Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Hos Musse

 Svara Svara Sida  <1 2345>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2008 vid 15:50
Jag har gett den en chans, och hur kan du säga att han bara är med i NÅGRA avsnitt när exakt varje gång jag sappar förbi kanalen så är han där?
 
"självklart står Musse på scen när showen ska börja, det är hans jobb DUH!!"
 
Jag tycker han borde byta jobb. Och för guds skull, slå igen det där sabla klubbhuset. Vi vet att det bara är en ursäkt för Kalle, Musse och Långben att få röka opium där inne på söndagarna.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2008 vid 16:02
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jag har gett den en chans, och hur kan du säga att han bara är med i NÅGRA avsnitt när exakt varje gång jag sappar förbi kanalen så är han där?
 
"självklart står Musse på scen när showen ska börja, det är hans jobb DUH!!"
 
Jag tycker han borde byta jobb. Och för guds skull, slå igen det där sabla klubbhuset. Vi vet att det bara är en ursäkt för Kalle, Musse och Långben att få röka opium där inne på söndagarna.
 
Han är bara med i högst 10 avsnitt i alla fall. det finns över 35 avsnitt så jag tycker inte det är så faligt. Men det där med opinum....Nu tog du enna i så du sprack ha? Ingen som gillar Disney skulle säga så. Där gick du över gränsen 101 dalmatiner.Thumbs%20Down
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2008 vid 16:05
Raring, du ska se när jag går över gränsen. Gränsen suddas ut i farten och pulveriseras till damm.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2008 vid 16:30
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Raring, du ska se när jag går över gränsen. Gränsen suddas ut i farten och pulveriseras till damm.
 
Vad får du ut av att förlöjliga andras åsikter 101 dalmatiner? dina (diskussioner) leder alltid till krig,eftersom du aldrig lyssnar på någon som inte tycker samma som du. Njuter du av det eller?
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2008 vid 18:03
Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

 Johan Wahlström har berättar rösten i Disneys version av nötknäpparten i filmen: Musse Piggs magiska jul,Julfest Hos Musse.. Samma som Hade Fred Flintas svenska röst i Viva Rock Vegas. WinkWinkWink

 
Jag kände på mig att det var Flinta, från vegas grejen fast var ändå inte helt säker ; )Taack för svaret! Big%20smile


Ändrad av Emmaaa - 14-mars-2008 vid 18:14
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2008 vid 18:30
Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Raring, du ska se när jag går över gränsen. Gränsen suddas ut i farten och pulveriseras till damm.
 
Vad får du ut av att förlöjliga andras åsikter 101 dalmatiner? dina (diskussioner) leder alltid till krig,eftersom du aldrig lyssnar på någon som inte tycker samma som du. Njuter du av det eller?


Det är det jag undrar också, mimmi.
Han bryr sig inte om vad dom andra tycker.
Han tror att alla tycker om Darkwing Duck när det finns ju också såna som inte gillar denna serie.
Alla måste ju inte heller tycka om Musse och hans vänner men jag tror ändå att det finns många andra tusentals i Sverige och Finland som gillar Musse & co.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2008 vid 22:25
Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Raring, du ska se när jag går över gränsen. Gränsen suddas ut i farten och pulveriseras till damm.
 
Vad får du ut av att förlöjliga andras åsikter 101 dalmatiner? dina (diskussioner) leder alltid till krig,eftersom du aldrig lyssnar på någon som inte tycker samma som du. Njuter du av det eller?
Dalmatinen kommer iallafall med vettiga argument
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2008 vid 01:05
Postad av storhe5 storhe5 skrev:


Det är det jag undrar också, mimmi.
Han bryr sig inte om vad dom andra tycker.
Han tror att alla tycker om Darkwing Duck när det finns ju också såna som inte gillar denna serie.
Alla måste ju inte heller tycka om Musse och hans vänner men jag tror ändå att det finns många andra tusentals i Sverige och Finland som gillar Musse & co.

Var la ett jävla tjat om DArkwing duck
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-mars-2008 vid 12:52
Postad av Mendez Mendez skrev:

Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Raring, du ska se när jag går över gränsen. Gränsen suddas ut i farten och pulveriseras till damm.
 
Vad får du ut av att förlöjliga andras åsikter 101 dalmatiner? dina (diskussioner) leder alltid till krig,eftersom du aldrig lyssnar på någon som inte tycker samma som du. Njuter du av det eller?
Dalmatinen kommer iallafall med vettiga argument
 
Vadå för vettiga argument?Confused
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2008 vid 10:39
Hos Musse är en rätt bra serie. Roliga saker händer och man får några nya tecknade filmer med Kalle, Musse, Långben bl. a
 
Inte den bästa av disneyserier men ändå underhållande.
MVH
   //Håkan
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2008 vid 11:27
Jag säger snarare, inte den sämsta men det finns halvdåliga Disney-serier som är bättre än den här. Idén är bra, utförandet är ganska tröttsamt.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 17:57
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jag säger snarare, inte den sämsta men det finns halvdåliga Disney-serier som är bättre än den här. Idén är bra, utförandet är ganska tröttsamt.
 
