Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disney dör

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2006 vid 13:56

Intressant inlägg! Du tar upp de filmer som du har närmst om hjärtat och varför de tilltalar dig. Jag ställer mig frågan ibland om det är en generationsfråga när man börjar tala om vilka filmer man tycker om och fastnat för… Men att det naturligtvis handlar om annat också.

Jag är själv en av dem som avgudar ”Herkules” men stänger av TV:n om ”Dumbo” dyker upp. Varför ”Dumbo” tråkar ut mig behöver inte ha med åldern eller uppväxtmiljön att göra, det rotar sig i smaken. Min smak lutar åt det fartfyllda, det kitschiga och det humoristiska (men det gäller nästan enbart för animerade filmer, EJ spelfilm). Men det finns ju såklart olika nivåer på det där - jag gillar inte de fartfyllda, kitschiga, våldsamma filmerna på Cartoon Network. Jag hatar dem. Jag antar att charmen med just ”Herkules” är att jag ser driften med samhället. Vuxenskämt i tecknad film var ett nytt, fräsch begrepp när Herkules kom 1997, det var provokativt och, för mig i alla fall, vansinnigt roligt!

Jag ser och förstår den påstådda charmen med de äldre filmerna (dvs filmerna gjorda fram till år 1967). Men de biter inte på mig - och det gjorde de knappt ens när jag var en liten flicka; jag spolade i ”Askungen” när mössen dök upp, jag suckade mig igenom ”Djungelboken”, jag avskydde de tråkiga dvärgarna i ”Snövit&c:o” och ”Dumbo” ville jag inte ens titta på.

Nu i efterhand, med vuxna ögon, kanske jag diggar ”Djungelboken” och hyllar ”Snövit&c:o” som den första animerade långfilmen. Men jag är desto mer road av filmerna efter och inklusive ”Den lilla sjöjungfrun”. Det är nog lätt för många att med en axelryckning tänka att ”hon är ytlig och åttiotalist, förkastligt påverkad av konsumtionsåldern och prinsesspasteller” om mig för att jag inte tindrar med ögonen när man börjar tala ”äldre disneyfilmer” - fast alla som känner mig vet att så inte är fallet (messa Silver och fråga om filmer och litteratur hon gillar så ändrar ni nog åsikt Smile)

Slutligen så kan jag även konstatera att jag inte charmas av Disneys allra senaste påfund där känslan för humor och romantik försvinner för alla dollar som filmmakarna vill tjäna. Vi talar ”Björnbröder”, ”Kogänget” och diverse datoranimerad s**t som saknar hjärta, manus och humor. 


::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
gandy View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera gandy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2006 vid 14:49
Hehe, det är nog ingen generationsfråga eftersom jag själv är född 1983 :) Är nog mer smak i så fall... LOL
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2006 vid 16:39
Ja, jag tror inte heller att det är en generationsfråga Wink
Men jag ställer mig frågan ibland eftersom generationsskillnaderna gör sig påminda i vissa andra sammanhang. Däremot kan jag få en känsla av att det handlar en del om kön, fast garanterat mest om smaken.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 02-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2006 vid 11:40
Anledningen till varför disney dör är för att, som jag tror någon sagt innan(läste nyss igenom HELA tråden för att inte upprepa misstaget att skriva något någon annan redan skrivit), att de gör allt så komplicerat. Och försöker vara morderna, vilket är jättetråkigt. Det vore MYCKET roligare om de kom på någon riktig pangidé, eller nej förlåt, snodde en riktig pangidé från en saga eller något lands historia och sedan jobbade på pangidén i tre år iallafall.
Det funkar att göra datagjorda-filmer snygga och bra. För tillfället kommer jag på två stycken som är några av mina favoritfilmer - Ringaren i Notre Damne & Herkules.
Och de får för allt i världen inte ta bort disneymusiken! Alan Menken, var är du? :'o
Och sedan ska vi inte sticka under stolen med att vi gamla(eller nja. jag är född 93, än sitter jag på ungdomens stolar ;D) gaggiga disneyfantaster vill ha det precis som det var förut. För det vill vi ju. Varför alla klagar på Björnbröder kan jag dock ej förstå. Tycker det är en ganska skaplig film för att vara senare disney. (:

Jag har sagt det innan och jag säger det igen. Jag tycker Törnrosa är en tråkig film. Och jag tyckte Törnrosa var en tråkig film när jag var liten. Men vissa småflickor förblindas av Törnrosas vackra klännings skönhet och trallar på en gång i en dröm hela dagarna. Så som sagt, smaken är som baken, även för de lite mindre.

