Prinsessan och Grodan |
Svara
|
Sida <1 45678 13> |
| Författare | |
Anders M Olsson
Regissör
Medlem sedan: 09-augusti-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 849 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-februari-2010 vid 12:44 |
Även spädbarn får se sjuårstillåtna filmer i sällskap av vuxen. ![]() |
|
![]() |
|
Eilonwy
Clean-up Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-februari-2010 vid 09:43 |
den är från sju år, så bebisslem slipper du nog :) |
|
![]() |
|
Eilonwy
Clean-up Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-februari-2010 vid 09:39 |
|
Va?? Är det sant? :O
|
|
![]() |
|
carre85
Springschas
inläggsval
Citera Svar
Postad: 03-februari-2010 vid 18:34 |
|
Jag var precis inne på SF.se och vad jag kan se kommer den att visas på engelska i Stockholm, men bara på Heron City.
Ändrad av carre85 - 03-februari-2010 vid 18:34 |
|
![]() |
|
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 03-februari-2010 vid 13:53 |
|
Jag vill förtydliga att jag menade på bio när jag skrev Bambi 2, innan den var det givetvis Puhs film om Heffaklumpen 11 Februari 2005. Två mycket bra tecknade filmer ska tilläggas. Men fyra år mellan Bambi två och The Princess and the Frog känns nästa overkligt och sorgligt. Vet inte ens om jag kommer se den på premiären. Den går klockan halv fem på fredag och i lilla salongen... Bara 108 platser. Sheet, att sitta och bada i bebis-slem är inget jag ser fram emot.
|
|
![]() |
|
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan Medlem sedan: 14-maj-2005 Status: Offline Poäng: 920 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 03-februari-2010 vid 12:40 |
|
Jag har inte sett traditionell animation på bio sedan Björnbröder för fem år sedan, och jag känner också att The Princess and the Frog som sämst kommer vara helt ok. Bara det faktum att det är en traditionellt animerad film gör mig väldigt partisk, och av det jag hittils sett att döma är det Disneys kanske snyggaste film någonsin. Har suttit och försökt rita karaktärerna så gott det går och kan nu göra en helt ok Dr Facilier vilket känns bra.
Fredagens biljett ligger i plånboken, och jag grämer mig inte fullt så mycket över att det är den svenska versionen som ska ses längre. Visst hade jag föredragit engelska oändligt mycket, men att de svenska rösterna rosats gör mig ganska lugn.
Ändrad av Hades - 03-februari-2010 vid 12:40 |
|
![]() |
|
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg Medlem sedan: 29-juni-2007 Status: Offline Poäng: 725 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 03-februari-2010 vid 12:31 |
|
Själv är jag inte förtjust i dubbningar över huvudtaget. Jag föredrar att se disney på engelska, Anime på Japanska (med svensk textsåklart^^) o.s.v. Som sagt är de svenska rösterna acceptabla i många disneyfilmer. Jag måste säga att den svenska rösten till Scar i Lejonkungen är helt klockren! den slår nog orginalet..det samma gäller Cruella. Dock gäller detta endast för enstaka karaktärer.Jag skulle kunna rabbla upp hur många exempel som helst då orginalen är bättre.
Hur som helst så kommer jag inte kunna vänta tills London för att få se filmen för första gången, utan jag tänker också se premiären på svenska först.
|
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3. |
|
![]() |
|
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 03-februari-2010 vid 10:35 |
|
Behövs inte. Jag är rätt säker på att filmen som sämst kommer vara helt okej och som bäst mycket bra. Bara faktumet att det är det första tecknade i Disney-väg jag ser sedan Bambi 2 för fyra år sedan är ju en speciell grej bara det. |
|
![]() |
|
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-februari-2010 vid 18:54 |
|
Jag såg några sekunder av Charlie and the Chocolate-Factory på svenska. Övervägde på riktigt att kasta mig genom väggen, ner på gatan.
