Musiken |
Svara
|
Sida <12345 6> |
| Författare | ||
*Timon*
Effektanimatör
Medlem sedan: 05-juni-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 102 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-oktober-2005 vid 11:07 |
|
|
Myrra Malmberg, gör inte hon rösten till både Jasmine och Belle? Det låter så...
Hon som gör rösten till Mrs. Potts i Skönheten och Odjuret kan verkligen inte sjunga, det hör man i både Bli vår gäst och i Skönhetn och Odjuret (lyssna på det stycke där hon sjunger "....ser dom hos varann". Det är så falskt att hårstråna i nacken reser sig! |
||
|
"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3 "- Petade du dig i näsan? -Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3 |
||
![]() |
||
foke
Inbetweener
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-oktober-2005 vid 03:02 |
|
Hehe, hade själv tänkt se orginalversionen av Lejonkungen ikväll faktiskt, inte sett den tidigare. :) Men blev för tight med tid. |
||
![]() |
||
the_fish
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-september-2005 vid 23:32 |
|
|
ah ja det afrikanska intror på En Värld Full Av Liv är helt faktastiskt. Åh hela Lejonkungenfilmen är UNDERBAR, tror att jag ska se den så fort jag har gjort klart mina läxor! YAY. Oooo en till som också lyssnar på Ducktales, Räddningspatrullen,och Darkwing Duck. Speciellt gillar jag sistnämnde! =) Och Lucky Luke sången är också kung, nog för att det inte e disney men w/e :P
|
||
|
"Be the change you want to see in the world"
|
||
![]() |
||
foke
Inbetweener
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-september-2005 vid 02:19 |
|
|
Har olika favoriter vid olika perioder, men en låt som alltid går hem
är ju Circle of Life, gillar särskilt den afrikanska(?) inledningen.
Annars spelas ofta introlåtarna till diverse disneyserier som
Ducktales, Piff & Puff (Räddningspatrullen), Darkwing Duck osv.
|
||
![]() |
||
the_fish
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-september-2005 vid 05:53 |
|
|
OJA TetteN87, så sant så. Nu för tiden är det som mer att de lägger in nån halvkass sång lite varstans (mest i bakgrunden sjungen av nån artist) bara för att inte HELT tappa det gamla konceptet.
|
||
|
|
||
![]() |
||
TetteN87
Scenograf
Medlem sedan: 22-september-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 173 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-september-2005 vid 10:11 |
|
|
Musiken från den lilla sjöjungfrun och Skönheten och Odjuret är de bästa enl. mig. För det är något speciellt med Ashmans texter. Det jag tycker är bra är att han lyckas berätta så mycket under den korta tiden som sången är. Ta sången Belle från Skönheten och Odjuret där han berättar vem Belle är, vem Gaston är, vad Gaston tycker om Belle, hur folket i staden ser på henne, hur den lilla staden är m.m., på bara ca fem minuter. Det är värt allt beröm! |
||
|
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
|
||
![]() |
||
Mattis
Effektanimatör
Medlem sedan: 17-september-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 102 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-september-2005 vid 19:11 |
|
|
||
|
Love Pirates!!!
|
||
![]() |
||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-september-2005 vid 19:07 |
|
haha nää det kanske det inte va egentligen :) jag var lite borta den kvällen, eller ska jag säga natten ;) guuud så trött jag var :) engelska är faktiskt det ämnet jag tycker är lättaste i skolan tror jag :) Jag var nog engelsk i mitt förra liv haha!! nää, så bra är jag inte :) hehe Visst kan det väl vara det. Men när man väl börjar läsa tyska blir man ju helt snurrig i huvudet, det är en massa om grammatiken :S Önskar nästan att jag hade valt franska... En disneymusikal? Njaa, jag vet väl inte direkt om jag kan hjälpa dig, men jag har varit med om ungefär samma sak. Fast det blev aldrig något av det. Men det är en bra idé. Vi var ett gäng som tänkte, från början modernisera en dinseyfilm, men sen bev det inte så för det kändes mest fel, sen tänkte vi köra orginalet, men sen blev det inte så heller. Och även om vi hade kommit vidare tror jag tyvärr inte att det hade blivit så uppskattat av resten av skolan :S Men det är en kul idé och det skulle vara roligt att se idén växa till handling!