Och ÄVEN om småbarnen tycker det är otroligt kul med alla lhiudspbfiaz två:or och fula ettor så tycker jag att disney kan göra något för oss gamla gaggiga inbitna disneyfans någon gång och göra en riktigt bra berättelse. Det var min åsikt, tjohej.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2009 vid 21:36
Vad jag vet dog walt disney när han hade gett ut aristocats 2001-års dvd

Ändrad av Eliaspbo - 03-september-2009 vid 15:44
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2009 vid 23:36
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Vad jag vet dog walt disney när han hade gett ut aristocats 2001-års vhs


Vad jag vet så borde du lära dig att läsa i tråden vad ämnet är. Diskussion har ingenting med När Walt Disney dog utan att Disney som företag börjas kännas dött/tråkigt.

Och var har du fått uppgiften ifrån att Walt Disney skulle ha dött 2001? Walt Disney dog i December 1966. Det är mer än 40 år sedan. Aristocats gick upp på biograferna för första gången 4 år senare, 1970, och VHS fanns inte på den tiden.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Lars-Erik View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 6
inläggsval inläggsval   Citera Lars-Erik Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2009 vid 08:51
Disney dog när de:
1. Satsade på svaga manuskript till sina filmer. De nyare saknar mer eller mindre den "klassiska Disney själen" med ett innehåll och klart "budskap" Ta t.ex. Mulan och Herkules. De tappar bort en bra story och slutet "rinner ut i sanden" till intet. Övriga -förutom Tarzan- av de senaste filmerna är inte mycket att ha. "Massproducerad" (om man är lite provokativ) skräp!!
Annat var det med Lilla sjöjungfrun, Aladdin, Skönheten & Odjuret och Ringaren i Notre Dame. Björnbröder var ett försök till återgång till den klassiska tråden, men lyckas bara delvis.
2. Började massproducera dåliga/halvdåliga uppföljare
3. Gick över till 3D i stället för 2D (="tecknad Disney film")
4. Om Disney inte återgår till sitt ursprungskoncept så vänder sig nog Walt Disney i graven och den stora begravningen sker av Walt Disney Company.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2009 vid 18:43
Men daniel, jag är säker på att walt föddes 1901 och levde i hundra år
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2009 vid 18:58
Ja han föddes 1901 men han blev inte 100 år gammal, han blev bara 65. Däremot körde Disney en kampanj 2001 att det var 100 år sedan Walt Föddes. Jag tror det är det du syftar på.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2009 vid 20:19
Vem var det som tog över för walt.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2009 vid 21:36
Jag har läst alla inlägg på denna intressanta tråd och jag måste tillägga några småsaker själv.
 
Först vill jag bara säga en sak:
 
Jag håller med er allihop till punkt och pricka med att ni säger att all magi har försvunnit från de nya Disney-filmerna!Cry
 
De flesta filmer känns ju som att de riktar sig för småbarn! Hallå, vad händer med oss vuxna, som älskar Disney-filmer då?!ShockedAngry
 
Sedan finns det ju inga bra sånger i de nya filmerna! Ta Skönheten och Odjuret till exempel. Den filmen har mängder av härliga sånger ("Bli vår gäst" och "Belle" är mina favoriter!Tongue)
 
Det finns ju inget liknande i de nya filmerna!CryDead
 
Sedan tycker jag inte de har så värst bra skurkar. I nästan alla handritade klassiker, som till exempel Askungen, Ringaren i Notre Dame, Den lilla Sjöjungfrun, Lejonkungen, Snövit och de sju dvärgarna, Törnrosa och en del andra klassiker har ju alltid en riktigt otäck skurk. Man kunde se direkt vem som var ondast i hela filmen. Nu måste man nästan gissa vem som är boven i dramat.Thumbs%20Down
 
Men hörni! Upp med hakan. Om "Prinsessan och grodan" (eller vad den nya filmen heter) blir en given succé, kanske Disney tänker om och skapar handritade filmer i fortsättningen. Man kan ju alltid hoppas. Thumbs%20Up
 
Hug på er kära vänner. Tack för att jag fick göra min röst hörd.
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2009 vid 21:48
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Vem var det som tog över för walt.


