Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Diamond Edition tråden

Svara Svara Sida  <1 23456 8>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2011 vid 00:57
Håller med om att det där var ett väldigt fint omslag. Förutom det faktum att de envisas med att ha titeln lodrät... Fattar inte grejen. Men annars så var det vädligt fint :)
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

var: Sverige
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2011 vid 20:58
Jag begriper då inte varför titeln ska stå lodrätt. Dessutom så tycker jag bäst om den bilden som används på VHS-omslaget från 1997 och DVD-omslaget från 2000. Det nya känns lite mesigare på nåt sätt och så tycker jag att Lufsen ser konstig ut. (Se här för att jämföra:  http://www.d-zine.se/filmer/ladyochlufsen.htm)
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2011 vid 18:14
oj vad fint det var, har tyckt det varit lite fula omslag den sista tiden men det här gillade jag verkligen!
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2011 vid 13:18
Hittade en bild på Lady och Lufsen Diamond Edition

http://www.blu-raydefinition.com/news/lady-and-the-tramp-and-cinderella-diamond-edition-blu-rays-for-2012.html
Till toppen
m4dd3 View Drop Down
Springschas
Springschas

var: Stockholm
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera m4dd3 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2011 vid 23:16
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Jo, det gör det med allra största sannolikhet. Diamantutgåvorna brukar vara någorlunda synkroniserade i hela världen.
Jaha, okej. Det visste jag inte, så det var bra att jag fick veta. :)
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2011 vid 12:22
Postad av m4dd3 m4dd3 skrev:

Jag såg någonstans att Lady och Lufsen ska släppas till våren, men det kanske inte gäller Sverige.

Jo, det gör det med allra största sannolikhet. Diamantutgåvorna brukar vara någorlunda synkroniserade i hela världen.
Till toppen
m4dd3 View Drop Down
Springschas
Springschas

Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera m4dd3 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2011 vid 10:38
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vilken film kommer släppas i diamant edition efter Lejonkungen ? Vad tror ni ?

Jag såg någonstans att Lady och Lufsen ska släppas till våren, men det kanske inte gäller Sverige.
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2011 vid 18:38
Vilken film kommer släppas i diamant edition efter Lejonkungen ? Vad tror ni ?
Till toppen
hejmidlitetH View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 8
inläggsval inläggsval   Citera hejmidlitetH Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2011 vid 16:17
Okej jag förstår...typiskt! Det var ju på grund av det som jag ville köpa filmen, att det skulle finnas flera versioner av den...! happ så är det ibland..men jag tycker att extramaterialet är spännande så det gör inte så mkt ändå:) Tack för ditt svar!
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2011 vid 16:08
Postad av hejmidlitetH hejmidlitetH skrev:

Jag undrar en sak! Jag har nyligen köpt Skönheten och Odjuret - Diamond Edition på dvd. och det står på fodralet att disc 1 innehåller tre verioner av filmen, men när jag sätter på skivan så hittar jag inget sånt!! Nån som vet vad de menar med tre versioner? för jag trodde att det betydde att de hade en verion med originalrösterna(hör att de har ändrat rösterna på endel ställen jämfört med VHS versionen) och en version utan den tillagda scenen....men jag vet inte.!!! nån som vet?

Det är tyvärr feltryck på omslaget. DVD-utgåvan innehåller bara en version av filmen, nämligen den förlängda specialversionen.

