Prinsessan och Grodan |
Svara
|
Sida <1 7891011 13> |
| Författare | |
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-december-2009 vid 20:47 |
|
Jag blev inte överdrivet imponerad av klippet. Eldflugan hade en mycket ansträngd humor som inte alls kändes värdig en klassisk disney-sidekick som i regel ska ha de roligaste replikerna, alligatorn verkade rätt trist också. Men vi får la se hur den blir.
|
|
![]() |
|
Adrina
Producent
Administratör Medlem sedan: 26-maj-2004 var: Uppsala Status: Offline Poäng: 1812 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-december-2009 vid 19:25 |
Förmodligen p.g.a. att Toy story och Toy story 2 kommer som 3D-visning på bio. Förra året visade de ju Pinocchio. |
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams - |
|
![]() |
|
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg Medlem sedan: 29-juni-2007 Status: Offline Poäng: 725 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-december-2009 vid 18:51 |
|
Såg också klippet från Prinsessan och Grodan, blev överlycklig men trivdes inte med de svenska rösterna alls faktiskt. Nått jag inte kan sluta tänka på, är varför i hela världen dom visade Toy story 2, som en nyhet???
Ändrad av Art_of_Minnie - 25-december-2009 vid 18:52 |
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3. |
|
![]() |
|
Isabelle1995
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-december-2009 vid 01:53 |
|
Såg på kalle anka nu på julafton där dom visade en scen ur prinsessan och grodan med svenska röster. (kan vara dom rösterna som den svenska versionen ska ha)
Lät väldigt bra och passade så jag tror nog inte det kommer låta konstigt eller så med den svenska versionen
|
|
![]() |
|
BosarX
Storybordartist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-december-2009 vid 11:24 |
|
Kommer vi få se trailer för Prinsessan och Grodan på julafton?
Upp blir väl en av filmerna som visas som nyheter under kalle? Men den andra kanske. Eller blir det Dumbo? Nån som tror sig veta? |
|
![]() |
|
Tinsan-girl
Producent
Medlem sedan: 10-augusti-2009 var: Sweden Status: Offline Poäng: 271 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-december-2009 vid 19:06 |
|
Oj! Jag visste inte att rösterna redan var klara. Har aldrig sett scenföreställningen "Skönheten och Odjuret" så jag vet inte hur Fred Johanson låter, men det blir säkert bra.
Personligen hade jag nästan velat höra Stefan Ljungkvist som skurken (han lånade ju ut rösten till Ratcliffe och Frollo och det gjorde han jättebra! Men jag är inte missnöjd med rösterna! Tro inte det. Fred Johnson är säkert duktig. Ändrad av Tinsan-girl - 18-december-2009 vid 19:09 |
|
|
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
|
|
![]() |
|
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan Medlem sedan: 14-maj-2005 Status: Offline Poäng: 920 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-december-2009 vid 17:50 |
|
Spontant känns det som ett mycket bra val. Finns fler spännande val, bla Pablo Cepeda som prinsen. Kommer ju som sagt se filmen på engelska, på bio, men en titt på svenska kan den bli värd i framtiden.
|
|
![]() |
|
Adrina
Producent
Administratör Medlem sedan: 26-maj-2004 var: Uppsala Status: Offline Poäng: 1812 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-december-2009 vid 14:52 |
|
Det blev Fred Johanson (Odjuret i scenföreställningen Skönheten och Odjuret) som blev den svenska rösten till Skurken... läs mer om det här: http://www.magicmovies.se/film.asp?id=370
|
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams - |
|
![]() |
|
RWB bokmal
Animationsassistent
Medlem sedan: 28-oktober-2006 var: Sweden Status: Offline Poäng: 140 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-december-2009 vid 02:48 |
|
Personligen hoppas jag Stephan Karlsén får skurkrollen. Hans röst är så härlig. Den är det som gör det värt att titta på den första Pokémonfilmen- han är Mewtwo. Han är även Cera's pappa i den allra första Landet för längesedan-filmen. Han gör också Willy Wonkas pappas svenska röst i Burtons film. Hans Wahlgren(morfars svenska röst i Burton's version av chokladfabriken, Guldgrävarens svenska röst i Toy Story 2) tog över för resten av filmerna. |
|
|
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
|
|
![]() |
|
Tinsan-girl
Producent
Medlem sedan: 10-augusti-2009 var: Sweden Status: Offline Poäng: 271 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-december-2009 vid 18:26 |
|
Jag ser verkligen fram emot filmen!
Hmmm...jag vet inte. Sverige har kanske inte hunnit köpa in den än.
Skulle själv vilja medverka (har gått teaterutbildning) men jag bor för långt ifrån alla dubbmningsstudion som finns!
Nej, tillbaka till ämnet! Jag längtar verkligen till denna film! En handritad film! Yahoo! Ändrad av Tinsan-girl - 14-december-2009 vid 18:30 |
|
|
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
|
|
![]() |
|
Emmaaa
Scenograf
Medlem sedan: 03-november-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 794 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-december-2009 vid 17:49 |
|
Filmen har kommit ut på bio i Amerika, den verkar ha fått bra recensioner och tjänade in rätt mycket pengar första dagen... varför kommer den inte hit nu?
|
|
|
Before a Young Lion became a King.
