Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disney och barn

Svara Svara Sida  <1 3456>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2008 vid 15:34
"Att föräldrarna kunde skylla på tv-serierna i alla fall skulle jag nog tro att dom har tydligen inte gått på en kurs om uppfostran när den där tragedin hade inträffat i Norge."

Va?!? Väldigt många föräldrar går aldrig några kurser om uppfostran och deras barn blir inte mördare för det när de ser våldsamma serier/filmer.
De här ungarna måste ha haft någon form av störning redan från början.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2008 vid 22:30
Ungarna kan ha nån form av störningar som t.ex. att dom får idéer från tv-serier utan att något allvarligt händer.
Föräldrarna borde nog ändå ha övervakit dom så att dom inte har slagit ihjäl varandra.
Istället klagar dom raka vägen på tv-serierna och påstår att det var seriernas fel.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2008 vid 08:51
Ja, det stämmer, men du har ju hela tiden sagt att ungar inte borde se serier som Darkwing och påstått att det var seriens innehåll som var orsaken till händelsen, men nu säger du det vi andra har sagt hela tiden och får det att framstå som om det har varit din åsikt från början. Hur kommer det sig?
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2008 vid 12:01
Jag vet att det är alltid föräldrarna som har uppgifter om uppfostran men dom vet nog också vad som är deras barns eget bästa.
Darkwing är ju fortfarande borta från TV och jag är säker på att den inte kommer tillbaka igen men det är inget som vet det.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2008 vid 16:03
Åhhhh... Igen! Jag orkar inte. Hur är det där svaret på något vis relevant till frågan???
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 15:31
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Va?!? Väldigt många föräldrar går aldrig några kurser om uppfostran och deras barn blir inte mördare för det när de ser våldsamma serier/filmer.
De här ungarna måste ha haft någon form av störning redan från början.
"Våldsamma serier/filmer" - vilket Darkwing inte ens är. Barnen måste helt klart ha haft en störning redan innan. Håller helt och fullt med dig, serien kan inte belastas för det mordet.

Någon som hade någon tanke om disneys dödscener?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 16:11
Disneys dödscener är oftast för tama (just för att det är barn/familjefilmer) men att se Mufasa störta mot sin undergång är en väldigt vågad dödscen för att vara Disney.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 16:14
101dalmatiner:
Barnen kan ju väl tittar på Darkwing och sånt.
Och även om föräldrarna förbjuder dem om att se den så menar dom inte illa.
Tror du inte att föräldrar vet vad som är bra för sina ungar?

Bara lilla jag:
Om du tror att Darkwing är inte alls våldsam.
Kom på då en anledning till att varför har SVT slutat visa den på 90-talet.

Ändrad av storhe5 - 12-maj-2008 vid 16:14
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 16:19
Jag förstår inte ett ord av det du skriver, sluta slänga om ord i meningar och använda samma uttryck hela tiden.
Det finns ingen anledning att förbjuda någon att se Darkwing, den är inte våldsamm. Om du tycker att den är det så rekomenderar jag dig att kolla på Teletubbies i sådär tio år till och sen kanske du är redo för den.

Varför SVT slutade visa den? För att de gav vika för de idiotiska moraltanternas gap och skrik och gjorde serien till en syndabock. Vi har redan sagt det här mer än en gång! Att snacka med dig är som att vara fast i Limbo för all evighet. Det går bara runt och runt och plågorna tar aldrig slut. Det är som att du inte vill fatta för att du på något snett vänster njuter av att älta samma skit hela tiden fast du vet att du har fel.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 16:22
Jag tycker nog att det är ganska vågat att låta Clayton hänga sig själv? Visserligen får vi inte se honom, enbart hans skugga. Ett knep man använt sig av tidigare i den filmen när Tarzans föräldrar är döda och vi enbart får se deras ben (om jag inte minns fel).

Fast Mufasas dödsscen är ju dock mer sorglig än läskig, vill minnas att jag alltid tyckte att det var sorgligt redan när man var liten. Men jag hade dock väldiga problem med häxan i Snövit i alla avseenden, där också inkluderat när hon dör i slutet. Jag vet inte men något var det som var läskigt med henne.Tongue

Hur är det med Bambis mammas död då? Blev man rädd där när man var liten? Och om man blev det så är det ju lite fascinerande eftersom det är "vi" som är boven i dramat.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 16:28
Häxan ÄR läskig. Jag drömde en mardröm om henne en tid efter att jag sett  filmen för första gången. Jag minns dock att jag blev besviken över hennes slut. Varför ska skurkarna så ofta "ta kål på sig själva", bli tjatigt i längden.

Clayton är lite av ett undantag faktiskt. Att hänga sig är bra våldsamt och han uppenbara psykos gör det hela än mer läskigt.

