Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Samlare

Svara Svara Sida  <12
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 1,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2014 vid 19:14
Hoppas att böckerna inte stuckit iväg i pris på senare år bara, alla som gillar disney borde få kunna ha dem i sin hylla :)

Ska bli kul att få se bilderna sen :D
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

var: Sweden
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2014 vid 18:08
Jag saknar Oswald och den senare du nämnde när det gäller treasures. Ska verkligen kolla upp var böckerna kan finnas! Jag kan ta lite bilder på min samling och lägga upp här! Ska bli kul att visa det man har.

Dock har jag bara samlat på riktigt sen jag besökte Disneyland Paris 2011. Man har ju mycket från sin barndom men det räknas ju inte riktigt som samlat även om jag värdesätter det lika mycket! :)

Ska ta några bilder lite senare ikväll och lägga upp!
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2014 vid 18:03
Tackar! :D
Jag har alla de disney treasures som släppts i sverige vad jag vet (dvs. mickey mouse in black and white 1 & 2, mickey mouse in living color 1 & 2, oswald the lucky rabbit, silly symphonies, complete goofy, complete pluto, chronological donald 1, 2 & 3) samt en amerikansk disney treasures on the front lines (den med disneys kortfilmer & liknande från WW2).
Ohja pixarboxen är en riktig pärla!
Jag kan tyvärr inte svara på var alla böcker är ifrån, eftersom jag fått en del av dem i present, men en del av dem hittade jag på disneyland paris för 5 år sen & två av dem (once upon a time walt disney & the alchemy of animation) köpte jag på en disneyutställning i helsingfors för många år sen. Jag tror jag kommer utöka samlingen av disneyböcker när ekonomin räcker till, eftersom att det finns mykcet gott att hämta från ebay & amazon!
Hur vore det med bilder på din samling? Man är ju nyfiken på vad de andra samlarna där ute har för något :)

Ändrad av Yeestaynes - 24-mars-2014 vid 18:05
Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2014 vid 17:41
Wow vilken härlig samling! Vilka Treausers-dvd:er har du? En av alla saker vi har gemensamt är den underbara Pixar-boxen. Fina specialutgåvor också! Plåt affischerna är jag så jäkla avis på. För att inte tala om böckerna! Var har du hittat denna härliga litteratur?
Till toppen
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2014 vid 17:28
Absolut! :)

klassikerna:

pixar, disneytreasures mm.

lite disney, med en disneyland fotoram som bara är där för att den är snygg ^^

lite disney här också

disneydokumentärer, fantasia uk boxset, peter pan DE & en snygg fransk blu ray collection av bambi, som jag köpte pga att den är galet snygg!

övrigt disney som inte fått plats i hyllan (har även de tre första pirates filmerna & första narnia, som jag glömde få med)

fick dessa av en kompis som hittade dem på en loppis i berlin, plåt-miniatyr-posters av ngt slag, snygga iaf ^^

slutligen disneyböckerna

Jag har mera som jag inte fått med nu, exempelvis alla posters, men de är ihoprullade i ett hörn & väntar på rätta bostaden innan jag hänger upp dem. Sen har jag även disneyrelaterade tv-spel & alla spel i kingdom hearts serien & en del utav mangan & annat gått :)
Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2014 vid 16:47
Samma här! Det har eskalerat och gjort mig ekonomiskt svag :P Det finns inte möjlighet att du skulle kunna lägga upp lite bilder här så man får se vad du har? :)
Till toppen
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2014 vid 16:09
Du är inte ensam! :)

Jag började se mig som samlare runt 2008, då började jag på allvar köpa disneyklassikerna på dvd för att ha dem alla! Sedan eskalerade det, nu ingår pixarfilmerna, disney treasures, några utav uppföljarna, tv-serierna & live action filmerna också i samlingen.
Utöver filmerna har jag också samlat på mig lite Disneyland merchandise, disneyrelaterade böcker, posters & figurer!
Samlingen blir bara större för varje år ^^
Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2014 vid 21:02
Jag har länge funderat på mig själv som samlare. Om jag har en gedigen samling eller om jag bara inbillar mig. Hade varit kul att se hur många svenskar som på allvar samlar Disney-prylar. Och med det menar jag ALLT!

Själv samlar jag allt möjligt! Mjukdjur, pins, dockor, figurer, prydnader, film, allt möjligt.

Hade varit kul att få ta del av andra samlare, vare sig ni bara samlar en viss sak, eller om ni samlar på filmer och posters. Vad som. Disney, Marvel, Star Wars. Hit me!
Hade varit kul att höra från er. Jag kan inte vara ensam! :)
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media