Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den lilla sjöjungfrun (musikalen)

Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2009 vid 02:56
Ååååh, jag vet tyvärr inte riktigt vad de sa om den nye Sebastian, om han är tenor eller inte. Jag blev så uppslukad utav hans oerhörda glädje över att ha fått rollen, så jag glömde helt bort att lyssna efter detta. Embarrassed Men förmodligen så kommer de nog att behålla "Under The Sea" i den tonarten som Tittuss valde. Smile Fast å andra sidan, ifall de nu ändrade tonarten för Tittuss skull, så ändrar dom kanske tillbaka den nu när den nye musikalstjärnan éntrar scenen? Tongue Det ska bli väääldigt spännande att se tycker jag! Big%20smile Du Emma, du vet förresten inte ifall de planerar att släppa musikalen på DVD sedan? Du vet, man sitter och försöker se alla låtarna på YouTube, men det blir ju inte alls samma sak att se dem filmade ifrån en stökig publik med dålig kvalité på både ljud och bild. Embarrassed

Vet du vaaad? Big%20smile Big%20smile Jag skulle minsann kunna tänka mig att Rennie Mirro hade gjort ett strålande jobb som Sebastian. Tongue Jag vet inte riktigt vad du tycker, men visst liknar han Sebastian lite? LOL Nu vill jag inte alls peka ut Rennie och säga att han liknar en krabba, men han ser verkligen ut som någon som skulle kunna göra rollen riktigt, riktigt bra. Smile Men duu, vet du vad jag precis kom på? Är inte även Eva-Britt Strandberg en känd musikalartist här i Sverige? Jag har för mig det nämligen. Vad säger du? Hade hon passat bra som vår älskade, lila sjöhäxa kanske? Big%20smile

Ändrad av Dinkelhopparen - 29-april-2009 vid 03:06
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sweden
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2009 vid 22:37
Tjaa, hon är ju på bild under Cast and creative team (tror jaa att fiken heter) Hon måste ha det rätt bra ja, fast Sierra har det nog bättre

Har inte sett intervjun på ett tag med honom men tror du att de har höjt eller sänkt "Under the sea" nu? nämner det om han är tenor? De var ju tvungna att höja eller sänka den till broadway för att Tittuss var tenor.. undrar om de har mixat med låten igen.. löjlig fråga men ja undrar

Kul att du hängde på iden där om Myrra, här kan man ju bara fortsätta tills rollistan är klar, vem blir Sebastian?   
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2009 vid 22:26
Jahaaaa!! Big%20smile Är det alltså det går till med en understudy? Tänk att nu hänger jag med, Emma! Big%20smile Jag skulle vilja se Sierra's understudy, hon måste vara världens allra lyckligaste som får ta över en så underbar roll som självaste Ariel. Heart

Ahaaaaaa, är det den nya Sebastian!? Big%20smile Jaa, han ser faktiskt mycket yngre ut än den första. Smile Men han ser ändå ut att kunna göra rollen väldigt, väldigt bra. Det ska bli himla spännande att få se honom "in action" och liksom få se vart han kan föra rollen som Sebastian. Thumbs%20Up Ååååh, Myrra Malmberg som Ariel hade ju varit alldeles, alldeles STRÅLANDE, Emma! Clap Jaaa! Hon är ju faktskt musikalstjärna och gör Ariel riktigt, riktigt bra i uppföljarna. Hon har dessutom en utav Sveriges absolut bästa Disney röster, enligt mig, så henne skulle jag mer än gärna vilja se som Ariel. Smile
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2009 vid 22:36
Hennes understudy spelade när Sierra var sjuk eller något liknande.. den spelas ju typ 5 ggr/vecka och varje vecka nästan hela året. Någon gång måste man ju bli sjuk eller missa. Hon var rätt bra men Sierra är bäääst!

Det kan ju gå att översätta låtarna till svenska har testat i mitt huvud på hur "If Only" kunde låta som svenska, det kan gå men neeej, helst inte. Om man skulle tänka "smart" hade man ju kunnat ha Myrra Malmberg som Ariel, hon är ju musikalstjärna och har rösten till Ariel i uppföljarna.. fast naa, helst en okänd.

Jag har sett intervjuer med honom på den officiella hemsidan. Vet inte om något klipp ligger på youtube med honom.

