Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den lilla sjöjungfrun (musikalen)

Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2009 vid 12:32
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Jag tror inte att den kommer till Sverige : /, däremot är England är nog mycket möjligt.

Det stod att det är nya skådespelare, den enda jag klaffa eller som jag kommer ihåg var han som är med och spelar i "Hairspray" han som spelar "Seaweed" ( ironiskt nog ;) Tror han heter Eljah eller nåt liknande, men hur som helst är det ju bara rykte men jag håller alla tummar jag har på att den ska ta sig till England! vilket "The lion king" har gjort så man kan ju hoppas hoppas hoppas!!

Thihi, neej, Sverige var kanske liiite för mycket att hoppas på! Wink Embarrassed Men England där emot, det är ju nästan givet att musikalen kommer att sättas upp i England med tanke på att "The Lion King" gjorde just detta! Big%20smile Åh Emma, då måste vi bara åka dit! Clap Clap Jag är verkligen sååå glad över att det ryktas om att Elijah Kelley kommer att spela med i musikalen! Big%20smile Jag tycker att han är en alldeles enastående skådespelare samt musikalartist och hoppas för allt vad jag är värd att han får rollen! Big%20smile Tror ni att han kommer att spela Prince Eric då kanske? Smile
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sweden
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2009 vid 14:00
Det står på deras officiella hemsida att 30 augusti är den sista dagen då "The Little Mermaid" kommer att vara på Broadway (?) Har jag missat nåt?

Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2009 vid 14:01
VAAAAAAA!?!?!? Shocked Vad är det du säger, Emma!? Stern%20Smile Hur kan "The Little Mermaid" redan vara över på Broadway? Cry Herregud, jag som trodde att musikalen skulle hålla på precis lika länge som "The Lion King" och "Beauty And The Beast"? Kanske är det på grund utav den där utlandsturnén? Eller vad tror du, vännen? Disapprove
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2009 vid 15:29
ingen som helst aning men det står på deras officiella hemsida

Final Broadway Performance 30 aug!

och det står att den ska stänga,
men alla har ju sagt att Sean Palmer ska komma tillbaka i september och nu helt plötsligt bara nu stänger vi den!

Har ingen som helst aning varför har sökt runt överallt men det står inget

Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2009 vid 12:46
Även jag har sökt runt som en galning, vännen, men jag finner heller inga svar på denna skandalösa nyhet. Disapprove Det är precis som du säger, att det hela tiden har pratats om att Palmer ska återkomma till Broadway i September, så varför stänger de plötsligt ned musikalen? Jag menar, det kan ju omöjligt vara på grund utav att det går dåligt för den.. Det har jag verkligen inte förstått det som? Confused Det här är det ända som jag hittade angående den plötsliga nedläggningen:

The stage musical version of Disney’s animated classic The Little Mermaid will close it’s Broadway run Aug. 30 after 685 performances and 50 previews. According to Variety, Disney Theatrical Productions opted to end the show, which has run less than two years, to avoid the annual ticket sales slowdown at the Rialto and to prepare the show for a planned tour in fall of 2010. The production will end up having one of the shorter runs of Disney’s stage properties and likely did not recoup its initial investment. The trade estimates the costly show was capitalized for more than $15 million and grossed around $73 million in its Broadway run.

Ändrad av Dinkelhopparen - 06-augusti-2009 vid 12:51
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2009 vid 18:05
Den stängs ner idag. Ser på en Fan sida att en "US tour" är planerad tills nästa år. Får väl se vad som händer i framtiden.. det är tråkigt ialla fall...

Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2009 vid 09:13
Jaaa, men visst är det tråkigt, Emma? Cry Det tycker verkligen jag också. Disapprove Men förhoppningsvis så kommer US turneringen att även nå fram till Europas breddgrader och då finns det kanske en chans att vi ifrån Sverige har möjlighet att se den någonstans. Smile
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media