Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Kingdom Hearts

Svara Svara Sida  <1 1112131415 20>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avstängd

Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2009 vid 11:28
Aye, they sure are lad! De är minst lika vackra som de första! Haar Haar haar!!!
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-april-2009 vid 18:26
Jag kommer förmodligen älska 358/2 days för det första så är det jäkligt snygg för ds, och för det andra så är hyperintreserad över roxas och organisation 13(vet inte hur man stavar det i romerska siffror)

Ändrad av spider pig - 11-april-2009 vid 01:31
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2009 vid 12:20
Det stavas Organization XIII.

Och förmodligen kommer spelet att bli svinbra.
Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2009 vid 18:56
Kolla på den här videon med 358/2 days
http://www.youtube.com/watch?v=mMAp2g-80lw&translated=1
oj, snacka vad jag blev sugen på det här spelet nu.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2009 vid 20:34
Sorry, skulle gärna göra det om det inte vore för faktumet att jag inte vill ha några spoilers inför detta kommande storspel.
Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2009 vid 11:37
Det var längesen det kom nåt nytt på kingdom hearts fronten.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avstängd

Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2009 vid 12:23
Arrrgh, Aye 'twas! Men förhoppningsvis så blir det mer nu i sommar. Kingdom Hearts: Chain of Memories RE ryktas ska komma till Playstation 2 inom några månader! 
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2009 vid 08:13
Ja, jag har läst det! Skulle vara fantastiskt om COM RE faktist nådde våra playstation 2-konsoller. Det är tamej tusan på tiden! Många fler skulle då kunna ta del av det kapitlet i sagan eftersom jag är säker på att GBA-versionen gick många förbi obemärkt.
Till toppen
sanne88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
BANNAD

Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera sanne88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2009 vid 18:35
Kingdom Hearts är jättefina spel. Svåra som tusan men väldigt roliga. Det skulle kunna göras riktigt bra filmer av de.
Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2009 vid 16:12
ny trailer för 358/2 days

Ändrad av spider pig - 14-maj-2009 vid 16:15
Till toppen
sanne88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
BANNAD

inläggsval inläggsval   Citera sanne88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2009 vid 11:42
Underbart. Det är dessutom på tiden att vi får fler KH-spel. Det är på tok för glest mellan åren då det kommer nya spel till serien.
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

var: Sweden
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2009 vid 16:44
Om jag fick välja disneyfigurer och världar som ska vara med, så säger jag bara:

Landet Prydain, med Den Hornkrönte, Taran, Eilonwy och kompani.
Om Landet Ingenstans är med igen, lägg till Tigerlilja, seriöst.

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
sanne88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
BANNAD

inläggsval inläggsval   Citera sanne88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2009 vid 23:46

ÄR Landet Prydian från "Taran"? Det är en av de få Disneyklassiker som jag ännu inte har sett. Men jag håller med dig till hundra procent. Man behöver ju inte ha sett den filmen för att fatta att den skulle göra sig helbra i KH-miljö.

Och Neverland har egentligen aldrig varit med, bara Kroks skepp och en liten bit av London (kring Big Ben) så det vore ju underbart att få besöka själva ön och alla dess regioner.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2009 vid 13:00
När Kingdom Hearts III kommer att släppas vet bara mångudarna. Men när eller rättare sagt om det väl gör det så finns det en hel del saker man borde kunna förvänta sig av det.

Bland annat så borde de förbättra magi-systemet som åtminstonde jag tyckte krånglades till på ett onödigt sätt i KH II.

