Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Darkwing Duck

 Svara Svara Sida  <1 4567>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2008 vid 17:13
vad tycker ni om darkwing ducks intro?jag älskar det introt.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2008 vid 10:04
Det är ett riktigt bra intro. Förmodligen det bästa till en Disney-serie. Öjebo är ju guld!
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2008 vid 10:15
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Det är ett riktigt bra intro. Förmodligen det bästa till en Disney-serie. Öjebo är ju guld!
jo,han sjunger extremt bra.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
danne . 96 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera danne . 96 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2008 vid 21:43

hej är det någon som vet om det finns någon darkwing duck film  i närheten


AdminEdit: Flyttat inlägget till en redan befintlig tråd


Ändrad av danne . 96 - 29-augusti-2008 vid 21:54
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2008 vid 17:06
öh jag visste inte att darkwing duck fanns som film
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2008 vid 18:18
Det gör den inte heller. Vet inte riktigt vad han menar.
Till toppen
danne . 96 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera danne . 96 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2008 vid 21:49

intro musiken har bra jag tror den finns på youtube.com allså intro videon



Ändrad av danne . 96 - 29-augusti-2008 vid 21:56
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2008 vid 18:06
Lite sjukt egentligen att ingen kanal visar pangserien för tillfället. Säger lite om hur dålig dagens tv-utbud är. Bonde Söker Fru, här kommer jag! (spyr)
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2008 vid 16:43

Du har en verklig poäng där, 101dalmatiner.

Visade inte Disneychannel den ett tag?
De kunde gott visa den istället för alla nya skräpserier de producerar tycker jag.
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2008 vid 18:57
och den går inte på toondisney heller. det e synd
Disney 4ever
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2008 vid 22:15
Jo den gick på Disney Channel för ett par år sedan och sedan på Toon Disney.
Till toppen
Kenai_83 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Kenai_83 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2008 vid 22:21
Inget nytt på DD fronten ? :) saknar serien som bara den.. får vara glad att man ar ett gäng inspelade nånstans..
 
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2008 vid 08:48

Nej, tyvärr inget nytt som jag känner till åtminstonde.

Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2009 vid 01:36
Darkwing... behöver återvända. Kom och rädda Toon Disney, superhjälte...

...Snälla?
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2009 vid 14:36
Haha, ja. Det finns bara en superhjälte som är kapabel till att rädda Toon Disney och det är faran som lurar i natten... Men Toon Disney tycks vara utom räddning. Snart ser den ut som Disney Channel och hur Disney Channel kommer att se ut då vågar jag inte tänka på.
Tacka min lyckliga stjärna att jag har alla avsnitt med engelskt tal åtminstonde. Men vissa avsnitt saknar jag något enormt tack vare den svenska dubben.
Till toppen
Heffa View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 02-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Heffa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2009 vid 09:59
Dyker upp från ingenstans, men först när nånting sker
han vet vad som händer, ser det ingen ser
Han möter farorna och är jämt på språng

Och är är
Darkwing Duck!

är det nåt suspekt finns han där direkt

Darkwing duck

Nu blir vi farliga

Darkwing duck
Darkwing, Darkwing Duck

Stiger fram ur rök och damm
han finns där dag och natt
hemlig, mystisk kommer han
i sin mask och hatt
inte en enda bov går riktigt säker nu

här är
Darkwing Duck se upp

är det nåt suspekt finns han där direkt

Darkwing Duck

Nu blir vi farliga

Darkwing Duck

bäst du ser upp för här är han

Darkwing Duck
 
*Sjunga*


Ändrad av Heffa - 26-januari-2009 vid 09:59
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-januari-2009 vid 00:04
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2009 vid 08:07
Det var tider det. Tidigt 90-tal, fredagen var veckans höjdpunkt. Disney-dags med Darkwing Duck. Det var sååå bäst! Man såg avsnittet och lekte sedan med pånyttladdad inspiration av denna totala kick ass-serie.
Till toppen
DisneyLuna View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 19-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera DisneyLuna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2010 vid 22:03
Är det inte någon som vet hur vi kan få DD att sändas igen eller åtminstone släppas på dvd i Sverige?! jag saknar verkligen den serien. Hade ren tur som fick tag på de första delarna på vhs. Någon som vet om serien sälja på vhs någonstans? Fanns serien på engelska på dvd? Men nä, inget slår Öjebo! Han e underbar! Han måste ha gjort många disneyröster, jag känner igen hans namn i alla fall. Sigges röst e ju underbar också.

Darkwin Duck Rules!
Länge Leva Disneyklassikerna!Tummar ned för Sveriges utsläpp av Disneydvds!Varför inte släppa ut alla Disneyklassiker på dvd på 1 gång? Fler klassiker på 2-disc! 2-discarna som kommit ut, kom hit!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2010 vid 21:44
Det är alltid svårt att påverka sånna saker. Jag har tyvärr ingen aning om hur man skulle få serien tillbaka på tv. Jag har alla avsnitten med engelskt tal, men det är inte samma sak. Sigge/Launchpad är ju skönast i hela serien.
Till toppen
DisneyLuna View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 19-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera DisneyLuna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2010 vid 00:18
Jag tror inte jag skulle kunna se serien på engelska, det blir liksom helt andra karaktärer då. De svenska rösterna gör så mycket. Jag tycker de svenska skådisarna alltid har bäst inlevelse. Lägg av! Heter Sigge Launchpad i orginal?! Hur har de fått översätta det namnet till Sigge? Sigge har väl inget med det namnet att göra? Kunde de inte hitta nån bra översättning så de bara fick ta vilket namn som helst eller?

Någon som vet reglerna kring översättning av namn? Jag tycker att det numera är vanligare att man helt enkelt behåller orginalnamnen i de nya serierna som översätts.

