Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alice in Wonderland (Burton)

Svara Svara Sida  <1 1213141516 20>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2010 vid 08:08
Jag kommer bara att skriva enkelt och kortfattat om hur (förhoppningsvis!) bra jag tyckte filmen var. Jag hoppas att jag ikväll ska komma hem i samma uppspelta rus som från POTC-filmerna och liksom inte kunna sova för att man är så upprymd. Det är vad jag hoppas på. Jag vet inte riktigt om jag är vaken nu. Jag somnade igår runt åtta! Och har ingen aning vad jag borde ha gjort sådär kvällen innan DEN STORA DAGEN eller vad jag idag kan göra för att ta igen det jag gått misste om igår.

Emaaa, var det möjligen den här versionen av Alice i Spegellandet du syftade på?

http://www.youtube.com/watch?v=1BmIVm9uDzU

Det var den jag såg i förrgår fast med svenskt tal då... Helt jäkla skum. Humpty Dumpty med enorma huggtänder, liksom vad tusasn!?

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2010 vid 09:59
Wii-versionen av spelet fick 79/100 i den första recensionen som laddades upp av gamerankings. Det är riktigt bra för ett filmlicens-lir.

Jag såg nyss en kraftigt nerklippt version av Alice in Wonderland från 1915. Och med kraftigt menar jag VÄLDIGT nerklippt, cirka 30 minuter var borta och knappt 20 återstog att se. Men den var ändå trogen boken.

Ändrad av 101dalmatiner - 03-mars-2010 vid 13:13
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2010 vid 13:25
Jag ska nog försöka skriva (min fjärde!) recension då, och bara kortfattat här. Fler borde använda den funktionen, absolut.
Var mycket, mycket tufft att låta Göteborgs Posten (med två recensioner i) ligga imorse...jag är bra nyfiken alltså. Men, men, snart är det dags! Såg Disneys klassiker igår kväll, som utlovat, så nu är det bara själva filmen som fattas. När vi hörs nästa gång har jag sett den.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2010 vid 13:27
Hey! Vänta! Vad tror du om spelet?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2010 vid 13:32
Ah, du hann. Jag vet ingenting om spelet, för jag spelar i regel inte. Jag tycker dock orden "Burton", "Wonderland" och "Spel" rimmar patetiskt bra.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2010 vid 13:36
Haha, jajamen! Och som sagt, 79% är ett mycket lovande betyg för ett filmlicens-spel. De har ju i regel inte mer än max 55-65% i bästa fall.
Till toppen
GothicClassic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera GothicClassic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2010 vid 21:12
Såg filmen idag på 3D den var skitbra
Karaktärerna, musiken, underlandet = <3
Till er som såg filmen vad tyckte ni ;)
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2010 vid 21:30

Kom just hem. Har inte hunnit smälta alla intrycken. Mycket bra, rolig, cool, färgglad. 3D:n var dock inte den bästa jag sett, men klart bra när den var som bäst. Jag har en märklig känsla i mig, jag vet inte hur jag ska beskriva den. Jag antar att det är normalt att det känns lite tomt när någonting man sett fram emot så länge som jag har med den här filmen plötsligt är över. Filmen var för kort! Det är nog den enda "negativa" kritiken jag kan komma med. En halvtimme längre hade varit underbart.

Det var också... kul att den var så pass rå och våldsam på sina ställen. Jag kan tänka mig att många mammor blev förskräckta å sina ungars vägnar när ögon stacks ut och huvuden rullar... Hahaha!!!
Det var en härlig filmupplevelse, jag kom på mig själv med att sitta och mysa åt miljöerna och fnissa åt Tweedlarna (som var groteska och gulliga på samma gång). The Jabberwock(y) var imponerande och förmodligen skrämmande för de mindre.
Det fanns dock en karaktär jag verkligen saknade, nämligen Humpty Dumpty. Var fanns det gamla ägget? Möjligen lever han inte då han ramlar ner från sin mur och går sönder i Through The Looking Glass...
Nej, jag pladdrar på. Jag måste varva ner lite. Tänka igenom det jag har sett. Jag kommer tillbaka.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2010 vid 23:30
Nu inväntar vi med spänning Hades utlåtande. Är han lika positiv som oss två... eller är han en besviken och nedslagen stackare som kommer hem och ångrar de pengar och den tid han har lagt på filmen? Inom kort lär vi får se.

