Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Snövit (blu ray) omslag

Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2009 vid 19:53
Vad roligt att limited edition utgåvorna håller bra kvalité och att ni är nöjda med dom! :) Jag har inte fått mina än :( Skickades den 29/9 via DHL så förhoppningsvis har jag dom imorgon!

Har blu-rayen en slipcase förresten? För både Törnrosa och Pinocchio hade ju det, så man får ju hoppas dom inte har snålat med denna!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2009 vid 20:46
Jag snövit Blu-ray har slipcase, I alla fall Limited utgåvan. Men det borde gälla den enkla utgåvan då det är från samma upplaga.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
fredson View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera fredson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2009 vid 19:56
Är det någon som vet vilket omslag blueray-fodralet har i den stora limited ed boxen (den röda med boken, pins och litografier)? Här och på Discshop visar de en variant (den med häxan i nederkant) och på Ginza och CDon visar de den amerikanska versionen med häxan och äpplet i mitten. Vilken säljs i Sverige?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2009 vid 20:14
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

var: Dalarna
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2010 vid 15:12
Jag har redan frågat den här frågan i en annan tråd, men jag tror den här passar bättre.

Jag undrar om det är några större skillnader på extramaterialet mellan Blu-ray och DVD utgåvan av Snövit?

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

var: Sverige
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2010 vid 18:20
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Jag har redan frågat den här frågan i en annan tråd, men jag tror den här passar bättre.

Jag undrar om det är några större skillnader på extramaterialet mellan Blu-ray och DVD utgåvan av Snövit?

Det som finns på Blu-ray, men inte på DVD är:

• Tre fåniga(?) spel: "Spegel, spegel på väggen där", "Vad ser du?", "Diamantblandning".
  • BDLive - En funktion som teoretiskt ska kunna ge tillgång till mer extramaterial och olika interaktiva funktioner via Internet. Men om man väljer BDLive i menyn får man meddelandet: "This feature is not currently available in your location. For more information, please refer to www.DisneyBDLive.com."
  • DisneyView format - En funktion som anpassar 4:3 film till 16:9-tv så att man utnyttjar hela bildytan. Det som normalt skulle ha blivit svarta fält till höger och vänster fylls ut med varierande konstnärlig utsmyckning.
  • Hyperion Studios - En omfattande serie korta dokumentärer, filmklipp, intervjuer och åtta kompletta tecknade kortfilmer.
Jag kan tänka mig att det är den sistnämnda punkten som är mest intressant för din del.

Har jag glömt något? Det finns förstås engelskt 7.1-kanalers ljud på Blu-rayutgåvan, vad man nu ska med det till på en film som ursprungligen är gjord i mono...

Ändrad av Anders M Olsson - 08-maj-2010 vid 18:36
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

var: Dalarna
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2010 vid 18:39
Japp,spelen på Disney DVD brukar oftast antingen vara riktigt tråkiga eller riktigt lätta (Vilket kanske inte är så konstigt då det troligtvis är anpassat för de yngsta). Så spel bryr jag mig inte så mycket om.
Extramaterial via nätet, vad är det för mysko ny sak, och om det inte ens fungerar så är det väl rätt så onödigt.

Det där DisneyView låter ju lite intressant, men samtidigt så tycker jag nog att  bildformatete inte spelar så stor roll bara man kan se filmen.

Det var ju det där Hyperion Studios, du har helt rätt i att det är det som verkar mest intressant. Det låter ju riktigt intressant. Hmm, då kanske Blu-ray låter mest intressant. Ja, jag får fundera lite. Tack så mycket för svaret Smile

Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media