Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tangled (2010)

Svara Svara Sida  <1 34567>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas

Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2010 vid 23:09
Elias: Hur överdrev jag med dig? Jo, visst prinsarna är jobbigast, de har inte så många repliker heller.

Jeppe: Ja, filmerna är gjorda med sagoböcker som förebild, inte konstigt att det blev lite platt då.
I originalsagan på Askungen tror jag de styvsystrarna klipper av sig tårna och sånt läskigt, det hade verkligen inte funkat i en barnfilm, så det är ändrat på ett bra sätt.
Varför sa du att manligt och kvinnligt är trams, är du feminist?
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2010 vid 15:56
När jag först såg den nya trailern så blev jag rent sagt förannad. Jag gillade inte inte alls idén om att göra en komedi om allt sammans. Jag förväntade mig en klassisk, mystisk och vacker disneyfilm..i 3D dock men ändå. Jag fick panik när jag såg trailern och ville seriöst slå sönder nått..men efter att ha kollat lite mer och tagit reda på lite mer om filmen så accepterade jag idén om att göra en komedi..bara det inte ballar ur och blir en ny Shrek..ShockedDead Disney balanserar på en sköör tråd nu...hoppas,hoppas,hoppas
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

var: Dalarna
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2010 vid 21:51

Samtidigt så är ju till exempel Snövit, Törnrosa och Askungen klassiska sagor som har sitt ursprung för länge sedan då det oftast var så att det var männen som skulle vara modiga och ridderliga i sagor och hjälpa kvinnan i nöd. Och att ändra på dessa sagor för att göra en film känns ändå fel. Det är ju att ändra på originalsagan.

Missförstå mig inte. Jag säger inte att det är så det ska vara. Jag gillar sagor och berättelser där det är kvinnan som är den modiga och ridderliga. Barn måste ju faktiskt tidigt veta att de faktiskt kan och får vara som de vill och till det tycker jag att detta hemska med manligt och kvinnligt måste ingå. Alla måste ju få veta från tidig ålder att manligt och kvinnligt är trams.

Men som sagt detta är klassiska sagor so skulle vara fel att ändra på.

Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist

var: Sweden
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2010 vid 21:39
Postad av Amina Amina skrev:

Jag borde väl också säga att jag är inte så överdrivet förtjust i filmerna Snövit och de sju dvärgarna, Askungen, Törnrosa och liknande filmer där en hjälplös och personlighetslös prinsessa bara sitter och väntar på att Prinsen med stort P ska komma och rädda henne med "kärlekens sanna kyss" och sånt tramsigt.

Jag håller med om att pinsarna i filmerna är jobbiga och att sluten är tradiga, annars är de bra, så nu överdrev du med mig.
Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas

inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2010 vid 08:13
Ett plus på Snövit är djuren som är söta men de andra karaktärerna är väldigt platta, Snövit och Prinsens relation är lika menlös som Bella och Edward i Twilight. Det var väl gångbart 1937 antar jag.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2010 vid 20:15
Jag byter namn på denna tråd till Tangled (2010) då titeln tycks vara så gott som fastställd.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas

inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2010 vid 18:59
Nej, Lilla kycklingen är ingen höjdare.
Skönheten och odjuret är en film jag gillar starkt och Belle är en självständig individ med personlighet, verkligen ingen tafatt prinsessa som sitter och väntar på prinsen.
Här är det snarare tvärtom - odjuret som sitter och väntar i ett torn och blir räddad av prinsessan.

Ändrad av Amina - 13-juni-2010 vid 19:02
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2010 vid 18:32
Jag tror absolut att de skulle kunna göra den här filmen mer allvarlig utan att ändra på prinsessans sätt. Skönheten och Odjuret till exempel är ju en film med en prinsessa som inte sitter och väntar på en prins. Och jag skulle vilja kalla den filmen en rätt så seriös film.

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2010 vid 10:01
Jag håller med Amina om att Bolt är jättebra, men vissa andra dataanimerade disneyfilmer jag sett *host, Chicken Little* är inte alls lika bra, och på Bolts trailer verkade den mycket bättre än vad den här verkar (om man ska gå efter trailern)
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas

inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2010 vid 02:59
Men nu handlar filmen så vitt jag vet om en söt prinsessa i ett torn med långt, magiskt guld-hår och en prins i ett sagoland.
Jag tycker inte det verkar som ett bra upplägg för en "allvarligare" film. Då tycker jag det jag sett hittills är mer lyckat.