Jag kan passa på att säga att jag för första gången i mitt liv såg Disneys klassiker från -51 idag precis innan jag och bror min begav oss till biografen. Den var helskön. Varken mer eller mindre. En riktigt psykedelisk tripp som lämnade en med gott humör efteråt.

Det var faktiskt 66 platser tomma när filmen drog igång vilket innebär att bara 167 personer satt i salongen... Tja, för att vara mitt i arbetsveckan är det väl ganska så bra för att vara Katrineholm.
Det är nog ett par tusen som ser den här filmen under dagens gång landet över och det lär bli ännu fler framåt helgen.

Jag ser fram emot att se den igen på bio. Jag har börjat smälta den lite nu och det känns lite som att man varit på en mycket angenäm resa som man kommer att minnas länge och längta tillbaka till.

Som tur så är det ju lättare att göra om en resa i filmens värld än det är att göra det i verkligheten så det kommer inte att dröja alltför länge.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 00:14
Jag skrev nyss ett kort sms till en god vän som inte var med ikväll. Det räcker egentligen att skriva samma meddelande här:

Bra film! Inte Burtons bästa, men riktigt bra. Läs böckerna för bästa effekt. Godnatt :)

Nå, kanske jag ska vara lite tydligare. Från sekund ett stormtrivdes jag. Danny Elfmans musik, snygg svepning genom London, och den stora guldiga titeln satt som en smäck. Den oerhört stela ärkebrittiska stämningen som råder första kvarten eller så är riktigt skön och känns som Tim Burton klädd i vitt. Nere i Wonderland/Underland är det riktigt kul att få se och höra alla karaktärer. Skådespelarna levererar som väntat, The March Hare är tidernas största psyko, miljöerna är storslagna. Handlingen är inte filmens starkaste kort men det har den väl aldrig varit när det gäller Alice in Wonderland. Det här är karaktärsdrivet, och ska så vara.

Jag orkar inte skriva sådär jättemycket nu, men på det stora hela är jag nöjd. Jag vet inte vad som kunde gjorts bättre, uppenbarligen någonting MEN det spelar ingen roll. Fine, det andas Narnia och Harry Potter ibland men vafan. Det här är inte en film gjord enbart för Burtons fans, det visste vi redan. Det här ska kunna tilltala en yngre publik, och det borde det verkligen göra. Även om de yngre inte greppar Depps humörsvängninar eller är helt med på vad som händer hela tiden. Filmen är väldigt tydligt en uppföljare till böckerna, och att ha läst dem innan man ser filmen är att föredra men inte nödvändigt.

För att ge någon typ av perspektiv; Alice in Wonderland är lika bra som resten av Tim Burtons "övre-medel-filmer" vilket för mig är typ Charlie and the Chocolate Factory och Big Fish. Bitvis bättre. Den är inte lika bra som Sweeney Todd, men det spelar ingen roll. Alice in Wonderland är bra!

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 00:29
Okay. And here we have him. Jag tror vi alla bör sova lite på saken och gå mer på djupet i morgon och/eller på fredag/helgen då förmodligen fler också har hunnit se den.
Tillsammans med Hades var det 3690 andra göteborgare som såg filmen  går och det var ungefär det dubbla i Stockholm så nog var det i alla fall 10.000 svenskar som såg den såhär mitt i arbetsveckan. Det får man nog räkna som ganska bra.
Handlingen är det många som gärna vill kalla svag, jag håller inte med... tror jag. Gillar man själva idéen med ett Wonderland/Underland (sa de faktiskt Underland i filmen? Jag hörde aldrig det) i spillror med The Red Queen (whatever she wants to call herself) som galen tyrann med sina undersåtar i ett järngrepp så är det här en av de bättre versionerna.
Man bör nog inte gämföra McGee och Burtons tolkningar, men jag kan inte låta bli. McGee's är nog snäppet bättre... Men jag kan inte säga det med största säkerhet.

Som sagt, lite sömn gör nog susen...

