Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alice in Wonderland (Burton)

Svara Svara Sida  <1 34567 20>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2010 vid 21:55
Han var fånig, tafatt, platt och har jag sagt att han ser ut som en clown? ^_^ Och hans beryktade humörsvängningar var lite väl tama. Inte alls så komplex som jag trott han skulle vara.

Faktum är att jag inte tyckte någon av karaktär var riktigt ordentlig utstuderade, inte ens Alice.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2010 vid 21:06
Okej. Tja, du var mer postiv än jag väntade mig att du skulle vara. Vad var det för fel på the Hatter?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2010 vid 20:51
jag har precis kommit hem från bion. Jo, varför jag inte väljer en helg istället... Jag ska till Stockholm imorgon och kolla på krogshow och kommer hem först på Lördag. På Söndag vill jag ta det lugnt. Sen är det färre besökare på en vardag= mindre chans att det finns högljudda småbarn där med sina föräldrar.

Nu till mitt kortfattade uttalande om filmen... den var, Okej. Visuellt mangifik och underbar musik av Elfman (även om det kändes som han upprepade sig från tidigare produktioner stundtals). Jag gillade inte alls hattmakaren. Filmen kändes inte alls så logiskt vriden som böckerna är och stundtals förutsägbar. En film värd att se helt klart men ingenting jag skulle vilja placera på en piedestal.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2010 vid 16:58
När ikväll ska du gå på den, Danne? Och om du ändå har väntat med att gå i över en vecka sedan premiären, varför går du inte då lika gärna i helgen?
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2010 vid 12:52
Jo, att det är Windsor som gör rösten vet jag, men under filmens gång fick jag aldrig intrycket av varken det ena eller det andra. Jag utgick dock ifrån att det var en han på grund av boken.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2010 vid 02:32
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Är The Dormouse menad att vara av kvinnligt kön i den här filmen?

Det är i alla fall en kvinna som gör rösten och enligt pressmaterialet så är The Dormouse en hon i denna film.

- Robin Williams -
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 20:38
Är The Dormouse menad att vara av kvinnligt kön i den här filmen?
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

var: frillesås
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 17:45
Postad av Hades Hades skrev:

Påtal om nytt jobb, måste bara skriva att jag kommer jobba på Spökhotell Gasten på Liseberg från april till oktober (hälsa på!); Gissa vem som kommer gå all-in med Burtoninspirerat smink?! Buahahaha.

får väll ta en titt till sommarn då Big smile jag har ju gratis inträde till liseberg så varför inte betala lite för att lyssna på hysteriskt skrikande tonnåringar och kolla in galna spöken Tongue
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 17:21

Ja, där ser man.

Men allvarligt! Kolla bara en snabbis på imdb's Alice-forum och se hur filmen uppslukas av hat och missnöje! De flesta av tråkmånsarna är dock Avatar-fanboys. Det ante mig.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 17:03
Man söker, har lite tur, satsar vad man har på audition och lyckas! Lönen har jag faktiskt inte en aning om just nu, minns inte det. Jag vet att detta är rätt off-topic men konstaterandet i den här tråden är ändå att det ska bli väldigt intressant att få jobba som Tim Burton-figur i ett halvår. Kanske inte har förstorade gulgröna ögon som The Mad Hatter, men ändå.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 16:44
"just nu lägger jag allt krut på ett tavelkolage med fyra av mina fauvoritkaraktärer (räknar då även in hur de ser ut rent estetiskt) den ska vara inspirerad av andy warhols kändisporträtt tänkte jag"
Låter underbart.

"Påtal om nytt jobb, måste bara skriva att jag kommer jobba på Spökhotell Gasten på Liseberg från april till oktober (hälsa på!); Gissa vem som kommer gå all-in med Burtoninspirerat smink?! Buahahaha."

Ookeej... hur lyckas man få ett sådant underbart jobb? Och vad är lönen?