På Blu-rayutgåvan finns däremot möjlighet att välja tre olika versioner:
  • Den ursprungliga bioversionen
  • Den förlängda specialversionen
  • Work-in-progress-versionen (som filmen såg ut innan den var riktigt färdig)
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera hejmidlitetH Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2011 vid 16:04
Okej. Men jag kollade nyss på filmens sida här på MagicMovies och där stod det att det stod fel på endel dvd fodral. Det är endast på Blueray-utgåvan som d finns tre versioner. Så det måste vara det som har blivit fel. Men tack för att du svarade
Till toppen
Teddan View Drop Down
Springschas
Springschas

var: Skåne
Poäng: 24
inläggsval inläggsval   Citera Teddan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2011 vid 15:59
Postad av hejmidlitetH hejmidlitetH skrev:

Jag undrar en sak! Jag har nyligen köpt Skönheten och Odjuret - Diamond Edition på dvd. och det står på fodralet att disc 1 innehåller tre verioner av filmen, men när jag sätter på skivan så hittar jag inget sånt!! Nån som vet vad de menar med tre versioner?                  

Nu är jag inte helt hundra, men är det inte så att när man väljer "Spela film" (eller vad nu kallas) dyker det upp en liten lista med olika versioner där man kan välja vilken man vill se? Har för mig att det är så i alla fall.
EDIT: Jag har Blu-ray-versionen dock så jag vet inte om det är likadant på dvd (har inte använt dvd-skivan som medföljde).

Ändrad av Teddan - 15-juli-2011 vid 16:01
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera hejmidlitetH Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2011 vid 15:07
Jag undrar en sak! Jag har nyligen köpt Skönheten och Odjuret - Diamond Edition på dvd. och det står på fodralet att disc 1 innehåller tre verioner av filmen, men när jag sätter på skivan så hittar jag inget sånt!! Nån som vet vad de menar med tre versioner? för jag trodde att det betydde att de hade en verion med originalrösterna(hör att de har ändrat rösterna på endel ställen jämfört med VHS versionen) och en version utan den tillagda scenen....men jag vet inte.!!! nån som vet?
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2011 vid 23:32
Hoppas inte det. Eller så hoppas jag att de gör likadant som på den förra utgåvan så att man kan välja vilken version av filmen som man vill se. Egentligen borde jag inte bry mig eftersom jag redan har filmen. Men det är hack i den jag har, så jag hoppas för allt i världen att jag får slippa Morgonrapport om jag köper den

Oj, blev mest svammel det där... 

Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2011 vid 20:52
Kommer sången morgonrapport vara med på nya utgåvan av Lejonkungen ? Vad tror ni ?
Till toppen
Jermaine View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Jermaine Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2011 vid 01:13
Hmm okej, bra då kan jag köpa den svenska versionen (den jag helst ville ha). Måste säga att den svenska dubbningen är bättre än de engelska rösterna. Lumiere t.ex. är dötrist i den amerikanska versionen.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2011 vid 11:08
Postad av Jermaine Jermaine skrev:

Har nyss registrerat mig och har inte orkat läsa igenom hela tråden så jag ber om ursäkt om den här frågan redan har besvarats tidigare: Är det nån som vet om det är exakt samma bonusmaterial på amerikanska Blu-rayskivan av Skönheten och Odjuret som det är på den svenska? Vill köpa filmen men börjar bli halvt tokig eftersom jag inte lyckats ta reda på hur det ligger till. Kollar man på omslagen ser det ut som att den amerikanska utgåvan innehåller mer bonus material men på den svenska står det å andra sidan "Och mycket mer..." vilket kan betyda vad som helst egentligen. Är det nån som vet?

I princip är det samma bonusmaterial på den svenska som på den amerikanska utgåvan, men om man är väldigt petig kan man kanske hitta obetydliga skillnader.

