Den Lilla Sjöjungfrun |
Svara
|
Sida <1 1920212223 25> |
| Författare | ||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
Medlem sedan: 04-oktober-2008 var: Sölvesborg Status: Offline Poäng: 145 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-december-2009 vid 23:37 |
|
|
Hahahaha, JOO!!
Men jag skulle minsann vilja se Eric sjunga i originalfilmen! Thihi, kanske inte något jätte långt eller märkvärdigt, men ändå någonting? "Her Voice" t.ex. Är det förresten bara jag som tycker att det är synd att Ariel endast sjunger en låt i filmen - Förutom reprisen då. Hon som har denna fantastiska röst, borde inte hon sjunga i alla fall en till? Jag tycker att hon skulle ha fått sjunga tillsammans med Sebastian i "Havet Är Djupt" likt en duett där hon motsäger honom och hyllar människovärlden på samma sätt som han hyllar havsvärlden! Förstår du hur jag tänker?Oooooh, ifall Eric hade gift sig med Vanessa ifall hon inte hade förtrollat honom? Njaaae, det tror jag faktiskt inte att han hade gjort. Där känns det nämligen som om han redan är så pass förälskad i Ariel att han är villig att välja henne. Jag tror inte att han hade förälskat sig i Vanessa ifall hon endast hade sjungit för honom utan att kasta någon förbannelse. I så fall hade jag blivit riktigt, riktigt besviken på vår tjusige prins! Däremot så undrar jag vad som hade hänt ifall Vanessa aldrig hade förlorat sitt snäckskal uppe på bröllopsskeppet? Jag menar, det var ju aldrig planerat att Ariel skulle komma och stoppa bröllopet, utan sjöhäxan tänkte ju verkligen gifta sig med Eric. Så vad hade då hänt ifall Ariel inte hade hunnit dit i tid? Ifall solen hade gått ned och hon hade förvandlats till en sjöjungfru vid hamnen där hon lämnades för att följa bröllopet på håll. Hade Ursula bara dumpat Eric vid altaret då eller hade hon fortsatt vara gift med honom ett litet tag? ![]() Hahaha, men du har rätt Emma, Eric är inte lite kaxig då han säger; "Jag ska gifta mig med henne!" utan att ens för en sekund tänka efter vad den mystiske flickan känner för honom. Fast i och för sig, lika kaxig är nästan Ariel då hon förvandlar sig till människa. Egentligen så vet hon ju faktiskt inte att prinsen älskar henne, eller hur? När hon räddade honom kunde han lika gärna vara gift. Det är en riktig chansning som hon tar genom att sälja sin själ till häxan. Eric gav ju aldrig henne några signaler om att han blev lika förälskad i henne, utan där hade hon riktigt tur att hennes känslor var besvarade. ![]() |
||
|
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
|
||
![]() |
||
Emmaaa
Scenograf
Medlem sedan: 03-november-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 794 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-december-2009 vid 00:07 |
|
|
Det är verkligen synd att hon bara sjunger en och en halv sång! En sång på/om land hade vart riktigt roligt! Om inte en duett så något i stil med "Beyond my wildest dreams" som är en (tycker jag) av de bästa låtarna på Broadway
Det hade antagligen vart svårt att få det att bli bra på film. Eftersom hon "tänker" hela sången i huvudet egentligen. Men något liknande som "I Will Sing" är i tredje filmen då man hör Ariels röst i bakgrunden kanske... "Hade Ursula bara dumpat Eric vid altaret då eller hade hon fortsatt vara gift med honom ett litet tag? " Hahahaha! Vilket läskigt par det hade blivit en hypnotiserad prins och en sjöhäxa i människokropp Eftersom hon blir sjöjungfru på båtkanten helt hux flux så hade det antagligen hänt på kajkanten också. Men man ser ju under bröllopet att Vanessa/Ursula sneglar på solen och sen ler och fortsätter att titta på prästen och då har hon ju ingen aning om att Ariel och alla andra djur var på väg. Antagligen var hennes plan att gifta sig med honom, eller eftersom Eric redan hade sagt ja kanske hon skulle dra ut på det till solen gick ner..? Det hade ju vart jobbigt om han hade dumpat Ariel bara för att han hittade rösten Men han hade nog funderat ett tag och sen insett att han verkligen var kär i Ariel och valt henne och sen hade de levt lyckliga i alla sina dar, det hade ju också kunnat bli en bra film Neej, egentligen vet hon ju inte det. Men det var ju ett test liksom "om du kan få prinsen att bli kär i dig", så undra vad som hade hänt om han hade vart gift?? Jag tror inte att hon hade liksom försökt fånga hans uppmärksamhet utan det hade nog fått ett slut liknande originalberättelsen.. vilken twist på filmen det hade varit
![]() |
||
|
Before a Young Lion became a King.
