Alice in Wonderland (Burton) |
Svara
|
Sida <1 7891011 20> |
| Författare | |
Dreamer
Clean-up Artist
Medlem sedan: 12-februari-2010 var: frillesås Status: Offline Poäng: 237 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-februari-2010 vid 15:11 |
|
här är bilden jag lovade att ladda upp
http://fc00.deviantart.net/fs71/f/2010/057/5/b/the_white_bunny_by_greyretriever.jpg ska försöka se filmen med min kusin tror dock att jag inte kommer att se den på premiären |
|
|
"avatar av fireleaming"
|
|
![]() |
|
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-februari-2010 vid 08:30 |
|
"du skriver : Jag känner att jag borde se Disneyklassikern för första gången innan onsdag
menar du att du inte sett disneys version av alice i underlandet?"
Jag har inte sett den i dens helhet. Jag har sett stycken av den men av någon anledning aldrig hela... Jag vet att det verkar ganska stört att JAG inte har sett Disneys Alice in Wonderland ordentligt än, men vad kan jag säga? It's a f*ed up world. |
|
![]() |
|
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan Medlem sedan: 14-maj-2005 Status: Offline Poäng: 920 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-februari-2010 vid 21:48 |
|
SE DEN! Jag tycker den är fantastiskt bra. Inte den absoluta favoriten, men klart Disney topp 10. Såg den många år innan jag läste originalet, men på sin korta speltid har den fångat atmosfären och är en av de filmer som mest "andas" Disney. Om du älskar Alice i Underlandet, hur kan du inte ha sett Disneys version av alla?
Jag jobbar på ett bla på ett gruppboende för intelektuellt funktionshindrade, och det är vad jag ska göra den natten. Får sova på natten, gött nog, men det passar ju utmärkt att se den då. Får nog bli så, om jag inte ser den innan.
|
|
![]() |
|
Dreamer
Clean-up Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-februari-2010 vid 21:29 |
|
jo han ser verkligen jättesöt ut kan man ladda upp bilder här? för i såfall kan jag ju visa när jag väl färglagt den
ps du skriver : Jag känner att jag borde se Disneyklassikern för första gången innan onsdag menar du att du inte sett disneys version av alice i underlandet? |
|
|
"avatar av fireleaming"
|
|
![]() |
|
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-februari-2010 vid 21:06 |
|
"Jag känner att jag borde se Disneyklassikern Alice i Underlandet innan onsdag...bara det att jag sett den så fruktansvärt många gånger. Å andra sidan, ska jobba nattskift natten till just onsdag...då kanske den skulle sitta fint. Nånstans ska jag nog klämma in den." Jag känner att jag borde se Disneyklassikern för första gången innan onsdag... och det skall jag också göra. Vad jobbar du med? Kan du kolla film på nattskiftet?
"anledningen till att jag så gärna ville måla kaninen var den enkla texten "a white rabbit with pink eyes ran close to her" jag har altid tänkt mej kaninen som dödögd men de rosa ögonen skulle passa så bra att teckna med marker pennor så jag tänkte att jag bara måste måla min egen version av den vita kaninen" Det där låter ju underbart. Jag skulle vilja se resultatet.Det här är min favoritversion av Mr W Rabbit:
Den här lilla bilden gör honom dock inte rättvisa ska tilläggas. Bilden finns precis i början av Sagan om Alice i Verkligheten. Jag tycker han är bedårande för han ser så realistisk och söt ut men är på samma gång helt tydligt ett sagoväsen. Svårt att förklara med ord. Ändrad av 101dalmatiner - 25-februari-2010 vid 21:07 |
|
![]() |
|
Dreamer
Clean-up Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-februari-2010 vid 20:47 |
|
jag satt på bussen då jag läste om kaninen och han fram till när hon simmar i sina egna tårar dvs sid 24 jodå kaninen blev fin fin ska läsa vidare på boken när jag lägger mej ikväll längtar efter filmen nu såg på bokrean idag att det bland nyheterna fanns en hel del böcker med mad hatter på framsidan :D
anledningen till att jag så gärna ville måla kaninen var den enkla texten "a white rabbit with pink eyes ran close to her" jag har altid tänkt mej kaninen som dödögd men de rosa ögonen skulle passa så bra att teckna med marker pennor så jag tänkte att jag bara måste måla min egen version av den vita kaninen ![]() |
|
|
"avatar av fireleaming"
|
|
![]() |
|
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-februari-2010 vid 20:41 |
|
101dalmatiner: Ditt första stycke om Depp och Pirates-författarna är jag helt med på, och det är även så jag tänkt att det förmodligen är. Dock är det inte negativt för mig heller, tycker båda uppföljarna är svinbra. Faktum kvarstår dock att del ett är mest originell. Fantastisk trilog.