Vi hörs imorgon alla Wonderland-kreatur! God natt!
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 11:33
Katrineholms-Kuriren gav Alice en 3/5 under rubriken "Blev Alice lite för mycket för Burton?". Att sedan den okunniga recensenten inte en gång, utan två(!) kallar Hattmakaren för "Hjärter Knekt" och drottningen för "Hjärter Dam" får mig att mer tolka recensionen som en 4/5. Man kan liksom inte ta en person på allvar när han inte ens vet skillnaden på The Knave of Hearts och The Mad Hatter. Piiinsamt!

Ändrad av 101dalmatiner - 04-mars-2010 vid 17:03
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 12:15
Om det inte dyker upp någon man kan diskutera den här filmen med snart så exploderar jag.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 13:58
Tyvärr Dalmatinern, jag ska inte se filmen förän nästa helg. Men då blir det iallafall i 3D vilket jag ser fram emot (har inte sett något i 3D ännu)

Nu ser jag dock framemot Oscarsgalan, ska sitta bänkad på söndag kväll och ta en "All-Nighter".
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 16:13
Tja, du är välkommen att diskutera med mig. Av GP fick den 3/5, av "Grafitti" (barndelen i tidningen, typ) fick den 5/5. Av mig får den 4/5.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 17:19
"Men då blir det iallafall i 3D vilket jag ser fram emot (har inte sett något i 3D ännu)"

Jag avundas dig. Jag vill också se fram emot att se den för första gången, men det går ju inte när man nu har sett den.

"Tja, du är välkommen att diskutera med mig. Av GP fick den 3/5, av "Grafitti" (barndelen i tidningen, typ) fick den 5/5. Av mig får den 4/5."

Tack ska du ha. Phew, jag antar att många skulle säga att jag gör en alldeles för stor sak av det här, men vad kan jag säga? Jag är den fanatiker jag är, sedan får folk säga vad de vill. Hela dagen har jag varit i ett melankoliskt tillstånd sedan jag har sett filmen. Jag är en förvirrad själ efter den här upplevelsen. Förmodligen håller jag på att glida in i en psykos igen.

Jag ger även jag filmen 4/5 utan att blinka. Jag är i ett sorts motsatt lyriskt tillstånd... istället för att vara upprymd känner jag mig rakt deprimerad. Jag kanske har abstinens på filmen... Jag vet inte....

Hjälp mig, Hades! 

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 17:48
Vad gör att filmen inte får 5 är frågan? Att sagan om Alice nu fått en röd tråd gör att alla karaktärer...jag vet inte, man hinner inte med alla. Dodo är ju totalt poänglös, Tweedle-Dee och Tweedle-Dum försvinner lite i allt myller och White Rabbit är smått oklar även han. Cheshire Cat känns inte speciellt "galen", de enda som egentligen känns så rubbade som väntat är Mad Hatter och March Hare. De båda drottningarna känns förstås rätt...skadade, de också. Ändå är det en fröjd att se alla dessa karaktärer komma till liv.
Själva handlingen känns inte sådär jättespännande, med jakten på svärdet och allt det där. Å andra sidan behöver ju filmen en handling, och det var bra av Burton att han valde att göra en fortsättning istället för bara en ny filmversion av originalsagan, det hade nog inte blivit så kul trots allt. Detta känns ändå inte lika mycket som en instant Burtonklassiker som exempelvis Sweeney Todd (gjorde för min del). Kan bero på fantasytänket, det här är ju Alice in Wonderland goes Sagan om Ringen eller Bröderna Lejonhjärta eller något.

Det känns lite tomt nu. Alice var sist i raden av filmen jag verkligen såg fram emot för ungefär ett år sedan. Nu finns det ingenting. Visst, det kommer väl lite filmer som ska bli kul att se, men inget känns som ett måste i stil med Alice, The Princess and the Frog eller Inglourious Basterds. Mysko.

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 18:08
Filmen skulle ha varit två och en halv timme lång, minst! Hur kommer det sig att jag inte en enda gång uppfattade att Wonderland kallas Underland i filmen? Det gör mig lite irriterad på mig själv.

