Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Hångel/Kyssar

Svara Svara Sida  <12345>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 21:41

Jag tycker också att en puss i slutet är ett självklart faktum.

Och, ja, en puss på kinden (lr även en lätt på munnen), som i Herkules, är ju bara lite smågulligt.

Men jag KAN faktiskt förstå en del som inte tycker att det ska vara nån puss alls under filmens gång (förutom i det allra slutet dårå); för kärlek måste ju inte alltid handla om fysisk beröring. Och en puss tidigt kan ju lika gärna syfta på attration som på kärlek.
Och det är väl kärlek man vill se uppnås i en Disney
"Be the change you want to see in the world"

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

var: Sverige
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 16:32
ja visst " en de levde lyckliga i alla sina dagar kyss/puss" måste ju finnas med iaf i sånna filmer som tex Askungen, och nää kärlek är inte äckligt men vissa barn är ju sådär ju "tjejbassiler" osv och så är ju barn inte annorlundare än vuxna med att de har olika smak så... 

men en liten puss lr kyss på kinden låter trevligt o så den fina kyssen på slutat då, jag menar i tex skönheten o odjuret så handlar de ju mer lr mindre om att belle o odjuret ska bli kära o älska varandra tillslut o då kan man ju inte uttesluta en kyss hihi o sen så finn sdet ju så mkt mer i filmerna oxå de e ju de som gör dem så bra hehe de har allt lixom mer lr mindre iaf

Ändrad av Saga - 15-juli-2006 vid 16:33
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 15:18
En disneyfilm utan en puss/kyss i slutet, tycker jag känns så fel! Då börjar jag nästan fundera på om de verkligen "levde lyckliga i alla sina dagar". Jag förstår inte vad som ska vara äckligt med det?  Sen när blev kärlek och ömhet äckligt?

Och nej, hångel är överdrivet, men varför kan dom inte ha en puss på kinden nångång under filmens gång eller något ditåt?

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

var: Sweden
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2006 vid 17:42
Det är ju det man har Discovery channel till. Dessutom tror jag knappast att Disney skulle förespråka sexualundervisning. Dessutom förstår jag att du är lite ironisk, käre herbert. Dessutom tror jag modsen kommer när som helst med ett ilsket varnande finger...

Dessutom... tror jag vi skall återgå till ämnet som handlar just om pussar. Det är ju pussen som är de romantiska filmernas absoluta klimax! Som i Skönheten och Odjuret och Lilla Sjöjungfrun och Aladdin. Det är ju underbart.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
herbert View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera herbert Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2006 vid 15:45

himmelskt tråkigt att dom aldrig visar pussar. dom borde ju visa när djuren har sex så att barn lär sejj hur de fungerar.

Ändrad av Proximus - 16-juli-2006 vid 13:14
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2006 vid 16:00
Postad av Holes Holes skrev:

Men hörni, ni som tycker att det ska vara med kyssar och sånt i disneyfilmer - vad tänker ni med?! Det finns så många andra sätt att visa kärlek på, som inte barn tycker är äckligt, tråkigt eller jobbigt. Och enligt mig är Disney något som alla åldersgrupper bör kunna se - inte bara romantiskt lagda vuxna/ungdomar. Även om man själv är lite romantisk.. :) Men som sagt, man behöver inte kyssas för att visa sin kärlek.

Jag tyckte då inte att kyssarna var nått äckligt när jag var liten inget jag störde mig på alls, snarare tvärtom  tyckte de var så fint så när ariel o eric kysstes på slutaet, ariels dröm hade gått i uppfyllelse  o det var ett passande slut lixom men den där kyssen o snövit o törnrosa ja de ska ju väckas med en kyss så de tyckte jag inte var nått konstigt inte...men alltså nått hångel nää de är inget för en disnyfilm men lite mer pussar lr kyssar why not
Love will be your guide
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2006 vid 14:55
Håller med dig Silver! Jag tyckte aldrig heller det. Jag tyckte bara att det hörde till. Och nu snackar vi ju faktiskt om mer kyssar, annan teknik och sådant, inte värsta grovhånglet. Även om det nästan skulle vara kul att se någon gång
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juli-2006 vid 20:15
Hah! Jag älskade kyssen som barn. Beror väl på att jag är tjej, jag menar, vilken flicka avgudar inte romantik? Vilka barn tycker att kyssar är äckligt? INTE alla i alla fall. En kyss är väl en bekräftelse på att hjälten och hjältinnan (eller om det nu skulle vara 2 hjältar) inte bara är kompisar, utan även romantiskt attraherade av varandra.