Har serien något ordentligt avslut, t ex alla skurkar besegras eller nått sånt?
I så fall kan ja gnog tänka mig att se avsnitten på engelska bara för att.
Länge Leva Disneyklassikerna!Tummar ned för Sveriges utsläpp av Disneydvds!Varför inte släppa ut alla Disneyklassiker på dvd på 1 gång? Fler klassiker på 2-disc! 2-discarna som kommit ut, kom hit!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2010 vid 10:05
För det första¨; så är många av de svenska rösterna rätt så identiska med de engelska så i det här fallet tycker jag att de i stort sett är samma karaktärer hela gänget.
För det andra; Ingen aning om hur de fick Launchpad till Sigge, men medge att det är ett klockrent namn på honom. Det sitter ju som en smäck.
För det tredje; Nja, inget riktigt slut men det händer ganska stora grejer i slutet av serien, men det är tydligt att de hade ännu en säsong i tankarna när serien lades ner. Men så är det ju tyvärr ofta med tecknade serier.
Till toppen
Darkwing duck View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 10-juni-2010
var: Kållered
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Darkwing duck Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2010 vid 22:00
Jag har goda nyheter gott folk! Darkwing Duck kommer tillbaka i augusti! Ringde idag till Disney Channel och skulle klaga om just detta om varför dem inte sänder Darkwing Duck, så säger hon att dem ska sända den i augusti! :D Hoppas bara dem sänder alla dem har då! Har bara ca 36 avsnitt på Svenska och vill ha tag på resten utav dem som finns på Svenska! Hade varit så jäkla gött! :D Hoppas bara det är sant nu ochså så hon inte ljög bara för att få bort mig...
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2010 vid 22:17
En sak jag kom att tänka på med Darkwing Duck för ett tag sedan. Ett av de "bannade" avsnitten är ju den med Spider Duck. Nu när Disney äger Marvel och Spindelmannen borde väl det avsnittet inte längre vara så stort problem (inte för att jag förstod vad som var problemet innan heller).
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2010 vid 23:03
Postad av Darkwing duck Darkwing duck skrev:

Jag har goda nyheter gott folk! Darkwing Duck kommer tillbaka i augusti! Ringde idag till Disney Channel och skulle klaga om just detta om varför dem inte sänder Darkwing Duck, så säger hon att dem ska sända den i augusti! :D Hoppas bara dem sänder alla dem har då! Har bara ca 36 avsnitt på Svenska och vill ha tag på resten utav dem som finns på Svenska! Hade varit så jäkla gött! :D Hoppas bara det är sant nu ochså så hon inte ljög bara för att få bort mig...
Jag mailade till Disney Channel nu i veckan, och fick märkligt nog ett helt annat svar. Det här är vad de skrev till mig:

"Som det ser ut nu är inte Darkwing Duck inplanerad. När den kommer att visas vet vi inte i dagsläget dessvärre."

Då låter det ju inte lika lovande att det verkligen kommer att visas i augusti. Den stora frågan är ju om personalen som svarar på e-post är mer eller mindre insatta än de som svarar i telefon...
Men det positiva är i alla fall att de använde formuleringen "när den kommer att visas", och inte om...
Jag ska i alla fall ta och maila till sändningschefen på moderbolaget Walt Disney International Television i London, som jag har haft viss kontakt med tidigare; då de har behövt min hjälp med att få tag i svenska dubbcredits för att visa under eftertexterna på Disney Channel. Med lite tur kanske hon kan ge något definitivt besked om Darkwing Duck kommer att sändas eller inte (åtminstone om det verkligen kommer att börja redan i augusti, så borde ju de uppgifterna inte vara hemliga).
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 01:52

Hofverberg, det är rimligt att mejlet du fick var automatiserat.

Jag litar mer på en telefonkommentar.

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 05:29

RWB bokmal: Visst kan det tänkas vara så, men övrigt innehåll i mailet gör att det kändes som personligt skrivet. Jag hade även ställt andra frågor, som besvarades till fullo utan några tecken på "goddag yxskaft"-svar (jag tog bara med de relevanta delarna av mailet i citatet). I de fall som Disney Channel (eller andra) använder färdigformulerade brev, så brukar det märkas ganska tydligt genom svar som egentligen inte svarar på någon av frågorna eller dylikt.

Men jag ska som sagt höra med sändningschefen i England; om hon bara får uttala sig, så lär hon ha bättre koll än någon annan i världen.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 23:55
Här finns ett avsnitt av Darkwing Duck på svenska!
(Inspelat från Disneydags på Kanal 1 på 90-talet!Big smile)
http://www.youtube.com/watch?v=FoaIGoVfpAg
Helt fantastiskt! Humorn... De klockrena replikerna... Makalöst!
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2010 vid 14:10
Postad av Adrina Adrina skrev:

En sak jag kom att tänka på med Darkwing Duck för ett tag sedan. Ett av de "bannade" avsnitten är ju den med Spider Duck. Nu när Disney äger Marvel och Spindelmannen borde väl det avsnittet inte längre vara så stort problem (inte för att jag förstod vad som var problemet innan heller).


Jag vet faktiskt inte hur det ligger till med det i dagsläget. Disney har ju sedan länge ägt barnkanalen FoxKids/Jetix, numera Disney XD, som producerade Spider-Man TAS (långt innan Disney köpte upp Marvel). Men det är Sony som äger filmrättigheterna till Spider-Man, så jag vet i ärlighetens namn inte hur det förhåller sig med just det här avsnittet.      
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2010 vid 16:24

Jag antar att det var bullshit att Darkwing skulle börja sändas i augusti?

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 4567>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media