. Den enda biofilmen i 3D förutom den som jag har sett är Ice Age 3. Idag missade jag förmodligen den sista chansen att se Up i 3D Katrineholm (F*N!!!). Imorgon ska jag nog släpa mig iväg för att se till att inte samma sak händer med A Christmas Carol. Det känns som att ödet inte vill att jag ska se Pixar-filmer på bio längre. Den senaste jag såg var Cars... vilken iofs kan avskräcka den mest fanatiske Pixar-älskaren.
Jag är övertygad om att Alice in Wonderland kommer att bli den ULTIMATA 3D-upplevelsen på bio. Jag tror att den kommer att slå alla rekord med sin visuella stil. I thínk this might be it!
Vilka 3D-filmer har ni sett på bio? |
||
Hades
inläggsval Citera Svar Postad: 22-november-2009 vid 02:31 | |
Jag har sett Bolt, Ice Age 3, Up och A Christmas Carol i 3D. Den senaste är helt klart den som utnyttjat 3D-funktionen bäst tycker jag, i övriga fall har det förvisso varit snyggt att kolla på, men inte tillfört så värst mycket. Jag har bara sett trailers för live-action filmer, typ Avatar, och de har som sagt varit ganska ansträngande att titta på och därför var jag lite orolig över att jag inte skulle palla med Alice, utan bara orka se den i 2D. Nu är jag dock säker på att 3D-effekterna inte blir några problem, eftersom Alice-trailen är klart överlägsen alla andra trailers jag sett i 3D.
|
||
Caela
Storybordartist Medlem sedan: 29-december-2006 var: Sweden Status: Offline Poäng: 94 |
inläggsval Citera Svar Postad: 22-november-2009 vid 11:49 | |
Ok, en dum fråga.. (börjar bli en vana nu..) när man ska se 3D på bio, är det med såna snygga glasögon då?
|
||
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
|
||
Anders M Olsson
Regissör Medlem sedan: 09-augusti-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 849 |
inläggsval Citera Svar Postad: 22-november-2009 vid 16:24 | |
Om glasögonen är snygga eller fula är väl en smaksak. Men ja, alla befintliga 3D-system på bio kräver att man måste sätta på sig någon sorts speciella glasögon. Men sen finns det flera olika system i bruk som använder olika sorters glasögon. Så det är inte alls säkert att glasögon från en biograf går att använda på en annan bio. En del system använder billiga engångsglasögon som man får behålla, en del använder dyra glasögon (omkring 1000-2000 kronor stycket) som måste samlas in och rengöras för att sen återanvändas. Ofta har dessa stöldskyddstaggar som kan detekteras av larmbågar vid utgången så att biografen säkert får tillbaka de utdelade brillorna. |
||
101dalmatiner
inläggsval Citera Svar Postad: 22-november-2009 vid 19:53 | |
"är det med såna snygga glasögon då?"
Har ingen aning om vad du klassar som snygga glasögon. Och som sagt, det finns massor av olika modeller. Den typ som biografen i min stad använder sig av kostar mellan 200-300 kr styck och är skapligt fula. |
||
Caela
Storybordartist Medlem sedan: 29-december-2006 var: Sweden Status: Offline Poäng: 94 |
inläggsval Citera Svar Postad: 23-november-2009 vid 10:45 | |
ok, då vet jag.. Tyvärr så kan jag inte gå och se 3D då.. såna glasögon funkar inte på mig (dumma synfel!)
Aja, får hålla mig till godo med vanliga filmer! =) |
||
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
|
||
Adrina
inläggsval Citera Svar Postad: 23-november-2009 vid 11:30 | |
De glasögonen som tillhandahålls i Uppsala är i all fall ganska stora och går med lätthet att sätta över vanliga glasögon (om de inte är förstora). Det gick alldeles utmärkt för mig sist jag var på 3D-bio. Första gången jag såg 3D-bio så hade jag inte mina vanliga glasögon under och då fick jag faktiskt ont i huvudet efter ett tag. Kanske du kan gå till din lokala biograf och fråga om det är möjligt att få testa att ha 3D-glasögonen över dina vanliga glasögon för att se om det fungerar. |
||
- Robin Williams - |
||
Caela
inläggsval Citera Svar Postad: 23-november-2009 vid 17:41 | |
Hm, det vore ngt! =) Hoppas bara att det funkar med mitt brytningsfel.. Men jag ska sticka och fråga här på bion någon dag! Tack för hjälpen!! |
||
|
||
Anders M Olsson
Regissör Medlem sedan: 09-augusti-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 849 |
inläggsval Citera Svar Postad: 23-november-2009 vid 21:35 | |
Jag är själv kraftigt närsynt, men det hindrar mig inte från att njuta av 3D på bio. Jag måste bara ta på mig bions brillor utanpå mina egna. Knäckfrågan är: Har du djupseende i verkliga livet? Det handlar bl.a. om att dina ögon måste kunna samarbeta så att de två bilderna smälter samman till en. Om du är osäker bör din ögonläkare eller optiker kunna ge besked. Jag känner folk som i princip bara ser med ett öga i taget, därför att de inte kan få ögonen att samarbeta. Om man har ett sånt synfel ser man förmodligen aldrig i 3D, varken i verkliga livet eller på bio. Men om man har riktigt djupseende i verkliga livet är det som regel inte heller något problem att uppleva 3D på bio. Men man måste förstås sätta biografens brillor utanpå sina egna om man normalt använder glasögon för avståndsseende. Ändrad av Anders M Olsson - 23-november-2009 vid 21:40 |
||
101dalmatiner
inläggsval Citera Svar Postad: 23-november-2009 vid 22:44 | |
"Jag känner folk som i princip bara ser med ett öga i taget, därför att de inte kan få ögonen att samarbeta. Om man har ett sånt synfel ser man förmodligen aldrig i 3D, varken i verkliga livet eller på bio."
