Författare |
|
Jack Teague
Inbetweener
Status: Offline
Poäng: 45
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-oktober-2008 vid 15:23 |
Fattar fortfarande inget!
|
Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
|
|
101dalmatiner
Nykomling
Poäng: 51
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-oktober-2008 vid 17:07 |
Så du menar att du inte fattar vad Kingdom Hearts är för något efter att ha läst hela tråden? Att det skulle kunna vara allt från en matta till en gungstol?
|
|
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 08-oktober-2008 vid 17:46 |
Det har varit fattigt med riktiga KH-diskussioner i år. Mer sådant tack.
Finns det ingen som är lika insatt i spelens uiversum och story som jag?
|
|
Mendez
Animatör
var: Sverige
Poäng: 390
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-oktober-2008 vid 18:37 |
101dalmatiner skrev:
I oktober-nummret av Super Play fanns lite bilder och info från Kingdom Hearts: Birth by Sleep. Spelet utspelar sig innan första spelet och Sora kommer inte att vara med. Dessutom kommer det att vara det första spelet i KH-serien som enbart utspelar sig i Disney-världar. |
På PS3 eller?
|
|
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 20-oktober-2008 vid 00:09 |
Nej, PSP.
|
|
Jack Teague
Inbetweener
Poäng: 45
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-oktober-2008 vid 09:45 |
Okey, jag har provat att spela det här spelet och gissa vad! Jag kräktes nästan!
|
Please let`s play...but i dont know how! Come on, come on, look at you,come on, come on, look at me.
|
|
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-oktober-2008 vid 21:55 |
Oookej. Varför är jag inte förvånad? Låt mig gissa; var det för att Sora, Donald och Goofy inte stod på en scen med High School Musical-nördarna och jazzade loss?
|
|
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 03-december-2008 vid 19:03 |
En sak som var lite illa tilltänkt är ju att i Christmas Town så spelas ju This is Halloween lika envist som den gör i Halloween Town. Varför var de inte lite smarta och satte melodin från What's This? i Christmas Town istället? Hade varit mycket mer stämningsfullt.
|
|
Captain_Sparrow
Effektanimatör
Avstängd
Poäng: 98
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-december-2008 vid 02:35 |
Aaarrrgh. Det är tämligen tråkigt att Captain Jack fick spela en sådan liten roll i Kingdom Hearts II, men låt oss hoppas på större bragder i kommande uppföljare. Savvy?
Det skulle dock vara mycket intressant att se om Jack en vacker dag lyckas få tag på det mäktiga Keyblade. Vad skulle inte den levande legenden kunna utföra för stordåd med ett så mäktigt vapen? Yaaarrrrgh!!!
|
|
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-december-2008 vid 12:55 |
Där sa du något Captain. Jack med The Keyblade... Men först tror jag att Sora, Donald och Goofy kommer att skåda stackars Jack bli slukad av Kraken. Men det är bara en teori. Hoppas POTC får en större del i kommande kapitel i KH-sagan.
|
|
Captain_Sparrow
Effektanimatör
Avstängd
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-december-2008 vid 13:24 |
Arrrgh, du har nog rätt i det. För övrigt, har du några nyheter angående kommande kapitel i Kingdom Hearts-sviten?
|
|
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-december-2008 vid 19:06 |
Hm, faktum är att ja. "Kingdom Hearts 358/2 Days" har fått en sida på IMDB.
Spelet som kommer att släppas till Nintendo DS är en midquel som utspelar sig från en viss punkt i handlingen i första Kingdom Hearts och slutar någonstans i början av Kingdom Hearts II om jag har förstått det hela rätt. Roxas lär ha huvudrollen i spelet.
|
|
Captain_Sparrow
Effektanimatör
Avstängd
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-december-2008 vid 20:39 |
Aye! Frågan är bara om hurvida Captain Jack kommer att förekomma i spelet! Savvy?
|
|
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-december-2008 vid 21:31 |
Det är en mycket bra fråga och tyvärr har jag inget bra svar. Jag skulle säga att det är en fifty fifty chans att han har en roll i spelet. Beror ju helt på vilka världa Roxas kommar att färdas igenom osv. Men är de smarta så låter de givetvis Roxas ta sig en sväng genom Karibien. Men det märkliga och intressanta är att handlingen då måste utspela sig innan "Svarta Pärlans Förbannelse". Undrar i så fall hur de kommer att gå till väga. Ju mer jag tänker på det ju mindre förefaller faktiskt chansen att vi får träffa Jack igen innan det officiella Kingdom Hearts III släpps. Och det lär inte bli i första taget tyvärr.