Jag borde väl också säga att jag är inte så överdrivet förtjust i filmerna Snövit och de sju dvärgarna, Askungen, Törnrosa och liknande filmer där en hjälplös och personlighetslös prinsessa bara sitter och väntar på att Prinsen med stort P ska komma och rädda henne med "kärlekens sanna kyss" och sånt tramsigt.

En dataanimerad film som kommit nyligen och inte är dålig är Disney's Bolt, den är jättebra.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2010 vid 00:56
Japp. Men jag hade som ett par andra här set fram emot en lite mer allvarlig Disneyfilm. Och då verkar trailern inte alls lovande. Det roliga är att de sämsta Disneyfilmerna är de datatanimerade. Varför är det just dem? Jag menar Pixar klarar det ju. Vad är det som gör att Disneys Datatanimerade filmer är rent ut sagt löjliga.

Men som sagt. Detta är bara en trailer. Vem vet. Filmen kanske överraskar mig och är jättebra, kanske. Ja vi får se. 

Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas

inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2010 vid 00:27
Men trailern är bara en liten del ni sett än...
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2010 vid 00:11
Tyckte det var riktigt spännande att få se Glen Keane's ursprungliga vision komma till liv. Att dem bytte namn störde jag mig inte alls på - men nu, efter att ha sett teasern - ja, som sagt tidigare, kunde lika gärna vara Dreamworksfilm. Ser inte alls lovande ut :(
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2010 vid 23:48

Jag tycker den verkar bra, men på ett helt annat sätt. Och jag hade sett mer fram emot den om de hållit sig till en ursprungliga idén om ett drama som en oljemålning. Men jag litar på att de gör det bra ändå. Det är bara synd att allt i slutändan handlar om pengar.

"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2010 vid 22:37
Jag hade sett fram emot den här filmen. Men av någon anledningen så tycker jag inte trailern verkar för lovande.
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2010 vid 10:50
Jag tycker den ser ganska lovande ut! Jag är inte överförtjust i namnbytet, men det känns bättre när jag har vant mig vid det lite.Tongue Animeringen är ju jättebra, iallfall av det jag har sett. Det är lite Dreamworks-känsla över det hela, och det är ju lite tråkigt kanske, men jag gillar det ändå på något sätt. Karaktärerna känns härliga också, så det ser bra ut Smile Ser fram emot den!
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas

inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2010 vid 00:55
Jag har sett reklamen för filmen nu. Den verkar bra och rolig i samma stil som Shrek.
Hoppas den kommer snart så jag kan gå på premiären.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

var: Sverige
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2010 vid 13:19
De ser ju faktiskt ganska snyggt ut så de kan nog funka, börja få tillbaka intresset för filmen nu när jag såg den här trailern. Men visst de känns lite mer som Dreamworks än disney men antar att de är sånt folk vil ha så. Filmen kan nog va kul och karaktärerna verkar ju inte så farliga så Smile

Ändrad av Saga - 11-juni-2010 vid 13:20
Love will be your guide
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2010 vid 04:18
Undrar detsamma, Adrina. Men det verkar som om det skett många förändringar under åren som filmen har utvecklats, därbland själva storyn och renderingstekniken. Jag hade sett fram emot att se hur de hade lyckats fixa till oljemålningstekniken, men istället känns detta som en Shrek-liknande animering utan någon ny teknik alls..

När det gäller storyn, hade jag hellre sett det allvarliga, och "mystiska" i Rapunzel. Nu känns det mer som en ren komedi som alla andra animerade filmer av andra studios utan något djupt alls, vilket är konstigt med tanke på att det är en Disney-film. Men visst, den blir nog kul, och jag ser fortfarande fram emot den, men kommer alltid tänka "what if"...

Så ja, de verkar ha omarbetat om hela grundidén för att lyckas sälja filmen till massan, och det märker man redan i trailern när det fokuseras på den manliga karaktären och Rapunzel nästan har en slags biroll.

