| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
Emmaaa
Scenograf
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
|
inläggsval
Citera Svar
Tråd: Lite Hjälp Angående Filmscener. Postad: 15-februari-2009 vid 15:34 |
hm, i och för sig visste jag ju att det inte var tillåtet att ladda upp filmer men trodde inte att det skulle betyda någonting med små filmbitar.
I det fallet tycker jag att Disney kunde skapa sig ett eget konto och lägga upp lite olika film bitar. Eftersom att det är många som uppskattar att de ligger där. (Vad jag ser när det gäller kommentarerna ialla fall).
Ledsen att det blev lite off-topic.
|
|
Before a Young Lion became a King.
Before a Beauty Tamed a Beast.
Before Aladdin Unleashed a Genie.
There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
var: Uppsala
Poäng: 1812
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-februari-2009 vid 14:50 |
|
Nej det är inte tillåtet att ladda upp upphovsrättsskyddat material på YouTube heller (Vilket även står i deras guidelines för uppladdning) även om en stor del av alla videoklipp på Youtube bryter mot denna regel.
Anledningen till att så mycket upphovsrättsskuddat material fortfarande ligger kvar på Youtube kan bero på att upphovsrättsinnehavarna inte tycker det är lönt att lägga tid på att anmäla alla klipp som finns där med deras material i. I alla fall inte alla småklipp, men större klipp som tex hela filmer brukar förr eller senare tas bort, speciellt om det rör sig om en relativt ny film.
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams -
|
 |
Emmaaa
Scenograf
var: Sweden
Poäng: 794
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-februari-2009 vid 13:28 |
Är det inte ens tillåtet att ladda upp på youtube? Det tycker jag alla männsikor gör nu för tiden...
|
|
Before a Young Lion became a King.
Before a Beauty Tamed a Beast.
Before Aladdin Unleashed a Genie.
There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
|
 |
Dinkelhopparen
Animationsassistent
var: Sölvesborg
Poäng: 145
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-februari-2009 vid 21:50 |
Åååh neej, inte ska du behöva vara ledsen, Daniel.  Det här är absolut inte ditt fel. Jag är endast tacksam över att du förvarnade mig om mitt upphovsrättsbrott. Det känns mycket bättre att få reda på det nu medan hemsidan fortfarande är under konstruktion. Nu kan jag ju genast lägga ner mitt projekt och behöver därför inte riskera att lägga ner en massa slitsamma timmar i onödan.  Tack ska du ha! Och jag vill också passa på att tacka dig, Erika, så oerhört mycket för din ENORMA hjälp!  Trots att jag nu inte kommer att kunna ladda upp min film så ska du veta att jag verkligen uppskattar alla dina underbara bakgrundstips.
Ändrad av Dinkelhopparen - 14-februari-2009 vid 21:52
|
|
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-februari-2009 vid 20:31 |
|
Dessvärre räcker det inte med att skriva ut att källmaterialet inte är ditt, det strider ändå mot upphovsrättslagen. Sen är frågan hur mycket upphovsrättsinnehavaren bryr sig, men nu när det gäller Disney så är de väldigt måna att hålla på sitt.
I Sverige har man dock citaträtt där man visa upp mindre delar av ett verk i samband med tex. en recesion, uppsats e.d. Men ditt project verkar för stort för att kunna hamna under citaträtten.
Det enda lagliga sättet skulle vara att be Disney om lov men chansen att de ger dig tillstånd för det är ganska obefintlig.
Jag är verkligen ledsen.
Ändrad av Daniel - 14-februari-2009 vid 20:36
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams -
|
 |
Dinkelhopparen
Animationsassistent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-februari-2009 vid 19:36 |
Åååååh neej, är det sant Daniel? Får man inte publicera ett sådant här arbete på Internet?  Awww, vad ledsen jag blir nu. Det trodde jag var tillåtet så länge som man tydligt markerade att man varken äger eller besitter några som helst rättigheter till varken film eller musik. Så här tänkte jag skriva på min hemsida; NOTE; I do not own this movie, nor do I own any of the rights to it. I've just edited it into my own edition. All credits goes therefore to Walt Disney Pictures.
|
|
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-februari-2009 vid 00:06 |
Dinkelhopparen skrev:
Allting är redan klappat och klart, så nu är det minsann en hemsida som skall skapas innan det att filmen kan visas upp för allmänheten!  |
Nu ska jag vara lite pessimist här, men jag tror att du skulle kunna få problem med upphovsrättsinehavarna av det material (för både filmklipp och musik) du har skapat detta av. Att Publisera något som detta (om jag har förstått ditt projekt korrekt) offentligt, som på en webbsida, är väldigt riskabelt i denna tid av häxjakt på upphovsrättsbrott.
|
|
- Robin Williams -
|
 |
Akeruru
Inbetweener
var: Sverige
Poäng: 182
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-februari-2009 vid 21:46 |
|
Wow, det låter verkligen imponerande, Dinkelhopparen! Jag ser också fram emot att få se arbetet nu :D
|
|
Save 2D-animation!