|
|
Captain_Sparrow
Effektanimatör
Avstängd
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-december-2008 vid 12:37 |
Men i "Kingdom Hearts: Birth By Sleep" då? Vad tror du om chanserna att få vistas i Karibien i det kapitlet. Små eller stora? Savvy?
|
|
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-december-2008 vid 15:01 |
Där tror jag chansen är liten men möjliheten finns. Jag vet inte vilket upplägg spelet kommer att ha. Bara att det tar ett steg bort från Final Fantasy och sett steg närmare Disney.
|
|
Captain_Sparrow
Effektanimatör
Avstängd
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-december-2008 vid 12:44 |
Aye. På så vis... Men låt oss anta att Kingdom Hearts 3 kommer att ha ett segment som bygger på "Död Mans Kista" och Kingdom Hearts 4 ett som bygger på "Vid Världens Ände", men om inte "Ungdomens Källa" har haft premiär innan Kingdom Hearts 5 kommer, kommer de komma på en orginal-idé då eller bara hoppa över Pirates of the Caribbean helt och hållet istället?
|
|
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-december-2008 vid 13:10 |
Du kan vara lugn för att du inte behöver oroa dig för en fyra eller femma inom de kommande åtta åren så det är ingenting att bry sin hjärna med. Men om vi ska fantisera så tror jag att de skulle skriva ihop en egen fortsättning. Tänk själv, i första Kingdom Hearts så höll sig inte The Nightmare Before Christmas särskilt mycket till filmens handling.
|
|
Captain_Sparrow
Effektanimatör
Avstängd
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-december-2008 vid 15:03 |
Aye, på så vis! Man kan förvisso undra hur deras egen fortsättning skulle te sig.
|
|
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-december-2008 vid 15:25 |
Det skulle nog kunna se ut i stort sett hur som helst. Kingdom Hearts är ju känt för att ta sig vissa friheter när det kommer till handling och karaktärer vare sig det handlar om Disney eller Final Fantasy.
|
|
Captain_Sparrow
Effektanimatör
Avstängd
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-december-2008 vid 15:44 |
Sant, men jag hade hoppats på lite saftigt spekulerande. Som att Captain Jack och hans besättning måste slåss mot ett rejält havsvidunder om får Kraken att likna en... krake (haar, haar, haar!!!).
|
|
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 03-januari-2009 vid 10:06 |
Ledsen, men jag kan verkligen inte spekulera i någonting så avlägset. Vi har inte hört ett pip om Kingdom Hearts 3 än och där kan man ju vara skapligt säker på att vi kommer hoppa in i en snabbspolad version av Dead Man's Chest, längre fram än så kan jag inte för mitt liv sitta och grubbla över. Det är helt enkelt för långt dit.
|
|
Captain_Sparrow
Effektanimatör
Avstängd
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-januari-2009 vid 11:33 |
Men tror du att Captain Jack kommer att lyckas lägga vantarna på The Keyblade?
|
|
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-februari-2009 vid 08:03 |
Känner jag Jack rätt så kommer han att hitta ett sätt att kunna erövra det men han kommer inte att få behålla det särskilt länge då det är Sora som är The Keybearer.
|
|
Mendez
Animatör
var: Sverige
Poäng: 390
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-februari-2009 vid 17:32 |
Nej, PSP. |
Synd, jag hade hellre sett att det släpptes på PS2 eller PS3.
Ändrad av Mendez - 16-februari-2009 vid 17:32
|
|
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-februari-2009 vid 21:52 |
För min del är det bara att skaffa ett PSP för att kunna köra liret. Finns inget annat att göra.
|
|
Captain_Sparrow
Effektanimatör
Avstängd
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-mars-2009 vid 10:24 |
Yarrrgh. Väl talat, lad. Se på den här bilden:
Är det inte underbart?
|
|
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-mars-2009 vid 12:32 |
Åh!!! Nu blev man ju inte dåligt sugen på att spela Kingdom Hearts II igen!!! Shit. Var kan man få tag på KH2-mangan? Den första volymen finns på SF.se men är alltid slutsåld.
|
|
Captain_Sparrow
Effektanimatör
Avstängd
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-mars-2009 vid 04:52 |
Yarrrgh. Du har rätt i att de tycks vara djävulskt svåra att få tag i. Alla mina volymer är importerade från andra sidan det stora havet. Savvy?
Men jag önskar dig all lycka beträffande din jakt på de sista volymerna i Kingdom Hearts serien då de är av vackert hantverk. Arrrgh.
|
|
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-mars-2009 vid 13:44 |
Är de lika väl överförda som de första böckerna?
|
|