Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Hångel/Kyssar

Svara Svara Sida  123 5>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Hångel/Kyssar
    Postad: 04-januari-2006 vid 16:41

Jag undrar varför det nästan aldrig är några kyssar eller hångel i Disney klassikerna. I Superhjältarna är det ju det så... Men jag kan inte komma på någon tecknad film där huvudrollsinnehavarna kysser varandra...

Är det typ förbjudet i USA att visa kyssar för minderåriga?

"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2006 vid 17:56
Fast många av klassikerna har ju en avslutningskyss, fast den kanske du inte räknar..? Annars kan jag ju nämna Aladdin, Skönheten och Odjuret, Pocahontas..
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2006 vid 18:37
Jaja... men i de äldre... Det är ju typ bara en kyss i varje film... Lite kärlek, tack, Disney...
"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2006 vid 18:49

I t ex Mulan och Atlantis är det ju ingen kyss alls, och det tycker jag är lite synd

Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2006 vid 10:00

Ja men i uppföljarna till båda filmerna så är det i alla fall kyssar....

eller har jag fel?

"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori

Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2006 vid 14:38
Med tanke på att Disney gör filmer vars främsta målgrupp är mycket ung, vore det imo mycket olämpligt med hångel och annat liknande.
I de flesta av Disneys kärlekssagor är det en avslutningskyss som jag tycker räcker gott och väl.

Ändrad av Proximus
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2006 vid 22:41
Nej... Mer kärlek!!
"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2006 vid 23:00

Skulle kännas lite konstigt på något sätt om huvudpersonerna i en disneyfilm skulle börja hångla. Jag tycker nog också det räcker med en kyss i slutet.

Fast det är ju bara min åsikt

Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori

Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2006 vid 00:33
Postad av Fproffs Fproffs skrev:

Nej... Mer kärlek!!

Har du överhuvud taget något argument?
Ifall du vill se lite "action" finns det sådana filmer också.

"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Saktmod View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Saktmod Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2006 vid 01:19

Det stör egentligen inte mig, att det inte är hångel och kyssar.. Vad jag stör mig på är bristen på våld... Men, men.. Jag är inte särskilt romantisk, och romantik toppar inte min lista på filmgenrer...

Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-mars-2006 vid 18:25

Postad av Proximus Proximus skrev:

Med tanke på att Disney gör filmer vars främsta målgrupp är mycket ung, vore det imo mycket olämpligt med hångel och annat liknande.
I de flesta av Disneys kärlekssagor är det en avslutningskyss som jag tycker räcker gott och väl.

Va!? Skulle Disneys främsta målgrupp vara ung? Det har du nog fått om bakfoten precis som så många andra.  I alla fall originalfilmeran var inte alls menade för barn, utan för en vuxen publik, och de gjorde succé i alla åldersgrupper. Det är först på senare år som all teckad film börjat stämplas som barnfilm. Synd tycker jag, Disney ligger fortfarande ett bra snäpp högre än det som visas på Bolibompa och Cartoon Network.

Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Vitani View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Vitani Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2006 vid 08:49

Det är ju faktiskt en "puss" i lejonkungen. :P Nala "pussar" ju Simba på kinden i låten "Känn en doft av kärleken"

"Det är dags att vi pratar allvar du och jag"
"Inte tror jag att en kroknäbb vet hur man ska va"
Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2006 vid 10:53
Ja, fast det räknas ju inte...
"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2006 vid 09:14

Postad av Proximus Proximus skrev:

Håller fullstängligt med dig på den punkten :D

jag minns när jag var och såg på alladin när den hade biopremiär och när alladin och jasmine kysser varandra efter åkturen så hörde man en liten pojk som att framför oss "fy! dom pussas ju!!" så till och med de kan vara för mycket för ett barn  och hångel tycker jag inte ska vara med i en barnfilm

Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2006 vid 13:43
Men jag tycker inte att Aladdin har géngren "Barnfilm"! Personligen tycker jag att den har géngren "Komedi/Äventyr/Familjefilm"! Men folktycker ju olika, så...
"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2006 vid 12:51
Jo men familjefilmer ska väl inte heller innehålla massa hångel? Det är ju ändå familjefilmer och barn ser på dem, så jag tycker inte att det ska vara för mycket sånt.
Dessutom så behövs det ju inte i Disneys filmer.
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2006 vid 07:57
Nej jag tycker som många andra, de "vackra" kyssarna i filmerna räcker bra, fast jag håller också med om att disneyfilmerna absolut inte är för små barn! De är filmer gjorda att passa ALLA! Men ibland saknar man faktiskt en kyss som tex i Mulan....
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2006 vid 15:09
Ja, det är nog det enda jag saknar i Mulan..!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-april-2006 vid 15:56

Mulan är en så vacker film i övrigt, så de skulle vara pricken över i:et!

Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-april-2006 vid 16:27

Oj. Det var en svår fråga. Eller egentligen inte.

Hångel ska hålla sig borta från disneyfilmer, men kyssar har ja inget emot.Wink
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-april-2006 vid 16:51
jag vet inte varför det ä så
men jag har heller inte tänkt på det  så mycket

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-april-2006 vid 15:41

Jag tycker väl som de flesta att en kyss typ på slutet av filmen är fint, "och så levde de lyckliga i alla sina dagar"  kyss typ , det räcker man ser att de fick varandra tillslut och så en fin liten kyss som avslut dåTongueWink

Love will be your guide
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2006 vid 15:58
jag tycker du har en poäng där, det är så det ska vara.
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sweden
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-april-2006 vid 12:45
Jag tycker inte att det är fel med kyssar i disneyfilmer men hångel bör det inte vara. För många kyssar borde det häller inte vara, det räcker med 3 eller 4 st. Men den sista kyssen i slutet av filmen borde vara längst.
Jag lever för staden.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2006 vid 14:52
Ja, Mulan borde ha fått sin kyss på slutet, det förtjänade hon.

I debatten huruvida kyssar/hångel är lämpligt för barn så tänker jag motsäga mig tidigare inlägg - när jag var liten var det ALLTID kyssen som jag väntade på. Det fanns visserligen ångestladdade kyssar också, som när Jasmin kysser Jafar för att få hans uppmärksamhet - jag kommer ihåg hur det vred sig i magen när jag såg den som liten på bio första gången. Jag kunde liksom inte släppa det.

Men annars så är det romantiken som gör att jag gillar de äldre filmerna (90-talets) - i de senare klassikerna så får man ju bara se djur, de är inte så kyssvänliga kanske.

Ett litet tillägg bara - är det bara jag som riktigt myste av scenen i Eldorado av Dreamworks, när Tulio slätar av Chel? Man får ingenting se i bild, men man hör... hehe. Säga vad man vill om vuxenhumor i animerad film, för mig är det guldklimpar.

Ändrad av Daniel - 15-april-2006 vid 15:00

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2006 vid 19:37
Det är väl klart att det inte ska finnas kyssar i disney filmer. Dom stackars barnen får säkert meen för livet. Vilket hemskt trauma att ehöva se sånt.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2006 vid 20:55
Jaaa, du har nog rätt. Jag har värsta menen av alla disneykyssarna. Jag är helt f****d i huvudet och vill bara omge mig av romantik och annat sentimentalt. Nej, mer våld borde det vara, mer blod. Så att man kan förbereda ungarna på den grymma verkligheten.

Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2006 vid 23:14
men ska inte disney klassikerna vara söta, gulliga och innnehålla massor av kärlek och att prinsen kommer till slut. Det måste också finnas med någon hemsk person
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2006 vid 23:59
Tell Mendes ;)

Till toppen
adamgard View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera adamgard Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2006 vid 14:52
Postad av Fproffs Fproffs skrev:

Nej... Mer kärlek!!

Bara för att dom inte ligger och råhånglar med varandra betyder det väl inte att det är för lite kärlek??
Jag tycker att det är väldigt mycket kärleksbudskap i många av disneyfilmerna även fast dom inte hånglar!:P

Ändrad av adamgard - 23-april-2006 vid 14:53
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 5>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media