Det som är bäst med storyn är ju just att den väver in hela nonsens-dikten Jabberwocky i handlingen till minsta detalj. Titta återigen på orginal-illustrationen och säg att det där inte är Alice med Vorpalsvärdet.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 18:29
Fine, minns inte Jabberwocky-dikten faktiskt. Ang "Underland" kommer jag inte heller ihåg var det sägs. Minns att Caterpillar snackar om att Alice felaktigt kallat platsen för Wonderland vid tidigare besök...har även för mig att Mad Hatter säger Underland vid något tillfälle. Jag kanske fuskar lite, eftersom jag vet att platsen är menad att heta Underland men jag vill verkligen minnas att det sades i filmen.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 18:51

Men varför? Det har ju varit Wonderland enda sedan boken bytte titel från Alice's Adventures Under Ground. Vad kan meningen med namnskiftet ha varit???

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 21:32
Jag var också och såg premiären igår. En riktigt bra film, dock var den inte alls som jag förväntat mig faktiskt!Shocked Det är varken positivt eller negativt, men jag hade förväntat mig en mer...knäpp,mystisk och mer gåtfull helt enkelt. Istället var den jäkligt rolig, spännande och mer "magisk" än vad jag väntade mig av en Burtonfilm. Självklart var ju en hel del karaktärer rent sagt helt vrickade, men jag trodde det skulle vara mer "weird" liksom.
Dock tycker jag att det var en skitbra film, dock var den alldeles för kort!. Karaktärerna var underbara, Caterpillar,filurkatten och the mad Hatter (såklart) var de allra bästa. De gav oss mycket att skratta åt. Den karaktär som tilltalade mig minst var nog den vita drottningen, vars rörelser jag endast störde mig på.
Jag tyckte om att de gjorde en fortsättning på hela historien, istället för att endast göra sin version av den klassiska berättelsen. Det var intressant att se hur Alice utvecklats som kvinna och hur hon hade det i sin värld (verkligheten). Storyn funkade, men jag tyckte hela alltet med att Alice skulle besegra Jabberwocky var ganska förutsägbart och lite segt. Dock blev allt bra i slutändan ändå.
jag ger filmen 4/5, jag tycker det var det bästa Burton har gjort.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 23:13
Ah, då är vi i alla fall två som tycker att filmen skulle ha varit längre. Jag kan nog även hålla med om The White Queen var minst intressant av alla i hela persongalleriet. Det säger dock inte så mycket då praktiskt taget alla andra karaktärer (med några få undantag) är underbara och unika.

Jag älskar att Depp gjorde the Hatter till skotte! Det förklarar det vansinniga röda håret. Och hur kickass är han inte när han står redo för strid i kilten?

Depps Hatter spelades som en sorts ärrad krigsveteran och inte den tedrickande dåre vi har vant oss vid och jag måste säga att jag tyckte om honom. Det var liksom en snubbe att räkna med i vått och torrt även om han flippar ur titt som tätt.

Filmen borde ha varit omkring 40 minuter längre, saktat ner tempot och lagt till några fler karaktärer från böckerna, enligt mig helst Humpty Dumpty och The White Knight och eventuellt The Walrus & The Carpenter

Och Mimmi, självklart är det förutsägbart att hon ska döda Jabberwocky, det står ju skrivet i deras urgammla profetia och nämns liksom fem gånger innan det händer, skulle bli svårt att inte göra det förutsägbart.

Jag har fortfarande inte "kommit ned" från den här filmen, jag känner att jag behöver mer tid, samtidigt vill jag frotera mig i Burtons Wonderland mer! Jag vill utforska varje vrå med förstoringsglas. Jag vill att det skulle röra sig om en trilogi så att man kan se fram emot fler vistelser där. Det bästa vore om Burton hade gjort Alice in Wonderland och Through the Looking Glass som två stycken stop motion filmer, kanske lite längre än Corpse Bride vardera och sedan spelat in den här precis som den är fast längre och med mer av allt helt enkelt och titeln borde varit Return to Wonderland eller någonting i den stilen och ja jag vet att Return to Wonderland är en serietidning, det var bara ett exempel.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 23:34
Filmen hade absolut tjänat på att vara längre. Dels var för njutbar för att ta slut fort, men dessutom för att de karaktärer som inte fick så mycket tid kunde fått lite mer plats. Hur lång var filmen? 1.50 eller nåt? Jag tänkte släpa med mig föräldrarna på den här filmen, vet att de är bra sugna också, så lär se den en gång till inom en ganska snar framtid. Det är nog lite lättare att ge ett ordentligt omdöme efter det tror jag.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2010 vid 00:01
Du har rätt min gode vän. Jag ska på min farmors födelsedag, lördagen veckan därpå, dra med hela bunten på bio i Norrköping (dock inte 3D för det är flera på pappas sida släkten som har det där irriterande brytningsfelet!) och jag tror att man som oftast när det gäller filmer med mycket effekter/detaljer kommer att kunna koncentrera sig mer på de små detaljerna och eventuella twister i storyn andra och tredje gången man ser filmen.

