Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Klädsel

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Klädsel
    Postad: 19-augusti-2007 vid 18:37
Denna tråd är om disneyfigurernas kläder. Det finns en tråd som heter Askungens Klänning. Men här kan man diskutera om alla disneyfigurers kläder. (Hoppas denna tråd inte är onödig tråd). Vilka figurer tycker ni har fina kläder ? Jasmine har fina kläder.

Ändrad av disney_girl - 19-augusti-2007 vid 18:38
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2007 vid 19:55
Nej, jag tror nog man kan diskutera ganska länge på detta ämne.
 
Jasmin har fina kläder ja, de hör nog till mina favoriter. Dock är de (jag syfta då på de blå) finare som röda. Måste säga att hennes kläder i slutet av första filmen är riktigt fina. Och också den klänning hon har när hon hämtar Aladdin för att sultanen ska få visa honom för folket, den är fin.
 
Esmeraldas klänning hon har när hon uppträder tycker jag är fin. Lila och rött hade man kanske reagerat på om man bara hör det men de funkar ihop i det här fallet. Den passar väldigt bra in i hennes, ska man säga fartfyllda? dans.
 
Belles klänning när hon dansar med Odjuret är ju klassisk. Precis som Askungens klänning. Väldigt fina båda två, typiska balklänningar. Tycker även om den mörkrosa kappan och klänningen Belle har när de är ute i snön under "Nånting som inte fanns förut".
 
Ariel och hennes systrars "kläder" är faktiskt väldigt fina de med. Alla med olika, blir så färgstarkt och fint på något sätt. Gillar också Eriks kläder, de är ganska enkla men det känns så passande att han ska ha en enkel vit skjorta.
 
Sen har vi ju sötaste ungen Mikael i Peter Pan, hans pyamas är så söt. Med såndär lapp därbak LOL
 
En annan favorit är Megs lila klänning. Väldigt enkel men fin ändå, sen är det lite kul att det är lite grekisk prägel på den.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 21:02
Tycker även om Janes klänning. (Tarzan)
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2007 vid 23:36
Lufsen tycker jag har fina palter, hehe ^^ kanske inte...

Men Max har det. I början av ''A goofy movie'' har han en vit tjocktröja utan långa ärmar som jag har sagt att jag ska skaffa mig nån dag men som ännu inte blivit av.

Men annars har jag extremt svårt för kläder, det är väl mest ni brudar som kollar efter det? Det är ju inte mycket som säger mig

 - Åh shit asså! Full i baljan vicken fin sko! Åhhhhh!!! *suck

Alla kläder passar ju på karaktärerna de sitter på och blir att se bra ut den vägen, men inte direkt att kläderna är fina bara som de är. Just Max tjocktröja är väl det enda som jag egentligen har reagerat särskilt på, kanske =)
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2007 vid 20:01
Vilken klänning disney girl? Menar du den gula eller?
 
LOLMen jag som trodde att ni kollade på alla skor i filmerna Jake?ShockedWink Men Max tröja är faktiskt rätt snygg, en sådan får du nog allt skaffa dig någon dag.Tongue Förstod inte vilken du menade först, jag tänkte att den är ju röd? Men sen kom jag på vilken du menade, den är ju dock inte med så mycket.
 
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2007 vid 19:03
Den gula som Jane har. Den är väldigt fin. Verkar vara 1600 tals stil. Fast dom andra kläderna är också fina.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2007 vid 20:19
Hrm, den har jag nog aldrig gillat, snarare tyckt varit helt ointressant. Då gillar jag hennes mörk röda kjol bättre.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2007 vid 20:26

Och jag håller med Bara lilla jag. LOL Tarzan och Jane är iofs inga större favoriter hos mig över huvud taget, men jag tycker Janes gula klänning har lite för mycket ballongkänsla för min smak.

Jag är svag för de där klassiska balklänningarna som dyker upp på Askungen och Belle.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2007 vid 21:02
Askungens klänning i 2an är lik den hon får av fen i ettan. Klänningen hon har på sig när hon och prinsen sitter i vagnen. (I 2an)
Till toppen
Kevlarsoul View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Kevlarsoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2007 vid 22:57
Den där klänningen som Ariel har när hon och Erik sitter i båten, den är vacker. Klänningeb som mössen gjorde till Askungen, jag föredrar den framför den hon får av feén (nej men sådär stavar men ju inte det ordet ser jag nu men). Snövits är väldigt vacker också. Sen kommr jag inte på nån mer just nu.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-oktober-2007 vid 19:23
Törnrosas klänning är mycket fin. Den hon har när hon dansar med prinsen i slutet. Hon passar i blått.
Till toppen
Ikis View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 14-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Ikis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-november-2007 vid 21:24
Jag tycker att Kidas, Atlantis, kläder är fina. Det är väl inte så mycket kläderWink, men det är mycket små detaljer och smycken och det är ju det som gör helheten. Det vita i kläderna till hennes vit/blå/gråa hår är skit snyggt.
 
