| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
disney_girl
Medproducent
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-juli-2010 vid 20:50 |
Har för mig att den kommer eller redan har getts ut i USA fast med nytt dvd omslag. Jag trodde att vi skulle få nya USA utgåvan.
http://ecx.images-amazon.com/images/I/61GP3HFNHHL.jpg
Ändrad av disney_girl - 02-juli-2010 vid 20:52
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
var: Uppsala
Poäng: 1812
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-juli-2010 vid 20:03 |
disney_girl skrev:
Jeppe skrev:
Härligt, finns det någon info om den? |
Det verkar som att det blir samma utgåva som förra. |
Ja verkar bli samma: http://www.magicmovies.se/film.asp?id=37#dvd
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams -
|
 |
disney_girl
Medproducent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-juli-2010 vid 19:30 |
Jeppe skrev:
Härligt, finns det någon info om den? |
Det verkar som att det blir samma utgåva som förra.
|
 |
Jeppe
Matte Artist
var: Dalarna
Poäng: 692
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-maj-2010 vid 22:41 |
|
Härligt, finns det någon info om den?
Ändrad av Jeppe - 22-maj-2010 vid 22:41
|
 |
Anders M Olsson
Regissör
Poäng: 849
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-maj-2010 vid 16:09 |
disney_girl skrev:
Stämmer det att Tarzan ska komma tillbaka på dvd ? |
Ja, flera webb-butiker anger att den ska komma den 18 augusti.
|
|
|
 |
disney_girl
Medproducent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-maj-2010 vid 14:36 |
|
Stämmer det att Tarzan ska komma tillbaka på dvd ?
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 20-september-2009 vid 21:33 |
Anders M Olsson skrev:
Vad som i alla fall säkert kan sägas är att datumet 14 november för Peter och draken Elliott som anges i releaseplanen här på Magic Movies måste vara fel. Den 14 november är en lördag, och det släpps aldrig några filmer på lördagar.
|
Ah, jag vet hur det blev så. Förra gången den skulle till att släppas på DVD var den 14 november 2007, men den sköts upp igen så ändrade jag bara året till 2009 men glömde ställa in ett den inte skulle visa dag och månad på sidan. Blir lätt fel när man bygger sitt eget CMS system för webbsidan -^_^-
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams -
|
 |
Anders M Olsson
Regissör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 20-september-2009 vid 20:36 |
Man kan läsa Disney DVD Insider på nätet här: http://www.dvdinsider.se/Öppna nr 3 (= nr 2/2009) och slå upp sidan 3. Där står det att Taran och den magiska kitteln och Peter och draken Elliott ska komma i höst. Men tyvärr verkar planerna ha blivit ändrade. De kommer troligen inte i höst, men kanske under 2010. Vad som i alla fall säkert kan sägas är att datumet 14 november för Peter och draken Elliott som anges i releaseplanen här på Magic Movies måste vara fel. Den 14 november är en lördag, och det släpps aldrig några filmer på lördagar.
|
|
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 20-september-2009 vid 20:08 |
|
Jag är inte 100% säker på om den verkligen kommer. Har för mig att Disney annonserade med det i en av Disney insider som följer med vissa DVD:er.
|
|
- Robin Williams -
|
 |
Caela
Storybordartist
var: Sweden
Poäng: 94
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 20-september-2009 vid 20:01 |
Jag har en liten fråga, såg på startsidan här att Taran ska komma som nyutgåva i höst/vinter.
Har det kommit nån form av mer info där? typ, är det nytt extramaterial, ny dubb? bild? framsida?
Har inte sett att den ska komma förens idag och den är ganska underskattad så jag tycker att det är bra att den släpps igen!
|
|
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
Poäng: 920
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 09-september-2009 vid 17:46 |
Ok, tack så mycket för svaren. Jag tror jag fegar lite och köper Snövit på dvd, om jag inte händelsevis råkat köpa en spelare innan 1 oktober. Vi får se, det avgörs säkert inte förrän när jag står med utgåvorna i varsin hand.
Jag tror inte jag kommer gräma mig sönder och samman, om jag väljer att köpa dvdn. Det känns inte som att Snövit är den optimala filmen att ha på blu-ray och jag kommer säkert vara helt nöjd med dvd-utgåvan. Jag är mycket nöjd med Pinocchio, och framför allt Törnrosa.