Before a Beauty Tamed a Beast. Before Aladdin Unleashed a Genie. There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more. |
||
![]() |
||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-januari-2010 vid 22:36 |
|
|
Okej, en liten parantes mitt i diskussionerna..
Såg en recension i en tidning i dag, på den nya filmen "Det regnar köttbullar" eller vad den nu heter... Då skrev recensenten något liknande:
"När man själv var liten kom det ut en Disney film per år och hade man otur var det Den Lilla Sjöjungfrun." !? Hahaha! |
||
|
Before a Beauty Tamed a Beast. Before Aladdin Unleashed a Genie. There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more. |
||
![]() |
||
Sockerpajen
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-januari-2010 vid 17:24 |
|
|
Antagligen en man som skrev recensionen och han menade nog att det var en besvikelse när det var en "tjejfilm" som släpptes. (Eftersom "Det regnar köttbullar" är mer en actionkomedi så "passar" den väl killar mer än Den Lilla Sjöjungfrun)
Men det är bara en teori, recensenten kan ju vara en idiot med dålig filmsmak...
|
||
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
||
![]() |
||
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg Medlem sedan: 29-juni-2007 Status: Offline Poäng: 725 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-januari-2010 vid 17:46 |
|
|
||
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3. |
||
![]() |
||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-januari-2010 vid 18:03 |
|
Var antagligen så han menade:) undrade egentligen bara var DLS hade med saken att göra när den andra inte är en Disney film. Sen undrar jag vilka filmer under 90- talet som han tyckte om... Aladdin? Men, men Recensenterna i denna tidning brukar tycka konstigt om alla filmer som jag tycker om ... hahaa! "Men det är bara en teori, recensenten kan ju vara en idiot med dålig filmsmak..." Det också..
|
||
|
||
![]() |
||
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan Medlem sedan: 14-maj-2005 Status: Offline Poäng: 920 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-januari-2010 vid 18:08 |
|
|
Har du lärt dig gilla Den Lilla Sjöjungfrun nu, Sockerpajen?
|
||
![]() |
||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-januari-2010 vid 19:39 |
|
VAAA!? Vad är det för en galning!? "Hade man otur"!? Snarare, hade man TUR! Jag tycker nästan vi borde köra på det, att recensenten helt enkelt måste vara en idiot med en hemskt dålig filmsmak, för maken till skruvad recensent har jag då aldrig varit med om. ![]()
Jaaaa, precis så tänkte jag också, Emma!! Att man liksom hör Ariel's röst sjunga "Beyond My Wildest Dreams" medan hon springer runt där i staden och förundras över alla människo saker.
Visst hade det varit underbart ifall Disney hade bestämt sig för att
lägga till en sådan scen, precis som de förlängde Skönheten Och Odjuret
med "Human Again". Den låten skapades ju först för musikalen och
blev sedan en sån hit att de även ville ha med den i filmen. Att de inte
tänker detsamma vad gäller "Beyond My Wildest Dreams"? Den låten tycker jag skulle passa PERFEKT till filmen och så skulle man äntligen få den reaktion ifrån Ariel som man hela tiden saknar - Själva lyckan över att äntligen få vara uppe bland människorna. ![]() Jaaaa, det är klart!!