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 16:36
Påtal om nytt jobb, måste bara skriva att jag kommer jobba på Spökhotell Gasten på Liseberg från april till oktober (hälsa på!); Gissa vem som kommer gå all-in med Burtoninspirerat smink?! Buahahaha.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 16:14
inte klar änDisapprove det är inte bara hades som noterat att depp spelat väldigt varrierade och personliga karaktärer genom åren. just nu lägger jag allt krut på ett tavelkolage med fyra av mina fauvoritkaraktärer (räknar då även in hur de ser ut rent estetiskt) den ska vara inspirerad av andy warhols kändisporträtt tänkte jag

har just skaffat nytt jobb också så jag är ganska slut nu har inte mycket ork över till att vara kreativ Geek
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 16:07
"Futterwacken? är det den där sången/dansnummret i filmen som man kunnat läsa om? blir ju nyfiken här ju Tongue"

Ja, det är dansnumret.

Låter kanon. Har du tecknat något Alice-relaterat på sistonde? Din version av Cheshire-katten är jag verkligen grymt nyfiken på.

Ändrad av 101dalmatiner - 10-mars-2010 vid 16:08
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 16:03
Futterwacken? är det den där sången/dansnummret i filmen som man kunnat läsa om? blir ju nyfiken här ju Tongue

personligen så tycker jag att corps bride är en av burtons bästa filmer på topp tre blir det nog
1 edward sizzorhands (stavade säkert fel nu)
2 corpse bride
3 sweetney todd - big fish kommer nääästan på delad tredjeplatts här

jag längtar efter att burtons ska bli färdig med frankenweeney hoppas den blir bra :D

ska på skidsemester nästa vecka tror jag ska ta med through the looking-glass då och läsa i bilen ;)
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 15:11

Många har sagt att Futterwacken "förstör" filmen. Jag satt mer (helt oförberedd) och bara: "Eh... skumt". Men jag garvade en del åt den. Jag menar... Det är Futterwacken! Keltisk breakdance på kokain, liksom.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 14:25
I nuläget tycker jag den var ganska poänglös. Inget jag störde mig på när jag såg filmen, egentligen, men nu efteråt har jag funderat lite. Återkommer i frågan efter en andra titt.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 14:22
Ah! Hades, welcome back! Låt oss diskutera! Min diskusionstarm skriker efter det!!! Vad tyckte du om Futterwacken? Bra eller *beep*?

Ändrad av 101dalmatiner - 10-mars-2010 vid 14:23
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 14:17
Jag tycker att Avatar ligger väldigt nära till hands att jämföra med, eftersom båda filmerna är mer eller mindre fantasyberättelser av olika slag (mer sci-fi i Avatar förstås) samt att båda finns att se i rätt avancerade 3D-versioner. Dessutom tillhör väl båda de "största" filmerna som kommit under vintern. Alice är helt klart en bättre film, även om Avatars effekter och miljöer kanske är lite mer iögonfallande och verklighetstrogna (men så värst mycket annat har ju inte Avatar att falla tillbaka på, Alice har sina skådespelare och musiken om inte annat).

"Och att han gång på gång sammarbetar med Depp ser jag heller inte varför folk gnäller så mycket om? Gnäller folk på Scorsese för att han för typ fjärde gången i rad låter Dicaprio spela huvudrollen i sin nya film? Nej. Det är bara Burton/Depp-duon som folk riktar in sitt klagande på och det vill jag kalla orättvist. Dark Shadows lär bli hur cool som helst."

Poäng. Har läst och hört flera som sagt att Burton och Depp borde ta en paus från varandra utan att ha några som helst belägg för det. "Jag gillar alla deras filmer, men de måste sluta" - varför? Varför ändra på ett ovanligt lyckat koncept? DiCaprio har skött sig exemplariskt i samtliga Scorsesefilmer, Depp sköter sig som guden själv i Burtons filmer. Visst hade det blivit tråkigt att se samma rkaraktär i alla filmer, men likheterna mellan Edward Scissorhands, Ed Wood, Ichabod Crane, Willy Wonka, Victor, Sweeney Todd och The Mad Hatter är inte direkt slående.

