Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Peter Pan

 Svara Svara Sida  123 4>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Peter Pan
    Postad: 30-juni-2005 vid 18:37

Peter Pan är en av mina favoriter! Det mesta är bra, men låtarna är väl inte så jättebra precis. Men kommentarerna är oförglömliga!

"Mr Darling var en optimistisk man"

"Och var tror du att du är påväg?"

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2005 vid 19:49

ja Peter Pan är ju suverän, såg faktiskt Peter pan 2 förre orginalet och blev väldigt förtjust i karaktärerna så jag såg verkligen fram emot att se orginalet. och jag blev inte besviken bara älskar den historien om landet ingenstans... och karaktärerna är ju så bra tingelnig säger ju inget men ändå vet man ju precis vad hon tycker och tänker (när hon blir röd för att hon är arg tex är ju kul) Och Smee den klanten  Men allra bäst gillar jag Kapten Krok så kul men samtidigt så elak 

Love will be your guide
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2005 vid 20:08
Jag gillar inte Peter Pan som karaktär, därför är jag inte heller särskilt förtjust i filmen heller. Faktum är att jag gillar uppföljaren mer än Disneys Original, då uppföljaren handlar inte lika mycket om Peter Pan som den första gör. Peter Pan är alldeles för egocentrisk och arrogant, Precis som Astrid Lindgrens Karlsson på taket.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2005 vid 12:00
Hmm jo Peter är lite egocentrisk det har du rätt i men Karlsson är ju värre, men som sagt de andra karaktärerna är ju kul! Och jag gillar faktiskt tvåan nog lite bättre än orginalet oxå är väl för jag såg den först kanske?
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2005 vid 12:23

Det är sant att Peter Pan är egocentrisk men jag gillar själva historien om en pojke som inte vill växa upp och därför flög iväg till Landet Ingenstans. För de flesta barn har väl någongång drömt om att få vara barn hela livet.

Faktum är att jag har läst de två böckerna om Peter Pan, älskar en del av en film där han nämns och har sett den första filmen flera gånger och äger den andra. Jag har även spelfilmen om Peter Pan, även den är väldigt bra, Jeremy Sumpter gör Peter väldigt bra!

Peter Pan är en tidlös klassiker!

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2005 vid 21:17

Håller med 'Bara lilla jag' i allt hon skrev.

Men jag tycker bara att det e kul att Peter e lite egocentrisk, det är bra kontrast till de flesta andra disney karaktärer.
   Och själv vill jag fortfarande inte bli äldre =P

Ooo James M. Barries bok om Peter är mycket bra.
Och de två andra kända filmerna om honom, Hook (trots att den e lite annurlunda och jag ÄLSKAR Dustin Hoffman som Hook!) och Peter Pan - den med Jeremy Sumpter, älskar jag!

Sen håller jag även med 'Saga' om att Kapten Krok är förhimla bra, rolig men ändå elak =)  och man får ju inte glömma bort Krokodilen ;D han e så himla söt i slutet då alla sjunger om att Krok är en Pottfisk och krokodilen klappar som med händerna i vattnet :P

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2005 vid 13:28

haha, ja Peter Pan är en äkta klassiker.

Man får inte heller glömma Smee som jämt vill vara kapten Krok till lags. Han är för härlig!

Liksom du, the_fish, gillar jag också att Peter Pan är lite egecentrisk, ta till exempel versionen med Jeremy Sumpter när Wendy precis har sytt fast hans skugga:

- Oh what a cleverness of me!

- Of course I did nothing.

-You did a little!

Han är för härlig!

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2005 vid 06:46

Ah just ja 'bara lilla jag', den dialogen KUNGAR ju! Han e så himla fräck men samtidigt kool!

Haha jaa, stackars lille Smee... jag förstår som baraa inte varför han inte låter krokodilen jaga Krok i slutet. Istället e han typ asorolig och skriker 'kapten, kapten'. Hade jag vart Smee hade jag smörjt in Krok i leverolja, då hade han varit ännu mumsigare för en Krokodil.

Oooh, också älskas ju såklart melodin till Never Smile At A Crocodile!