Till toppen
Holes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Holes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2006 vid 18:19
Men hörni, ni som tycker att det ska vara med kyssar och sånt i disneyfilmer - vad tänker ni med?! Det finns så många andra sätt att visa kärlek på, som inte barn tycker är äckligt, tråkigt eller jobbigt. Och enligt mig är Disney något som alla åldersgrupper bör kunna se - inte bara romantiskt lagda vuxna/ungdomar. Även om man själv är lite romantisk.. :) Men som sagt, man behöver inte kyssas för att visa sin kärlek.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2006 vid 18:38
Postad av Silver Silver skrev:

Dessutom borde väl filmen utspelas i Danmark, åtminstone Prins Eriks slott, precis som sagan... men å andra sidan, USA är väl lite mer troligt med tanke på att de i uppföljaren rör sig mot sydpolen...

nu handlar ju inte denna tråd om vart filmerna ska utspela sig men ni snackar ju om det så då kan ju jag oxå göra detTongueWink tror inte denna film utspelar sig i usa de finns ju inga prinsar där ju ConfusedLOL ser man på hur slottet ser ut så ja det är väl bara och kolla upp den europeiska gammla arktitekturen antar jag .....så kan man räkna ut vart det ska varaTongue
Love will be your guide
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2006 vid 15:14
Men hur mycket hittade man inte på i Skönheten och Odjuret som inte fanns med Jeanne-Marie Leprince de Beaumonts version, och ändå utspelar sig den i Frankrike.

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2006 vid 14:01
Därför att det är jenkarna som har hittat på historien om att de gifter sej. I H.C Andersens saga dör sjöjungfrun för att hon inte vill döda prinsen.

/\
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2006 vid 12:25
Flickorna giftes bort som tolvåringar förr, det var inte så många hundra år sedan som den regeln togs bort... Dessutom borde väl filmen utspelas i Danmark, åtminstone Prins Eriks slott, precis som sagan... men å andra sidan, USA är väl lite mer troligt med tanke på att de i uppföljaren rör sig mot sydpolen...

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2006 vid 12:20
Vem har sagt att det utspelar sig i USA (det är ju Atlantica Tongue). Dessutom utspelar sig inte filmen i nutid.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2006 vid 11:49
Den lilla sjöjungfrun avsluatas med en bröllopskyss, men hur kan de gifta sej, Ariel är ju bara 16. Jag kanske har fattat fel, men jag trodde att man var tvungen att vara myndig för att få gifta sej i USA med, 18 år.

/\
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2006 vid 19:51
Postad av Redhead Redhead skrev:

Är inte Amelia en av de där gässen i Aristocats? Eller var det henne du menade?

Kapten Amelia och Dr. Delbert Doppler från Skattkammarplaneten

- Robin Williams -
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2006 vid 19:43
Är inte Amelia en av de där gässen i Aristocats? Eller var det henne du menade?

Ger inte Jasmine Jafar en väldigt het kyss? Thumbs Up
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 18:18

Ja? Och varför fick man inte se någon puss mellan Amelia och Doppler?

