Den lilla sjöjungfrun 3 |
Svara
|
Sida <1 89101112 13> |
| Författare | ||
Onyx86
Scenograf
Medlem sedan: 09-juni-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 163 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 31-juli-2007 vid 21:20 |
|
|
Ja, vi får se, hoppas det bara blir en bra skådis. Ariel är en av mina favoriter.
|
||
|
Disney 4ever
|
||
![]() |
||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 31-juli-2007 vid 20:51 |
|
Vill påpeka att jag inte kallat Melody någonting alls (i smeknamns väg) och definitivt inte "Meloskit". Gillar henne inte, och jag stör mig på henne men jag ger henne absolut inte smeknamn.
Angående vem som gör Ariels röst håller jag med dig. Det skulle vara helt okej att en ny person gav röst till Ariel, sålänge det var bra. Annars ser jag gärna att Myrra Malmberg gör en insats igen.
|
||
|
I'll be there someday
I can go the distance I will find my way If I can be strong I know ev'ry mile Will be worth my while |
||
![]() |
||
disney_girl
Medproducent
Medlem sedan: 31-maj-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 1797 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 31-juli-2007 vid 19:52 |
|
|
I tv serien tror jag det är så att Johanna är rösten till Ariel i tal. Och en annan i sång. Men i ettan är Sissel både i sång och tal. Samt Myrra i 2an i sång och tal. I origianl versionerna av serien 1an och 2an. Så är Jodi Benson Ariel i både sång och tal. Hoppas det blir samma person i trean. Antar att Jodi Benson är Ariel i trean.
|
||
![]() |
||
Egd som fan
Manusförfattare
inläggsval
Citera Svar
Postad: 31-juli-2007 vid 19:21 |
|
|
Jo men Johanna lär väl ha bivit något äldre nu jämfört med när den spelades in. Det var väl ändå några år sedan gissar jag. Men du är inte ensam om att ogilla Melody. Inte för att jag har något jätteanti mot henne, men jag vet att bland annat "Bara Lilla Jag" också kallade henne "Meloskit". Visst, det är inte heller min favoritkaraktär men jag dör inte av henne.
Och med en ny supertalang så menade jag att i varje ny generation av DLS (TV-serien, Ettan och Tvåan) så har de hittat en ny röst. Varför då inte göra det till Trean också då om det är möjligt?
|
||
![]() |
||
Onyx86
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-juli-2007 vid 21:27 |
|
|
Men eftersom det ska handla om Ariel under vattnet så måste det ju va så att det va innan hon blev kär i Erik. Och då Johanna gjorde henne i serien, kanske hon gör henne här också, och om Ariel nu berättar för Meloskit, sorry Melody, kanske Myrra gör hennes vuxna röst.
|
||
|
Disney 4ever
|
||
![]() |
||
Egd som fan
Manusförfattare
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-juli-2007 vid 15:19 |
|
|
Jag vet inte vad jag ska tro. De som sätter rösterna kanske hittar någon ny supertalang till Ariel. Jag hoppas nästan att det blir så.
|
||
![]() |
||
Onyx86
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-juli-2007 vid 12:12 |
|
|
Hoppas det inte blir Myrra. Johanna och Sissel e mkt bättre
|
||
|
Disney 4ever
|
||
![]() |
||
Egd som fan
Manusförfattare
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-juli-2007 vid 15:25 |
|
|
Så det är alltså klart att det inte blir Sissel (Ariel i ettan)?
|
||
![]() |
||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-juli-2007 vid 10:43 |
|
Myrra Malmberg är Ariels röst i tvåan. Kanske det blir hon i trean. Eller hon som är Ariel i serien. |
||
![]() |
||
Egd som fan
Manusförfattare
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-juni-2007 vid 19:33 |
|
|
Någon som vet/har hört något om den svenska roll/röstsättningen (tror jag det kallas)? Vilka som ska spela rösterna?