Before a Beauty Tamed a Beast. Before Aladdin Unleashed a Genie. There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more. |
|
![]() |
|
Isabelle1995
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-december-2009 vid 21:49 |
|
Jag längtar jättemycket efter att få se den här filmen! :) Hoppas att dom svenska rösterna kommer vara bra
|
|
![]() |
|
Draca
Nykomling
Medlem sedan: 25-februari-2006 var: Sverige Status: Offline Poäng: 0 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-december-2009 vid 08:55 |
|
Jag ser verkligen fram emot att se den!
(De borde komma ut med fler Disneyfilmer oftare, tycker jag )
|
|
![]() |
|
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-december-2009 vid 00:09 |
|
Det är den känslan jag får av det jag hört också, att den inte känns alltför minnesvärd. Möjligheten finns ju alltid att musiken funkar bättre när man hör den i sitt sammanhang, så är fallet hyfsat ofta i musikalfilmer. Får väl hoppas på det.
Ändrad av Hades - 04-december-2009 vid 00:10 |
|
![]() |
|
disney_erika
Animatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 03-december-2009 vid 21:49 |
|
Jag har själv inte lysnat så mycket på musiken, men låten Almost There har fasnat i mitt huvud. Brukar gå och nynna den ibland
|
|
|
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
|
|
![]() |
|
Adrina
Producent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 03-december-2009 vid 20:30 |
Jag har lyssnat igenom sångerna i sin helhet ett antal gånger nu och jag kan inte påstå att någon av dem satta sig i huvudet särskilt hårt. Jag klarar knappt av att nynna på melodin. |
|
|
- Robin Williams - |
|
![]() |
|
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-november-2009 vid 22:37 |
|
Svårt att bedöma musiken med så lite lyssning, men jag hoppas för mitt liv att jag tycker om den i sin helhet! Funderade på att köpa soundtracket om jag hittar det nånstans, men kanske ska vänta tills jag sett filmen..
Sprang på en stor skylt, med motiv från den första postern (min favorit av de som släppts) på Londons gator för en vecka sedan. Tyvärr är jag ungefär lika teknisk som en sten, och kan inte riktigt ladda upp bilden på upptäkten här. Nåja, de lyckliga kan hitta den på facebook. I vilket fall kan det nog värma vilket Disneyhjärta som helst att hitta någonting i den stilen, och åker ni till London framöver vet ni vad ni ska kika efter. |
|
![]() |
|
Blunder
Storybordartist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 07-november-2009 vid 18:59 |
|
Nu kan man lyssna på några sekunder av alla 17 låtar från soundtracket
![]() http://disneymusic.disney.go.com/albums/theprincessandfrog.html |
|
![]() |
|
Saga
Matte Artist
Medlem sedan: 07-maj-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 693 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-oktober-2009 vid 23:27 |
|
Jag har tittat på början av filmen för jag kunde helt enkelt inte låta bli, jag vill se och höra så mycket som möjligt av denna filmen redan nu. Av de jag har sett har jag så klart fått egena idéer på hur filmens handling kan tänkas se ut men jag lär ju ha ganska fel...
Kommer nog se den på orginal språket på bio men kommer sen att se den på så många språk som möjligt antagligen, dvs om jag tycker den är värd att se fler gånger
Ändrad av Saga - 27-oktober-2009 vid 23:30 |
|
|
Love will be your guide
|
|
![]() |
|
hofverberg
Regissör
Medlem sedan: 22-juni-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 269 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-oktober-2009 vid 02:51 |
|
|
![]() |
|
Akeruru
Inbetweener
Medlem sedan: 30-mars-2008 var: Sverige Status: Offline Poäng: 182 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-oktober-2009 vid 22:05 |
|
Tjohej! Jag tackar också för infon! Härligt, härligt! :D
|
|
|
Save 2D-animation!
|
|
![]() |
|
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-oktober-2009 vid 11:38 |
|
Haha, överdrivet i en strut?
Tack för infon!
|
|
![]() |
|
Anders M Olsson
Regissör
Medlem sedan: 09-augusti-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 849 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-oktober-2009 vid 10:12 |
Ok, eftersom du är så "spoilernojig" ska jag inte förstöra överraskningen och nöjet för dig genom att redan nu ge svaret på frågan om filmen kommer att visas i både svensk och engelsk version på svenska biografer! :) Så sluta läsa nu om du inte vill veta! Här kommer det: Disney bekräftar att Prinsessan och grodan kommer att visas i både svensk och engelsk version på svenska biografer. |
|
![]() |
|
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-oktober-2009 vid 11:36 |
|
Just när det gäller den här filmen är jag nog ganska "spoiler-nojig". Dessutom är inledningen viktig och jag är rädd att jag inte ska tycka den är intressant nog. Jag vill inte bli besviken, framför allt inte redan innan jag ser själva filmen.
Jag såg introduktionen och kanske de fyra första sekunderna av filmen. Det fick räcka.