Alice, i Alice i underlandet, har en väldigt enkel, men stilfull klänning. Himels blå med puffärm och vitt förkläde. Väldigt tjusigt!Clap
 
Melodi, i Lilla sjöjungfrun2, klänningar är söta. Själv har jag förälskat mig i den som hon har i slutet, den gula. Jag gillar den mer än den rosa hon har på balen efter som att jag inte är så förtjust i rosa, men även den har sin charm.Star
 
Mulans kläder älskar jag, dock inte de kläderna som hon ska ha när hon ska vara fin och gå till Äktenskapsmäklerskan, det är aldeles för mycket efter som att Mulan är en sån enkel tjej.
Hon har en väldigt fin lila klänning i 2:an som jag bara sååå vill ha!
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2007 vid 17:26
Jag tycker nog att nästan alla figurer i filmer har bra kläder, ofta genomtänkta som dom ska passa personigheten och så vidare..
Men den absoluta klassikern är Belles gula klänning, jag tror inte klår den.. När jag var i Italien så var jag inne på Disneystore, och då hade dom den klänningen för barn, den var extremt söt!
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Jack View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Jack Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2007 vid 09:39
Jag tycker att Askungens Styvmor Lady Tremaines Klänningar är väldigt praktfulla vad tycker ni ?
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2007 vid 23:43
Jag tycker om Törnrosas grå klänning är väldigt fin.
 
På tal om Jane's gula klänning så tror jag att det är en sådan som Askungens systrar har. Det ska nog föreställa samma tid ungefär. Stor där bak liksom. :P
It's a piece of cake
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2007 vid 21:09
Om dom bytte kläder med varandra. Vilka kläder skulle dom passa i ? Te.x Skulle Jasmine passa i Belles gula fina klänning ?
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2007 vid 21:59
Njae, jag tror inte att Jasmine skulle passa i Belle's gula klänning. Det skulle skära sig alldeles för mycket och..bara se konstigt ut.
Belle skulle ju kunna passa i Ariel's kläder och tvärtom. De är ju ganska så lika. Fast Ariel kanske inte skulle passa i den gula klänningen..
Men den blå, rosa och den gröna. :)
It's a piece of cake
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2007 vid 15:03
Postad av Fircone Fircone skrev:

Njae, jag tror inte att Jasmine skulle passa i Belle's gula klänning. Det skulle skära sig alldeles för mycket och..bara se konstigt ut.
Belle skulle ju kunna passa i Ariel's kläder och tvärtom. De är ju ganska så lika. Fast Ariel kanske inte skulle passa i den gula klänningen..

Men den blå, rosa och den gröna. :)


Men Belle kanske skulle kunna passa i Törnrosas klänning. Eller vad tycker ni ? (hehe)
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2007 vid 22:43

Det finns en hemsida som jag inte kommer ihåg vad den heter som målat Belle i Jasmin kläder och Jasmin i Belles klänning... De passar faktiskt... Speciellt Jasmin i Belles gula klänning... ser rätt naturligt ut Smile

Jag tycker inte att Belle hade passat i Törnrosas.. Vet inte varför men törnrosas klänning är rätt "stel" Alltså rätt kantig om ni förstår...  Men man vet aldrigWink
 
 
 
Annars vet jag länken till en hemsida där de gjort Ariel från olika filmer, tex Törnrosa, jasmin, Belle etc. Lite kul att kolla på.. ( det är en fan sida med fan bilder Smile)
 
 
Ta muspekaren liiiite neråt så ser ni bilderna!Big%20smile


Ändrad av Emmaaa - 28-december-2007 vid 00:19
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2008 vid 18:37
Vilka disneykläder hadde ni när ni var små ? Jag vet att jag haft en Lejonkungen tröja med Nala på.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2008 vid 13:11

jag hadde en mimmi klänning och en askungen klänning. men mimmi klänningar har jag fortfarande!...heheLOLBig%20smileLOL

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2008 vid 19:21
Marian i Robin Hood har fina kläder.
Till toppen
lila View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-mars-2008
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera lila Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2008 vid 18:04
Jasmines kläder är  jättefina!!
 Megaras klänning är också väldigt fin! Jag tycker speciellt mycket om bältet^^ Det är väldigt coolt! Tyvärr har jag inte sett filmenUnhappy
 Pocahontas kläder har jag alltid tyckt om. När jag var liten ville jag ha domTongue
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2008 vid 22:06
Jag tycker Belles gula klänning är fin sen tycker jag om Megs klänning.Wink
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Aladdin_Abu View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-mars-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Aladdin_Abu Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2008 vid 20:29
Jag gillar Pochahontas kläder, tycker också att Jasmines kläder är väldigt fina, Jag tycker också att de röda är finare än de blå som det har sagt tidigare i tråden.
"ibland klär jag mig som en stadsbo! För att koppla bort palatslivet!"
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2008 vid 20:13
jag hittade en sida med jasmin i askungen, snövit ,ariel ,mimmi och jesika rabits kläder
Till toppen
Aladdin_Abu View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-mars-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Aladdin_Abu Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2008 vid 21:41
Vad var namnet på den?
"ibland klär jag mig som en stadsbo! För att koppla bort palatslivet!"
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2008 vid 21:50
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2008 vid 17:10
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2008 vid 21:58
på sidan fis det länk som hetter jasmins gadrob typ där fins det
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media