SPOILER (nåja) Klippet på julafton var inte så imponerande, nej. Läste dock den första (antar jag?) svenska recensionen igår och där prisades både de svenska rösterna och humorn, och det gör mig lite lugnare. Båda dessa komponenter har oroat mig lite. Gå in och kika på www.moviezine.se |
|
![]() |
|
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-februari-2010 vid 18:21 |
|
Du har mitt djupaste medlidande. Jag kapar hellre min högra hand än ser den fantastiska filmen massakeras.
Angående Prinsessan och Grodan; Jag hoppas innerligt att filmen i stort är bättre än klippet på Julafton. Jag blev ju som sagt lite lätt besviken av det jag såg. |
|
![]() |
|
Bellis
Storybordartist
Medlem sedan: 30-mars-2009 var: Sweden Status: Offline Poäng: 21 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-februari-2010 vid 18:10 |
Jag såg den på bio (inga kommentarer...) |
|
![]() |
|
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-februari-2010 vid 16:41 |
|
Woah! Jag insåg inte att ett så starkt motstånd mot svenska dubbar av Disney-filmer var så vida utsträckt. Jag förstår inte riktigt. Personligen för mig är tecknat i allmänhet och Disney i synnerhet de enda medierna som jag accepterar svensk dubbning och enda filmen vars svenska dubbning jag tyckt varit lite smådålig är nog Atlantis och vissa röster i t.ex. Tarzan är rätt usla (särskilt Tufs) men överlag tycker jag att de svenska dubbningarna alltid håller kanon-hög klass och när det kommer från mig så är det verkligen en komplimang... Jag får fortfarande sura uppstötningar när jag tänker på att Charlie & The Chocolate Factory svenskdubbades.
|
|
![]() |
|
Proximus
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori Medlem sedan: 27-september-2004 Status: Offline Poäng: 460 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-februari-2010 vid 19:39 |
|
Politisk korrekthet (ibland förkortat pk) är en kritisk
term som ofta används om ett medvetet införande av nya uttryck, vars
syfte är att förändra attityder eller vara så neutrala som möjligt.
Begreppet används också överfört om åsiktsströmningar som av kritiker
anses göra anspråk på att vara de enda godkända och rumsrena.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Politisk_korrekthet |
|
|
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement På detta sätt utövar jag min makt En sällsynt skådad veritabel forumsslakt" |
|
![]() |
|
Eilonwy
Clean-up Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-februari-2010 vid 17:57 |
|
nu kanske jag är en idiot, men vad menas med Politisk Korrekt? O.o
|
|
![]() |
|
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-februari-2010 vid 13:38 |
|
Texter, skådespelare, sånger och allmän atmosfär har i samtliga Disneyklassiker sedan Robin Hood varit bättre på engelska än på svenska. Därför hoppades jag få se den på engelska.
Men ok, kul att någon sett filmen! Och tyckte om den dessutom. Antagligen kommer jag skriva vad jag tycker om den när jag kommer hem från biografen på fredag. Jag vet inte vad jag har för förväntningar riktigt...vågar inte hoppas på för mycket. Ruskigt spännande är det i vilket fall. Började ju läsa om den här filmen i maj 2006 och i mina ögon är The Princess and the Frog det största som kommer från Disney sedan Lejonkungen, oavsett hur bra den är. Antagligen hade inte sångerna översatts till svenska, och alltså inte spelats in, när trailern släpptes, därav de engelska texterna. Ang. det "politiskt korrekta": Hur många Disneyklassiker har inte varit politiskt korrekta sedan...jag vet inte, Dumbo? |
|
![]() |
|
Bellis
Storybordartist
Medlem sedan: 30-mars-2009 var: Sweden Status: Offline Poäng: 21 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-februari-2010 vid 13:12 |
Kan du utveckla? |
|
![]() |
|
MrsDuck
Inbetweener
Medlem sedan: 16-november-2008 var: Sweden Status: Offline Poäng: 31 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-februari-2010 vid 09:46 |
|
Jag såg precis färdigt filmen!!