Ändrad av Hades - 10-mars-2010 vid 14:27
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 14:15

"vad har avatar med burtons att göra?"

Det är det jag också undrar. Båda filmerna är i 3D? Men det hindrar inte dårar från att tjata om hur mycket bättre Avaturd är på alla sätt och vis. Batman-nördarna gnäller på att Depp "försöker härma" Ledgers Joker. Det finns freaks till allt.

"avatar är ju en skitbra film men den är ju inte ens i samma genre jag tycker det är konstigt att jämföra två så olika filmer med varandra"

Jag kan i alla fall instämma med att den inte är i samma genre och att det är konstigt för att inte säga korkat att jämföra de med varandra. Om filmen är bra eller inte vet jag ingenting om för jag kommer förmodligen aldrig se den.

"eller är det så att du är sur för att avatar fått mer uppmärksamhet än alice i underlandet?"

Nej, irriterad möjligen och kanske lite sorgsen över att filmsmaken hos den breda massan i snabb takt är på väg fullständigt åt helvete. Alice är helt klart filmen som förtjänar uppmärksamheten, pengarna och hysterin som regnar över de patetiska rymdsmurfarna. Yuck!

Danne-

Okej. Tråkigt att du känner så. Jag vet att många hatar Charlie and The Chocolate Factory, något jag för mitt liv inte kan begripa. Klockren film, lätt värd mina två biobesök.

Sweeney Todd, trots att den är så förbisedd är det åtminstonde fler av de som sett den som tycks gilla den än tvärtom.

Corpse Bride gick ju också sorgligt och ljudlöst förbi, mycket beror förmodligen på att den såvitt jag vet inte visades på några SF-biografer?
En mycket vacker film som familjen satt och blev tårögda till när jag väl visade den för dem. Förmodligen den Depp-film som jag fått anstränga mig mest för att få se på stor duk. Det blev att lite spontant åka till Örebro...

Nej, jag blir faktiskt ledsen för din och andras skull som inte längre kan se magin som lever och frodas i Burtons filmer. Och att han gång på gång sammarbetar med Depp ser jag heller inte varför folk gnäller så mycket om? Gnäller folk på Scorsese för att han för typ fjärde gången i rad låter Dicaprio spela huvudrollen i sin nya film? Nej. Det är bara Burton/Depp-duon som folk riktar in sitt klagande på och det vill jag kalla orättvist. Dark Shadows lär bli hur cool som helst.

Ska försöka se så mycket av serien som möjligt innan det blir dags att bänka sig i biosalongen. Lättare sagt än gjort då serien består av cirka 1245 episoder... Jag tror jag har tillgång till cirka 100-200. Jaja, bättre än inget.

Ändrad av 101dalmatiner - 10-mars-2010 vid 14:20
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 14:01

De gnäller och klagar och tjatar om Avatar.

vad har avatar med burtons att göra? avatar är ju en skitbra film men den är ju inte ens i samma genre jag tycker det är konstigt att jämföra två så olika filmer med varandra eller är det så att du är sur för att avatar fått mer uppmärksamhet än alice i underlandet?

"avatar av fireleaming"
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 13:24
Jag är ju som sagt väldigt besviken på Tim Burton de senaste åren så jag har väl inte skyhöga förväntningar. Som Alice i underlandet-fan så vill jag att filmen ska vara bra, men jag försöker undvika att förvänta mig så mycket av filmen, för då kanske jag inte heller blir besviken. Ska jag vara ärlig så kan jag säga att en av de saker jag är mest "upprymd" av med denna film är att som ett Carry on-fan få höra Barbara Windsor (The Dormouse) igen ^_^

- Robin Williams -
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 12:22
Min retoriska fråga syftade framför allt på att det var roligare förr när man inte blev idiotförklarad för att gilla hans filmer. Och som sagt, Sweeney Todd är enligt mig hemskt underskattad och borde ha rakat hem en drös oscars.