T.ex. finns ett spel på den amerikanska utgåvan som heter "Bonjour, Who is This?" och det saknas på den svenska. Å andra sidan fungerar spelet ändå inte, eftersom det ska användas on-line på nätet med funktionen BD-Live, och den tjänsten tillhandahåller Disney inte i Sverige.
Till toppen
Jermaine View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Jermaine Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2011 vid 14:41
Har nyss registrerat mig och har inte orkat läsa igenom hela tråden så jag ber om ursäkt om den här frågan redan har besvarats tidigare: Är det nån som vet om det är exakt samma bonusmaterial på amerikanska Blu-rayskivan av Skönheten och Odjuret som det är på den svenska? Vill köpa filmen men börjar bli halvt tokig eftersom jag inte lyckats ta reda på hur det ligger till. Kollar man på omslagen ser det ut som att den amerikanska utgåvan innehåller mer bonus material men på den svenska står det å andra sidan "Och mycket mer..." vilket kan betyda vad som helst egentligen. Är det nån som vet?
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-november-2010 vid 14:18
Bilden ovanför är jättefin. Jag har gammla dvd utgåvan. Det omslaget är jättefint. Eller vad tycker ni ? Ser framemot Lejonkungens nya dvd omslag.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2010 vid 19:56
Bilden på de svenska omslagen är jättefin, åtminstone som den ser ut nu. Man får liksom bambi-känsla av den ... de amerikanska kändes dock inte så bra, särskilt inte den vertikala texten. Det var ganska fantasifullt med omväxling, men just Bambi passar det inte, och jag kommer inte på någon annan disneyfilm det skulle fungera på heller. Kanske om det kom en ny film som hade vertikal skrift redan på biopostern, men ... inte annars.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2010 vid 20:14

Tidningen Disney Insider som ligger med som bilaga i en del DVD-förpackningar visar den här bilden av de svenska omslagen:

Intressant, liknar lite stilen som de gamla vhs omslagen hade. Dagens klassiker omslag brukar ofta vara såpass överklottrade & hyperfräscha. Skulle vara upplyftande ifall de slutgiltiga omslaget faktiskt blev att likna något i den här stilen ^^
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2010 vid 18:58
Postad av Yeestaynes Yeestaynes skrev:

Det är ju väldigt otippat hur omslaget kommer se ut när utgåvan väl kommer till våra butiker, men med största sannolikhet tror jag att våra omslag kommer vara rätt så identiska med de jag postade. Men sen kan man ju också spekulera i att dessa omslag skulle kunna vara placeholders/beta versioner i och med att dom utannonserades såhär pass tidigt innan release. Men man kan ju aldrig vara säker, ska tänka på att inte glömma tala om vilket land ett omslag kommer ifrån ifall jag gör ett sånt inlägg igen ^^

Tidningen Disney Insider som ligger med som bilaga i en del DVD-förpackningar visar den här bilden av de svenska omslagen:

Det är ändå inte säkert att de kommer att se ut exakt så som bilden visar. Omslagen kan vara mock-ups. Det finns t.ex. inga ryggnummer. Kanske har Disney bestämt sig för att sluta med ryggnumreringen, eller så har de bara glömt det på bilden ovan...

(Tidigare kunde man läsa Disney Insider - tidigare kallad DVD Insider - på webben, men om man går till www.dvdinsider.se hamnar man numera på Disneys svenska huvudsajt.)

Ändrad av Anders M Olsson - 08-november-2010 vid 19:16
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2010 vid 19:42
Själv tyckte jag det var snyggt med textens placering. Något jag aldrig har sett på en Disneyfilm förut. men som ni säger så kanske det hade varit snyggare på någon annan film än Bambi.

Fast DVD-omslaget gillade jag inte. Jag har aldrig fattat poängen med att karaktärerna liksom ska "titta på dig"

Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2010 vid 18:41
håller med om att det inte kändes okej med den vertikala texten :/ Tycker båda omslagen känns lite "billiga" på nåt sätt.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2010 vid 17:48
Jag ställer mig lite frågande till att titeln är vriden 90 grader. Det känns som det är någon som passar mer moderna filmer men till Bambi som snart har 70 år på nacken känns det lite fel.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2010 vid 16:15

Det kan vara värt att påpeka att de omslagsbilder som Yeestaynes visar avser amerikanska utgåvor. De svenska kan komma att bli snarlika, men behöver inte nödvändigtvis bli det.