Bambi var den första film min farmor såg, hon var fyra...
Behöver jag säga mer, snacka om förstörd unge. Att utsättas för söta lilla Bambis mammas död när man är fyra år. Hon grinade en vecka (överdrift).
Rädd nej, men ledsen. JAG HATAR JÄGARE!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 17:30
Sen har vi ju även Scar som, visserligen halvt off-screen, blir mördad och lejon-sushi. Rätt grovt. Eller varför inte Shan Yu som kollar läget inne i rakettornet?

Den Disneydöd jag tyckte var sorgligast som liten var Kerchaks, i Tarzan. Vet inte varför, Mufasas borde väl kanske slå hårdare, men tyckte Tarzan var riktigt sorglig. Hade för övrigt svårigheter med att se Ringaren i Notre Dame i flera år. Har tagit upp det i någon annan tråd också. Snacka om icke barnvänlig film. Mycket bra dock.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 17:46
Inte bara jag som reagerat på henne alltså. Jag var lite dum när jag var liten så istället för att spola över delen med häxan så gick jag in i rummet bredvid, höll för öronen och väntade tills hon försvunnit igen. Tongue

Så sant, det är lite synd faktiskt att de nästan alltid lyckas ta kål på sig själva. Men man skulle i o försej kanske kunna ifrågasätta hjältarna annars ifall de skulle döda någon. Det finns ju dock sådana som Aladdin som slänger in skurken i en liten lampa, med en pytteliten bostadsyta. Funkar det också.

Scar är en som jag också reagerat på, man ser ju verkligen hur de närmar sig honom och stämningen var minst sagt lite skrämmande när man var mindre. Även nu såklart men på ett annat sätt.
När det kommer till Shan Yu så tycker jag nog inte att det är så läskigt ur ett barns ögon. Han försvinner bara mer och sen kommer han helt enkelt inte tillbaka. Inser man däremot att han blir sprängd i bitar blev det ju helt plötsligt mycket hemskare. För övrigt får jag nog allt säga att Shan Yu är en av de värsta skurkarna. Ryser alltid till vid "en liten flicka saknar sin docka.." Usch!

Just Ringaren i Notre Dame är ju ett litet kapitel för sig. Den är ju, precis som du säger, inte speciellt barnvänlig. Personligen hade jag aldrig problem med att se den förutom då på festivalen när Quasimodo råkar illa ut. Otroligt starka psykiska scener som jag fortfarande alltid påverkas av. Tänkte på just det att det jag tycker är en av Frollos mest skrämmande sidor är att han vill göra sig av med alla zigenare. Det har ju konstaterats flertalet gånger att Frollo är en av Disneys mest skrämmande skurkar. Då kom jag att tänka på Radcliffe. Han vill ju utrota indianerna och säger till och med rakt ut "den art som kallas röd är bäst när den är död". Men av någon anledning är inte han alls lika skrämmande, tycker då jag personligen. Men förmodligen är det pga hans hund och Wiggins som båda två gör att Radcliffe innan fått ett mer komiskt intryck än vad Frollo någonsin får. Just därför blir Frollo så hemsk, han är aldrig komisk.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
PocaSparrow View Drop Down
Springschas
Springschas

var: Sweden
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera PocaSparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2008 vid 17:23
Ratcliffe är en utav de mest passiva elakingarna eller vad man ska kalla det därför att i Pocahontas så fokuserade man på förhållandet Pocahontas/John Smith mer än elakingens planer. Frollo kan jag hålla med om att han är mest skräckinjagande för han har ingen komisk sida överhuvudtaget, eller comic relief-sidekick för den delen.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2008 vid 12:39
jag tycker det är tragiskt att föräldrar skyller på serier bara för att två ungar med lägre IG än en kaffekanna dödar en flicka när dom såg en superhjälte-anka sparka en skurk.föräldrana måste ha uppfostrat ungarna dåligt.sen är föräldrana duma och skyller på en tecknad barnserie.det var ju föräldranas fel.och angående på värsta disney döden så blev jag jätterädd när jag såg scar slitas i småbitar av hyenorna och när clayton dog så blev jag också rädd.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2008 vid 12:52
Den skurk som skrämde mig mest som barn var Frollo under hans "som eldar"  När de så kallade Liemännen ställde sig vid sidan utan ansikte, det skrämde vettet ur mig Tongue

Tyckte även att anden ( inte ens en skurk men vadå?Tongue) När han säger "Jag kan inte återuppväcka folk från det döda det blir ingen vacker syn", det tyckte jag oxå var läskigt för att han såg så hemsk ut! Usch! Och Törnrosa när hon sitter och gråter i slottet och man hör den läskiga musiken och hon ställer sig upp och kappan åker av,brrrTongue

Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2008 vid 12:57
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Den skurk som skrämde mig mest som barn var Frollo under hans "som eldar"  När de så kallade Liemännen ställde sig vid sidan utan ansikte, det skrämde vettet ur mig Tongue

Tyckte även att anden ( inte ens en skurk men vadå?Tongue) När han säger "Jag kan inte återuppväcka folk från det döda det blir ingen vacker syn", det tyckte jag oxå var läskigt för att han såg så hemsk ut! Usch! Och Törnrosa när hon sitter och gråter i slottet och man hör den läskiga musiken och hon ställer sig upp och kappan åker av,brrrTongue

håller med dej på alla punkter där.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2008 vid 14:25
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Och Törnrosa när hon sitter och gråter i slottet och man hör den läskiga musiken och hon ställer sig upp och kappan åker av,brrrTongue

Haha, det tycker jag är läskigt fortfarande. Jag HATAR den där musiken! Törnrosa ska ses när det är ljust ute, haha.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

var: Sverige
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2008 vid 19:04
Vilka Uppföljare tror ni barn ser på ? Jag kan tänka mig att småflickor gillar Askungen 2 samt trean. Och nu Sagan Om ariel kommer nog många flickor gilla.
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2008 vid 19:10

Ja precis!

Jag tror även att småpojkar ser på Toy Story 2. Eller tror och tror, jag vet att några gör det i alla fall. Tongue
Älska Disney
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2009 vid 07:36
Skulle ni ha massa saker som säpptes när filmerrna kom ? Te.x dockor, andra saker m.m. Jag tror att det var mer så förr att barnen ville ha en massa prylar kring varge film. Ville ni det när ni var små ?
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2009 vid 09:05
Jag har faktiskt aldrig haft något annat än just filmerna från Disney. Inte ens gosedjuren lockade, trots att jag "samlade" på sådana. De såg ofta så läskiga ut och inte alls lika filmfigurerna. Det enda jag fick en gång när jag blev överentusiastisk var Aladdin 2 (Jafars återkomst), och efter det så nöjde jag mig med klassikerna. Wink Nästan i alla fall, jag har en hel del sagokassettband med Disney, välspelade allihopa.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2009 vid 19:38
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Disneys dödscener är oftast för tama (just för att det är barn/familjefilmer) men att se Mufasa störta mot sin undergång är en väldigt vågad dödscen för att vara Disney.

Vad tycker ni om Athenas död i Sagan Om Ariel ?
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2009 vid 00:49
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Inte bara jag som reagerat på henne alltså. Jag var lite dum när jag var liten så istället för att spola över delen med häxan så gick jag in i rummet bredvid, höll för öronen och väntade tills hon försvunnit igen. Tongue

Så sant, det är lite synd faktiskt att de nästan alltid lyckas ta kål på sig själva. Men man skulle i o försej kanske kunna ifrågasätta hjältarna annars ifall de skulle döda någon. Det finns ju dock sådana som Aladdin som slänger in skurken i en liten lampa, med en pytteliten bostadsyta. Funkar det också.

Scar är en som jag också reagerat på, man ser ju verkligen hur de närmar sig honom och stämningen var minst sagt lite skrämmande när man var mindre. Även nu såklart men på ett annat sätt.
När det kommer till Shan Yu så tycker jag nog inte att det är så läskigt ur ett barns ögon. Han försvinner bara mer och sen kommer han helt enkelt inte tillbaka. Inser man däremot att han blir sprängd i bitar blev det ju helt plötsligt mycket hemskare. För övrigt får jag nog allt säga att Shan Yu är en av de värsta skurkarna. Ryser alltid till vid "en liten flicka saknar sin docka.." Usch!

Just Ringaren i Notre Dame är ju ett litet kapitel för sig. Den är ju, precis som du säger, inte speciellt barnvänlig. Personligen hade jag aldrig problem med att se den förutom då på festivalen när Quasimodo råkar illa ut. Otroligt starka psykiska scener som jag fortfarande alltid påverkas av. Tänkte på just det att det jag tycker är en av Frollos mest skrämmande sidor är att han vill göra sig av med alla zigenare. Det har ju konstaterats flertalet gånger att Frollo är en av Disneys mest skrämmande skurkar. Då kom jag att tänka på Radcliffe. Han vill ju utrota indianerna och säger till och med rakt ut "den art som kallas röd är bäst när den är död". Men av någon anledning är inte han alls lika skrämmande, tycker då jag personligen. Men förmodligen är det pga hans hund och Wiggins som båda två gör att Radcliffe innan fått ett mer komiskt intryck än vad Frollo någonsin får. Just därför blir Frollo så hemsk, han är aldrig komisk.