Hon sneglar ju faktiskt mot den sjunkande solen, så nog planerade hon säkert att vara
gift med Eric fram tills det att Ariel förvandlas till sjöjungfru och
sedan hade hon väll fått begära en snabb liten skilsmässa - Mitt
framför prästen och alla gästerna! ![]() Usch, jaa, tänk om filmen hade fått ett liknande slut som originalberättelsen, vilken chock världen hade fått då. Men... På något sätt så hade jag nästan tyckt att det hade varit vackert. Inte att Ariel hade dött, men jag har alltid varit svag för de sorgliga, tragiska sluten som liksom skär i hjärtat. Som Titanic t.ex. jag är den ända i min kompiskrets som faktiskt tycker att det är rätt att Jack dör i slutet, bara för att det blir så sorgligt och vackert. Och Pocahontas som inte får sin John Smith, jag minns att hela biosalen skrek rakt ut utav besvikelse när de skiljdes åt och jag var den ända som tyckte att det var det vackraste som kunde hända, att de inte fick varandra på det klassiska Disney sättet. Ojj, nu blev det lite Off Topic här, det ber jag om ursäkt för. ![]() Ändrad av Dinkelhopparen - 19-januari-2010 vid 20:03 |
||
|
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
|
||
![]() |
||
Sockerpajen
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-januari-2010 vid 21:29 |
|
Oj, vilket minne du har Hades! Nja, lärt mig att gilla den vet jag inte. Jag har alltid gillat den, den är vacker och musiken är grym. Jag har bara inte förstått den stora grejen runt filmen. Från första början när jag besökte detta forumet så var det en massa kärlek till den filmen som jag inte förstod. Tycker att det finns ett tiotal klassiker som är bättre än den faktiskt. Visst, den var början på Disneys "storhetstid" och det har den all ära för men jag tycker fortfarande att filmen i sig är överskattad. Men sen så föredrar jag ju seriösare filmer med lite mer action också...
|
||
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
||
![]() |
||
Sockerpajen
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-januari-2010 vid 21:37 |
|
Det sa han ju faktiskt inte. Inte som jag uppfattade det iallafall, han sa att han mindes den tiden då det kom en ny disneyfilm varje år (som på 90-talet då bland annat Den Lilla Sjöjungfrun släpptes). Antagligen gjorde han någon jämförelse med nutidens produktion av tecknad film eller nåt. |
||
|
|
||
![]() |
||
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan Medlem sedan: 14-maj-2005 Status: Offline Poäng: 920 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 20-januari-2010 vid 00:49 |
|
|
Ibland har jag ett jäkla minne, faktiskt. Att det finns tio filmer du föredrar köper jag utan problem, fast ditt betyg på Sjöjungfrun (och Skönheten och Odjuret!!) på den här sidan är lägre än jag vågar skriva.