Jag känner att jag borde se Disneyklassikern Alice i Underlandet innan onsdag...bara det att jag sett den så fruktansvärt många gånger. Å andra sidan, ska jobba nattskift natten till just onsdag...då kanske den skulle sitta fint. Nånstans ska jag nog klämma in den. |
|
![]() |
|
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-februari-2010 vid 17:25 |
|
Ah, det låter bra... tror jag. Kaninen dyker ju upp på första sidan så det kan inte ha blivit så mycket läst, eller? Fick du alltså lust att teckna kaninen?
|
|
![]() |
|
Dreamer
Clean-up Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-februari-2010 vid 17:04 |
|
nu har jag också införskaffat alice i underlandet kaninens uppdykande gav mej sån lust att teckna så vi får väll se om det blir något mer läst i denna klassiker ikväll (lånade den på engelska) med tanke på hur kort boken är lär jag ha hunnit läsa ut den tills på söndag (senast) ska nu lyssna lite på lionking the musical men återkommer med mer om boken och burtons senare :P
|
|
|
"avatar av fireleaming"
|
|
![]() |
|
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-februari-2010 vid 13:55 |
|
Grejen med Jack i CoTBP kontra Jack i DMC/AWE är att Jack i första filmen var skriven på ett helt annat och mycket tråkigare sätt. Depp tog manuset och vred till det efter eget behag och så föddes den Jack Sparrow vi känner och älskar. Efter att han blivit etablerad på det viset var ju manusförfattarna tvungna att skriva honom på det viset till uppföljarna och då blir det ju givetvis lite mer konstlat än när agerandet kommer rakt ur hjärtat på Depp något många gnällspikar använder som argument för att få de två andra filmerna att stå i dålig dager.
Jag såg två stycken Alice-filmer inatt. Dels versionen från 1903 (!) och dels en Australiensisk tecknad film från 1988. 1903 versionen var bäst, jag fick dock dra igång en låt samtidigt för givetvis finns det inget ljud till en över hundra år gammal film, jag valde Enyas "Dreaming". Den tecknade filmen (hade tyvärr bara svenskt tal) var mycket flummig på mer än ett sätt och hade en mycket skum dubbning, kände inte igen en enda av rösterna och alla pratade mer eller mindre skånska, förutom Alice som istället led av bristande inlevelse. Men när man är lite skön i huvudet efter att klockan ett på natten ha läst ut Alice i Underlandet så är det endå en soft upplevelse att bara flya med i en sådan där billig direkt till video-rulle. Det ska sägas att filmen förljde bokens handling ganska bra. Efter att jag har läst ut Through the Looking Glass ska jag se "Alice in Wonderland" (tv-versionen från 1985) och dess uppföljare "Alice Through the Looking Glass"(från 1986). Dessa två versioner har jag hört ska vara några av de mer skrämmande som har gjorts. Har läst om många som blev smått traumatiserade av de som barn, så det ska onekligen bli spännande att se. Har dessutom en version från 1972 med Peter Sellers som Påskharen, fortfarande inplastad. |
|
![]() |
|
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-februari-2010 vid 10:52 |
|
Nädå, men i den första filmen var hela grejen med Jack mer ny och oväntad, vilket gör att jag fortfarande ser hans prestation i den filmen som lite mer minnesvärd. Det var ändå i den filmen som en klassisk karaktär skapades. Det där med att välja Depps bästa prestation är lite knivigt. Som sagt, skulle jag bara välja en ligger Sparrow kanske bäst till, men Ed Wood, Barrie, Sweeney Todd, Agent Sands (underskattad!) samt Willy Wonka är klart med i fighten.