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2005 vid 12:19

Spelfilmen om Peter Pan (med Jeremy Sumpter) är lite annorlunda. Det handlar mer om besvärliga känslor som kommer när man är äldre än den tecknade gör, fast å andra sidan är ju tecknade filmer nästan alltid lättsammare (och det är ju så det ska vara också)

Men för att åretgå till ämnet, spelfilmen ger en annan syn på Peter Pan om man tidigare bara sett den tecknade. Den är lite mer lik boken än vad den animerade är.

Fast en miss som alltid görs (av de filmer jag har sett om Peter Pan) är att Nanna (deras hund) alltid är en Sankt Bernard, vilket enligt boken hon inte alls är, Nanna tillhör nämligen rasen Newfondland. Fast å andra sidan är raserna ganska lika, men jag skulle tycka att det var kul att se en Newfondland någongång, kanske mest eftersom jag själv äger en sådan hund (han är faktiskt till och med döpt efter en Disney-figur)

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2005 vid 18:03

Jag vet, spelfilmen är mer... mörk som, men den gör iaf boken mer till sin rätt. Också skadar det ju inte att Jeremy Sumpter är väldigt söt i den filmen

O verklien, ja hade ingen aning om vad Nanna var för ras faktiskt, men Newfoundland, skoj =p Okej, vad heter din hund dårå? ;P

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2005 vid 19:22

Ja, mörk är ett bra ord att beskriva den med, men samtidigt är den ju väldigt rolig och så, men den är mörkare än den tecknade. Och som du säger så gör det ju verkligen inget att Jeremy Sumpter är väldigt söt

Min Newfondland heter Tarzan, fast han svingar inte i lianer Hans bror har också ett disneynamn, han heter Baloo Värsta Disney-kullen Dom är faktiskt otroligt lika!

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2005 vid 18:33

En annan sak som jag gillar med peter pan är alla olika "figurer" det finns ju pirater , indianer och sjöjungfrur önskar att man fick se lite mer av de två sistnämda bara! Och sen att landet ingensatas är en ö tycker jag är kul oxå (gillar när tingeling ska visa krok vart peter bor på kartan)



Ändrad av Saga
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2005 vid 18:52
Ja, jag menar det är ju en massa sago-figurer med! Jag menar, vem har inte någon gång velat träffa indianer, pirater och sjöjungfrur?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2005 vid 00:49
Min katt heter Tarzan! Ja sa ju att vi var separerade vid födseln

A, det är verkligen trevligt med olika figurer. Det jag tycker om mycket är att "alla" vill ha Peter Pan (Ting, sjöjungfruerna) och då e de värsta dumma mot Lena =p Och det bästa e att Peter verkligen vet att han är eftertraktad och verkligen beter sig som att han är 'the man of the world' så att säga;) Sen vill ju Krok ha honom också, men av en helt annan anledning såklart ;)
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2005 vid 10:53

Postad av the_fish the_fish skrev:

Min katt heter Tarzan! Ja sa ju att vi var separerade vid födseln

A, det är verkligen trevligt med olika figurer. Det jag tycker om mycket är att "alla" vill ha Peter Pan (Ting, sjöjungfruerna) och då e de värsta dumma mot Lena =p Och det bästa e att Peter verkligen vet att han är eftertraktad och verkligen beter sig som att han är 'the man of the world' så att säga;) Sen vill ju Krok ha honom också, men av en helt annan anledning såklart ;)

Haha, ja, man kan ju börja undra  Vi är nog systrar, det börjar ju komma fler och fler bevis

 

Ja, det är kul! Alla vill liksom ha honom och han tror typ att han är "Guds gåva till kvinnorna"

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2005 vid 11:14
Jo alla vill ha honom eller hänga med honom som de vilda pojkarna och darling pojkarna vill, men vad är det som gör honom så oemotståndlig liksom kan inte riktigt sätta fingret på det, visst har han charm men det där egocentriska beteendet är ju inte så charmigt förstås...
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2005 vid 11:17

Det kanske är att han jämt vill ut på äventyr och slåss med pirater, leka med indianerna, simma med sjöjungruarna (kanske inte i spelfilmen med Jeremy Sumpter dårå) Ja, helt enkelt, det verkar inte som om någon någonsin har tråkigt i hans närvaro!