Vad tyckte jag om filmen? Inte den bästa sedan Lejonkungen. Men löjligt bra i alla fall, vilket var väntat. Besviken på musiken, jag är inget jazz & blues fan men karaktärerna och storyn är i sann Disney- anda. Väldigt politiskt korrekt vilket gör mig lite nojjig (kom igen, sen när ska Disney behöva bry sig om politik?). Jag är fortfarande lite uppspelt så jag har svårt att formulera mig sammanhängande, bear with me. Ser mycket fram emot att veta vad ni tycker!
PS.Jag såg precis den svenska trailer på YouTube, SJUNGER DE PÅ ENGELSKA i den svenska versionen??? Det skulle ju vara skandal Ändrad av MrsDuck - 01-februari-2010 vid 09:48 |
|
![]() |
|
Eilonwy
Clean-up Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 31-januari-2010 vid 09:18 |
|
aw, lyllo =_= själv får jag vänta till dvd-releasen. Men, men, vissa disneyfilmer har ju varit bra på svenska.
|
|
![]() |
|
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg Medlem sedan: 29-juni-2007 Status: Offline Poäng: 725 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-januari-2010 vid 20:12 |
|
Haha, stämmer säkert det där med låten men det spelar inte mig så stor roll nuXD, eftersom jag kommer se den i London!. Jag hade sånt jäkla flyt att farsan letade efter ett resmål inför sportlovet, jag föreslog London efter att jag fick svar från SF, och familjen tyckte London var ett jättebra förslag för en Weekend.
Ändrad av Art_of_Minnie - 29-januari-2010 vid 20:20 |
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3. |
|
![]() |
|
sirandrew
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-januari-2010 vid 22:52 |
|
Japp har varit där och sett all reklam de gör för filmen. Hoppas det fixar sig, jag föredrar ju bergakungen före biopalatset alla dagar i veckan. :) |
|
![]() |
|
Eilonwy
Clean-up Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-januari-2010 vid 21:48 |
jag ska bara säga en sak, och hoppas att jag inte avslöjar för mycket i och med att jag läst på ALLDELES för mycket om den här filmen, men jag tror att Never Knew I Needed ska spelas i eftertexterna och i tidigare disneyfilmerna varit på engelska :P Så du kan nog vara lugn över Ne-yo låten :) annars är det något ordentligt fel ._. |
|
![]() |
|
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-januari-2010 vid 19:45 |
|
Jag reagerade också över det. Om du varit på Bergakungen det senaste så har du nog sett alla posters och tygskynken och grejer som gör reklam för filmen, men som du säger går det bara att köpa biljetter till Biopalatset. Riktigt mysko. Det gör mig inte så mycket, men visst verkar det skumt.
|
|
![]() |
|
sirandrew
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-januari-2010 vid 18:29 |
|
Hej.
Detta är mitt första inlägg här, känns bra :) Hades, eftersom det verkar som du bor i Göteborg, undrar jag om jag fattat det rätt att filmen kommer visas på Biopalatset och inte Bergakungen? När jag var inne på SF och skulle boka biljetter, kunde man nämligen bara boka på biopalatset. Verkar konstigt tycker jag... |
|
![]() |
|
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-januari-2010 vid 15:20 |
|
Det tar emot lite, men jag har kapitulerat. Kommer se filmen på bio, på premiärdagen, i alla fall. Jag har några Disneyintresserade vänner (inte alls i nivå med mig, men ändå) som också gärna vill se den (och som höjde på ögonbrynet åt att den bara går upp på svenska, även de) så jag får bita i det halvsura äpplet. Jag såg en liten trailer på tv igår och de ovanligt skimrande teckningarna gjorde att jag inte kan motstå att se den på bio första gången! Den ser ju helt fantastisk ut. Om någon ser den på bio i Göteborg på premiärdagen hoppas jag bli informerad.