Ok, att Lilo & Stitch och Skattkammarplaneten visats i olika versioner gör mig lite lugnare. Hur lång tid kan det tänkas ta innan man får reda på hur det blir?
PS: Föreslår att alla går in och kollar filmens hemsida, om man inte redan gjort det. Den bygger på förväntningarna, minst sagt. Återigen känns det som "förr"! Framför allt finns där mycket snygga, karaktärsbaserade skrivbordsunderlägg: http://disney.go.com/disneypictures/princessandthefrog/ Ändrad av Hades - 02-oktober-2009 vid 22:28 |
|
![]() |
|
Anders M Olsson
Regissör
Medlem sedan: 09-augusti-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 849 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-oktober-2009 vid 06:43 |
|
Det är väl mycket troligt att Prinsessan och grodan kommer att visas både på originalspråket och med svenskt tal i Sverige. Många animerade filmer har visats i dubbla versioner på senare år. Enligt noteringar på Disneyania har t.ex. både Lilo & Stitch och Skattkammarplaneten visats i dubbla versioner i Sverige. Det finns säkert fler som vi har missat att föra in på respektive sida. Enligt Statens biografbyrå har t.ex. både den svenska och engelska versionen av Björnbröder gått genom censuren och är godkända för offentlig visning i Sverige.
Enligt min mening finns det ingen direkt spoiler i förhandstitten på Prinsessan och grodan. Förhandstitten består helt enkelt av de första sex minuterna av filmen (med introduktion av regissörerna). Hälften av detta är i helt färdigt skick, resten är halvfärdigt ungefär som work in progress-versionen av Skönheten och odjuret. När man så småningom går och ser filmen på bio är det just dessa sex minuter man kommer att få se först innan något annat avslöjas. Men det är klart, om man är extremt spoiler-nojig kanske man ska vänta... Själv tycker jag att förhandstitten är läcker. Ändrad av Anders M Olsson - 02-oktober-2009 vid 06:50 |
|
![]() |
|
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-oktober-2009 vid 19:44 |
|
Nej, det är sant! Det stämmer nog att Björnbröder bara visades på svenska. Det som eventuellt skulle tala för att filmen kommer visas på originalspråk är väl att Bolt gjorde det (i alla fall här i Göteborg). När jag tänker efter kan jag inte påminna mig att någon annan Disneyklassiker, efter Tarzan, visats på engelska. Här kan jag har helt fel, men om det stämmer så är det ju en positiv utveckling!
Jag vill verkligen inte se The Princess and the Frog på svenska, första titten måste vara på engelska. Med tanke på hypen man byggt upp känns det ändå rimligt att den skulle gå upp med originalspråk på svenska biografer.
|
|
![]() |
|
Akeruru
Inbetweener
Medlem sedan: 30-mars-2008 var: Sverige Status: Offline Poäng: 182 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-oktober-2009 vid 19:12 |
Björnbröder gjorde det inte heller vad jag vet. Så det ser mörkt ut =/ Finns det något sätt att kontakta SF Bio, som ska visa den, och helt enkelt fråga dem? Och det verkar som att Disney vill få upp en "hype" kring Prinsessan och Grodan, om de lägger 6 minuter förhandstitt på Snövit-DVD:n, vilket jag inte alls har något emot! Jag tänker nog inte heller se dem innan jag har sett hela filmen dock, jag vill inte snubbla över några "spoilers" och helst vill jag se så lite av själva filmen som möjligt innan jag ser den på bio. Och jag ska se den på originalspråk, om jag så måste åka till England för att se den! |
|
|
Save 2D-animation!
|
|
![]() |
|
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-oktober-2009 vid 18:29 |
|
Den nya utgåvan av Snövit och de sju dvärgarna innehåller de 6 första minuterna av The Princess and the Frog! Jag kunde förstås inte med att titta, kommer inte göra det innan jag ser filmen, men ändå. Dessutom finns den första trailern med, dubbad till svenska. Orättvist att avgöra hur en dubbning är bara genom att höra trailern (eftersom det kanske inte är de slutgiltliga rösterna man hör) men...det lät tyvärr inget vidare. Långt ifrån originalet. Jag hoppas för mitt liv att filmen visas på engelska i Sverige (Kogänget gjorde väl inte det?). |
|
![]() |
|
Drusila
Nykomling
Medlem sedan: 30-september-2009 var: Sweden Status: Offline Poäng: 1 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-september-2009 vid 16:21 |
|
Ser fram emot den här filmen det är ju den första tecknade disney filmen på länge. Jag är så trött på alla dessa tråkiga pixar 3D filmer. Förutom Ice Age filmerna så skyr jag 3D filmer som pesten.
|
|
![]() |
|
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg Medlem sedan: 29-juni-2007 Status: Offline Poäng: 725 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-september-2009 vid 08:38 |
Det, skulle jag också gärna vilja veta
|
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3. |
|
![]() |
|
Svara
|
Sida <1 7891011 13> |
![]()
Tweet
|
| Forum meny | Forum Permissions ![]() Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |
Forum: Disneyklassikerna
Forum: Övrigt Disney
Forum: Uppföljare
Forum: Disneyheter
Forum: Pixar