Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Omdubbningar - Nej tack!

Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2009 vid 09:19
Hades: Underbart! Precis så det ska låta.  Får nog ta och köpa mig en lp-spelare så jag kan lyssna på min O&G-skiva. Med originaldubb. Tongue
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

var: Närheten av GBG
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2009 vid 09:21
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Hades: Underbart! Precis så det ska låta.  Får nog ta och köpa mig en lp-spelare så jag kan lyssna på min O&G-skiva. Med originaldubb. Tongue

Eller så snurrar du skivan snabbt och spelar med en knappnål i en plastmugg ;)
- jag är en bacill
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2009 vid 11:04
Haha, va? Det vågar jag inte utsätta min originaldubbsskiva för. LOL
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2009 vid 15:40
Åh Herre!! Jag kikade just på once upon a time in new york city i både den första och den nya svenska dubben, och melodin på omdubbningen stämmer bättre med min nostalgi än vad originalet gör!!
Tommy Nilssons röst känns bättre dock.

Alltså tror jag att jag är uppvuxen med en omdubbning!! Hela min världsbild har blivit rubbad!. Men jag kan ju se det positivt. Det är alltså den "felaktiga" utgåvan med originaldubben jag har på dvd.
Så jag slipper skämmas för att ha en omdubbning men får istället skämmas för det är omdubbningen jag är van vid. Hädanefter får O&G avnjutas på engelska tror jag...
- jag är en bacill
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2009 vid 17:21
Jessica: Hängde inte med riktigt där. Menar du att du har originaldubben med Tommy Nilsson på dvd?? Shocked Om du hellre vill ha Jan Johanssen-dubben, så byter jag glatt med dig om du vill! Jag skulle kunna döda för att få Tommy Nilsson-dubben på dvd... Wink 
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-september-2009 vid 09:37
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Jessica: Hängde inte med riktigt där. Menar du att du har originaldubben med Tommy Nilsson på dvd?? Shocked Om du hellre vill ha Jan Johanssen-dubben, så byter jag glatt med dig om du vill! Jag skulle kunna döda för att få Tommy Nilsson-dubben på dvd... Wink 

Åh, jag köpte ju dvd'n igår morse på väg hem från jobbet.

Sen är jag inte säker på om jag vill göra mig av med den jag har heller. Det är ju alltid strået vassare att ha originaldubben på dvd. Men bestämmer jag mig för att min dvd bor bättre någon annanstans, så annonserar jag det här på forumet med en gång!
- jag är en bacill
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media