Beror lite på vad man menar med tog över. I företagsledningen var det Walts bror, Roy O. Disney, som tog över styrandet av företaget (det var Walt och Roy som grundade företaget tillsammans). På avdelningen Animerade filmer skulle jag nog säga att Wolfgang Reitherman "tog över". Men redan innan Walt dog så var Walt själv inte längre like aktiv i produktionen av filmerna som han var innan.

Sen beror det ju på hur långt framåt man vill gå i ämnet "tog över". Det har varit en del olika styrelseordföranden och VD:ar sen dess.

Men vill du prata mer i detta ämne kanske du borde skapa en ny tråd i ämnet då detta med Walts död och vem som tog över är lite utanför vad denna tråd handlar om.


Ändrad av Daniel - 03-september-2009 vid 21:49
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2009 vid 18:11
Ok, jag ska säga min mening.
Om jag hade sett den här tråden för 2 år sedan..hade jag hållt med om att disneymagin dött totallt. Men efter Förtrollad, wall-e och Bolt, så började jag ana en disney comeback.
Jag växte upp med klassiker som Den lilla sjöjungfrun. Pocahontas och Aladdin. Men jag har alltid älskat de äldre klassikerna som Pinocchio,Snövit ,Bumbo, Robin hood och Bambi. Även om 1900-tals klassikerna absolut är de som jag håller närmast mitt hjärta.(lejonkungen,Skönheten och odjuret, den lilla sjöjungfrun..osv) jag är verkligen glad att jag fick äran att växa upp till dessa mästerverk, eftersom dom är grunden till mitt livslånga disneyintresse.
Dock måste jag tillägga..att jag inte bryr mej det minsta om när filmen kom ut, bara den tilltalar mej på det sättet som disneyfilmer alltid tilltalat mej.( att man känner sej som ett barn igen, och att man känner sig väldigt till fredsHeart)
Björnbröder, kan jag ju säga har fått mej att gråta precis lika mycket som Bambi. Så inte har disney andan dött, inte alls! den har bara tagit ett litet break ett tag..men jag tror den är pågång igen. Smile Sluta aldrig tro hörrni. Dom har gjort det förut, och dom kan göra det igen. Disney är inte död!


Ändrad av Art_of_Minnie - 17-februari-2010 vid 15:04
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2009 vid 16:16
Efter Marvel-köpet har jag nog tappat det lilla uns av hopp jag fortfarande hade om att The Walt Disney Company inte hade fått storhetsvansinne och att inte allt i dag bara handlar om att tjäna pengar... De verkar vara makt- och hagalna så det räcker och blir över och det där med att skapa underhållande filmer för hela familjen (och inte bara småttingar) verkar ha kastats ut genom närmaste fönster. Vad ska man nu tro på?

Jag är fortfarande enormt spänd inför Prinsessan & Grodan och Bolt är deras bästa film sedan Björnbröder, men det där med "Disney magi" som den var förr kommer de att få kämpa väldigt hårt för att få tillbaka...
Save 2D-animation!
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-september-2009 vid 13:05
Postad av Akeruru Akeruru skrev:

men det där med "Disney magi" som den var förr kommer de att få kämpa väldigt hårt för att få tillbaka...
 
Stämmer utan tvekan, men som sagt..Allt är möjligt.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-november-2009 vid 16:15
Postad av Daniel Daniel skrev:


Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Vad jag vet dog walt disney när han hade gett ut aristocats 2001-års vhs
Vad jag vet så borde du lära dig att läsa i tråden vad ämnet är. Diskussion har ingenting med När Walt Disney dog utan att Disney som företag börjas kännas dött/tråkigt.Och var har du fått uppgiften ifrån att Walt Disney skulle ha dött 2001? Walt Disney dog i December 1966. Det är mer än 40 år sedan. Aristocats gick upp på biograferna för första gången 4 år senare, 1970, och VHS fanns inte på den tiden.