Å andra sidan kan jag ju säga att efter ett besök på din blogg (ja, för dit hittade jag!) konstaterar jag ganska snabbt att vi inte verkar ha samma filmsmak alls. Jag kan leva med det! |
||
![]() |
||
RWB bokmal
Animationsassistent
Medlem sedan: 28-oktober-2006 var: Sweden Status: Offline Poäng: 140 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-februari-2010 vid 21:39 |
|
|
Filmen är vackert ritad, har vacker musik och en fantastisk skurk. Men i hoppet från originalberättelsen skippar de en viktig sak. Sjöjungfrun är inte bara kär i prinsen, att bli människa betyder även att hon får en själ. Efter ett år så har möjligheten runnit ut i sanden, och hon kommer bli sjöskum. Här har vi det vackra i HC Anderssons saga- sjöjungfrun får ett val. Hon kan antingen döda prinsen, som hon lärt känna men som fallit för någon annan, och överleva- eller dö utan att han bryr sig. Hon är såpass godhjärtad att hon inte dödar honom i utbyte mot sin egen överlevnad. Varför är detta så stort? Jo... Sjöjungfrur har inte en mänsklig själ i berättelsen. Och utan den kommer du inte till något paradis, du slutar helt enkelt existera. Nu blir hon visserligen räddad från döden av luftens andar, men likväl är det här den stora styrkan i berättelsen ligger. Disneys film: Ariel: *räddar Eric* ZOMG HOTTIE. NEED LEGS AND OTHER "PARTS". Eric: Wow, nån tjej med vacker röst räddade mej från att drunkna! Vi ska gifta oss (jag godtar inte ett nej). Filmen har samma problem som Svanprinsessan(inte Disney)- huvudfiguren är för ytlig. The Nostalgia Chick gör en rätt korrekt recension av filmen. Måste säga att Disney lärde sig att HC's berättelser är bäst med sina sorgliga händelser intakta... Flickan med svavelstickorna är både vacker, förkrossande och glädjande. Bristen på ord stärker den, och den är något av det mörkaste disney gjort i animerad form. På det stora hela är den lilla sjöjungfrun helt enkelt för ytlig för att bli en av mina favoriter.
|
||
|
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
|
||
![]() |
||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-februari-2010 vid 21:18 |
|
|
Jag kan kanske hålla med dig till en viss del. ( Ditt inlägg påminner mig om en bokrecension jag gjorde i högstadiet på boken)
![]() Självklart har originalberättelsen ett mer djup i sagan, men man får heller inte glömma att det är en Disney film som man nog egentligen inte ska se så djupt in i. Även fast det är lätt att göra det (jag gör det offttaa typ som jag kommer att göra nu): Det kan ju vara så att Ariel ville bli människa så gärna och när hon såg prinsen insåg hon att det verkligen var hennes dröm, hon hade en anledning (kanske inte den bästa men man får ju inte glömma bort att hon faktiskt är en tonåring) "Ariel: *räddar Eric* ZOMG HOTTIE. NEED LEGS AND OTHER "PARTS"." HahahaxD |
||
|
||
![]() |
||
Leffe91X
Storybordartist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-april-2010 vid 20:37 |
|
|
Älskar denna filmen, bara denna helgen har jag sett den 4 gånger. Allting är så bra, storyn, musiken, specialeffekterna, karaktärerna etc. Av musiken så gillar jag speciellt "Del Av Din Värld" reprisen och "Havet Är Djupt". Även dubbningen är bra. Hatar dock när man försöker koncentrera sig på någonting annat så går det knappt p.g.a. filmen sitter fast i huvudet
Dock gillar jag inte att Eric blir förtrollad av sjöhäxan, hade varit mer intressant vad som hade hänt om han i normalt tillstånd trott att Vanessa i själva verket var den som räddade honom. Fast det är väl det enda jag har och klaga på typ ;)Ändrad av Leffe91X - 11-april-2010 vid 23:39 |
||
![]() |
||
Jeppe
Matte Artist
Medlem sedan: 02-mars-2010 var: Dalarna Status: Offline Poäng: 692 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-april-2010 vid 23:02 |
|
|
Jag älskar också Den lilla sjöjungfrun, fast jag har märkt att jag bara kan se den då och då väldigt sällan för att tycka att den är så bra som möjligt. När den var nyköpt så såg jag den flera gånger under veckan och när veckan var slut så var jag så trött på filmen. Men efter någon månad så tog jag fram den igen och såg den och då var den bra, så nu ser jag den rätt så sällan så att den blir så bra som den bara kan blI. |
||
![]() |
||
Jeppe
Matte Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-april-2010 vid 23:09 |
|
|
||
![]() |
||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-april-2010 vid 23:35 |
|
|
Hahaha, det där är sant!