Se det som ett tips: Om någon vill lägga upp amerikanska eller andra utländska omslagsbilder, var tydlig med ursprunget! Till skillnad från vissa andra forum för hemmabioentusiaster där många medlemmar regelmässigt importerar filmer tror jag att de flesta här på Magic Movies vanligtvis köper svenska utgåvor, och förutsätter att bilder avser svenska utgåvor om inget annat anges.

Det är inte alla som har förmågan att lätt se i vilket land en viss utgåva hör hemma bara genom att kasta en blick på smådetaljer på omslagen. Bambi är speciellt svår att sätta en landstillhörighet på eftersom titeln är samma på svenska som på engelska.

Oj, det borde jag kanske ha nämnt. Embarrassed
Det är ju väldigt otippat hur omslaget kommer se ut när utgåvan väl kommer till våra butiker, men med största sannolikhet tror jag att våra omslag kommer vara rätt så identiska med de jag postade. Men sen kan man ju också spekulera i att dessa omslag skulle kunna vara placeholders/beta versioner i och med att dom utannonserades såhär pass tidigt innan release. Men man kan ju aldrig vara säker, ska tänka på att inte glömma tala om vilket land ett omslag kommer ifrån ifall jag gör ett sånt inlägg igen ^^

Ändrad av Yeestaynes - 07-november-2010 vid 16:20
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2010 vid 14:22
Det kan vara värt att påpeka att de omslagsbilder som Yeestaynes visar avser amerikanska utgåvor. De svenska kan komma att bli snarlika, men behöver inte nödvändigtvis bli det.

Se det som ett tips: Om någon vill lägga upp amerikanska eller andra utländska omslagsbilder, var tydlig med ursprunget! Till skillnad från vissa andra forum för hemmabioentusiaster där många medlemmar regelmässigt importerar filmer tror jag att de flesta här på Magic Movies vanligtvis köper svenska utgåvor, och förutsätter att bilder avser svenska utgåvor om inget annat anges.

Det är inte alla som har förmågan att lätt se i vilket land en viss utgåva hör hemma bara genom att kasta en blick på smådetaljer på omslagen. Bambi är speciellt svår att sätta en landstillhörighet på eftersom titeln är samma på svenska som på engelska.
Till toppen
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2010 vid 19:57
Bambi diamond edition omslagen

Personligen vet jag inte riktigt vad jag tycker om omslagen... När jag först såg dem blev det väldigt mixade reaktioner. Det är ju alltid ett plus att disney försöker vara kreativa med sina omslag (hänvisar till den vertikala placeringen av logon på blu ray utgåvan), men känner mig samtidigt obekväm med just det valet av logo placeringen.

2 Disc DVD utgåvan ser helt ok ut, men själv tycker jag att platinum edition utgåvan var mycket snyggare, man kan ju alltid hoppas att detta bara är temporära omslag också, & oavsett omslaget så är det ju kul att bambi kommer på blu ray Smile

Ändrad av Yeestaynes - 07-november-2010 vid 15:13
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-oktober-2010 vid 08:21
Jag kan knappt bärga mig tills jag får hem min blu-ray med filmen! Sist jag såg Skönheten & Odjuret var för flera år sedan och då ingick VHS och en halvskraltig tjock-tv. Väntar mig en helt annan upplevelse den här gången!  Big smile
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2010 vid 22:02
Det är bara ett namn... När det gäller DVD-utgåvorna så tror jag nog att det kan förekomma att vissa utgåvor kanske blir något fattigare i bonusmaterialet i Diamond i jämförelse mot motsvarande utgåva i platina. Jag har en liten krypande känsla att Disney gör allt för att få oss att köpa Blu-ray istället för DVD (inte helt konstigt egentligen men nån måtta får det vara) genom att banta ner DVD-utgåvorna. För att inte tala om det där "extramatieralet" Dylan & Cole som pratar om hur Blu-ray äger som ett slag i ansiktet på det som köpt DVD-utgåvan.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 23456 8>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media