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2005 vid 11:26

Jo det är snat men så himla fantastisk är han ju inte jag menar sjöjungfrurna och tingeling är ju berädda att döda Lena pga honomDet är väl lite överdrivet det är han ju inte värd



Ändrad av Saga
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2005 vid 11:29
Haha, nej inte enligt min mening, men dom tycker uppenbarligen det! Du får väl ringa Tingeling och fråga henne
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2005 vid 16:29
jag har inte så bra koll på Peter Pan har ju bara sett Disneys är lite nyfiken på om man vet vartifrån de vilda pojkarna  kommer ifrån början.... kanske en dum fråga men är ju lite nyfiken
Love will be your guide
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2005 vid 09:04

Jamen 'alla' tycker säkert att han är oemotståndligt snygg

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2005 vid 12:38

Postad av Saga Saga skrev:

jag har inte så bra koll på Peter Pan har ju bara sett Disneys är lite nyfiken på om man vet vartifrån de vilda pojkarna  kommer ifrån början.... kanske en dum fråga men är ju lite nyfiken

De vilda pojkarna är barn som har fallit ur sina vagnar när barnflickorna har tittat bort och om de inte hittas igen inom en viss tid (typ 10 dagar eller något sånt) så skickas de till Peter Pan och Landet Ingenstans.

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2005 vid 15:39

Okej tack för svaret det hade man ju inte kunnat räkna ut själv. ramlat ur sin vagn jaha ja, men det är en sak jag undrar över är det inte så att man inte blir äldre i Landet Ingenstns? Hur kan de då åldrats? För de var väl små när de ramlade ur vagnen?

 

Sen undrar jag lite hur Peter själv kom dit det får man ju  inte veta i disneys version...Är han född där?

Love will be your guide
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2005 vid 18:31

Det var väl Tingeling som hittade honom som bebis när han själv hade ramlat ur sin vagn, och då tog hon med honom till Landet Ingenstans.

Så går det i alla fall till i filmen "Hook" från 1991.


- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2005 vid 18:40

jaha ja då vet jag men jag har ju sett den filmen men jag kommer inte ihåg det ( var ju ett tag sen samt mitt minne sviker mig)

 Undrar bara hur det kommer sig att Tingeling tog honom dit? 

Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2005 vid 12:10

Om jag minns rätt från boken så är det precis som *natalie* sa. Peter vill komma hem sedan, så han åker tillbaka hem, men då har hans mamma stängt sitt fönster (hon gör precis som mrs Darling i spelfilmen med Jeremy Sumpter och har öppet fönstret åt dom) och hon har en ny son, därför flyger Peter tillbaka till Landet Ingenstans och lever där med Tingeling och de andra.

Den första boken om Peter Pan handlar om när han lever i Kenstington Gardens (eller vad det nu heter) med älvorna. Lena (eller Wendy som hon heter i den engelska versionen) kommer in i handlingen i den andra boken.

Det var en intressant tanke det där med hur de vilda pojkarna växte upp. Det måste ju nästan vara en miss. Samma sak i Peters fall då han också försvann när han var liten. Vem vet det kanske är så att de växer till en viss ålder?

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2005 vid 14:18
Jaha, så han bodde i Kensington Gardens? Det var ju intresseant, eftersom jag nyss var i London. Då bodde jag i närheten av den parken, och när jag gick där inne så såg jag en Peter Pan staty. Det förklarar ju varför den står just där

- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2005 vid 17:56

Postad av *natalie* *natalie* skrev:

Jaha, så han bodde i Kensington Gardens? Det var ju intresseant, eftersom jag nyss var i London. Då bodde jag i närheten av den parken, och när jag gick där inne så såg jag en Peter Pan staty. Det förklarar ju varför den står just där

Så den står i Kensington Gardens? Jag funderade nämligen över det nyligen när jag såg en film där statyn är med. Det verkade ju mest rimligt så...

Om jag någonsin åker till London ska jag definitivt besöka Kensington Gardens! Är det inte älvor typ under Peter Pan på den statyn?

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2005 vid 14:30

Jo, den föreställer Peter Pan som blåser i någon slags flöjt, och under honom finns massor av älvor och kaniner och annat som jag inte riktigt kommer ihåg.

Jag tog till och med kort på den, synd att jag inte kan visa det här.


- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2005 vid 13:15
Jag har bara Peter Pan på VHS men i den så är det ju lite extra material som "bakom kulisserna" och då får man se Walt Disney vid en staty av Peter Pan är det den som finns i Kensington gardens?
Love will be your guide
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 4>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media