Jag är kille och jag är absolut inget stort fan av actionfilmer! Nästan alla mina favorit Disneyfilmer har tjejer som huvudroller; Den Lilla Sjöjungfrun, Askungen, Törnrosa och jag kan inte alls se varför detta skulle vara typiska tjejfilmer? Jag menar, de slåss ju för rättvisa och kärlek som vilken Tarzan som helst.
|
||
|
|
||
![]() |
||
Leffe91X
Storybordartist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-april-2010 vid 23:38 |
|
Som jag då, mina favoriter är Törnrosa, Lilla sjöjungfrun, Aladdin, Skönheten o Odjuret, Snövit, Pocahontas etc ^^ |
||
![]() |
||
Jeppe
Matte Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-april-2010 vid 11:19 |
|
Ja men exakt, på något kosntigt sätt så är det de med prinsessor som är bäst, även om dom utan prinsessor också är jättebra så är ju dom med nästan bäst. Jag gillar inte actionfilmer, tycker dom blir lite för mycket ibland, vissa är bra, men ibland går det till överdrift. Ändrad av Jeppe - 12-april-2010 vid 11:23 |
||
![]() |
||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-april-2010 vid 12:28 |
|
|
Jaaaa!!
Men eller hur!? Visst är det filmerna om prinsessorna som är de absolut bästa! Jag älskar också alla dessa klassiska sagorna som; Den Lilla Sjöjungfrun, Törnrosa, Skönheten Och Odjuret och Askungen. När jag var liten var det inte alls på samma sätt. Då ansåg man inte att Disney filmerna var uppdelade i tjej och killkategorier utan jag bar på tröjor med både Pocahontas, Belle och Nala på, utan att någon höjde ögonbrynet. Jag tycker att det är först nu som Ariel, Askungen och Törnrosa har hamnat på alla rosa ryggsäckar och klänningar medan Tarzan, Bilar och Herkules sitter på de blå. Och det är synd tycker jag, för det känns lite grann som om vi har utvecklats bakåt istället för framåt när man ser uppdelningen av Disney karaktärer på detta sätt.
|
||
|
|
||
![]() |
||
Dreamer
Clean-up Artist
Medlem sedan: 12-februari-2010 var: frillesås Status: Offline Poäng: 237 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-april-2010 vid 19:07 |
|
|
kan det vara för en viss tjejtidning som kallas disneyprinsessan? vad vet jag? en sak jag vet är iallafall är att min lilla kusin ella4 år skulle slita sönder en tidning om jag gav henne nått med typ prinsessor eller hello kitty på
i hennes värld är det bilar och spiderman som gäller :p |
||
|
"avatar av fireleaming"
|
||
![]() |
||
Leffe91X
Storybordartist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-april-2010 vid 20:16 |
|
|
Skulle gissa på att Disneys prinsessfilmer är "tjejiga" eftersom romantikfilmer har alltid sagts vara tjejfilmer. Antagligen p.g.a. det är "omanligt" med kärlek och känslor och sånt.
|
||
![]() |
||
Jeppe
Matte Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-april-2010 vid 22:47 |
|
|
Fast om det skulle vara omanligt så skulle människan dött ut för länge sedan :P
Nej, skämt åsido. Tyvärr är det ju så att det har blivit så, jag går bara in på min lillasysters rum och ser det ena med det andra med Prinsessor på, allting är rosa. Jag går in på min lillbrors rum där allt går i blått och svart. Ska jag och han se en Disneyfilm så ser han inte filmer med titlar som, Den lilla Sjöjungfrun, Törnrosa, Askungen eller liknanade. Han gav en chans till Skönheten och Odjuret för den innehöll ju i alla fall Odjuret i titeln, men han gick därifrån halvvägs igenom filmen (Vid "Bli vår gäst" för övrigt) för han tyckte den var tråkig.
