Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Kantig teckningsstil

Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2006 vid 20:27
Håller med! Jämför med t.ex. Belle och någon karaktär i en tämligen ny Disney film (t.ex. Kronks nya stil). Belle är gracil, nätt och vacker, och ritad med mjuka penndrag, som helt saknas i nyare filmer. Den "nya" tecknarstilen förstör Disney filmerna lite, tycker jag. Fram för "mjuka" karaktärer igen! =) 
"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sverige
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2006 vid 15:05
Jo jag är en av de verkliga "gnällarna" till denna kantiga tecknarstil, förstå inte varför! Särskillt svårt är det ju att se dessa kantiga flickor, vad hände med söta små nätta prinsessor?!
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
avskum View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera avskum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2006 vid 23:21

Jag utvecklar ett ämne som togs upp i tråden om Kronks nya stil:

Varför är så många moderna Disney-filmer så oerhört "kantigt" tecknade?Fyrkantiga fingrar, konstiga, oproportionerliga kroppar och vinklar, osv.

Om man jämför med de äldsta filmerna som ju var oerhört vackra och realistiskt tecknade... Varför har de ändrat? Med dagens datorteknik borde de väl tvärtom kunna rita ÄNNU finare..??

Det vore kul om de kunde göra någon film med den gamla teckningsstilen...

Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media