Ändrad av Hades - 09-september-2009 vid 17:53
|
 |
Anders M Olsson
Regissör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 09-september-2009 vid 15:43 |
Hades skrev:
Aj då. Hur värt har det hittills varit att satsa på blu-ray istället för dvd, när det gäller äldre Disneyklassiker? Jag har varken sett Pinocchio eller Törnrosa på blu-ray, men tycker att båda filmerna gjorde sig oförskämt bra på dvd, bildmässigt. Är skillnaden gigantisk? |
Speciellt Törnrosa drar väldigt stor nytta av Blu-ray. Den filmen gjordes ju redan från början i bredbild och storformat (Technirama), och visades på en del biografer i 70mm kopior, så där finns mycket detaljer att njuta av. Jag förstår mycket väl varför Disney valde Törnrosa som första tecknade klassiker på Blu-ray. Det var den första klassikern (och en av de få) som gjordes i riktigt storformat. Pinocchio är kanske inte riktigt lika spektakulär på Blu-ray. Den är gjord i vanlig 35mm normalbild vilket gör att det blir svarta fält på sidorna. Jag anser fortfarande att 2000 års DVD-utgåva av Pinocchio är den bästa hemvideoutgåvan. Den är visserligen inte så skarp i bilden, men den har en värme och äkthet som tyvärr tvättats bort i senare utgåvor. 2003 års DVD-utgåva är en ren katastrof. Den har restaurerats så mycket att den är totalt "död". Årets utgåvor på DVD och Blu-ray är betydligt bättre och har restaurerats varsammare. Hur Snövit blir återstår att se...
Hades skrev:
Jag har alltså ingen blu ray-spelare än, men tänkte ligga steget före med Snövit. Varubeskrivningar är oftast oklara, med uttryck som "...och mycket, mycket mer" som egentligen betyder "ett skittråkigt spel", så det är ju bättre att höra efter här. |
Tyvärr står det inte ens något i förhandsinformationen till Snövit om vilket extramaterial som kommer att ligga på disc 1 och vilket som kommer att ligga på disc 2. Så det är väldigt svårt att avgöra om du kommer att missa något väsentligt innan du har skaffat en Blu-rayspelare...
Ändrad av Anders M Olsson - 09-september-2009 vid 15:45
|
|
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 09-september-2009 vid 13:36 |
Aj då. Hur värt har det hittills varit att satsa på blu-ray istället för dvd, när det gäller äldre Disneyklassiker? Jag har varken sett Pinocchio eller Törnrosa på blu-ray, men tycker att båda filmerna gjorde sig oförskämt bra på dvd, bildmässigt. Är skillnaden gigantisk?
Jag har alltså ingen blu ray-spelare än, men tänkte ligga steget före med Snövit. Varubeskrivningar är oftast oklara, med uttryck som "...och mycket, mycket mer" som egentligen betyder "ett skittråkigt spel", så det är ju bättre att höra efter här.
|
 |
Anders M Olsson
Regissör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 09-september-2009 vid 12:15 |
Hades skrev:
Hur är det med Bluray-utgåvan av Snövit? Den ska ju innehålla dvd-versionen också, men dvdn är ju 2-disc i vanliga fall. Kommer Bluray-utgåvan innehålla två dvd-discar, eller bara den som filmen ligger på? Hur var det med Törnrosa och Pinocchio? |
Blu-rayutgåvan av Snövit kommer bara att innehålla disc 1 av DVD-versionen. Samma sak gäller Pinocchio. Vill man ha båda DVD-skivorna får man köpa DVD-utgåvan separat. Blu-rayutgåvan av Törnrosa innehåller bara Blu-rayskivor, ingen DVD alls.
Ändrad av Anders M Olsson - 09-september-2009 vid 12:15
|
|
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 09-september-2009 vid 10:31 |
Hur är det med Bluray-utgåvan av Snövit? Den ska ju innehålla dvd-versionen också, men dvdn är ju 2-disc i vanliga fall. Kommer Bluray-utgåvan innehålla två dvd-discar, eller bara den som filmen ligger på? Hur var det med Törnrosa och Pinocchio?
|
 |
disney_girl
Medproducent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-september-2009 vid 13:19 |
|
|
 |
Eliaspbo
Foley Artist
Poäng: 571
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-augusti-2009 vid 20:25 |
|
Som tur är är det iallafall inte så lång tid innan snövit ges ut på dvd igen. den kommer 1 oktober
|
 |
Gustaf Lindborg
Clean-up Artist
Poäng: 59
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-juni-2009 vid 09:38 |
Anders M Olsson skrev:
Tilläggas kan att platinaserien nu är officiellt nedlagd.
I stället påbörjar man utgivningen av diamantserien (Diamond Collection). Den första utgåvan med beteckningen Diamond Edition blir Snövit och de sju dvärgarna.
Fast det är nog inte så mycket mer än namnet som skiljer mellan den gamla och nya serien. Jag förmodar att utgivningen fortsätter som tidigare med en titel på våren och en på hösten.
| Källa?
|
|
Med vänlig hälsning
Gustaf Lindborg \ duktav@gmail.com
- http://gustaflindborg.wordpress.com/
- http://hobbyrum.wordpress.com/
|
 |
Anders M Olsson
Regissör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-juni-2009 vid 09:19 |
|
Tilläggas kan att platinaserien nu är officiellt nedlagd.
I stället påbörjar man utgivningen av diamantserien (Diamond Collection). Den första utgåvan med beteckningen Diamond Edition blir Snövit och de sju dvärgarna.
Fast det är nog inte så mycket mer än namnet som skiljer mellan den gamla och nya serien. Jag förmodar att utgivningen fortsätter som tidigare med en titel på våren och en på hösten.
|
|
|
 |
Gustaf Lindborg
Clean-up Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-juni-2009 vid 07:24 |
|
Det går i stort sett alltid att få tag i alla filmer i serien på begagnat-marknaden, vid exempelvis Blocket eller vid min egen favorit, Tradera. Men de dyraste - "Snövit... ", "Skönheten..." och "Lejonkungen" - är definitivt inte billiga.
|
|
Med vänlig hälsning
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-juni-2009 vid 23:25 |
Det finns en serie av filmer som Disney kallat för platinaserien (i USA). i Serien ingår Guldkornen av Disneys animerade klassiker så som Skönheten och Odjuret, Snövit, Bambi, askungen m.f. ( http://www.magicmovies.se/kopguide-dvd.asp?pg=main#platina)) Dessa släpps (om man håller fast vid schemat) med ungerfär 7-8 års mellanrum (var tidigare 10 år men Disney tycks ha gått ifrån detta). Övriga klassiker finns nästan alltid på marknaden.
|
|
- Robin Williams -
|
 |
Cornelia
Nykomling
Poäng: 0
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-juni-2009 vid 22:03 |
Hej!
Jag har just börjat samla på Disney klassikerna och upptäckt att det inte går att få tag på alla  Hur fungerar det där...släpps de med olika intervaller?
Säkert en dum fråga 
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juni-2009 vid 22:49 |
Lejonkungen kommer prel. Hösten 2011 och bambi kommer prel. Våren 2013 http://www.magicmovies.se/filmkategori.asp?pg=kommande
|
|
- Robin Williams -
|
 |
Eliaspbo
Foley Artist
Poäng: 571
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juni-2009 vid 21:38 |
|
Vet någon när dumbo,bambi och lejonkungen ges ut på dvd igen
|
 |
Gustaf Lindborg
Clean-up Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-maj-2009 vid 18:41 |
|
Jag tycker att det ofta blir just dyrt på Tradera. Särskilt specialutgåvorna.
|
|
Med vänlig hälsning
|
 |
disneyworld_
Animatör
Poäng: 92
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-maj-2009 vid 14:32 |
|
På Tradera brukar det finnas rätt många att lägga bud på. De brukar inte sluta på ett så högt pris heller, kanske runt 200 kr.
|
 |
disney_girl
Medproducent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-maj-2009 vid 12:16 |
Anders M Olsson skrev:
Art_of_Minnie skrev:
Jag antar att det tar väldigt lång tid innan Bambi kommer ut igen? | Planen är att den ska komma nästa gång år 2013, dvs om c:a fyra år. |
Finns det nån chans att man kan hitta gammla utgåvan av Bambi ?
|
 |
Anders M Olsson
Regissör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-maj-2009 vid 12:05 |
Art_of_Minnie skrev:
Jag antar att det tar väldigt lång tid innan Bambi kommer ut igen? |
Planen är att den ska komma nästa gång år 2013, dvs om c:a fyra år.
|
|
|
 |
råttigan84
Clean-up Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-maj-2009 vid 11:59 |
Art_of_Minnie skrev:
Jag antar att det tar väldigt lång tid innan Bambi kommer ut igen? |
Jag köpte Bambi för ngn vecka sedan på discshop.. Finns den inte kvar?
|
|
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
Poäng: 725
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-maj-2009 vid 10:05 |
|
Jag antar att det tar väldigt lång tid innan Bambi kommer ut igen?
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.
|
 |