| Författare |
|
Emmaaa
Scenograf
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-juli-2009 vid 15:14 |
|
Hahaha!
Den där smilande katten var dagens! Fantastiskt!
Tycker att det ser riktigt bra ut är inget stort Tim Burton fan men vill verkligen se denna filmen!
|
|
Before a Young Lion became a King.
Before a Beauty Tamed a Beast.
Before Aladdin Unleashed a Genie.
There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
Poäng: 920
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-juli-2009 vid 02:54 |
Den första trailern (teasern) har kommit! Den verkar försvinna fort från många sidor, så skynda er att kika innan denna också försvinner.
Sjukt, stört, konstigt, perfekt.
Bytte länk till en bättre.
Ja, lite tankar såhär dagen efter att jag sett teasern då: Utan tvekan är Tim Burton rätt man att ta sig an Alice in Wonderland. Det märks framför allt i början av teasern, resan ner genom kaninhålet med Danny Elfmans musik och Burton-känslan vi alla så väl känner till. Precis så vill jag ha det. Väldigt kul att få se så många av karaktärerna, även om jag tycker man kanske fokuserat lite väl mycket på the Mad Hatter. Det säger jag som stooooort Johnny Depp-fan. Han var briljant, återigen. Allt ser underbart skruvat ut, och det råder ingen tvekan om att filmen kommer bli helt störd!!
Teasern släpptes även på min födelsedag..sicken present!
Ändrad av Hades - 23-juli-2009 vid 14:57
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
var: Uppsala
Poäng: 1812
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-juli-2009 vid 20:44 |
|
Jag tycker det ska bli intressant att få se Barbara Windsor (spelar the Dormouse i filmen) på film igen. Alltid kul att få se nån av de gamla Carry on-skådespelarna på film igen.
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams -
|
 |
Emmaaa
Scenograf
var: Sweden
Poäng: 794
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-juli-2009 vid 19:34 |
Hittade några fler bilder på imdb på karaktärerna, tror att man ser mer av dem på dessa bilder men inte helt säker eftersom att mitt internet segar.
Clicky here!
|
|
Before a Young Lion became a King.
Before a Beauty Tamed a Beast.
Before Aladdin Unleashed a Genie.
There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
Poäng: 51
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-juli-2009 vid 19:36 |
|
Annat bör man inte vänta sig av gamle gode Johnny.
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-juli-2009 vid 17:49 |
|
Johnny Depp sa i en färsk intervju (som jag såg på youtube, men inte riktigt vet hur jag ska hitta igen) att the Mad Hatter inte kommer vara så läskig som han ser ut på bilden, utan att han är en rätt skön snubbe att vara omkring. Han sa dessutom att han för ovanlighetens skull frågat filmteamet om han gick för långt i sin gestaltning, om han var för "galen", så nog kommer karaktären bli extrem och minnesvärd alltid.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-juli-2009 vid 13:53 |
|
Jag kan ju säga att det inte är så jag ser Hattmakaren framför mig, men jag är villig att ge honom en chans då jag tror han kommer att ha en fantastiskt sinnessjuk personlighet.
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-juni-2009 vid 16:11 |
|
Som de flesta filmer som görs idag så är det mer än ett Produktionsbolag. Förutom Walt Disney Pictures så är det även Tim Burtons egna produktionbolag. Samt Zanuck Company (Richard D. Zanuck) och Team Todd (Jennifer och Suzanne Todd).
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams -
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
Poäng: 725
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-juni-2009 vid 15:55 |
|
men är det Disney som producerar filmen?
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-juni-2009 vid 09:26 |
|
Det är just Johnny Depp som fortfarande gör mig tveksam till filmen. På det sättet som Depp är klädd (som en fågelskrämma som haft tillgång till circus smink) är den värsta visuella porträtteringen av hatmakeren jag någon sin sett.
|
|
- Robin Williams -
|
 |
Svenzon
Huvudanimatör
Poäng: 908
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-juni-2009 vid 19:59 |
Till och med min bror tyckte bilderna var snygga och att filmen kunde vara kul att se. Han som inte tittat på Disney på de senaste 15 åren. Johnny Depp gillar han inte heller, men den här filmen såg tydligen lite lockande ut. Får se om man kan dra med honom på bio sen då.
|
|
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
Poäng: 725
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-juni-2009 vid 19:50 |
Fantasiska bilder! Och bra beskrivning där Hades
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-juni-2009 vid 18:48 |
"Karaktärerna (de få man sett, dvs) ser ut som om de alla tillhörde ett Olympos där Sweeney Todd är Hades och Willy Wonka är Zeus, ungefär."
