Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Rösten till Jasmine

Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
pillis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera pillis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Rösten till Jasmine
    Postad: 04-april-2007 vid 17:56
Vem är det som har rösten till Jasmine i Aladdin? Första filmen menar jag... Det är väl Myrra Malmberg? eller? Någon har sagt att det är Helene Sjöholm...hm? hur ligger det till egentligen?
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2007 vid 18:07
I de tre Aladdin-filmerna spelas Jasmine av Myrra Malmberg, medan i tv-serien spelas karaktären av Maria Rydberg.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sverige
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2007 vid 18:34
Jag föredrar Myrra Malmberg.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-april-2007 vid 08:16
Själv föredrar jag faktiskt Maria Rydberg som Jasmine, även fast jag misstänker att jag är nästan ensam om den åsikten. Båda två passar röstmässigt bra, men jag tycker att Maria talar med bättre inlevelse än Myrra Malmberg.
Till toppen
pillis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera pillis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-april-2007 vid 16:36
okej, så helene sjöholm har absolut ingenting med Aladdin filmerna att göra asså?
jag föredrar lätt myrra asså! hon har en sådan fin ljus röst, man ryser när man hör henne sjunga "En helt ny värld" tillsammans med Peter Jöback... så grym är hon... :D
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-april-2007 vid 19:44
Det enda jag vet att Helen Sjöholm dubbat är Fox's film Anastasia.
Till toppen
Therese View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Therese Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2007 vid 15:43
Så, Anastasia är alltså inte en Disney film? Det trodde jag...
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2007 vid 17:10
Nix, Anastasia är ingen Disneyfilm. När jag såg den första gången så tänkte jag att det märks att den inte är Disney, för den är alldeles för läskig med Rasputin och när hans huvud åker in i kroppen på nåt ställe. Men sen såg jag Taran och den magiska kitteln, och insåg att Disney kan också vara läskiga. Wink
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Therese View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Therese Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2007 vid 17:58
Jaha... Men jag tycker att Anastasia är en tecknad film som är lika bra som vissa klassiker inom Disney. Taran och den magiska kitteln, har aldrig hört talas om de faktiskt :P
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2007 vid 22:00
Anastasia tror jag gjordes av människor som tidigare arbetat på Disney, där av likheten.

Jag älskar Myrra Malmberg som rösten till Jasmine. Mycket bättre än den engelska dubbningen enligt min mening. OCh Peter Jöback är ju bara för underbar som rösten till Aladdin. Han har ju rösten även i serierna, han är verkligen Aladdin.
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2007 vid 09:42
Hannibal, håller med dig till fullo! Myrra Malmberg är i sitt esse när hon gör Jasmine (att Jöback är bäst som Aladdin behöver knappt nämnas). Malmberg tycker jag blivit väldigt uttjatad med åren, hon låter fräsch som Jasmine men blir något slags eko av sig själv i andra filmer. Som Megara hade jag helst sett någon annan.

Ändrad av Silver - 02-maj-2007 vid 09:43

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2007 vid 22:06
Jag tycker inte heller om Myrra som Meg, inte för att hon är dålig men skulle hellre se, eller höra kanske, precis som du säger någon annan. Gillar henne inte heller som Lena i Peter Pan eller som Ariel (det är Sissel som ÄR Ariel och ingen annan!) i Den lilla sjöjungfrun 2. Men hon är verkligen bra som Jasmine, mot (tåls att sägas igen) underbara Peter Jöback! Wink
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2007 vid 09:31
Ingen annan än Sissel borde få vara Ariel! Myrra låter alldeles för ansträngd i DLS2... Vi får hoppas på en omdubbning snart... Förgäves förmodligen, men drömma går ju.

Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2007 vid 17:53
Sissel är den mest perfekta kvinnliga röst jag någonsin hört i en dubbning! Och vi lär fortsätta drömma om en omdubbing... men håller med dig Silver, Myrra låter alldeles för ansträngd, hon hade ju mycket krav på sig kan jag tänka mig.. Efter vad jag har hört iaf, för alla verkar älska Sissel.
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2007 vid 20:56
Jag tycker Myrra är bra som Meg iaf :)

Jag förstår inte hur en del kan säga att Sissel inte borde ha fått göra sångrösten till Ariel! Shocked De (några här på disneyfilmsidan.se) sa att de har folk i sin klass som tom. kan sjunga bättre, och visst finns det säkert folk som har jättebra sångröst men Sissel är ju i en kalss för sig :) De sa att översättarna borde tagit en svensk skådis istället för en norsk, tror inte de hänger med på att hon även gör tal-rösten ;) "Sissel du får göra rösten, men inte sjunga för du är norska" så kan man ju inte säga Tongue
   Jag tycker knappt det hörs att hon är norska då hon sjunger, minns att jag trodde hon kom nånstans söderifrån då jag var väldigt liten (man är ju norrlänning ;)), men trodde inte hon var från ett annat LAND.

Så, in conclusion, Sissel ÄR Ariel och Myrra ÄR Jasmine :) precis som ni andra också verkar tycka :)
"Be the change you want to see in the world"

Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2007 vid 22:51
Jag tycker Sissels dialekt är rätt charmig.
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2007 vid 13:44
att den är :) Man blir glad av att höra hennes röst, det är som en mysig röst. Dessutom får den Ariel att stå ut mer än de andra Disneyprinsessorna.

Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2007 vid 19:44
Postad av the_fish the_fish skrev:

att den är :) Man blir glad av att höra hennes röst, det är som en mysig röst. Dessutom får den Ariel att stå ut mer än de andra Disneyprinsessorna.

Absolut - man kommer ihåg de små stavelserna hon säger och sjunger annorlunda. Hon är dessutom extra artikulerad, men det passar henne. Vem har sagt att sjöjungfrur inte borde ha en exotisk dialekt? I originalet så låter hon bara som en fjompig tonåring med usel sångröst. Heja Sissel!

Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

var: Mora
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2007 vid 22:17
Postad av Silver Silver skrev:

Absolut - man kommer ihåg de små stavelserna hon säger och sjunger annorlunda. Hon är dessutom extra artikulerad, men det passar henne. Vem har sagt att sjöjungfrur inte borde ha en exotisk dialekt? I originalet så låter hon bara som en fjompig tonåring med usel sångröst. Heja Sissel!

Jag håller med i det stora hela. Däremot är jag från Nusnäs, Mora, Dalarna och funkar inte riktigt hundra ihop med "Sch"-ljudet i den första meningen hon säger("Blunder, skynda dig!"). Jag vill hellre ha ett lite mjukare ljud (mer åt  "chh"-hållet). Men visst är det det som du säger, hon ska låta lite mer exotisk än en vanlig "svensson". Dessutom är hon fantastiskt bra på att dölja den extrema norska dialekten. Det är endast vissa ord som låter lite "icke-svenskt", men det gör det hela så mycket bättre! Det hela tål att upprepas: Heja Sissel!
Till toppen
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2007 vid 07:57
Nu har jag sett filmen igen, och jag tar delvis tillbaka det jag sa. Hennes dialekt är helt fantastisk! Sissel är perfekt som Ariel!Hon ÄR Ariel! Men det beror väl just på att hon är just norsk. Hade hon varit svensk hade dialekten inte varit densamma och då hade det blivit ett mycket sämre resultat. Jag kan bara bocka och buga. Heja Sissel (igen)
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2007 vid 11:23
Jag bestämmer inte här men är inte denna tråden till för att diskutera Jasmines röst, inte Ariels Wink
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2007 vid 15:43
Visst det är sant. Jag ber om ursäkt. Men jag började inte.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2007 vid 20:21
Ingen fara, menade inte till bara till dig utan till alla som diskuterade något annat Big%20smile
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2007 vid 21:32
Haha så sant :) Det är så lätt att komma ifrån det man egentligen ska prata me, i appologize too Embarrassed

Jag tycker SÅ mkt bättre om Myrra Malmberg som Jasmine än Linda Larkin. LL låter som så barnslig, medan Myrras röst är rätt tuff. Men den sämsta Jasmine-rösten är LÄTT den FRANSKA versionen. Hon låter som en barnslig liten näbbmus som gör till rösten för att försöka låta så pipig som möjligt. Utrota!

Haha ursäkta aggrisiviteten där Embarrassed

Till toppen
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2007 vid 21:55
hehe det krävs lite humor på den här kanalen, annars gnäller alla bara.
Men visst ska man hålla sig till ämnet.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media