Angående bokade platser är min visning nu uppe i enbart 26 lediga stolar, föreställningen innan ligger på 25. Jag skulle tro att den "jobbiga" publiken inte går på onsdag utan kanske väntar till helgen. Hoppas på det. Var i en likadan salong i måndags, publiken skötte sig exemplariskt trots att det nästan var fullt.
|
|
![]() |
|
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-februari-2010 vid 01:11 |
|
Haha, lugn. Ingen tog illa vid sig. Och Jack ligger även mig väldigt varmt om hjärtat men om jag ska kasta fram andra underbara Depp-karaktärer så tvekar jag inte med: Raoul Duke, Agent Sands, Willy Wonka, Sam (i Benny & Joon), Ed Wood, Bon-Bon (Before Night Falls) och J.M Barrie och många fler...
Förresten Hades du säger "Jack Sparrow i The Curse of the Black Pearl". Innebär detta att du instämmer med den gamle galningen Råttigan som envis som en åsna hävdade att Jacks karaktär inte är densamma i Dead Man's Chest och At World's End som i just The Curse of the Black Pearl.
Den tesen kommer jag aldrig ställa mig bakom. Jack är Jack i alla tre filmerna, men omständigheterna i de två senare tvingar honom att begå mer drastiska handlingar. Jack kommer alltid i första hand vad honom själv beträffar.
Jag läste för cirka 20 minuter sedan ut Alice's Adventures in Wonderland och kommer imorgon att börja lästa Through the Looking Glass and what Alice found There, vilken jag för övrigt bara har läst en gång hittills och det på svenska så det blir en helt ny läsupplevelse för mig. 6 dagar kvar till premiären och nu har 41 personer förbokat. Som jag tidigare har sagt, om det inte är slutsålt på premiären så kommer Zeus låta blixtar regna över våra ovärdiga skalper och Hades (inte du, min vän) pizza-ugn kommer dåna i de mörka djupen. Ändrad av 101dalmatiner - 25-februari-2010 vid 01:12 |
|
![]() |
|
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-februari-2010 vid 19:54 |
|
Haha. Jag bara spann vidare. Jag har ganska svårt att välja en favorit bland Depps prestationer, men måste jag välja en säger jag nog Jack Sparrow i The Curse of the Black Pearl. Som det ser ut lär även The Mad Hatter bli något "i hästväg" (mysko uttryck)..men något annat var förstås inte att vänta.
There is a place like no place on earth. A land full of wonder, mystery and danger. Some say, to survive it, you need to be as mad as a hatter...which luckily...I am. Underbart.Ändrad av Hades - 24-februari-2010 vid 20:13 |
|
![]() |
|
Ankisten
Storybordartist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-februari-2010 vid 19:30 |
|
Heh, ursäkta mitt inlägg, jag vet att han är mycket, mycket mer än bara "Captain Jack Sparrow", jag personligen tycker dock att han är bäst i den rollen, därför råkar jag ofta säga Jack Sparrow. Jag vet, det där var ingen bra ursäkt. Ledsen om ni tog illa vid er;/
För övrigt, en gång till, så älskar jag (:D) Johnny Depp's repliker: "Some say, you need to be as mad as a hatter to survive it, which luckily, I am." "Alice! You are terribly late, you know. Naughty! ^^ |
|
![]() |
|
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-februari-2010 vid 17:23 |
|
Hahaha! Jo, jag skämmer bort mig. Skämt åsido, det där är väl praktiskt taget den första bilden som nådde internet? Sju dagar... en vecka.... Nej nu måste jag springa och fortsätta läsa Alice som jag påbörjade igår eftermiddag.
|
|
![]() |
|
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-februari-2010 vid 14:37 |
|
Men va? Har du tillåtit dig själv att titta på en bild redan?!