Haha, TWISTED! Fantastisk beskrivning. Den tackar vi för.
Jag råkade få en bild kastad i ansiktet på startsidan för imdb nyss. Där man på avstånd ser Tweedlarna, så jag har bara ett svagt hum om hur deras konturer ser ut. Jag gillar dock det jag har sett hittills.
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-juni-2009 vid 11:23 |
Miljöerna känns som en slags mix av Edward Scissorhands och Big Fish. Det är väl en ganska bra känsla. Allt känns just nu som en barnfilm för vuxna.
Karaktärerna (de få man sett, dvs) ser ut som om de alla tillhörde ett Olympos där Sweeney Todd är Hades och Willy Wonka är Zeus, ungefär. Tweedle-Dee och Tweedle-Dum är det obehagligaste jag sett på länge 
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-juni-2009 vid 06:42 |
|
Hur bra är bilderna? Beskriv era känslor inför dem för en som vägrar att titta på dem. --- Skumt? Heck yeah!
|
 |
Bara lilla jag
Regissör
Poäng: 1149
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-juni-2009 vid 17:10 |
|
Oj bilderna är guld värda närapå! Jag blir riktigt förväntansfull nu faktiskt och ska nog allt ta en tur till biblioteket efter jobbet imorgon och låna Alice nu när man har tid!
|
|
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-juni-2009 vid 20:06 |
Önskar nästan att jag kunde titta på bilderna... Men, nah! Det är bara ett år kvar. Och om lite drygt en månad så har Public Enemies premiär!!! Depp + Maffia = AWESOME!!!
|
 |
Svenzon
Huvudanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-juni-2009 vid 19:48 |
Oh my god! Vilka bilder!  Håller med om det där med Burtons sjukaste film hittills, och Depp ser så skruvad ut som bara Depp kan. Jag vill se filmen nu!
|
|
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-juni-2009 vid 19:06 |
De första ordentliga bilderna är släppta! At last!
Efter att nu ha sett hur Anne Hathaway, Helena Bonham Carter och Johnny Depp kommer se ut känns det inte helt otippat om detta blir Burtons sjukaste film hittills.
Jag gillar det. Mycket.
|
 |
Svenzon
Huvudanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-maj-2009 vid 19:30 |
Till och med jag har sett Sweeney Todd.  Men hade det inte varit en musikal så hade jag nog inte sett den, är inte så förtjust i skräck/rysare, men det visade sig vara en klart sevärd film.
När jag tänker efter så har jag sett ett par stycken Burton-filmer, men får väl joina Bara lilla jag i den där kanonkulan snart. Börjar med Alice när den dyker upp. Trots att jag inte gillade boken så tror jag att filmen kan vara intressant att se.
|
|
|
 |
Bara lilla jag
Regissör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 20-maj-2009 vid 15:43 |
Ja det är nog allt dags för en riktigt stor kanonkula rakt ner i Burton-havet! Jag har förberett mig genom att springa bakåt och ta sats!
Oj boken har jag dessvärre inte haft tid att läsa, jag som bestämde mig för att gå till biblioteket för några månader sedan. Det blir nog allt dags att dra sig dit också fortast möjligt och läsa om Alice, det var alldeles för länge sedan.
Jag har faktiskt inte sett Sweeney Todd än - vilken skam! Började se den men sällskapet insåg att det var en musikal och stängde snabbt av den, attans bananers för mig. Frågan är om canal+ finns kvar här hemma? Håller tummar och tår hårt för att den ska göra det så att jag äntligen kan få se den här filmen!
|
|
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-maj-2009 vid 21:07 |
Gör en fet en, så det stänker på alla som står runt omkring!
Läste klart första Alice-boken häromdagen. Bästa kapitlet är helt klart A Mad Tea-Party! Alice blir ägd av Haren och Mr Hatt hela tiden. Underbart.
F.ö: Hur svårt är det inte att låta bli att se på Sweeney Todd, när den går på canal+? Spelar ingen roll att den står i hyllan, och ofta åker fram..
|
 |
Bara lilla jag
Regissör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-maj-2009 vid 20:19 |
Såg ännu en gång Edward Scissorhands häromdagen och blev ännu mer övertygad om att Burton kommer att göra Alice riktigt bra. Satt och lekte lite med tanken på hur han skulle kunna bygga upp somliga sekvenser och blev riktigt förväntansfull för jag tror nog allt att det kan bli riktigt bra. Lagom knäppt och galet men samtidigt med en vacker vinkling. Det är åtminstone vad jag hoppas på, för Alice behöver inte endast vara knäpp och konstig och bör enligt mitt tycke inte heller vara endast det.
Det känns som att det är hög tid för mig att ge mig in i Burton träsket lite mer än tidigare. Hitills har jag mest stått och doppat fötterna, men någon gång måste man ju göra en kanonkula, eller hur?
|
|
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-maj-2009 vid 20:40 |
|
Michael Keaton är underskattad. Tyvärr har jag nästan bara sett honom i Burtons filmer och i Tarantinos Jackie Brown. Och hört honom i Cars, då. Var är han, killen?
|
 |
sanne88
Storybordartist
BANNAD
Poäng: 14
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-maj-2009 vid 13:52 |
|
Michael Keaton, i varje film? Tre filmer varav en är en uppföljare? För övrigt är Keaton en helskön skådespelare.
|
 |
råttigan84
Clean-up Artist
Poäng: 59
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-maj-2009 vid 21:16 |
Hades skrev:
Sen får vi inte glömma Pappa Wonka. Eftersom jag gärna ville se lite "Burton-favoriter" med i Alice, är Christopher Lee mycket uppskattad! |
Ja, åtminstone är det de bästa Burton-favoriterna som är med, inte som förr när han envisades med att ha med Michael Keaton i varje film. Har aldrig tyckt om honom något vidare.
|
|
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
|
 |
sanne88
Storybordartist
BANNAD
Poäng: 14
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-maj-2009 vid 18:33 |
|
Jag tror den här filmen kommer bli hur bra som helst. Sweeney Todd är en av de bästa filmer jag någonsin sett.
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-maj-2009 vid 16:50 |
|
Sen får vi inte glömma Pappa Wonka. Eftersom jag gärna ville se lite "Burton-favoriter" med i Alice, är Christopher Lee mycket uppskattad! Dock minns jag inte mycket av The Jabberwock, men hur fel kan det bli?
|
 |
råttigan84
Clean-up Artist
Poäng: 59
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-maj-2009 vid 16:44 |
|
Haha, ja jag misstänkte att det var så, det är lätt hänt. Och jag håller med om att Lees röst är slår det mesta. Jo, han hade ju en liten roll som domare i den filmen, men det var inte många sekunder han var med där. Han har en skön roll som rösten till prästen I Corpse Bride också.
Jo, men det här är ändå relaterat till topic, dvs Alice i underlandet som regisseras av Burton. Det är inte direkt så att vi diskuterar allt mellan himmel och jord.
|
|
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
|
 |
J_Sparrow
Nykomling
Avstängd
Poäng: 0
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-maj-2009 vid 13:59 |
Yarrrgh! Jag fick hjärnsläpp när jag skrev Walken. Det var Lee jag menade hela tiden och det var även Lee's röst jag menade var en av de mest imponerande av alla. Christopher Lee är dock även han med i Sleepy Hollow.
"Dessutom, du behöver knappast "styra upp" tråden, då en tråd gärna får utvecklas på det här sättet. Att bara klamra sig fast vid ett dött topic för sakens skull ger ingenting."
Du kan ju fråga Daniel och Proxi om den saken. Det är inte jag som sätter reglerna på sidan. Savvy?
|
 |