Det här gör mig lite ledsen alla dessa tjej kille uppdelningar, för det känns rätt så fel, helt enkelt. |
||
![]() |
||
Leffe91X
Storybordartist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-maj-2010 vid 19:11 |
|
|
Kom och tänka på en sak. Som jag förstått så var den svenska versionen av Lilla Sjöjungfrun klippt ända tills 2006 dvd-utgåvan släpptes. Men, här hemma har vi Lilla Sjöjungfrun inspelad på vhs-band som vi haft ändå sen jag var liten, och det är den oklippta versionen. Hur kan detta komma sig? Visades den oklippta versionen på tv?
Ändrad av Leffe91X - 05-maj-2010 vid 22:01 |
||
![]() |
||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-maj-2010 vid 22:33 |
|
|
Vad knasigt!
Vad jag vet så har Den Lilla Sjöjungfrun aldrig gått på TV? Och min VHS-film är den klippta versionen. Kanske är det så att Den Lilla Sjöjungfrun har gått på någon Disney kanal? De visar ju ibland hela filmer. Eller också kanske den var med på Disneydags när detta gick?
|
||
|
|
||
![]() |
||
Anders M Olsson
Regissör
Medlem sedan: 09-augusti-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 849 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-maj-2010 vid 07:22 |
|
Jag misstänker att det kan vara en "hemmagjord" piratkopia. Det lär ha funnits minst en piratversion i omlopp där man har tagit filmen från en engelsk oklippt DVD och lagt på ljudet från någon av de svenska (klippta) VHS-utgåvorna. Då blev det naturligtvis gap där det inte fanns någon svensk dialog. Detta kan då ha fyllts i på olika sätt, t.ex. genom att behålla vissa engelska repliker, eller ta ljud/sång från en svensk soundtrack-CD. (Om din VHS är en inspelning från tv borde du kunna se en kanallogga i något hörn.) |
||
![]() |
||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-maj-2010 vid 12:54 |
|
Nu när du säger det, en sån version har jag faktiskt sett!! Jag har för mig att det var min gamla granne som hade en sån film. Jag minns att vi tyckte det var såå konstigt - men framför allt roligt - när de helt plötsligt började prata engelska! Vi förstod naturligtvis inte engelska då, men jag minns så väl att Ursula plötsligt pratar engelska efter att hon har gjort sig hög som ett höghus och tar med sig Ariel och Eric i kungakronan i sista striden. ![]() |
||
|
|
||
![]() |
||
Leffe91X
Storybordartist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-maj-2010 vid 22:20 |
|
|
Titta precis igenom bandet och det visades att jag mindes fel, det var trots allt den klippta versionen vi hade. Konstigt att jag inte lagt märke till det innan :P
|
||
![]() |
||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-februari-2011 vid 19:59 |
|
|
Bump, bump!
Nu bumpar jag denna tråden till liv för att berätta att jag har träffat ARIEL!!! ![]() Hihi, jag var på en alldeles underbar konsert med den alldeles underbara Sissel Kyrkjebø, och efteråt fick man komma fram till den norska skönheten, fotografera och prata med henne. Och kan ni tänka er? När jag bad henne att signera min sönderrivna biljett som "Ariel" så fnissade hon till och... gjorde detta. Länk ---> http://img825.imageshack.us/i/bd5i.jpg/
|
||
|
|
||
![]() |
||
Alexandra
Springschas
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-mars-2011 vid 19:04 |
|
|
Ååh, vad roligt Dinkelhopparen!
|
||
![]() |
||
Svara
|
Sida <1 1920212223 25> |
![]()
Tweet
|
| Forum meny | Forum Permissions ![]() Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |
Forum: Disneyklassikerna
Forum: Övrigt Disney
Forum: Uppföljare
Forum: Disneyheter
Forum: Pixar