Det här är en väldigt viktig vecka för mig, och Alice har stor del i det! P-E-P-P.
|
|
![]() |
|
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-februari-2010 vid 13:43 |
|
En vecka kvar!!! Bara en usel liten vecka kvar till årets viktigaste film!
March the Third.....
|
|
![]() |
|
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-februari-2010 vid 16:13 |
|
Åtta dagar kvar och det är bara 28 personer i staden som har förbokat, pinsamt.
|
|
![]() |
|
Dreamer
Clean-up Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-februari-2010 vid 13:16 |
roligt att han går på kvicksilver! det hade jag ingen aning om. skoj att du lät oss veta ![]() |
|
|
"avatar av fireleaming"
|
|
![]() |
|
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-februari-2010 vid 12:03 |
|
Det är riktigt att han gjort mer än Pirates, jag kan skriva under på att Johnny Depp glänst i minst 27 filmer (det är så många av hans filmer jag sett). Även om där finns roller som inte är fullt så färgstarka (som tex i Nick of Time och From Hell) har han alltid gjort det han ska och mer därtill, samt spelat ut kollegorna i mer eller mindre samtliga fall. Detta gäller även i filmer jag inte är så förtjust i (The Ninth Gate tex, tycker Depp i princip är det enda positiva där). Min blygsamma åsikt är att mannen vid det här laget skulle haft 4-5 Oscarsstatyetter hemma, och i sinom tid plockar han hem en guldgubbe.
Ska vi jag välja en favorit av hans insatser i Burtonsammanhang blir det nog Ed Wood. En av hans bästa roller, helt klart, även om filmen i sig inte är min absoluta favorit. Nu räknar jag förvisso hans samtliga "Burtonroller" till hans allra bästa (Victor i Corpse Bride placerar sig lite lägre än övriga, möjligtvis) och i mina ögon blev han rånad på en Oscar för Sweeney Todd av den överspelande Daniel Day-Lewis. Jag anser förvisso att även Helena Bonham Carter och Tim Burton själv skulle krossat allt motstånd på samma gala. Nåväl, Oscarsgalan är inte alltid som den ska, titta på 1992 års upplaga bara.
Har försökt se lite intervjuer med Burton och skådespelarna, som gjorts nyligen, och det verkar i allmänhet vara en skön stämning i det gänget. Alla verkar entusiestiska och glada att de fått göra den här filmen, och pratar varmt om sina karaktärer. Det bådar gott.
Ändrad av Hades - 23-februari-2010 vid 12:03 |
|
![]() |
|
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-februari-2010 vid 11:44 |
|
Självklart, jag gillar bara inte när folk får det att framstå som om POTC-rullarna är det enda Depp har åstakommit i sin trettioåriga karriär. Hattmakaren går som sagt på kvicksilver... Som Depp sade i intervjuen jag klistrade in på On Stranger Tides-tråden så gjorde han en hel del research om böckerna, Lewis Carroll och tidsperioden och kom fram till att uttrycket Mad as a Hatter kommer sig av att hattmakarna ofta blev galna på grund av kvicksilverförgiftning... Scary.
|
|
![]() |
|
Dreamer
Clean-up Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-februari-2010 vid 11:11 |
|
jag har inte jätte bråttom att se filmen heller så jag gör väll som tjuren ferdinand och tar allt i min egen takt
håller med om att johnny dett har gjort mycket mer än att spela halvfull pirat men jag måste väll erkänna att hattmakarn också verkar gå på något riktigt starkt :P för mej kommer johnny alltid vara den där söte osäkre edward som pajar vattensängar och friserar allt från buskar till djur jag tror att alla säkert har någon fauvoritroll som johnny spelat och för vissa är det jack sparrow och för andra inte :P |
|
|
"avatar av fireleaming"
|
|
![]() |
|
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-februari-2010 vid 10:18 |
|
"särskilt att få se Jack... ähum... Johnny Depp som Hattmakaren!"
Hey, Depp är faktiskt så mycket mer än bara Jack Sparrow.
"Drottningen ser dock ut som en clown i ansiktet!
"101 Dalmatiner, Hur många sidor har böckerna?" Alice i Underlandet är 130 sidor lång och Alice i Spegellandet är cirka 148 sidor lång.