Kan du berätta för mig när disney-VHS började säljas.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-november-2009 vid 16:24
När exakt Disney börjar sälja filmer på VHS vet jag inte men VHS-formatet lanserades under september 1976, och fanns med till inpå 2000-talet då de började ebbas ut till förmån för DVD.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-januari-2010 vid 11:34
Jag ogillade verkligen ALICE I UNDERLANDET och ARISTOCATS när jag var liten. Det kan ju vara föratt det inte var humor och handling i någon av filmerna. Jag såg om dessa vid 9-års åldern, det gjorde att jag fick nya uppfattningar. Och samma sak med FÖDD ATT VARA FRI, fast den såg jag om vid 10-års åldern.



Förövrigt gör alla disney skurkar mig så arg att jag skulle vilja klämma dom jättehårt och skrika på dom.

Ändrad av Eliaspbo - 16-januari-2010 vid 21:03
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2010 vid 19:11
Daniel, kan du säga hur jag gör som Gandy och Silver (gör bokstäverna tjockare). För jag skulle nämligen också vilja göra sånt.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2010 vid 20:16
Jag håller med om att det har känts tomt ett tag enligt mej kom den senaste riktigt härliga disneyfilmen med björnbröder.
Jag skiter fullständigt i all kritik den filmen fick i media när den gick på bio för ett gammalt inbitet musikalfan som jag var björnbröder den friska fläkt som ledde mej tillbaka till tecknade filmer.
Vist finns det också riktiga klassiker som jag aldrig gillat eller förstått mej på jag tycker Snövit känns tråkig och Dumbo är seg Alice i underlandet är obegriplig och rörig...

Jag älskar som sagt musikalerna där de tre största favoriterna är bambi lejonkungen och tarzan listan kan göras lång men kort och gott så saknar jag tiden "efter" disney tiden då förlaget hade sin guldålder på 90 talet

ps är fullt medveten om att bambi inte gjordes på 90 talet Tongue
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2010 vid 20:35
Jag håller inte med dig, jag tycker att dumbo är bra istället för seg, jag kan inte förstå hur du kan tycka att alice i underlandet är obegriplig och rörig heller och snövit (den första tecknade långfilmen) förstår jag inte riktigt vad du menar med att den är tråkig, kan du inte förklara för mig varför.

Jag tycker inte att det är något fel i någon av dessa filmerna.

Du kanske kan göra som jag (se om filmer du aldrig fastnat för) .

Kogänget och Lilla Kycklingen är kanske inte är dom sämsta klassikerna jag vet men det finns halvdåliga klassiker som är bättre än båda och det är snövit, askungen, alice i underlandet, lady och lufsen, törnrosa, svärdet i stenen, robin hood, mästerdetektiven basil mus, bernard och bianca i australien, kejsarens nya stil och björnbröder.

Mina favoriter är dumbo, bambi, pongo och de 101 dalmatinerna, djungelboken, aristocats, micke och molle, den lilla sjöjungfrun, lejonkungen och vilddjuren.

Rästen av klassikerna bara SUGER (med undantag för princessan och grodan som jag knappt sett men verkar hyffsad) , det kan ju bero på att dom saknar manus, hjärta, humor, handling och kärlek.

Ändrad av Eliaspbo - 16-februari-2010 vid 20:45
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2010 vid 21:33
jodå det är det jag nyss gjort! jag kan erkänna att jag inte sett dumbo på länge men alice köpte jag för något år sedan och gav sedan snabbt bort till en kusin det var helt enkelt inte någon film för mej
jag har svårt att beskriva den som något annat än rörig
snövit lånade jag ganska nydligen av en kompis och vist är den vacker och så... men min största känla var att den var seg alla har ju olika smak ;)
"avatar av fireleaming"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2010 vid 11:27
"jag har svårt att beskriva den som något annat än rörig"

 

Har du läst boken?

Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2010 vid 18:42
nepp borde jag göra det?
"avatar av fireleaming"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2010 vid 21:38
Det tycker jag definitvt. Det kan nog dessutom hjälpa en hel del om du har planer på att se Burtons kommande mästerverk i mars då jag gissar att en hel del referenser till böckerna kommer att förekomma.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2010 vid 00:21
*Pekar på tråden om Burtons Alice i Underlandet*
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2010 vid 11:00
bra komentar Daniel Thumbs Up jag skriver mitt svar där istället 
"avatar av fireleaming"
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media