En rolig fakta, det är samme man som gör rösten till både Ratcliffe och Frollo, det kunde man inte tro va? ^^
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2009 vid 19:04

Ratcliffe har jag aldrig sett som läskig på något sätt, bara ytterst ful,tjock,girig och elak, men inte läskig alls..han ser ju grymt kul ut, skrattar varje gång jag ser honomLOL

Ändrad av Art_of_Minnie - 28-juni-2009 vid 19:07
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2010 vid 01:21

Jag kan inte minnas att jag någonsin hade något problem med häxan när jag såg denna film för första gången. Däremot skrämde den magiska spegeln halvt ihjäl mig, och jag vill minnas att jag sprang gråtande ut ur biosalongen och vägrade gå in igen förens min mamma hade kommit ut efter mig och lovat att spegeln var borta och inte skulle vara med nått mer.

Just Ringaren i Notre Dame är ju ett litet kapitel för sig. Den är ju, precis som du säger, inte speciellt barnvänlig. Personligen hade jag aldrig problem med att se den förutom då på festivalen när Quasimodo råkar illa ut. Otroligt starka psykiska scener som jag fortfarande alltid påverkas av.

Det är just denna scen som jag tror ligger till grund för att jag aldrig riktigt har kunnat ta denna film till mitt hjärta, trots att jag är mycket väl medveten om vilket mästerverk denna film i sanning är och har full förståelse för dem som håller den för en av de främsta disney-klassikerna genom alla tider.

Just denna scen har satt såna enormt djupa sår i min själ och i mitt spyke. Jag minns att jag mådde fruktansvärt dåligt efter att ha bevittnat denna scen, och det tog mig flera veckor innan jag lyckades skaka av mig de obehagskänslor som uppstod när jag såg filmen på bio för första gången.
Än i dag frammanar blotta tanken på denna scen ett starkt obehag hos mig, och de fåtal gånger som jag hittills har sett om filmen (varje gång under påtryckningar från andra), så har jag varit tvungen att avlägsna mig från rummet vid just denna scen för att inte riskera att uppleva samma ångestladdade obehagskänsla igen.  

Ändrad av Trubaduren - 27-november-2010 vid 01:25
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

var: Dalarna
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2010 vid 11:48
Jag (Missförstå mig rätt nu) älskar senen under festivalen. Just för att den är så pass hemsk. Jag menar det är ju en av de hemskaste Disneyscenerna och jag tycker den är så sjukt bra (Samtidigt som den är hemsk)

Just Ringaren i Notre Dame är inte barnvänlig. Det finns ett fåtal Disneyfilmer som jag inte vill visa min 4-åriga lillasyster, och hur mycket jag än älskar Ringaren i Notre Dame så får den vänta. Det är alldeles för många hemska scener som man dels måste vara äldre för att förstå och dels måste vara äldre för att våga se. I kombination med musiken så måste det vara rätt så svårt att om man är liten och lättskrämd se de flesta scenerna. Hör bara på musiken när Frollo jagar Quasimodos mamma, den musiken i kombination med Frollos ansikte, och även hans hästs ansikte (Hästen har otroligt läskiga ögon) måste vara hemsk för vissa barn att se på. Jag hade inte vågat se den scenen om jag såg filmen när jag var liten.

Och idag så är jag en av dem som räknar Ringaren till en av Disneys främsta klassiker genom tiderna :D

Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent

inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2010 vid 12:35
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Just Ringaren i Notre Dame är inte barnvänlig.

Och idag så är jag en av dem som räknar Ringaren till en av Disneys främsta klassiker genom tiderna :D

Nej, "Ringaren i Notre Dame" är sannerligen inte barnvänlig bara för att den kommer från Disney! Shocked Blev faktiskt ganska paff när jag såg den för två år sen, om man tänker på vad Frollo har för motiv. Han är ju besatt av Esmeralda och det är nog därför det är sjuårsgräns på flmen.

I alla fall, såg denna underbara skapelse med mamma för nån månad sen och jag fick ställa mig frågan om jag skulle skratta eller grina över en fråga hon ställde. När Frollo kom till Mirakelgården, blev mamma så sur och sa: "Ska inte den där gubben få en spets i sig snart?!"

Det fick mig och fundera på hur brutalt det skulle bli om han hade blivit spetsad i stället. Då tror jag inte man skulle få skapa filmen.Confused För den var ju ändå riktdad till barn.

Ändrad av Tinsan-girl - 27-november-2010 vid 12:37
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

var: Dalarna
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2010 vid 18:48
Jag såg den med min farmor för inte allt så länge sedan. När Frollo faller och dör utropar farrmor "Det var då på tiden, jävla gubbe" :P 
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2010 vid 20:40
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Jag såg den med min farmor för inte allt så länge sedan. När Frollo faller och dör utropar farrmor "Det var då på tiden, jävla gubbe" :P 

Fett skön farmor ... min skulle aldrig klara av ringaren i notre dame överhuvudtaget ._.

"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 3456>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media