|
||
![]() |
||
Egd som fan
Manusförfattare
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-juni-2007 vid 20:29 |
|
|
Jag tror jag läste någonstans (förmodligen här på Magic Movies, eller i någon av mina länkar som jag skrev ut) att Melodys "röst" (Tara Strong i den engelska versionen) ska spela Ariels systrars "röster". Om det stämmer så vet vi att Ariels systrar verkligen är med på ett större allvar än de var i ettan. Alltså är det bevisat att den kommer att utspela sig före ettan. Men blir det också före serien? Eller hamnar den mellan serien och ettan? Personligen skulle jag gissa på att den utspelar sig mellan serien och ettan.
|
||
![]() |
||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-juni-2007 vid 19:04 |
|
Det har vi ju redan fått veta i serien.
|
||
|
I'll be there someday
I can go the distance I will find my way If I can be strong I know ev'ry mile Will be worth my while |
||
![]() |
||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-juni-2007 vid 17:11 |
|
|
Håller med om att det inte ska bli nån berätta för Melody grej. Te.x Ariel sitter med Melody på en strand och hon berättar om hur hon träffade Eric osv.Däremot så har jag läst att vi får veta vad som hände med Ariels mamma. Det verkar väldigt intressant. Kanske får vi veta hur Ariel och Blunder träffades. Hoppas dom inte tar med alla Ariels vänner från tv serien.
|
||
![]() |
||
Egd som fan
Manusförfattare
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-juni-2007 vid 13:38 |
|
Kan det vara så att det som jag hittade här även kunde ha varit ett sorts alternativ till tvåan? Som ett alternativt slut? Eller en film mellan ettan och tvåan? Jag vet inte, men det spelar ju ingen större roll nu eftersom detta manus ej blir använt.
|
||
![]() |
||
Egd som fan
Manusförfattare
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-juni-2007 vid 23:13 |
|
|
När du säger det så... Jag har faktiskt inte tänkt på det så noga. Du menar att hon liksom vill bestämma allt och vara i centrum, "störst, bäst och vackrast"?
För mig hade det fungerat med en berätta-för-Melody-om-när-hon-levde-i-havet-grej, men bara på ett villkor: Om hon hade berättat hur det var innan ettan. Det vill säga ungefär som den blir nu istället. Lite som i Edward Scissorhands. Men jag tror inte att särskilt många verkligen vill ha en sådan story. Det blir ju i så fall ett jobbigt överdrag i början och slutet, som troligen inte är så populärt.
Du nämnde "Godnatt och sovgott" uttrycket tidigare i den här tråden jaa, så det har du rätt i.
|
||
![]() |
||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-juni-2007 vid 21:42 |
|
Jag tycker inte om Melody så mycket överhuvudtaget. Hon känns så naiv och bara allmänt jobbig. Men den största anledningen till att jag blev glad av att höra att hon inte är med i trean är mestadels därför att jag helst ser att den handlar om vad som skedde innan ettan (utan att det blir som serien). Om jag hört att hon skulle varit med hade jag blivit rädd att det skulle bli en "Ariel berättar för Melody om hur hon levde i havet-grejj" vilket hade varit lika med katastrof. Tror jag uttryckte det som "godnatt och sovgott" tidigare i den här tråden.
|
||
|
I'll be there someday
||
![]() |
||
Egd som fan
Manusförfattare
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-juni-2007 vid 19:33 |
|
|
Egd är bara ett öknamn som jag fick för ett par år sedan. Jag hade bara hetat så här på Magic Movies om det inte hade varit en gräns att man fick lov att ha minst 4 tecken i användarnamnet.