Ändrad av Blunder - 11-juni-2010 vid 04:19
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2010 vid 00:14
En sak jag undrar: Vart tog idén att göra så den såg ut som en oljemålning vägen? Försvann den idén i och med att Glen Keane lämnade regissörsstolen? De höll ju på att att utarbeta denna speciella renderingsteknik för att få fram den känslan har jag för mig.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2010 vid 23:46
Okej, den känns verkligen som en komedi. Bakgrundsmusiken är ingenting som försöker dölja det hela (var bara tvungen att säga det). Men den känns åtminstone bättre nu, förut kunde jag inte förstå om det var ett drama eller inte och komedier har ju ALLTID en smula drama i sig fast de inte vill visa det i trailern. Och även om jag håller med er om att en dramatisk film hade känts bättre, ser jag fortfarande fram emot den här filmen.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2010 vid 23:39
Det finns även en längre teaser trailer ute som är på ca två minuter --> http://www.youtube.com/watch?v=lJz0NmIah8I

Och det känns verkligen som en komedi. men karaktärerna verkar intressanta och även animationen ser fin ut. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2010 vid 18:32
Postad av Hades Hades skrev:

Gillar looken, det gör jag verkligen, men är inte vidare sugen på en ny komedi från Disney. Hade gärna velat ha en lite tyngre, mer dramatisk film som faktiskt tog sig själv på ganska stort allvar. Det var längesen nu.

Det kanske inte funkar med en sån film nu förtiden, komedi menar ja.  Tro mig inte fel ja skulle gärna sett en film på det sättet du beskriver. Men det känns som att det är mest komedi filmer (som har vuxen humor i sig som inte barn förstår) lyckas bättre. Tack vare..hm.. Shrek typ. 
Jag menar Prinsessan & Grodan var ju nästan en sådan film (eller var den det kanske?) och den blev väl ingen jätte succé egentligen.. Det kunde ju ha gått mycket bättre för den.

Men det hade varit trevligt om de hade gjort det för att det är många som uppskattar sådana filmer fortfarande. 

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2010 vid 17:40
Gillar looken, det gör jag verkligen, men är inte vidare sugen på en ny komedi från Disney. Hade gärna velat ha en lite tyngre, mer dramatisk film som faktiskt tog sig själv på ganska stort allvar. Det var längesen nu.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2010 vid 10:34
Det känns inte som om det där klippet matchar teasern. Möjligtvis har disney channel tagit klipp från filmen som BARA är roliga, och lämnat ut allvaret helt och hållet. Men jag vet inte, filmen kanske är i den stilen hela filmen igenom, och då passar väl namnet ganska bra. Dock inte teasern.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2010 vid 10:29
Hahaha!

"Best day ever!" LOL  Ser ut som att det är en komedi, det trodde ja inte men jag har inte hållit mig så uppdaterad om den här filmen!  

Till toppen
orkrist View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera orkrist Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2010 vid 10:25
Första riktiga titten på animationen i Tangled http://www.animation-news.org/redirect.php?id=1125

Ändrad av orkrist - 10-juni-2010 vid 10:26
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

var: Sverige
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2010 vid 15:33
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om de namnet men mitt intresse för denna film har svalnat endel och då de inte är en klassiskt animerad film tycker jag nog namnet är okej :) Men hade de vart en film i stil med Askungen eller Den lilla sjöjungfrun så hade de här namnet var hemskt.
Love will be your guide
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2010 vid 10:46
Lite synd ändå, en seriös film som tar sig själv på någorlunda allvar skulle Disney nog må bra av  tror jag.
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2010 vid 22:22
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Det här kommer låta dumt med tanke på hur mycket jag gnällt om att den borde heta Rapunzel. Men ju mer jag tänker på det så låter Trassel bra, kanske inte bättre, men bra.

Jo men så är det, man måste vänja sig lite bara. Jag har gått och gnolat och funderat över titeln och tror att den fungerar. Jag hade väl hellre sett Rapunzel som titel, men jag tror faktiskt att Trassel passar ganska bra med vad disney vill förmedla - en lite oseriösare häftig film, det faktum att den är datoranimerad gör den ju redan lite mer "oseriös" jämfört med de tyngre prinsessberättelserna som törnrosa och snövit. De vill kanske inte att den ska jämföras alls med de äldre och klassiska prinsessberättelserna, då underlättar det med en helt annorlunda titel tror jag.
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 34567>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media