Den lilla sjöjungfrun 3 |
Svara
|
Sida <1 23456 13> |
| Författare | |||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
Medlem sedan: 04-oktober-2008 var: Sölvesborg Status: Offline Poäng: 145 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-december-2008 vid 19:42 |
||
|
Emma, jag kunde inte hålla med dej mer!
Titta, detta är något som jag har planerat att föreslå läääänge; http://e.imagehost.org/view/0031/Titanic Ändrad av Dinkelhopparen - 10-december-2008 vid 19:46 |
|||
|
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
|
|||
![]() |
|||
Emmaaa
Scenograf
Medlem sedan: 03-november-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 794 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-december-2008 vid 19:24 |
||
Oh nej, tänk Melody rödhårig USCH! har testat det i photoshop en gång.. det räckte
Du har rätt med det där med tvåan men jag vill lägga till att det som (är det stora problemet med havets hemlighet) är Ariels personlighet. Tack Gode Gud att Ariel fick tillbaka sin personlighet i tredje filmen!
Den lilla sjöjungfrun 4? nee tack. Det krossar mitt hjärta (nästan) att vara nästan 80% säker att det inte kommer att bli något med animerat med Ariel de närmsta 20 åren. Jag vill inte ha fler uppföljare men jag hade blivit glad om det kom ut en film till om X antal år. ( Jag vet inte hur det gick ihop men förhoppningsvis förstår ni vad jag menar)
Läste en intervju med Jodi Benson på internet om vad en fjärde film skulle kunna handla om (Melody får barn, fast hon sa det som ett skämt så hon menade det inte tack och lov
Skulle hellre vilja att de gav ut tv-serien på DVD om nått år och något till 20 års jubileumet nästa år Ändrad av Emmaaa - 10-december-2008 vid 19:27 |
|||
|
Before a Young Lion became a King.
Before a Beauty Tamed a Beast. Before Aladdin Unleashed a Genie. There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more. |
|||
![]() |
|||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-december-2008 vid 18:47 |
||
Jaa, jaa, jaaa, jag håller med dej Saga!
|
|||
|
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
|
|||
![]() |
|||
Saga
Matte Artist
Medlem sedan: 07-maj-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 693 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-december-2008 vid 18:33 |
||
Ja alltså att dom tre Ariel, Athena och Triton blir som en liten egen familj
tycker jag är lite dåligt speciellt då de andra systrarna har större roller i denna film, men ja Ariel har ju huvudrollen och då blir de väl så att mamman ska likna henne mest...
Triton har mer rödbrunt hår i den här filmen men i serien är de hel rött va? Han kunde ju som sagt haft rött hår precis som Ariel de funkar ju och så kunde Athena kanske ha haft hel brunt men samma design i övrigt, då skulle hon likna Ariel men inte bli en "dålig" kopia
Ja Ariel borde få sjunga lite mer eller rättare sagt mycket mer! För i ettan säger de ju att hon har den mest fantastiska rösten och de borde man typ ha upptäckt i trean tycker jag. Ariel är en sångerska och de tycker jag inte man får se tillräckligt av i denna film
|
|||
|
Love will be your guide
|
|||
![]() |
|||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 09-december-2008 vid 18:28 |
||
Det är som att du hoppar in i mitt huvud
Det med låtarna i filmen är ju så sant som det kan bli. "I Remember" är jätte vacker och Jodi är fantastisk!
Det där med att göra en spelfilm av "Den lilla sjöjungfrun" har slagit mig också flera gånger! Det hade varit jättehäftigt, kanske hade förstört en del med dden tecknade men ändå, vilka effekter, och det hade vart jättehäftigt att ta in Broadway skådisarna. Sierra sjunger underbart, kanske kan någon annan spela Ursula eftersom att jag tycker att Sherie ser ut mer som Morgana.
|
|||
|
Before a Beauty Tamed a Beast. Before Aladdin Unleashed a Genie. There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more. |
|||
![]() |
|||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 09-december-2008 vid 02:00 |
||
Jag håller fullständigt med dig, både vad gäller musiken samt Ariels mamma. Och även jag måste tyvärr också ta och säga att jag blev en aning besviken över den musik som vi bjuds på i treans film. Det är precis som du säger, Saga, hela filmen handlar ju trots allt om musik och jag hade därför hoppats på att Ariel skulle sjunga lite mer. Tycker inte ni förresten att det hade varit heemskt roligt ifall dom hade valt att göra en RIKTIG film utav Den Lilla Sjöjungfrun? |
|||
|
|
|||
![]() |
|||
disney_girl
Medproducent
Medlem sedan: 31-maj-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 1797 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 07-december-2008 vid 19:59 |
||
|
Fler som märkat att när man ser filmen på engelska med svensk text. Så blir det ingen text på sången Jump In The Line. Den sången är ju på svenska i svenska versionen. Trodde först att dom inte skulle dubba den sången. För att det är en gammal känd sång.
|
|||
![]() |
|||
Saga
Matte Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 07-december-2008 vid 19:30 |
||
Jag har sett den både med svenskt ochengelskt tal och den var varken bättre elelr sämre på nåt av språken. Måste hålla med om att ävenjag hade velat veta mer om de du tar upp, hur kommer de sig att Ariel är så facinerad av människorna och vad hade Ursula för roll i slottet och vad gjorde hon för att bli bannlyst därifrån ?