|
||
|
I'll be there someday
I can go the distance I will find my way If I can be strong I know ev'ry mile Will be worth my while |
||
![]() |
||
Icea
Inbetweener
Medlem sedan: 29-januari-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 29 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-september-2005 vid 18:43 |
|
Låten på soundtracket som heter Mualn's Decision är inte bakgrundsmusiken som spelas i filmen när hon tar rustningen och så, utan ett helt annat spår som faktiskt inte är med någonstans i filmen! Däremot finns det något sorts samlarsoudntrack med all bakgrundsmusik (och all låtar förstås) från Mulan och där lär låten finnas med, då med namnet "Short hair". |
||
![]() |
||
Musse pigg
Storybordartist
Medlem sedan: 30-augusti-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 0 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-september-2005 vid 12:00 |
|
|
Hej! Ja, visst är det underbart att spela disney på pianot! Jag gör det också ofta. "the illustrated treasury of Disneysongs" är det samma som disneysångboken fast på engelska? jag har disneysångboken och den är okej men jag spela nästan bara låtarna från klassikerna. vissa av låtarna som är med har jag inte ens hört=( det där om att sätta upp en musikal handlar nog bara om att ha en bra ledare som tar ansvar och styr upp det hela och är bra på att deligera uppgifter till andra. Sedan måste man naturligtvis verkligen brinna för det och jobba hårt och tränna. Det kan vara svårt om det alltid är någon som inte kommer eller så när man ska träffas. men kämpa på så kommer ni säkert få ihop en bra musikal! |
||
![]() |
||
the_fish
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-september-2005 vid 19:45 |
|
|
Och åååh så underbart att bara kunna sitta i sin ensamhet och spela sina favoritdisneymelodier!
![]() I Taran och den magiska kitteln är det ju inte direkt mkt musik, men jag tycker att musiken som hörs då Taran använder det magiska svärdet är riktigt mäktig. Också gillar jag musiken man hör i Basil Mus då texten "The Great Mouse Detective" kommer upp på rutan, den är också pampig och mäktig. Men som många andra också verkar tycka: Musiken i Den Lilla Sjöjungfrun kan man a l d r i g få nog av. Helt omöjligt. Också "en helt ny värld" är ju helt underbar. Peter Jöbacks röst är SÅ fantastisk i den sången!!! |
||
|
|
||
![]() |
||
Mattis
Effektanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-september-2005 vid 17:51 |
|
|
Jag förstår om du skulle vilja kunna spela piano. Det är sjukt roligt!! Jag älskar det! |
||
|
Love Pirates!!!
|
||
![]() |
||
Pocahontas
Nykomling
Medlem sedan: 12-september-2005 var: France Status: Offline Poäng: 0 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-september-2005 vid 02:36 |
|
|
Sorry I didn't want to talk about downloading files nor encouraging anyone to break the law. I just wanted to help. Sorry once again Daniel I'll talk about this no more.
|
||
![]() |
||
Adrina
Producent
Administratör Medlem sedan: 26-maj-2004 var: Uppsala Status: Offline Poäng: 1812 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-september-2005 vid 02:17 |
|
|
Jag vill inte att ni pratar mer om fildelning av upphovsrättsskyddat material på forumet, ni uppmanar andra till brott. Forum Policy. Svar inte på detta inlägg
I do not want that you to talk more about downloading/file distribution of copyrighted material; you encourage others to break the law. This is our Forum Policy, we understand that you haven't been able to understand the forum rules this is why you will not get a formal warning for this. Don't answer this post, and don't talk more about filesharing. Edit: Mostly re-written by Proximus. Ändrad av Proximus |
||
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams - |
||
![]() |
||
the_fish
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-september-2005 vid 01:47 |
|
Dude, I already have all those
Bara lilla jag, det var väl inge fel alls på din engelska ,D Åh kooolers, ja skulle också vilja kunna tyska, det e tufft tycker jag ;D
|
||
|
|
||
![]() |
||
Mattis
Effektanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-september-2005 vid 17:38 |
|
|
||
![]() |
||
Pocahontas
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-september-2005 vid 12:54 |
|
|
I can easily help you to get some more French songs, it's easy for me to find them Concerning myself I'm looking for Del av Din Värld (the whole song including this passage "Vet inte vad, vet inte när, bara att något började här |
||
![]() |
||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-september-2005 vid 00:39 |
|
|
How cool that someone from france is on this page... oki det där lät ju som Men hursomhelst..ja trodde det bara var svenskar här...eller jaa, du the_fish är ju svensk fast du bor i USA, men det är kul att nån från något annat land har hittat hit But anyway I agree with you 2, music from disney is wonderful!! Ändrad av Bara lilla jag |
||
|
I'll be there someday
I can go the distance I will find my way If I can be strong I know ev'ry mile Will be worth my while |
||
![]() |
||
the_fish
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-september-2005 vid 23:43 |
|