Den enda lösningen jag kan komma på för er som har väldigt bråttom och som kan tänka sig att läsa böckerna på engelska så är t.ex det här en bra sida: http://www.literature.org/authors/carroll-lewis/alices-adventures-in-wonderland/ Båda böckerna finns på massor av sidor på nätet så det är bara att skriva ut/läsa från skärmen. Det finns kanske till och med utlagt på svenska, det är bara att googla.
|
|
![]() |
|
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg Medlem sedan: 29-juni-2007 Status: Offline Poäng: 725 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-februari-2010 vid 20:32 |
Va? är Fyren också stängd? jag som hade så brått att få tag i böckerna! Ljudböckerna hade varit ännu bättre (läser två andra böcker för tillfället). 101 Dalmatiner, Hur många sidor har böckerna? |
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3. |
|
![]() |
|
Tinsan-girl
Producent
Medlem sedan: 10-augusti-2009 var: Sweden Status: Offline Poäng: 271 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-februari-2010 vid 16:08 |
|
Jag såg lite av filmen på reklamen. Den verkar väldigt bra måste jag säga!
Jag hade gärna velat höra/se kålmasken. Men det har jag inte gjort än. Men, men....man kan ju inte få allt här i världen.
|
|
|
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
|
|
![]() |
|
Ankisten
Storybordartist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-februari-2010 vid 15:34 |
|
Nu när ni säger det, så ska jag nog ta mig i kragen och lära av misstagen och låna böckerna av min kompis innan vi ser filmen^^
För övrigt så ser jag väldigt mycket fram emot denna film, särskilt att få se Jack... ähum... Johnny Depp som Hattmakaren! Jag har en obehaglig uppfattning om honom i den tecknade versionen, och även om Johnny säkert gör honom minst lika galen, är jag säker på att jag snart kommer gilla hattmakaren mer^^ |
|
![]() |
|
Dreamer
Clean-up Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-februari-2010 vid 08:50 |
|
jag hoppas på en engelsk vertion vårat bibliotek har ett riktigt bra utbud med ljudböcker på engelska man kan ju altid hoppas ^-^ skrev tidigare att jag skulle kolla efter boken idag men jag kommer inte in till mitt jobb pga all snöoch tillockmed bibblan är stängd så jag får vänta :(
Ändrad av Dreamer - 22-februari-2010 vid 09:19 |
|
|
"avatar av fireleaming"
|
|
![]() |
|
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-februari-2010 vid 22:25 |
|
Biblioteket i min stad har en ljudbok med Allan Edwall som uppläsare. Han är ju alltid kanon, men jag tyckte inte alls om översättningen i den versionen, totalt hel-försvenskad. Ja, men lycka till!
|
|
![]() |
|
Dreamer
Clean-up Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-februari-2010 vid 19:41 |
hoppas de har ljudböckerna på bibblan (latmaskvertionen om man redan läser en annan bok) |
|
|
"avatar av fireleaming"
|
|
![]() |
|
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-februari-2010 vid 10:29 |
|
Sådär! Whew! Jag läste inatt ut Anubisportarna efter jag vet inte, fyra månader kanske. Kanonbok som jag gärna skulle se som film en vacker dag, beroende på hur Pirates of the Caribbean IV blir mottagen skulle jag även säga att det inte är omöjligt att det kan hända någon gång. Det är verkligen en film som förtjänar att bli filmad så att säga, den har allt.
Nästa projekt är att själv läsa igenom de två böckerna Alice-böckerna (på engelska givetvis) inför premiären som ligger lite mer än en vecka längre fram. Om filmen hade haft premiär en månad senare är det mycket möjligt att jag även skulle spelat igenom American McGee's Alice för andra gången men det blir nog till sommaren istället. Ujuj. Så många projekt och så lite tid. |
|
![]() |
|
Svara
|
Sida <1 7891011 20> |
![]()
Tweet
|
| Forum meny | Forum Permissions ![]() Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |
Forum: Disneyklassikerna
Forum: Övrigt Disney
Forum: Uppföljare
Forum: Disneyheter
Forum: Pixar