Men att man fick se och veta lite mer om hennes systrar var ett stort plus, nästan de bästa med hela filmen faktiskt
Ja där har vi en sak till som jag tyckete var väldigt dåligt med denna filmen, la märke till de på en gång och blev irriterad över de på en gång, förstörde ju nästan hela film en ju . Alltså hallå hur tänkte de egentligen
Sen är jag lite besviken på musiken, filmens handling kretsar ju runt just musik och tycker de var lite tunt med musik eller lite för svag musik kanske man kan säga. Nää känns inte som de lagt tillräckligt med tid på musiken i denna filmen tyvärr
Men början är väldigt bra tycker jag, mycket fin och mysig scen! Är som sagt jätte kul att man fick se Ariels mamma ( tycker fortfarande hon är för lik Ariel dock )
Tycker väl egentligen att man kunde struntat i att göra denna filmen, hade högre förväntningar.
|
|||
|
Love will be your guide
|
|||
![]() |
|||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-december-2008 vid 06:36 |
||
Sagan Om Ariel är mycket fint animerad för att vara en uppföljare. |
|||
![]() |
|||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-november-2008 vid 20:10 |
||
|
Handlingsmässigt så är det denna ordning.
Sagan Om Ariel Hela Tv Serien Första Den Lilla Sjöjungfrun Den Lilla Sjöjungfrun II - Havets Hemlighet |
|||
![]() |
|||
Saga
Matte Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-november-2008 vid 20:04 |
||
Här har ni en till som tycker likadant Ändrad av Saga - 30-november-2008 vid 20:04 |
|||
|
Love will be your guide
|
|||
![]() |
|||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-november-2008 vid 18:42 |
||
|
Det finns lite saker som jag trodde skulle vara med i denna film. Te.x hur Ursula kom in i bilden. Och varför hon blev förvisad från Atlantica. Det hadde varit kul om Ariels mamma Athena hadde varit med i filmen lite mer.
|
|||
![]() |
|||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-november-2008 vid 12:32 |
||
|
Tycker om
Sagan Om Ariel för att man får se henne som sjöjungfru mer än i tvåan. Samt att denna uppföljare har mycket bra handling för att vara en uppföljare. Sagan Om ariel är i mitt tycke bättre än te.x Askungen 3. Ändrad av disney_girl - 29-november-2008 vid 20:50 |
|||
![]() |
|||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-november-2008 vid 05:22 |
||
|
Jaa, jag håller med dig Daniel.
|
|||
|
|
|||
![]() |
|||
Adrina
Producent
Administratör Medlem sedan: 26-maj-2004 var: Uppsala Status: Offline Poäng: 1812 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 03-november-2008 vid 13:18 |
||
DLS 2 - Havets hemlighet, tycker jag har en tätare handling, kanske inte bättre, men helt klart mer fart i berättandet. |
|||
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams - |
|||
![]() |
|||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 03-november-2008 vid 12:37 |
||
Jag tycker bättre om Sagan Om Ariel.
|
|||
![]() |
|||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-november-2008 vid 19:30 |
||
|
Så vad säger ni.. vilken är bäst "Havets hemlighet" eller "Sagan om Ariel"?
|
|||
|
|||
![]() |
|||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-oktober-2008 vid 18:50 |
||
|
Uppskattar också engelska versionen av DLS 3 mer än svenska. Tycker inte alls om att Myrra är rösten till Ariel. Fler som deltagit i DLS 3 tävlingen här på MagicMovies ?
|
|||
![]() |
|||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-oktober-2008 vid 18:19 |
||
HAHAHAHAHA!!! |
|||
|
|
|||
![]() |
|||
Sockerpajen
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-oktober-2008 vid 14:32 |
||
Om man ska vara lite petig så översätts faktiskt ceiling till "innertak" på svenska AdminNote (vill inte skapa ett nytt inlägg om det ^_^): Vem säger innertak, det är väl bara snickare ^_^. kollade ett lexikon där var både tak och innertak en korrekt översättning.Okej, I stand correctedÄndrad av Sockerpajen - 18-oktober-2008 vid 23:59 |
|||
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
|||
![]() |
|||
Mikka
Effektanimatör
Medlem sedan: 06-november-2006 var: Sweden Status: Offline Poäng: 103 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-oktober-2008 vid 09:42 |
||
|
Såg filmen för första gången häromdagen. Jag tycker den är helt fantastisk och en kul film. Jag tycker rösten på Ariel och Blunder är jätte bra.