Filmen är ca: 1.48.

Efter att lite frenetiskt ha hängt på imdb-forumet slog det mig vad som VERKLIGEN saknas. Ett klassiskt lååångt episkt Burton-intro med svepande kameror och Danny Elfmans musik dånande. I Alice finns det inget intro att tala om... något jag misstänker att vi kanske kan skylla på Disney för.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2010 vid 00:51
Jag måste säga att jag fick en riktigt, riktigt skön känsla av introt till Alice, men det är helt sant. Det kunde fortsatt en bra stund. Mina favoritintron, signerade Burton är de till Charlie and the Chocolate Factory och Sweeney Todd (jag vet att jag tjötar oändligt om Sweeney Todd, men jag tycker den är helt och hållet fantastisk). De är dessutom ganska lika, vilket ger en skön jämförelse.
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

var: Närheten av GBG
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2010 vid 03:05
Oh yes. Detta kan bli årets bästa Fredagkväll. Bowling, förljt av bra platser till Alice på Bergakungen. Mums fillibabba!
- jag är en bacill
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2010 vid 08:34
"är de till Charlie and the Chocolate Factory och Sweeney Todd (jag vet att jag tjötar oändligt om Sweeney Todd, men jag tycker den är helt och hållet fantastisk). De är dessutom ganska lika, vilket ger en skön jämförelse."

Haha, jo jag vet. Jag älskar de båda jag med och just för att de är så lika blir det så groteskt humoristiskt med Sweeney Todds intro... I det ena får vi följa produktionen av chokladkakor och i den andra pajer bakade med människokött som huvudingrediens.

Du får gärna fortsätta att ta upp Todd, jag blir glad när jag tänker på den.

Välkommen tillbaka, Jessica! Det låter ju kanon, hoppas du kommer att gilla filmen.

Alltså, är det en enda tidning/recensent som har gett filmen mer än en ynka trea? Det varkar ta mig tusan inte som det.

Ändrad av 101dalmatiner - 05-mars-2010 vid 11:12
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2010 vid 14:23
I Sydsvenskan fick den en trea är jag rätt säker på men av tidningsannonserna att döma så har SVT faktiskt gett den en femma. Annars är det ganska tomt på annonsen (som i vanliga fall brukar vara proppade med betyg efter att filmen visats någon dag). Ser ändå fram emot filmen eftersom jag har hört att det är en blandning mellan Tim Burton och Disney/Narnia vilket är två saker jag älskar.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2010 vid 20:18
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Och Mimmi, självklart är det förutsägbart att hon ska döda Jabberwocky, det står ju skrivet i deras urgammla profetia och nämns liksom fem gånger innan det händer, skulle bli svårt att inte göra det förutsägbart. 
Jojo, men jag menar att det var lika förutsägbart att hon skulle döda Jabberwockyn i slutändan, vilket gjorde striden mer eller mindre till en countdown till att Alice tillslut skulle besegra bästen.Vilket jag fann lite långtråkigt.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?

Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2010 vid 20:24
Jag skulle viljat se mycket mer av hur Alice hade haft det under sin uppväxt, och hur hon utvecklats sen vi såg henne senast. Början av filmen hade väldigt mycket "Jane Austen känsla", vilket jag tyckte var helt underbart!Big smile 1800-tals England med Kadrill, herrgårdar med vackra skogar och ängar . Jag är en stor beundrare av Jane Austens böcker och filmer, dock hade jag inte alls förväntat mig detta i en Burton/disney film.Smile

Ändrad av Art_of_Minnie - 05-mars-2010 vid 20:25

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 1213141516 20>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media