I alla fall: Jag hade också hoppats på att den skulle utspela sig strax innan originalfilmen. Jag tror att skälet till det är att den ska leva upp till namnet: Den Lilla Sjöjungfrun. Den ska *inte* utspela sig på land som tvåan till största delen gör
Jag läste i ett annat forum att den möjligen skulle släppas i USA i November 2007, eller nåt sånt. Jag har ingen aning om det stämmer, men om det gör det så kan man ju alltid hoppas på att den släpps ungefär samtidigt i Sverige
|
||
![]() |
||
Silver
Produktionsassistent
Medlem sedan: 14-december-2004 var: Sweden Status: Offline Poäng: 437 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-juni-2007 vid 17:20 |
|
|
Egd - jag skulle gissa att 3:an utspelar sig strax innan originalfilmen, varför vet jag inte, det skulle kunna vara en önskedröm. Vore najs om Ariel fick var sextonåring och inte lika ung (hehe, 2 års ålderskillnad) som i serien.
|
||
|
::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything:: |
||
![]() |
||
Egd som fan
Manusförfattare
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-juni-2007 vid 20:38 |
|
|
Jag hittade det på engelska Wikipedia, men jag tror att det står på andra ställen också. Hon står väl INTE med här på Magic Movies? Filmen och de andra skådespelarna står med men inte hon?
För mig hade det inte spelat någon roll om Melody var med. Men bara en fråga: Vad har du, Bara lilla jag, emot Melody? Jag menar, hon är ju bara en rollperson. Som jag ser det så gillar du inte hennes personlighet. Kan det stämma?
|
||
![]() |
||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-juni-2007 vid 18:46 |
|
Tack och lov för det!
|
||
|
I'll be there someday
||
![]() |
||
Egd som fan
Manusförfattare
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-juni-2007 vid 18:27 |
|
|
Så du menar att den som jag hittade bara är en idé? Ett alternativt manus som aldrig blev använt? Att ett annat kom före? Okej då, så kanske det är, jag hann inte läsa igenom det. Jag tog vad jag hittade. Kanske skulle jag ha kollat det innan jag la ut det i ett inlägg
Men i alla fall, vi vet att:
1. Ariels mor Athena kommer att vara med i filmen.
2. Melody finns inte med. Skådespelarrösten finns dock med i form av Ariels systrar, har jag kollat upp nu. Det stod så i alla fall.
3. Erik finns inte med.
4. Tydligen, som du säger Silver, är det en prequel innan den första filmen.
Men om det är en prequel, så undrar jag om den utspelar sig före eller efter TV-serien? Och hur gammal är hon då?
|
||
![]() |
||
Silver
Produktionsassistent
Medlem sedan: 14-december-2004 var: Sweden Status: Offline Poäng: 437 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-juni-2007 vid 18:09 |
|
|
Sorry Edg som fan, men "Little Mermaid 3: Ariel's Melody" är inte manus till originalfilmen. Läste på ett forum:
Sorry to tell u ppl, that the "script" for the little mermaid 3, does not exist, and it is defernatly NOT it below. The Little Mermaid 3 will be released Nov 2007, little is known, except Sally Field has been confirmed to play Ariel's mother, so far her name is supposidly "Athena", Tara Strong has revealed she will NOT reprise her role as Melody. Rumours have circulated that Morgana will make a apperance. It is believed to about the rivalry between the Octigans and the Merfolk. Possibly revealing about Ariel's mother's death, possibly to be linked with Ursula's and Morgana's mother. Little is known at the moment. But it IS a Prequel, not another Midquel. The Sneak Peek on the DVD confirmed this. More Facts should no doubt ne released soon with various DVD releases. Dessutom handlar filmen om tiden innan prins Erik. |
||
|
::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything:: |
||
![]() |
||
Egd som fan
Manusförfattare
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-juni-2007 vid 11:32 |
|
|
Nu har jag hittat lite info:
(Urklipp från sidan: http://thelittlemermaidiii.blogspot.com/).
The Little Mermaid III PlotThe third installment of The Little Mermaid franchise will follow the story of Ariel's mother, Athena, and provide backstory for Ariel herself. The film is essentially a prequel, and is rumoured to also feature a plot point explaining why Triton is against the characters of Ursula. The character of Melody will not be featured in the film, although her voice actor (Tara Strong) will be playing various other parts. Annars finns ju http://www.imdb.com/title/tt0969647/.