Ibland kunde jag tycka att Ariels hår såg lite plastigt ut, vilket jag tyckte var lite tråkigt.
En film jag skulle kunna se på flera gånger!
|
|||
|
Älska Disney
|
|||
![]() |
|||
Adrina
Producent
Administratör Medlem sedan: 26-maj-2004 var: Uppsala Status: Offline Poäng: 1812 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-oktober-2008 vid 23:45 |
||
|
Golv och tak.. se inte så svårt ^_^
Det går sällan att översätta en sång ordagrant och samtidigt få det att fungera med melodin och rytmen. Det viktigaste är att få någorlunda samma innebörd i texten. |
|||
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams - |
|||
![]() |
|||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-oktober-2008 vid 21:05 |
||
|
Älsar sången I Remember. Speciellt meningen I remember happiness without a floor or ceiling.På svenska så blev det (Jag minns sång och glädje som jag glömt att jag har saknat.) Måste ha varit svårt att överätta floor or ceiling ?
|
|||
![]() |
|||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-oktober-2008 vid 19:39 |
||
|
Visste inte vilket inlägg jag sskulle citera så att det blev inget:)
Jo, jag skrev inte att jag inte tyckte om Blunders röst det gör jag, men han är lite olik originalet och eftersom att jag såg filmen på engelska först blev jag lite chockad, men har är jätteduktig och rösten passar en liten söt Blunder.
Jag älskar alla originalröster högt över ytan (
De svenska ssångtexterna är helt klart godkända Ariels "I remember" har jue blivit en ny favorit med så mkt känsla Jodi Benson framför med den, den svenska översättningen är bra gjor älskar delen "Jag minns till slut hur hon kysste oss godnatt vem vet hur många gånger, jag minns våra sånger..." beautiful!
När du väl är inne på språket tycker jag detsamma, fast det var inte riktigt det jag tänkte på utan mest Blunder "jag äger, jag vet det!" eller eller sköldpaddan som säger nåt med att det rockar fett.. tänk att höra nån säga så en dubbning från 50 talet (!)
En fråga bara, Antingen är min DVD knasig eller så har de glömt eller nåt.. i början säger Sebastian : But even the brightest days can be ---- --" någonting sånt, men den meningen är inte dubbad, det står om man har text men han säger det aldrig... är det så ¨på era oxå?
Ändrad av Emmaaa - 14-oktober-2008 vid 19:41 |
|||
|
|||
![]() |
|||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-oktober-2008 vid 13:16 |
||
Jaaa, det tycker faktiskt jag också.
|
|||
|
|
|||
![]() |
|||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-oktober-2008 vid 12:39 |
||
|
Är inte heller så förtjust i Ariel´s svenska röst. Sagan Om Ariel är bättre på engelska i mitt tycke. Tycker Jodi Benson är bättre som Ariel i denna film. Vad tycker ni om svenska sångtexterna ? Jag tycker dom är hyffsat okej.
|
|||
![]() |
|||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-oktober-2008 vid 23:24 |
||
Nämen vet du vaaad Emma!? |
|||
|
|
|||
![]() |
|||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 09-oktober-2008 vid 20:03 |
||
Skönt att någon höll med mig, blev lite fundersam
Vad tycker ni om Blunders nya röst då?
(eftersom att rösterna till de flesta är detsamma som havets hemlighet/serien, även fast Ariel har olika röster på dem)
Han är väldigt duktig och läser med mer inlevelse än en del andra i denna dubbning, kanske lite väl olik originalet ändå men han låter så söt!
(ett ex. på nada inlevelse "all musik är förbjudet i kungariket" hahahaha skrattar varenda gång! Ändrad av Emmaaa - 09-oktober-2008 vid 20:04 |
|||
|
|||
![]() |
|||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 07-oktober-2008 vid 01:32 |
||
My Sentiments Exactly!! Ändrad av Dinkelhopparen - 07-oktober-2008 vid 01:32 |
|||
|
|
|||
![]() |
|||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-oktober-2008 vid 19:47 |
||
|
Har hört många som tycker att Blunder har förändras och det tycker jag med, men filmen hade blivit så mkt tråkigare utan honom och han var kanske modig innan Ariel drog ut honom på en massa hemska äventyr
Han är ju lite rädd i denna filmen oxå, men det var ändå kul att han fick sjunga lite det har han jue inte fått göra annars och denna Blunder är sååååå mkt bättre än en överviktig vuxen Blunder med 5 barn...
|
|||
|
|||
![]() |
|||
Svara
|
Sida <1 23456 13> |
![]()
Tweet
|
| Forum meny | Forum Permissions ![]() Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |
Forum: Disneyklassikerna
Forum: Övrigt Disney
Forum: Uppföljare
Forum: Disneyheter
Forum: Pixar