Sedan har vi världarna, jag är lite kluven inför hur de hanterades i 2an, å ena sidan är jag mycket nöjd då storleken på världarna i första KH tenderade att bli förvirrande, praktexemplet är Atlantica där man aldrig var riktigt säker på var man befann sig för att hela världen tycktes vara en enda jättelabyrint av undervattentunnlar och grottor.
Cave of Wonders var också ganska jobbig men väldigt välgjord.
I KH II så förbättrade de båda dessa världar avsevärt genom att göra de mycket mindre och att lägga upp Atlantica på ett nytt och alldeles underbart sett där alla delar av storyn berättades genom musikalsekvenser med sånger från filmen.
Även Cave of Wonders var en mycket mer behaglig upplevelse i KH II och det var enkelt och smidigt att hitta i den.
Men det negativa är att Halloween Town som var helt fantastiskt stämningsfull i första spelet blev nerbantad förmycket och Port Royal och hela POTC-världen var på tok för fattig. Varför fanns in Rum Island med? Varför var alltihop så mörkt och dystert? Hoppas vi får se mer av det Karibien som filmerna serverade på silverfat.
Och varför envisas de med att göra 100 Acre Woods till ett hopkok av olika minispel? Varför kan inte Puh och gänget få en mer central roll i spelens handling? Det var dock intressant att första spelets besök i skogen var till största delen inspirirerat av Filmen om Nalle Puh och att andra spelet gick i Jakten På Christoffer Robins spår. Är det Tigers film härnäst? Jag hoppas inte det.
Det viktigaste är att de presenterar Heffa snart. Ru nämnde till och med i KH II att han hade träffat en ny vän så det var ett konstigt/tråkigt val av spelmakarna att inte få in den lille Heffaklumpen i manuset. Förhoppningsvis så får HELA 100 Acre Wood en större och mer betydande roll i kommande KH-spel.

Några redan använda världar som Kingdom Hearts III absolut borde innehålla:

Neverland (Vi har fått besöka Hook's fartyg men det är på tiden att få ta del av hela den fantasiska ön)

Wonderland (Det finns så mycket mer än det som första spelet hade att bjuda på. T.ex att få träffa Kålmasken, Hattmakaren och Påskharen)

Caribbean (Mer Jack Sparrow åt folket!)

Agrabah (Fast nu får de sluta att nöta ut slutstriden från Return of Jafar och ge oss lite andra fiender, gärna från tv-serien som t.ex Abis Mal, Mechanicles och Mozenrath)

Halloween Town (blir helt enkelt aldrig gammal)

The Pride Lands (även om det var bra i KH II så blev jag lite besviken. Då Lejonkungen är min favorit av Disneyklassikerna så förväntade jag mig liksom mer. Den enorma Heartless bossen var dock totalt badass!)

Land of the Dragons (mer Mulan, det var en lysande del av KH II även om bossen kickade min häck rätt så rejält i början så King Mickey fick komma till undsättning)

Eventuella återanvändanden

Deep Jungle (En av de världar jag tyckte säms om i första spelet förtjänar eventuellt en chans till med en mer upplyftande story. Kanske även här man ska kika lite på tv-serien som följde filmen för att få inspiration till handlingar och badguys. Den där läskiga psykopat gorillan skulle onekligen vara en cool boss)

Atlantica (Igen... om den görs på ett lika fiffigt sätt som i KH II har jag ingenting emot att återbesöka underlvattensriket och dess invånare igen, men samma som med Agrabah, sluta använda slutstriden med jätte-Ursula hela tiden. Det var mäktigt en gång men efter två börjar man undra över hur hon fortfarande kan vara vid liv?)

Pinochio (Dock inte inuti Monstro. Jag har ingen riktig idé om vad man skulle kunna göra mer än att bara låta Gepetto och Pinchio få ett framträdande någonstans, kanske man kan besöka de i deras verkstad i Traverse Town, en värld jag saknade mycket i KH II och gärna ser förekomma igen, även om Knattarna, Merlin, Cid, Leon och de andra inte finns kvar där kan ju andra Disney/FF-karaktärer ha flyttat dit)

Jag har många fler idéer men de spar vi till senare.

Ändrad av 101dalmatiner - 09-juni-2009 vid 05:09
Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2009 vid 18:24
Nu har 358/2 days släppts i japan.

Har hört rykten att spelets ska släppas i europa i vinter.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2009 vid 20:31
Härligt. Ska bli mycket intressant att ta del av Roxas liv och hans företaganden som utspelas mellan Chain of Memories och Kingdom Hearts II.

Så om man ska spela spelen i rätt ordning så är det följande som gäller:

Kingdom Hearts
Kingdom Hearts: Chain of Memories
Kingdom Hearts: 358/2 days
Kingdom Hearts II
Till toppen
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2009 vid 22:31
358/2 Days närmar sig
De kommer ut 29:e september i nordamerika, och antagligen (om man jämför med hur de ha lanserat kh1 & kh2 i våra territorium) några månader senare till europa.
Men jag väntar fortfarande på Re:Chain of Memories, ska det inte komma snart?
Iofs har jag GBA verisionen, men jag vill gärna kunna spela den helfrächa make-uppade remaken på ps2 utan att göra besväret att importera det (vilket jag inte orkar)

Ändrad av Yeestaynes - 08-juni-2009 vid 22:43
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2009 vid 05:12
Jag väntar också på Chain of Memories RE och hoppas verkligen att det kommer till Europa. Har du spelat något av mobilspelen?
Till toppen
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2009 vid 08:51
Önskar man kunde... men square enix är så dumma att de inte vill släppa dem utanför japan (om du syftar på coded eller KH mobile) med tanke på deras andra mobilspel som bara är japanexklusiva

Ändrad av Yeestaynes - 09-juni-2009 vid 08:55
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2009 vid 18:45

Finns det fler mobilspel än just Coded och Mobile?

Till toppen
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2009 vid 18:57
Inte vad jag vet, eller det finns ett konstigt ett...

http://www.gamespot.com/mobile/rpg/kingdomhearts/images/0/9/

men det är inte ett officiellt spel i serien (tror jag) och ser inte heller så intressant ut, håller nog mig till originalet i jämförelse med det spelet.

Ändrad av Yeestaynes - 09-juni-2009 vid 18:57
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2009 vid 11:47
Men det där är väl just KH: Mobile?
Till toppen
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2009 vid 13:31
Isåfall inte de KH mobile som square enix står för
KH mobile är en (nyligen släppt) japansk mobiltjänst
http://www.square-enix.co.jp/mobile/kh/
Jag antar att man springer runt & spelar minispel & läser kh nyheter

men jag vet inte om man kan kalla det för ett "spel" i KH serien

Ändrad av Yeestaynes - 10-juni-2009 vid 13:38
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2009 vid 01:25
Det här är skapligt komplicerat... Men att "springa runt & spela minispel & läsa KH-nyheter" låter ju inte alls dumt.

Det "riktiga" Kingdom Hearts Mobile har jag för mig handlar om någon/några drömmar Sora har medan han, Donald och Goofy färdas i sitt Gummiship under första spelets gång. Jag har för mig att jag läst det någonstans, sedan har jag även för mig att jag läst att mobilspelet är en prequel till första Kingdom Hearts och handlar om Sora's liv på Destiny Islands. Vet du vilken av dessa handlingar som stämmer om nu inte båda gör det?
Till toppen
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2009 vid 13:37
Jag vet ingenting om de spelet om jag ska vara ärlig,
men jag har grävt upp lite information om det, det var utvecklat exklusivt till V Cast, av superscape & Disney Interactive Media Group. Varken Square Enix eller Tetsuya Nomura hade nånting med det här spelet att göra.
Om storyn kan man läsa om här
http://kingdomhearts.wikia.com/wiki/Kingdom_Hearts_V_CAST
Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2009 vid 13:41
Enligt den här wikin:

http://kingdomhearts.wikia.com/wiki/Kingdom_Hearts_Re:Chain_of_Memories

Så ska inte Kingdom_Hearts_Re:Chain_of_Memories släppas i europa.

Snälla, låt det inte vara sant.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2009 vid 10:23

NEJ! Vad tänker de med om det faktiskt stämmer. Kingdom Hearts-serien är ju en succé världen över så varför skippa en hel världsdel? Det låter ju som en riktigt korkad affärsidé och många förlorade intäkter.

Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2009 vid 14:36
http://en.wikipedia.org/wiki/Kingdom_Hearts_Re:_Chain_of_Memories#Kingdom_Hearts_Re:Chain_of_Memories
"Square Enix have no intention of relesing it in Europe."
Nu blir jag ledsen om det är sant.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2009 vid 21:41
Har du klarat Kingdom Hearts II, Spider Pig?

Ps. Älskar din nya avatar, Bart började seriöst gå mig på nerverna.
Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2009 vid 22:17
Jag började också bli trött på bart,så jag skaffade Organization xiii.
Ja, jag har klarat både kingdom hearts 1 och 2, men inte Chain of memories.
Har fastnat på draken.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 1112131415 20>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media