Jag hittade även: http://www.littleariel.com/SPf2.htm.
Rubriken på denna sida är "LITTLE MERMAID 3: ARIEL'S MELODY". Jag vet inte hur de menar med det med tanke på att Melody som person inte kommer att vara med i filmen, vad jag vet. Edit: Jo, denna sida är tydligen hela det engelska röstmanuset hörde jag. Dock står det inget om Athena, Ariels mor, vilket är underligt.
Edit: Även denna sida finns: http://www.rottentomatoes.com/vine/showthread.php?t=512701.
(Den kanske är blockerad som "Sex/handlingar" av Norton Internet Security, men just den här sidan är helt ofarlig. Jag såg inget stötande i alla fall.) Ändrad av Egd som fan - 18-juni-2007 vid 11:39 |
||
![]() |
||
Egd som fan
Manusförfattare
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-juni-2007 vid 08:13 |
|
|
Har det hänt något nytt än så länge? Ingen som har hittat någon vidare information om: svensk dubbning, handling, utspelningstid i förhållande till de andra, mer noggrann information om svenskt releasedatum och lite sånt? Själv har jag inte haft någon tur med det
|
||
![]() |
||
Egd som fan
Manusförfattare
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-maj-2007 vid 21:56 |
|
|
Okej, ska tänka på det till nästa gång. Tack för tipset! Finns det någon annan sida med infomation om DLS 3 som ni känner till?
|
||
![]() |
||
Anders M Olsson
Regissör
Medlem sedan: 09-augusti-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 849 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-maj-2007 vid 21:14 |
|
Det kommer säkert att läggas upp information på Disneys officiella hemsida när det börjar närma sig releasedatum. Det finns självklart många andra sätt att ta reda på saker än att läsa på Disneys officiella sidor. T.ex. pressmeddelanden, tidningsartiklar, intervjuer, privata webbplatser m.m. Om du tittar en bit ner på sidan på Wikipedia så ser du att det finns ett stycke som heter References, dvs källhänvisningar. Där kan man se var författarna har hittat sin information, eller åtminstone en del av den. |
||
![]() |
||
Egd som fan
Manusförfattare
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-maj-2007 vid 20:16 |
|
|
Okej, vidare, någon som vet någon vidare information? Det konstiga tycker jag är att det inte står någonting på Disneys officiella hemsida (inte vad jag lyckades hitta i alla fall, visst det var ett tag sen jag letade men ändå). Jag menar, hur kan det då stå på Wikipedia? Hur har de som skriver där fått reda på informationen?
|
||
![]() |
||
Anders M Olsson
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-maj-2007 vid 08:32 |
|
Det är nog inte direkt felskrivet, men informationen på sidan har hunnit bli inaktuell. Det var den ursprungliga planen att filmen skulle släppas redan i år. Men planer kan ändras, och i det här fallet har filmen alltså blivit försenad. Vi får väl be Daniel att uppdatera den inaktuella informationen. |
||
![]() |
||
Egd som fan
Manusförfattare
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-maj-2007 vid 21:59 |
|
Vad det står på denna sida så släpptes den i USA den 21 februari 2007 http://www.magicmovies.se/film.asp?id=157. Jag vet inte vad jag ska tro. Möjligen felskrivet någonstans
. |
||
![]() |
||
Anders M Olsson
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-maj-2007 vid 19:55 |
|
Nej, den är inte släppt i USA. Man räknar med att den kommer att släppas i USA i februari nästa år. |
||
![]() |
||
Svara
|
Sida <1 89101112 13> |
![]()
Tweet
|
| Forum meny | Forum Permissions ![]() Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |
Forum: Disneyklassikerna
Forum: Övrigt Disney
Forum: Uppföljare
Forum: Disneyheter
Forum: Pixar