Dude, thats TOTALLY what i do! I LOOOVE disney music and yeah im also downloading it in different languages, such as french italian n spanish, but mostly french since thats my third language its kool i love french |
||
|
|
||
![]() |
||
Pocahontas
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-september-2005 vid 13:32 |
|
You're had to my msn In fact I don't understand Swedish or even Scandinavian languages. I love collecting songs from Walt Disney in as many languages as possible. Sometimes I found the title of the movie or a song in your language (for exemple : Färger i en Vind frop Pocahontas, that I love by the way or Den Lilla Sjöjungfrun) and then I look for the lyrics thanks to google.fr Sometimes I fall on forums, such as this one. Even if I don't understand Swedish, the pattern to register on a forum is often the same in all languages (I even registered on a Danish forum). For example, I know that the first theme is always about Disney's Animation, so I posted here my first answer. Some words look like french words, so it can be easy for me to understand (Posta svar looks like Poster une réponse or simply Post) Now I know how to reply, how to create a new subjetc etc |
||
![]() |
||
the_fish
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-september-2005 vid 02:46 |
|
|
yay that's awesome ;P Mine is klumpstumpen@hotmail.com Dude, how come u understand swedish? I mean u must've gotten to this page somehow and then u mustve been able to read and follow all the links and everything. U also must be able to see what the topics are to know what u're supposed to write in each forum. |
||
|
|
||
![]() |
||
Pocahontas
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-september-2005 vid 16:01 |
|
lol Sorry I'm just back from School, you may read this later. But you can still take my msn address for some other french homework in the future if you like ;) |
||
![]() |
||
the_fish
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-september-2005 vid 23:22 |
|
|
Yes it's the same as the Norwegian - Sissel Kyrkjebo. Hey, if u read this before 13. o' clock thursday afternoon, could i please have your msn adress 'cause i could need some help with my french homework :P |
||
|
|
||
![]() |
||
Pocahontas
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-september-2005 vid 20:04 |
|
lol you did an effort to speak french. But contrary to what you think Partir là-bas is one of the most appreciated Disney's song in France (we all love Claire Guyot's voice). But maybe you heard the version of 1998 (and yes indeed this version is horrible ! lol). Un autre monde is not very loved by french people, because it's a new version. And I agree with you, the Swedish voice is wonderful ! (It's the same singer as in Norwegian, isn't it ?) |
||
![]() |
||
the_fish
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-september-2005 vid 03:30 |
|
|
Oui, ils sont beau! Mais je n'aime PAS cet chansons en francais. 'An autre monde' est bien, mais 'Partir La-Bas' n'est pas bien. Je veux dire: en Anglais et Suèdois Ariel a la voix plus beau, mais en Francais la chanteuse ne peut pas chanter. Mais j'aime bien 'Zéro en héro' (en francais) Anywayyys... as u can see my french SUCKS but at least i tried to show off |
||
|
|
||
![]() |
||
Pocahontas
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-september-2005 vid 10:35 |
|
|
I really really love the songs : Hela min Värld and Del av din Värld. They're beautiful !
|
||
![]() |
||
the_fish
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-september-2005 vid 04:42 |
|
|
Hittade den... trooor jag. Det låter inte ritkigt som den, men namnet på sången verkar rimligt: Mulan's Decision. Är det någon som vet om det är rätt? (den låter bättre å annurlunda i filmen än den version jag laddade ned). |
||
|
|
||
![]() |
||
the_fish
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-september-2005 vid 03:56 |
|
|
Jag är inte ritktigt säker faktiskt... men jag TROR att det e bakgrundsmusiken som spelas då Mulan tar hennes papaps rustning och det. Okej, ill do so =)
|
||
|
|
||
![]() |
||
*natalie*
Animatör
Medlem sedan: 31-maj-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 98 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-september-2005 vid 15:13 |
|
|
När i filmen spelar dom den låten? Du kan ju alltid gå in på www.amazon.com och söka på Mulans soundtrack. Där brukar dom ha provlyssningar på många skivor. |
||
|
- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged? |
||
![]() |
||
the_fish
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-september-2005 vid 23:33 |
|
|
Oja, Sissel är bättre än Jodi, men Jodi är extremt bra hon med.
En bakgrundslåt jag verkligen gillar, och som många andra också verkar gilla (inte direkt chockande :P) är Haircut från Mulan. Har försökt med nedladdningsprogram men kan inte den, är det nån som vet vars jag kan få hem eller åtminstone lyssna på den? |
||
|
|
||
![]() |
||
Svara
|
Sida <12345 6> |
![]()
Tweet
|
| Forum meny | Forum Permissions ![]() Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |
Forum: Disneyklassikerna
Forum: Övrigt Disney
Forum: Uppföljare
Forum: Disneyheter
Forum: Pixar