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 17:31
så var det slut på det roliga dåUnhappyTongueWink

just det en till trevlig kyss eller snarare puss är ju som nämts tidigare lady o lufsens, den är en klassiker, sånna pussar skulle man vilja se mer av alltså sånna som blir speciella på nått sätt...
Love will be your guide
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori

Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 17:17
Postad av Silver Silver skrev:

Jag tycker också det - animeringar för vuxna blir ju bara mer och mer populärt, så det vore kul att se kvalitativa sexuella anspelningar någon gång, eller hur? Tongue

Ermm

I vilket fall är denna tråd, och detta forum också för den delen, fel plats att diskutera dylika filmer..........
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 14:55
Jag tycker också det - animeringar för vuxna blir ju bara mer och mer populärt, så det vore kul att se kvalitativa sexuella anspelningar någon gång, eller hur? Tongue

Till toppen
timril View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera timril Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 13:40
Det vore kul om dom åtminståne kunde göra en "vuxen" disney film där dom hånglar och så. Lejonkungen skulle vara ett exempel till det, eller kanske en mix av bra filmer innehållande de olika sexuella läggningarna
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 11:58
det här med kyssarna jag minns att jag tyckte slutet på den lilla sjöjungfrun var så fint  när de kysstes ( jag var ju liten då men tyckte de var en bra/fin scen iaf hihi) varför jag diggade/diggar just den kyssen/scenen så mkt vet jag inte riktigt eller jo det är nog för att de äntligen fick varandra det slutade lyckligt och vackert lixom, kyssen i askungen är lite tråkig hehe de sitter där och så en liten puss typ bara...

Ändrad av Saga - 19-juni-2006 vid 11:59
Love will be your guide
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 11:07
Haha joo där sa du nått Silver, kanske skulle bli lite problematiskt Wink

Man får väl aldrig veta vad Odjuret heter egentligen, eller? Ja, det kan man ju fundera på, hon är ju en aning mindre än honom liksom...
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2006 vid 17:46
Nej, jag minns ingen kyss där heller. Men det hade varit något va? Med tanke på hennes storlek i jämförelse med hans, så borde hennes eh... tunga vara något större också.

Ändrad av Silver - 19-juni-2006 vid 14:54

Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2006 vid 17:24
Nej, det får man inte, inte vad jag minns Tongue

När Odjuret är odjuret(vad heter han på riktigt förresten?) så kysser han väl Belle? Borde hon itne bli uppäten?
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2006 vid 17:34
Ja just det! Så kanske det var ja Wink Hade jag totalt glömt bort. Jo men det är faktiskt lite coolt, hela världen vaknar liksom till liv pga den kyssen. Wink Fast det är ändå synd att Törnrosa sover. Fast får inte hon en till kyss i slutet precis innan boken slår ihop, eller dom kanske bara stannar upp?

Jo precis, haha! Okej nu känns det som disskusionen börjar spåra ut lite ja, jag menar vi diskuterar om de tecknade djurens porriga kyssar LOL

Jag kom och tänka på ett komiskt par. Tito och Georgette i Oliver och Gänget, får man se någon kyss mellan dom? Det får man inte va...

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2006 vid 17:53
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Vad menar du med att färgen kommer tillbaka? (var ett bra tag sen jag såg Törnrosa)

ja om jag inte minns fel så blir färgen mer grönaktig när alla somnar och när hon vaknar blir färgen som vanligt igen Tongue

hmm hur kan en "djurkyss" bli porrigare än en människasWinkTongue de som inte ens kysser varan ju utan mest myser... hehe nä men jag förstår vad ni menar, slicka är ju mer porr så...uj snart är den här disskutionen på väg att spåra ut ellerConfusedLOL

Ändrad av Saga - 14-juni-2006 vid 18:02
Love will be your guide
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2006 vid 14:29
Lady och Lufsen möts ju i alla fall mun mot mun pga av spagettin. Även om Lady sedan generat drar sig tillbaka.

Filine (nej hur stavar man, och heter hon ens så? har inte sett Bambi så värst mycket hahEmbarrassed) följer ju Nalas porriga exempel och slickar Bambi på kinden.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2006 vid 14:24
Djuren kråmar sig och puffar på varandra med huvudena. Nala ger Simba en slick på kinden (ooo, så porrigt). Om man får någon slick i Lady och Lufsen vet jag inte. Hjortarna i Bambi, någon?

Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media