Dessutom har jag nu en extra anledning att se fram emot dvd-släppet! Alltid något! Ändrad av Hades - 28-januari-2010 vid 15:21 |
|
![]() |
|
Svenzon
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-januari-2010 vid 09:12 |
|
Jag håller med Sockerpajen och tycker inte alls att det är en katastrof att inte kunna se filmen på engelska. Räknar också mig till att vara hyfsat bra på engelska men skulle ändå garanterat missa en hel del av det som sägs. Och det vill jag ju inte. Jag tänker se filmen på svenska och hade gjort det även om jag hade haft något annat att välja på. När jag har sett filmen ett par gånger och har koll på handling och annat, så kan jag tänka mig att se den på engelska för att just få uppleva den som den är tänkt ursprungligen. Men det har faktiskt aldrig hänt hittills, trots att jag har flertalet av Disneyklassikerna på dvd, att jag har sett någon av filmerna på nåt annat språk än svenska...
|
|
|
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
|
|
![]() |
|
Eilonwy
Clean-up Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-januari-2010 vid 21:23 |
|
Håller med om det där med bolt ... men kom på att det inte var rösterna som var felet när det gällde den, utan det de sa. När mittens skulle säga "Then go", till bolt sa hon inte "Så gå" eller nåt annat, utan "'kej, gå." wtf? O.o
men jag accepterar nog det sorgliga faktumet, trots allt. After all, tomorrow is another day :P och med det menar jag att det så småningom KOMMER komma en dvd :P
|
|
![]() |
|
Akeruru
Inbetweener
Medlem sedan: 30-mars-2008 var: Sverige Status: Offline Poäng: 182 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-januari-2010 vid 15:47 |
|
(Ber fortsatt om ursakt for saknade bokstaver :P)
For att inte tala om hur daliga de svenska dubbningarna har blivit pa sistone...Efter dubb-katastrofen Bolt (hur kom de undan med den!?) vagrar jag se en ny Disneyfilm pa svenska. Jag gillar att lyssna pa hur rosterna later pa olika sprak, men jag har sa gott som noll tilltro till svenska Disneys formaga att hitta skadespelare som faktiskt kan skadespela langre och jag vill darfor absolut inte se Prinsessan och Grodan pa svenska forsta gangen jag ser den. Sedan som Hades sager, en amerikansk film (vars setting dessutom ar USA...!) som jag har vantat pa i X antal ar vill jag verkligen se i originalsprak, som den var tankt att vara, forsta gangen... Odeon (UK:s motsvarighet till SF enligt min uppfattning) menar att Prinsessan och Grodan har premiar i Storbritannien redan nu pa fredag. Augh, nu blev det plotsligt annu mer irriterande att jag aker imorgon! Dock sa gillar jag priset pa den har SAS-biljetten jag just hittade... Hmm... |
|
|
Save 2D-animation!
|
|
![]() |
|
Anders M Olsson
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-januari-2010 vid 15:10 |
|
Tänk på att SF inte är den enda biografägaren i Sverige. Det är ju möjligt att det är någon annan biograf som inte ägs av SF som kommer att visa filmen på engelska.
|
|
![]() |
|
BosarX
Storybordartist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-januari-2010 vid 13:37 |
|
Intressant.
På frågan "Kommer SF i Stockholm eller annanstans att visa filmen på orginalspråk?" så vart ju svaret som andra här inne fått. "Hej, Vi kommer bara visa denna film med svenskt tal, tyvärr." |
|
![]() |
|
Anders M Olsson
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-januari-2010 vid 12:37 |
|
Vid förnyad kontakt med Disney idag håller de fortfarande fast vid att filmen kommer att visas både på engelska och svenska. Men det rör sig tydligen bara om en enda kopia på engelska, så därav kan man gissa att den knappast kommer att visas på engelska utanför Stockholm.
|
|
![]() |
|
Svara
|
Sida <1 45678 13> |
![]()
Tweet
|
| Forum meny | Forum Permissions ![]() Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |
Forum: Disneyklassikerna
Forum: Övrigt Disney
Forum: Uppföljare
Forum: Disneyheter
Forum: Pixar