Här är länken iaf:D

http://disney.go.com/theatre/thelittlemermaid/#/video/lm-broadwaysebastian/

Ändrad av Emmaaa - 26-april-2009 vid 22:37

Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2009 vid 20:08

Sierra's Understudy!?! Shocked Åååh, Emma, vad betyder det här!? Är det hon som kommer att ta över efter Sierra då hon bestämmer sig för att lämna scenen!? Pinch

Joo, men jag skulle faktiskt kunna se dem översätta alla Broadway låtarna till svenska ifall musikalen nu skulle sättas upp här. Smile Originallåtarna är ju redan översatta till de mest fantastiska texterna, men det är klart.. Där emot så hade jag nog varit lite rädd för att "If Only", "I Want The Goodtimes Back" och alla dessa skulle bli förstörda i en översättning... Det hade ju nästan varit lite typiskt Sverige. Embarrassed Min kompis föreslog Pernilla Walhgren som Ariel, men för mig så är det bara NEJ, NEJ, NEJ och åter NEEJ!! Dead Jag hoppas nämligen också i såna fall på en oupptäckt talang!Det viktigaste är inte att hon ser ut som Ariel, huvudsaken är att hon rör sig, för sig samt låter som henne. Thumbs%20Up

Ååååh, JAAA!! Big%20smile Tänk om The Little Mermaid hade satts upp i London istället med hjälp utav originalensamblen, det hade ju bara varit fööör underbart för att vara sant! Big%20smile Då hade det inte funnits några som helst tvivel om saken - Jag hade åkt dit med en gång! Tongue Jag har en polare som precis har flyttat till London, och han hade fått mig som våldgäst vare sig han hade velat eller inte, haha! LOL Vart har du sett den nya Sebastian någonstans förresten, Emma? På YouTube kanske? Smile

Ändrad av Dinkelhopparen - 26-april-2009 vid 20:10
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2009 vid 17:42
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Men neeeeej väll!? Shocked Shocked Säg inte att dom har bytt ut Tituss Burgess!? Åh Emma, hur ska detta nu gå? Ouch Tituss som spelar Sebastian så ohyggligt bra!? Han är som klippt och skuren för den rollen och jag kan bara inte tänka mig hur någon annan skulle kunna göra rollen bättre? Cry Nu blir jag riktigt orolig över att även Sierra kommer att bytas ut i framtiden. Jag menar, det skulle verkligen vara skandal med tanke på att hon är Ariel! I vartendaste litet ansiktsuttryck som hon gör på scenen så skiner sjöjungfruns desperata längtan efter människovärlden igenom, hon gör rollen som Ariel så pass perfekt så att jag ryser igenom hela kroppen varje gång som jag ser henne. Hoppas, hoppas, hoppas att hon orkar stanna kvar hela vägen igenom! *Håller tummarna så hårt som jag bara kan* Heey, tror ni förresten att The Little Mermaid musikalen kommer att sättas upp här i Sverige sedan? Big%20smile Jag tänker så som dom gjorde med Beauty And The Beast då Charlotte Perelli gjorde huvudrollen som Belle. Tänk vad roligt det hade varit! Tongue Vilken skulle ni i sådana fall vilja se göra Ariel? Big%20smile

Han som spelar Sebastian nu ser mycke yngre ut än vad jag tycker en Sebastian ska se ut som, men han kanske är bra. Har bara sett lite av "Under the sea" då han sjunger. Men Tituss gjorde rollen såå hääär bra!

Tänk när de byter ut Sierra, sett klipp från när hennes understudy spelar och visst är hon bra, men Sierra är såå perfekt;D

OM den kommer till Sverige hoppas jag för allt i världen att de inte gör nya sångtexter! Och bra skådespelar/sångare. Helst någon oupptäckt talang tycker jag vore roligt
Men det hade varit ÄNNU bättre om den kom till London, som jag tror att The Lion King har gjort, och med originalensamblen, det hade vart

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2009 vid 17:42
Detta är en fortsättning på diskussionen angående musikalversionen av Den lilla sjöjungfrun med musik av Alan Menken och text av Howard Ashman och Glenn Slater.

Fortsättning från denna tråd: http://www.magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=79&PN=18

Inlägg i ämnet från denna tråd har/kommer flyttas hit.
Detta inläggs skrevs 22:03 den 4 augusti 2009
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media