|
 |
disney_erika
Animatör
Poäng: 390
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-februari-2009 vid 07:07 |
|
|
|
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
|
 |
Dinkelhopparen
Animationsassistent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-februari-2009 vid 22:27 |
Thihi, vet du vaad Erika!?  Det är minsann en heeel film, vill jag lova!  Jag har suttit och "gjort om" hela Den Lilla Sjöjungfrun igenom att ge filmen allt ifrån nya scener till låtar och soundtracks. Allting är redan klappat och klart, så nu är det minsann en hemsida som skall skapas innan det att filmen kan visas upp för allmänheten!
|
|
|
 |
disney_erika
Animatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-februari-2009 vid 22:22 |
nemen nu blir jag generad  vad är det för något en presentation, film eller vad är det jag är verkligen nyfiken  ?
|
|
|
 |
Dinkelhopparen
Animationsassistent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-februari-2009 vid 22:16 |
|
|
|
|
 |
disney_erika
Animatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-februari-2009 vid 22:10 |
|
hur gick det med dit arbete?
|
|
|
 |
disney_erika
Animatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-januari-2009 vid 06:55 |
|
|
|
|
 |
Dinkelhopparen
Animationsassistent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-januari-2009 vid 04:09 |
|
|
|
|
 |
disney_erika
Animatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-januari-2009 vid 17:55 |
Dinkelhopparen skrev:
Åååååååh Erika, du är verkligen heeelt UNDERBAAR!! Jag finner inga ord för hur fantastiska dessa bakgrunder är! Det här är PRECIS vad jag har letat runt efter, PRECIS vad jag önskade mig! Tusen, tusen tack ska du ha! Jag är såå tacksam för all din hjälp och du får mer än gärna lägga upp fler bakgrunder ifall du det hittar!   |
ingen fara jag tycker det bara är kul att hjälpa till så här har du några till
den första är från lejonkungen 2
de 3 nästa är från lejonkungen 3
nästa är från lejonkungen
en till från djungelboken
de 2 nästa är från förtrollad
nästa är från kejsarens nya stil
nästa är från björnbröder 2
nästa är från björnbröder
hoppas att de också duger
|
|
|
 |
Dinkelhopparen
Animationsassistent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-januari-2009 vid 22:19 |
|
|
|
|
 |
disney_erika
Animatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-januari-2009 vid 20:40 |
har hittat litte fler som kanske är till hjälp
de 2 första är från tarzan 2 den 3:dje är från svärdet i stenen de 4 andra är från bernad och bianca den efter är från bernad och bianca i australien
dena är från peter pan 2
jag lettar förfullt vill du ha mer så läger jag upp det
|
|
|
 |
disney_erika
Animatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-januari-2009 vid 19:55 |
å ingen far jag tycker nästan varje bakrund från djungelboken är ett konstverk har offta såna som bakrund 
|
|
|
 |
Dinkelhopparen
Animationsassistent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-januari-2009 vid 17:41 |
JAAA!  Det har du ju rätt i, Erika!  Titta vilka fina bakgrunder, jag hade inte alls tänkt på Djungelboken.  Tusen tack ska du ha, min vän!
|
|
|
 |
disney_erika
Animatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-januari-2009 vid 17:38 |
humm djungelboken har några fina senaer med bara vatten som tex
|
|
|
 |
Dinkelhopparen
Animationsassistent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-januari-2009 vid 05:01 |
Heejsan alla glada Disney fans!  Här sitter jag mitt i natten och jobbar för fullt i 'Vegas Movie Studio' där jag för tillfället håller på att redigera olika scener ifrån 'Den Lilla Sjöjungfrun'.  Nu är det så att jag har kommit på att jag är i ett desperat behov utav att lägga till en hel del scener i mitt projekt eftersom att den musiken som jag lägger in är mycket, mycket längre än vad själva filmmusiken är. Jag behöver lite utfyllningsmaterial med andra ord. Och då kommer vi nu genast fram till min fråga; Finns det någon där ute i vårt härliga Disneyland som möjligtvis känner till olika animerade filmer (Det behöver inte nödvändigtvis vara just Disneyfilmer) som liksom utspelar sig i vattenmiljöer?  Jag är ute efter vackra, gärna lite romantiska scener ifrån miljöer som t.ex. stränder, sjöar, klippor och hav - Där inga karaktärer skymtar förbi. Jag har själv sökt runt i Disneyarkiven som en galning, i hopp om att hitta någon passande film med önskade scener, men tyvärr så har de olika filmkaraktärerna alltid stått i vägen, som t.ex. Pocahontas då hon paddlar i sin kanot eller liknande.  Jag hoppas verkligen att jag har lyckats att formulera min lilla förfrågan någorlunda bra och att det finns någon där ute som har lust att hjälpa mig?  Kramar på er i massor och en fortsatt god natt! 
Ändrad av Dinkelhopparen - 23-januari-2009 vid 17:42
|
|
|
 |