Det felet har min pappa. Väldigt synd om sådana människor, de går miste om en så mycket mäktigare bio-upplevelse. |
||
Svenzon
Huvudanimatör Medlem sedan: 27-maj-2004 Status: Offline Poäng: 908 |
inläggsval Citera Svar Postad: 24-november-2009 vid 08:16 | |
Sånt synfel har nog jag. Har aldrig lyckats se ens sådana 3D bilder som var vanliga för ett antal år sedan. Man skulle titta på en punkt i mitten och så framträdde resten av bilden. Jag var riktigt besviken för att alla andra kunde se bilden utom jag. Kan kanske bero på att jag har två olika brytningsfel på mina ögon, närsynt på vänster öga och långsynt (vad heter det egentligen?) på vänster. Fick glasögon förra året, men det är jäkligt svårt att få ögonen att samarbeta när de är vana att fungera på egen hand. :p
|
||
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
|
||
Caela
inläggsval Citera Svar Postad: 24-november-2009 vid 17:44 | |
Nej men det är sånt fel jag har. Jag ser bara med vänster öga. Om jag ska se med höger så måste jag blunda med vänster och verkligen koncentrera mig..
Min pappa har samma synfel som jag, och det var vi som började diskutera härom kvällen om vi kunde se 3D på bio. ingen av oss har nämligen försökt. Men nu vet jag!
|
||
|
||
101dalmatiner
inläggsval Citera Svar Postad: 25-november-2009 vid 10:48 | |
"Om jag ska se med höger så måste jag blunda med vänster och verkligen koncentrera mig."
Faschinerande. Undrar om det är något som går att träna upp. Sätt en svart lapp (pirate-style!) framför vänstra ögat och går runt så i några månader så kanske det blir någon form av jämnvikt? Förmodligen funkar det inte, men det finns få funktioner som inte går att träna upp med tålamod och massvis med tid. |
||
Caela
inläggsval Citera Svar Postad: 25-november-2009 vid 11:29 | |
Fast det skulle faktiskt vara lite coolt att springa omkring med en piratlapp framför ögat.. Kanske ingen dum ide.. AdminEdit: Lagade Citatblocket. ^_^Ändrad av Daniel - 25-november-2009 vid 12:54 |
||
|
||
Hades
inläggsval Citera Svar Postad: 16-december-2009 vid 12:37 | |
Ny Trailer!!! (Läs inte för att undvika eventuella spoilers)
Nu har vi fått en ny ordentlig trailer, och jag tycker den är mycket bra! Vi får se mer av Wonderland och av karaktärerna (The March Hare tex, äntligen!), även om mycket fortfarade verkar vila på The Mad Hatter. Vad som gör mig lite orolig ("orolig" är egentligen fel, för jag är sviiiinpeppad) är att jag får lite Narnia-vibbar av att se Alice i rustning och Mad Hatter i svärdfight, och Narnia-vibbar är dåliga vibbar. Nu tror jag dock att jag kommer köpa det mesta i den här filmen, så orolig är jag egentligen inte men skulle det finnas nåt att fundera över skulle det vara just detta. I vilket fall, en väldigt peppande trailer. Se den innan den försvinner! http://filmonic.com/heres-the-alice-in-wonderland-trailer-weve-been-waiting-for-2010 |
||
Svenzon
Huvudanimatör Medlem sedan: 27-maj-2004 Status: Offline Poäng: 908 |
inläggsval Citera Svar Postad: 16-december-2009 vid 14:09 | |
Hades: den trailern var ju mycket bättre än den som visades på bio när jag var och såg En julsaga. Till och med jag, som inte är så förtjust i boken (eller den tecknade klassikern), tycker att den här filmen verkar kul. Den ska definitivt ses på bio! |
||
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
|
||
Sockerpajen
Scenograf Medlem sedan: 15-september-2006 Status: Offline Poäng: 758 |
inläggsval Citera Svar Postad: 17-december-2009 vid 00:09 | |
Trailern var awesome. Lite mycket Depp, som sagt, hade fördragit ifall The Mad Hatter hade en lit emindre roll och t.ex. den vita Kaninen fick en huvudroll. Tycker dock den verkar väldigt spännande och "Burtonig". Och håller inte alls med dig Hades om Narnia-vibbarna (två filmer som jag älskar, men så är jag ju lite svag för cheesy äventyrsfilmer). Tycker det känns som det passar in i historien, lägger till lite extra spänning som jag inte tycker fanns med i den tecknade varianten.
Blir nästan lite sugen på att läsa boken nu...
|
||
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
||
Svara | Sida <1 678910 20> |
Tweet
|
Forum meny | Forum Permissions Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |