Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bästa Klassikern

Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
PocaSparrow View Drop Down
Springschas
Springschas

var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera PocaSparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2007 vid 13:32
Min 5 i topp lista är:

Pocahontas
Herkules
Ringaren i Notre Dame
Tarzan
Lejonkungen

De sämsta vet jag ärligt talat inte... har varit rädd för Dumbo och Pinocchio när jag var liten så kanske dom? Dom ger mig en sådan obehaglig surrealistisk känsla i alla fall...

Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2008 vid 20:33
Lejonkungen
Micke och Molle
Askungen
Djungelboken
Bearnald och Bianca (båd filmerna
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2008 vid 22:39
björnbröder
lejonkungen
ringaren i notre dame
tarzan
oliver & gänget
mästerdektektiven basil mus
pocahontas
herkules
bernard och bianca i australien

utan imbördes ordning

"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist

Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2009 vid 21:26
Klassiker på min allra bästa lista är"dumbo,bambi,pongo och dom 101 dalmatinerna,djungelboken,aristocats,micke och molle,den lilla sjöjungfrun,lejonkungen och vilddjuren"jag kan inte komma på vilken som är allra bäst,men jag tycker om dessa filmer för att det är så bra välgjorda.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2009 vid 10:21
Top 5:
1. Lejonkungen- Mest rörande handling,(den filmen som gett mig fåshud flest gånger!) fantastiska karaktärer, Har humor, glädje,aktion, sorg och romantik (it has it all) Animationen är superbThumbs%20Up

2.Skönheten och odjuret- Den vackratse handligen och animation, gränslös!

3.Aladdin- En romantisk,kul och magisk film som jag aldrig får nog av.

4.Tarzan- En spännande, välberättad och modern historia som går rakt in i hjärtatSmile

5.Pinocchio- En gammal klassiker med fantastisk charm,humor och glädje

ok, dem jag minst gillar..(räknar inte med de animerade!) 
1(dåligast). Kogänget
2.Basil Mus
3.Bernad och Bianca i Australien
4. Bernad och Bianca

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2009 vid 16:40
Jag kommer säkert ångra min rangordning snart, men ändå:P
1. Lejonkungen, självklar etta, fantastiska karaktärer, som Art_of_Minnie skrev. Bra budskap och visdomsord, sjukt bra humor, vackra såväl som roliga låtar och jättefint tecknad!

2. Nu blev det genast svårare...Den lilla sjöjungfrun, men den skulle inte ha varit ens hälften så bra utan Sebastian! Havet är djupt... :D

3. Det får nog bli  Robin Hood, jättefint tecknad, bra röster ("Det är Robin Hood jag vill ha!") Bra låtar och fin humor=)

4. Micke och Molle elr bambi, jag älskade båda filmerna när jag var liten, så det är klart det håller i sig:P Så söta karaktärer, jätte vackra miljöer, och björnen i Micke och Molle är ju jättebra:D Sen så kan jag själv inte tycka att Bambi skulle va tråkig... men det har väl att göra med att jag älskar skogen, så för mig räcker det att miljön är så fin^^

5. Aristo cats och Mulan, båda filmerna har väldigt bra karaktärer och humor! Kul med en hjältinna ist. för en hjälte och kattungarna är så sötaXD

Dem jag gillar minst:
1. Den lilla Kycklingen, att den är datoranimerad säger allt...har dock inte sett de andra så dem kan jag inte tycka om...

2. The three caballeros, åh, jag önskar att jag som är Kalle Anka nörd kunde gilla den, men den var verkligen väldigt tråkig... Jag gillar inte att Disney har med verkliga människor, och i och med att det inte finns någon direkt handling i den så blir den väldigt tråkig... Att allt också tycks kretsa runt "vackra" damer är inte heller något som jag orkar se på=_= Men man får ju ha överseende, filmen producerades på 40-talet...

3. Törnrosa, det enda jag gillar med den här filmen är när feerna bråkar om ifall klänningen ska vara blå eller rosa... vet inte varför jag inte gillar den, det är väl för att den är så typisk med en prins som slåss för en prinsessa mot en drake...  och så gillar jag ju drakar, stör mig på att dem för det mesta ska symbolisera ondska...
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2009 vid 20:42
Ojsan, hur kunde jag glömma Den lilla sjöjungfrun!Embarrassed den står också höögt på listan.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2009 vid 18:31
Top 5:

1 - Mästerdektektiven Basil mus
Jag vet inte varför jag älskar dena filmen, jag tror att jag älskar den för att den är så spänade och mysig. Jag gillar verkligen Basil.

2 - Ringaren i Notre Dame
Karaktärena, handligen, musiken den har allt, tycker också att det är roligt med en disney film som vänder sig till litte äldre publik.

3 - Herkules
Den är ju så rolig! Jag älskar att disney gör en film som både är jätte rolig men väldigt sorlig på sina ställen. Meg och Herkules är ju så söta ihop. Jag gillar att Meg är en sån mogen karaktär.

4 - Kejsarens nya stil
Den är ju jätte rolig! Jag gillar Kuzcos karaktär först "ond" sen god. Koronk är ju roligas i filmen.

5 - 101 dalmatiner
En av de få disney klassiker jag växte upp till, jag har alltid älskat den. Skymnigsskallet är ju bästa senen.

Sämsta
Har aldrig fattat vad som är så otroligt bra med pocahontas, den är la okej men inte mer. Samma sak med den lilla sjöjungfrun.
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2009 vid 01:52
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Top 5:

1 - Mästerdektektiven Basil mus
Jag vet inte varför jag älskar dena filmen, jag tror att jag älskar den för att den är så spänade och mysig. Jag gillar verkligen Basil.

2 - Ringaren i Notre Dame
Karaktärena, handligen, musiken den har allt, tycker också att det är roligt med en disney film som vänder sig till litte äldre publik.

3 - Herkules
Den är ju så rolig! Jag älskar att disney gör en film som både är jätte rolig men väldigt sorlig på sina ställen. Meg och Herkules är ju så söta ihop. Jag gillar att Meg är en sån mogen karaktär.

4 - Kejsarens nya stil
Den är ju jätte rolig! Jag gillar Kuzcos karaktär först "ond" sen god. Koronk är ju roligas i filmen.

5 - 101 dalmatiner
En av de få disney klassiker jag växte upp till, jag har alltid älskat den. Skymnigsskallet är ju bästa senen.

Sämsta
Har aldrig fattat vad som är så otroligt bra med pocahontas, den är la okej men inte mer. Samma sak med den lilla sjöjungfrun.

Håller med om det du sa om Den Lilla Sjönjungfrun men seriöst, är skymningsskallet din favoritscen? Jag hatar den!
Den är alldeles för lång och hela grejen när de ylar till Kapten och hästen och de och de ska "översätta" allt de säger är otroligt långtråkigt och segt. Spolar nästan alltid över hela det partiet av filmen faktiskt..
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2009 vid 11:10

Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Håller med om det du sa om Den Lilla Sjönjungfrun men seriöst, är skymningsskallet din favoritscen? Jag hatar den!
Den är alldeles för lång och hela grejen när de ylar till Kapten och hästen och de och de ska "översätta" allt de säger är otroligt långtråkigt och segt. Spolar nästan alltid över hela det partiet av filmen faktiskt..
Jag vet inte varför jag gillar den scenen jag tror det är för att alla hundar sammarbetar men jag är inte så förtjust när kaptenen är med utan jag gillar mer när alla hundar ylar i London.

Ändrad av disney_erika - 21-juni-2009 vid 11:11
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

var: Sverige
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2009 vid 15:34
Jag gillar också

Alice i Underlandet Den är bara mysig att se på.

Pocahontas Fin musik och fin kärlekssaga.

Jag gillar många av disneyklassikerna. Även Snövit Och Askungen tillhör mina favorit disneyfilmer.

Ändrad av disney_girl - 18-juli-2009 vid 15:35
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist

inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2009 vid 21:46
Nu skriver jag om min lista över mina bästa klassiker:

1. dumbo-jag älskar cirkus

2. bambi-det är bra animerat

3. pongo och dom 101 dalmatinerna-det är bra röster

4. djungelboken-den hade varit hälften så rolig utan baloo

5. aristocats-jag tyckte att den vara tråkig när jag var fem år men nu är den bättre ändas sen jag var nio år

6. micke och molle-bra animerat

7. den lilla sjöjungfrun-detta är den enda prinsess film jag tycker om helt

8. lejonkungen-allt i filmen är bra

9. vilddjuren-jag gillar inte disneys datoranimerade klassiker så mycket men just den här är bra

Sämst bland de bra

1. snövit-bra film men också sorjlig(när dvärgarna kommer för sent)

2. askungen-varför måste styvfamiljen vara elaka mot sitt styvbarn, men tur att glasskon sen passar

3. alice i underlandet-roliga är filurkatten, larven och tokiga te partyt, men jag har glömt hur det gick när alice kom undan elaka drottningen hjärter dam

4. lady och lufsen-läskigt när hundarna jagar lady, men jag tycker om när dom äter middag

5. törnrosa-roligt när feerna bråkar om vilken färg klänningen ska ha

6. svärdet i stenen-ett svärd som sitter i en sten kan ingen få ut

7. robin hood-roligt att människorna är djur i filmen

8. mästerdetektiven basil mus-jag kommer inte ihåg vilka grejer i filmen som jag hatar och vilka som jag gillar men den är bara mitt i mellan

9. bernard och bianca i australien-bättre än ettan

10. kejsarens nya stil

11. björnbröder

12. kogänget

13. lilla kycklingen

Och sämst bland de sämsta:

1. pinocchio-jag vet inte varför man har en sån lång näsa, den kän knäckas

2. peter pan-jag fattar inte varför man gör en sån dålig film

3. filmen om nalle puh-jag tycker om nalle puh, men just det här som har med nalle puh att göra hatar jag, men jag minns inte varför

4. bernard och bianca-som sagt riktigt dålig och urusel

5. taran och den magiska kitteln-?

6. oliver och gänget-lika dålig som en barn serie

7. skönheten och odjuret-dålig animation

8. aladdin-dålig animation

9. pocahontas-dålig animation

10. ringaren i norte dame-dålig animation

11. herkules-dålig animation

12. mulan-dålig antmation

13. tarzan-dålig animation

14. skattkammarplateten

15. lilo och stitch

16. atlantis

17. familjen robinson

Ändrad av Eliaspbo - 17-oktober-2009 vid 18:32
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2009 vid 02:01
Fantastiskt spännande att du tycker att just Skönheten och Odjuret, Aladdin och Ringaren i Notre Dame, tre av Disneys mest välanimerade filmer, tillhör de sämsta för att de är "dåligt animerade" och samtidigt gillar Svärdet i Stenen för att ingen kan få ut ett svärd ur en sten. Mycket intressanta åsikter.
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2009 vid 03:18
Ja, man börjar ju undra om det där var ett helt seriöst inlägg eller inte. Orsakerna till varför filmerna är "dåliga" eller "usla" känns inte direkt genomtänkta.  Visst har alla rätt till sina åsikter, men sen finns det ju ren fakta, och Skönheten & Odjuret är knappast en av de sämst animerade filmerna. 

Ändrad av Blunder - 01-augusti-2009 vid 03:20
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist

inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2009 vid 22:02

Jag har aldrig fattat atlantis och

Jag såg lilo och stitch för mycket när jag var 5-9 år

Ändrad av Eliaspbo - 03-september-2009 vid 20:56
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist

inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-november-2009 vid 16:25
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Hur ofta ser ni på disney klassikerna ? Vilka/Vilken ser ni på oftast ?

Jag ser disney klassikerna, och jag väljer vilken utgåva jag slälv ska se, är det någon annan än jag som har ALLA utgåvor.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist

inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2010 vid 22:03
Postad av Jessica Jessica skrev:

Känns som att den här diskutionen tragglats många gånger... Anyway.Svärdet I Stenen, Sjöjungfrun, Lejonkungen, Robin Hood och Alice I Underlandet ser jag nog som mina favoriter.De jag gillar minst är Micke och Molle, Snövit(mest på grund av Brudens röst), Bernard och Biance, Lilla kycklingen och kogänget (fast så borde jag inte säga, för jag har inte sett den ;p)

Ursäkta mig, men det hade varit skönt med lite argument.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist

inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2010 vid 22:04
Postad av gustav_disney gustav_disney skrev:

Hej min älskade kusin!!Jag ska göra en topp 5 lista över de klassiker som jag tycker är bäst!5:Lilo och Stitch4:Askungen3:Robin Hood2:Peter Pan1:Lejonkungen

Sakta i backarna, du glömde argumentera.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist

inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2010 vid 22:05
Postad av Annika Annika skrev:

1. Djungelboken
2. Askungen

3. Skönheten och odjuret

4. Lilla sjöjungfrun

5. Herkules

Men finns väldigt många bra filmer... Big%20smile

Svårare med de 5 sämsta...

men de jag gillar sämst är nog: Kogänget, Fantasia &  Alice i underlandet.....  (har inte sett Lilla kycklingen..vägrar erkänna den som en "klassiker" Wink)
Stopp där, du måste argumentera
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2010 vid 22:08
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Postad av gustav_disney gustav_disney skrev:

Hej min älskade kusin!!Jag ska göra en topp 5 lista över de klassiker som jag tycker är bäst!5:Lilo och Stitch4:Askungen3:Robin Hood2:Peter Pan1:Lejonkungen

Sakta i backarna, du glömde argumentera.

Men för h*lvete... Sluta kasta sten i glashus.

Du är sämst på hela forumet med att argumentera för dina åsikter Eliaspbo så du borde vara den allra sista att påpeka för andra att de inte argumenterat. Eller, om du ska envisas med att be andra argumentera så ber jag dig att du "Lever som du lär". Se efter på hemmaplan först innan du börjar kommentera andra.

Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori

Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2010 vid 23:51
Nu.Har.Jag.Fått.Nog.Av.Dig.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Chika View Drop Down
Nykomling
Nykomling

var: Sverige
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Chika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2010 vid 23:59
Min 5 i topp lista är:

Lejonkungen
Vad kan man säga ? Den här filmen har jag älskat så länge jag kan minnas. Absoluta favoriten, möjligtvis anledningen till att jag tycker om lejon så mycket också ^^
Sen musiken, ack så vacker!

Skönheten & Odjuret
  Jag har lite svårt att ranka fler filmer efter Lejonkungen faktiskt, men den här filmen har en mysfaktor som man blir så.. glad av :D Man gråter alltid lika mycket när Odjuret har dött fast man vet att han kommer bli människa efter någon sekunds flygande i luften.

Lilla Sjöjungfrun
  Också mysig film, här är det nog den catchiga musiken man fastnar mycket för. Och havsmiljöerna, de är så fina :>

Snövit
Klassikernas klassiker, så vacker! Miljöerna, utstrålningen hos personerna, de söta djuren :D Det här är den absolut finaste tecknade filmen Disney skapat. Detaljerad och så.. jisses!

Djungelboken
  En glad björn, finns det något bättre ? Också en fin film med fina karaktärer ^^

En film jag skulle vilja se Disney göra är "Nötknäpparen". Riktigt söt och vacker film!

En film jag dock aldrig fått något fäste om är Dumbo, den är rätt tråkig och jag har aldrig förstått poängen med den.

Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent

Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2010 vid 11:27
Oj. Det här var en skojig tråd! Okej, här kommer jag med min lista!

1 Skönheten och Odjuret: Vacker animering, bra handling, väldigt tänkvärt budskap (Skönhet finns på insidan), underbara figurer och jättevackra sånger!Big smile Lite småsorglig men ändå bra och romantisk. Dessutom är Belle så lik mig! Jag föredrar att läsa en bok än att gå på fest. Sedan är hon väldigt vacker och klok!

2. Ringaren i Notre Dame: Vad kan jag säga? Jo, vackra miljöer, fina karaktärer (Älskar Esmeralda, för hon är så snäll mot Quasimodo!) och bra handling! Stenfigurerna är bara för sköna med sin humor och Quasimodo är på ett sätt ganska gullig egentligen!Smile Sångerna är bra (får nästan gåshud när jag hör Joakim Jennefors, Stefan Ljungkvist och Sharon Dyalls sångröster!EmbarrassedWink) och filmen är spännande. När jag var sju år förstod jag den inte, men nu uppskattar jag den mer och mer! Trodde jag skulle skrika av glädje när jag hittade den svenska versionen på Youtube en söndagmorgon!

3. Lejonkungen: Vacker animering och bra sånger! En film där man får gråta lite och ändå skratta och glädjas åt. Romatik och spänning är pricken över i:et!Tongue Frank Åhdals röst är ju bara vacker!Heart Slutscenen mellan Simba och Scar är bra. Jag ska nog ha godis i närheten så jag inte biter på naglarna när jag ser filmen!

4. Mulan: En bra film som piggar upp en regnig dag. Mulan är hur modig som helst! Och snäll!Smile Filmen bjuder på spänning och humor (Mushu är bara för galet bra!LOL). Kärlek får också plats i storyn och vem kan inte låta bli att tycka synd om Mulan, när det inte går bra hos äktenskapsmäklerskan?

5. Pocahontas: Okej, filmen har kanske inte så vacker animering, men den är fin på ett annat sätt. Jag tycker handlingen är vacker och sångerna är oerhört bra! Filmen har dessutom bra budskap. Det spelar ingen roll vilken färg vi har på vår kind, vi är lika mycket värda! Och man ska lyssna med sitt hjärta och lita på magkänslan. Förbjuden kärlek är ganska spännande och slutscenen är lite sorglig! 

Sämsta filmer:
Hmmm...jag tror inte jag får fram en 5-topp lista, men jag skriver ner de filmer jag inte gillar/gillade:

Dumbo: Ja, den är ju ganska söt, egentligen, men den är så fruktansvärt seg och lite för "tung" i handlingen. Om man är sju år, tror jag inte man skulle fatta vad det handlar om.

Bambi: Den är tråkig och jag höll hela tiden på att somna i soffan. Den är ju vackert tecknad och så, men det ger som inget att se den om den bara är vacker, handlingen måste ju vara bra.

Atlantis: Jag är glad att mamma spelade över den. Såg den en kväll och den var bara tung och tråkig. Slutscenen är inte så fylld med action, jag satt då inte och tuggade på naglarna direkt (okej, man ska inte bita på naglarna, men jag rycktes inte med). Minns knappt vem som lånade rösten till vem, eller vad som hände, så det förklarar nog allt hoppas jag.

Ändrad av Tinsan-girl - 04-januari-2010 vid 18:34
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2010 vid 14:18
Min lista:

1. Lejonkungen: En av de bästa filmerna som någonsin gjorts. Filmen är guldvärd och innehåller allt en animerad film bör innehålla, musik, animation, humor och story i högsta klass.

2. Skönheten och Odjuret: Välgjord, vacker och bra. Innehåller även några av de mest minnesvärda disney sångerna. Animationerna är fantastiska (då tänker jag mest på Belle och odjuret), atmosfären är klockren och filmen är felfri enligt mig.

3. Ringaren i Notre Dame: Fantastisk film! Har även den grymmaste disney skurken i hela klassiker listan enligt mig. Episk atmosfär och sångerna är mäktiga.

4. Bambi: Av någon anledning dras jag jättemycket till den här filmen, den är så fruktansvärt välgjord för att vara så gammal. Bambis mammas död är en av de sorgligaste ögonblicken någonsin i filmväg.

5. Fantasia: Briljant film! Vacker animation med klassisk musik är fantastisk kombination. Trollkarlens lärling är en ren klassiker och en av mina favoritframträdanden med musse pigg. Den absolut bästa scenen är en natt på blåkulla med ave maria efteråt. Väldigt bra sätt att sluta en film på, känner mig alltid glad efter att ha sett just den scenen. Är jag den enda på forumet som verkligen gillar denna film? Cool

Andra filmer i min favoritlista är Aladdin, Tarzan, Lady & Lufsen, Den Lilla Sjöjungfrun, Aristocats, Snövit & Pinocchio.

Ändrad av Yeestaynes - 03-januari-2010 vid 14:22
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2010 vid 15:26
Edit:

Det var inget att skämta om. Med all respekt Eliaspbo, jag ursäktar.

Ändrad av Jake - 05-januari-2010 vid 19:46
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.

Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media