Vad har du för förväntingar på filmen då, Danne?

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 11:51
Jag ska i alla fall se filmen imorgon.

Postad av <span id=userPro26952 =showDropDown'userPro26952',   'proMenu26952', 160, 0; =msgSidePro title=View Drop   Down>101dalmatiner</span> 101dalmatiner skrev:

Vad hände med tiden då det var kul att vara Tim Burton-fan?

Mitt personliga svar på den frågan är att Tim Burtons filmer har i mitt tycke blivit allt tråkigare och mer och mer förutsägbara. Jag är fortfarande ett stort Fan av Tim Burton, men jag är inget större fan av hans filmer efter Big Fish.

- Robin Williams -
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 02:31
Jag är verkligen inte missnöjd med filmen, däremot är jag missnöjd med publiken och "fansen". De sviker Burton och Johnny. De gnäller och klagar och tjatar om Avatar. Vad hände med tiden då det var kul att vara Tim Burton-fan?
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2010 vid 17:05
Ja, tyvärr finns det mycket missnöje riktat mot filmen. VÄLDIGT mycket missnöje och väldigt snåla betyg. Jag är övertygad om att det här är en sådan där film som blir bättre andra (och möjligen även tredje) kollningen. Men den är helt klart oförtjänt hunsad av kritikerna och de galna Burton-hatarna (jo, det finns sådanna). Sweeney Todd är ju en av 00-talets mest underskattade filmer, både ur kritiker och publik-synpunkt. Illa. Men Alice kommer förhoppningsvis vinna större uppskattning med tiden. Jag undrar hur mycket de kommer att ha dragit in till nästa söndag.
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

var: Cook Islands
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2010 vid 15:10

Senaste nytt angående Alice's Box Office-siffror!!!

“ALICE” GROWS LIKE, WELL, ALICE -- TO $116 MILLION

"Taking a cue from its title character, Alice in Wonderland grew beyond imagination to an estimated $116.3 million over the three-day weekend (four-day if about 1,000 preview screenings at midnight Thursday/Friday are included). No film opening during the first quarter in modern times has even come close to recording as many ticket sales or raking in such a figure."

Källa: http://www.studiobriefing.net/studiobriefing.net/FILM_NEWS/Entries/2010/3/7_ALICE_GROWS_LIKE,_WELL,_ALICE_-_TO_$116_MILLION.html

Harrrgh! Tis' great news, laddie! Underbart! Men varför verkar det ändå som om många inpiskade sötvattenspirater är missnöjda med den här filmen? Jag är mycket nöjd med Mäster Burton och hans senaste pärla. Jag håller med om att den är för kort och jag kräver en Extended Edition! Savvy?

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2010 vid 23:26

Har du planerat att läsa Through The Looking Glass innan du ska se filmen?

Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2010 vid 22:11
eftersom jag redan innan var lite orolig för att burtons skulle påverkas av disnej och alla recensioner nu pekar mot det så känns det inte som en sån där måste film. jag vill självklart gärna se den men det känns inte så bråttom bara jag får se den på bio innan den kommer på dvd så är jag jätte nöjd jag är ju som sagt ingen jättefantast av alice det ä stilen och burtons som lockar mej mest
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2010 vid 22:52
Senaste nytt angående Alice's Box Office-siffror!!!

“ALICE” GROWS LIKE, WELL, ALICE -- TO $116 MILLION

"Taking a cue from its title character, Alice in Wonderland grew beyond imagination to an estimated $116.3 million over the three-day weekend (four-day if about 1,000 preview screenings at midnight Thursday/Friday are included). No film opening during the first quarter in modern times has even come close to recording as many ticket sales or raking in such a figure."

Källa: http://www.studiobriefing.net/studiobriefing.net/FILM_NEWS/Entries/2010/3/7_ALICE_GROWS_LIKE,_WELL,_ALICE_-_TO_$116_MILLION.html

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 34567 20>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media