vad tycker du om stilen den är i 101?
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 20:47
Stilen? Animerings-stilen, eller själva "stilen" som i attityden? Om du menar det föregående så är den väl okej, men jag stör mig något otroligt på kortfilmerna som på något mysko vänster försöker komma upp i de gamla filmernas liga och faller så enormt platt varje gång.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2008 vid 19:24
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Stilen? Animerings-stilen, eller själva "stilen" som i attityden? Om du menar det föregående så är den väl okej, men jag stör mig något otroligt på kortfilmerna som på något mysko vänster försöker komma upp i de gamla filmernas liga och faller så enormt platt varje gång.
 
hmm jag förstår nog inte vad du menar riktigt.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2008 vid 21:57
Jag förstod inte vad du menade. Så kan du omformulera frågan är du snäll.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2008 vid 22:41
jag undrar vad du tycker om Animerings-stilen på hos musse, bra,slarvig o.s.v
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2008 vid 15:30
Okej, men det var det jag svarade på. Jag ska förtydliga: Den är helt okej, särskilt om man jämför med allt skräp Disney pumpat ut under 2000-talet men deras nya kortfilmer som försöker vara lika bra som de riktigt gamla klassikerna gör mig bara skitsur med sin stil och sina patetiska försök att vara roliga, de är oftast bara jobbiga.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2008 vid 20:29
jaha ok då fattar jag hehe..LOL, det jag inte gillar ibland är när dom visar det riktigt gamla kortisarna och gör om det i nån ny sorts stil men ändå inte ny, skitkonstigt, jag tycker man ser mycket av det på avsnittet som heter "svart vita dagen"
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2008 vid 07:01
Jag tror jag vet vad du menar. De tecknar det i Steamboat Willie-stil fast helt kasst.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2008 vid 11:30
precis
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
CADPIG View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 08-juni-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera CADPIG Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2008 vid 22:44
Mja, det är en skön serie att slökolla på, men inget mer. 
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2008 vid 23:27
En grej jag störde mig väldigt på var att de i ett avsnitt kallade Stål-Långben för Super-Tönten (tror jag det var). Om det är en bättre översättning av originalnamnet Super Goof kan väl diskuteras, men man kan ändå inte ändra på ett namn som sitter så inpräntat! Undrar vem översättaren är? Antagligen har han väl aldrig läst nån serie med Stål-Långben.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2008 vid 16:33
Postad av stitch stitch skrev:

En grej jag störde mig väldigt på var att de i ett avsnitt kallade Stål-Långben för Super-Tönten (tror jag det var). Om det är en bättre översättning av originalnamnet Super Goof kan väl diskuteras, men man kan ändå inte ändra på ett namn som sitter så inpräntat! Undrar vem översättaren är? Antagligen har han väl aldrig läst nån serie med Stål-Långben.
 
jag tror det var super-fånen,
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2008 vid 17:28
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Postad av stitch stitch skrev:

En grej jag störde mig väldigt på var att de i ett avsnitt kallade Stål-Långben för Super-Tönten (tror jag det var). Om det är en bättre översättning av originalnamnet Super Goof kan väl diskuteras, men man kan ändå inte ändra på ett namn som sitter så inpräntat! Undrar vem översättaren är? Antagligen har han väl aldrig läst nån serie med Stål-Långben.
 
jag tror det var super-fånen,
 
Jo, det kan du har rätt i. Men det är fortfarande väldigt störande och känns som om översättaren är oengagerad.
Till toppen
danne . 96 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera danne . 96 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2008 vid 13:58

Hos Musse är mycket bra .           musse , kalle , långben , var jättebraSmileSmile

Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2008 vid 16:22
serien är ganska bra.kul att se alla disneyfigurer.men det hade varit skojigt om stål-kalle hade varit med i ett avsnitt.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2008 vid 20:03
Hos Musse - Skurkarna är ju den bästa :D

de andra är inte så bra tkr jag, gillar de gamla klassiska kortfilmerna mycket bättre
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2009 vid 12:22
Jag tycker om hos musse allting verkar bra i serien och vackert att man ser alla disneykaraktärer komma på besök men det är bara ett fel:det kommer även elaka karaktärer.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2009 vid 12:50
Vad är det för fel med att det kommer elaka karaktärer på besök. Det måste ju finnas vissa motgånger i en intrig för att det ska bli någorlunda spännande. En genomtänkt elak person/skurk/antagonist är väl bland de bästa sättet att skapa en konflikt i en berättelse.

Vad hade Lejonkungen varit ut Scar? Skönheten och Odjuret utan Gaston. Lejonkungen hade i alla fall varit slut innan den hade hunnit börja om inte Scar (eller någon annan stark antagonist)  var med.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2009 vid 13:33
Elaka förstör för snälla
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 2345>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media