Katastrofala tv-serier |
Svara
|
Sida <12345 6> |
| Författare | ||
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-oktober-2008 vid 11:40 |
|
|
Kejsarens nya Skola får de gärna vräka på mer av, men resten... skrota skiten säger jag bara.
|
||
![]() |
||
Onyx86
Scenograf
Medlem sedan: 09-juni-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 163 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-oktober-2008 vid 01:09 |
|
|
ush, nu har toondisney blivit riktigt dåligt tkr jag. bara samma serier hela tiden. Lilo och Stitch, Brandy och herr Morris, Quack Pack, Kejsarens nya skola, Filmore och Aladdin. visst, helgmornar får vi se gamla godingar men det e ju inte mkt
|
||
|
Disney 4ever
|
||
![]() |
||
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-oktober-2008 vid 14:48 |
|
|
Jag har kollat lite på "En jycke i Klassen" för att se om den är lika dålig som jag minns den. Den är sämmre. Och föga förvånande ser jag nu att den har samma regisör som sunkserien "Brandy och Herr Morris", det borde man ha förstått.
|
||
![]() |
||
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-augusti-2008 vid 16:33 |
|
|
De gjorde ju ett riktigt uppsving med Kejsarens Nya Skola så jag vill tro att de fortfarande kan göra bra ifrån sig.
|
||
![]() |
||
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan Medlem sedan: 14-maj-2005 Status: Offline Poäng: 920 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-augusti-2008 vid 16:08 |
|
|
Frågan är väl om inte Disney borde skrota sin serieproduktion helt och hållet, det känns som de gjort sitt på den fronten. När folk (om de nu gör det, spekulerar bara nu) förknippar Disney med kassa serier, och kanske blandar ihop med Cartoon Network och annat krafs, då är det nåt som inte funkar som det ska.
|
||
![]() |
||
spider pig
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-augusti-2008 vid 13:32 |
|
jo nån gång måste ju disney göra en bra serie men som du skrev så kommer ta lång tid innan dom gör en ny bra serie
|
||
|
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin. |
||
![]() |
||
Emmaaa
Scenograf
Medlem sedan: 03-november-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 794 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-augusti-2008 vid 13:27 |
|
|
Saken är den (tycker ja!) är att det nya disney serierna ligger inte så nära en som de gamla man växte upp med.. Visst kommer det nya hemska disney serier allt eftersom men inget kan komma upp i samma klass, tycker att man borde döpa de klassiska serierna till nåt så att de får ett högre värde och inte bara blir en i mängden för det förtjänar de inte att bli. För alla serier från Disney är jue Disney serier ( det är klart för att de kan jue inte heta disney serier och komma från cartoon Network!
Det som de kan ändra på med de nya serierna är att dra till med ett ordentligt intro! Inget fult som Kim Possible eller vad de nya serierna nu har, nåt som sätter sig i hjärnan som man kan tra la med i : )
men som sagt, hur mkt disney än försöker tror jag at det tar låång tid innan man kan glädjas åt en ny underbar disney serie i samma klass som de som de en gång var...
Men man kan jue hoppas och något som disney lärt än är jue att drömmar kan slå in så Keep Dreamin!
|
||
|
Before a Young Lion became a King.
Before a Beauty Tamed a Beast. Before Aladdin Unleashed a Genie. There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more. |
||
![]() |
||
spider pig
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-augusti-2008 vid 21:38 |
|
|
1.rasten 2.doug
3.pepper ann
4.brandy och herr morris
5.kim possible
alla dom här serierna är gapiga,fula och tråkiga(med undantag med brandy och herr morris som har fått mej att skratta ytterst få gånger).
|
||
|
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin. |
||
![]() |
||
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-juli-2008 vid 10:49 |
|
|
"Förklara vad du menar med den här raden, är du schysst."
Jag menade givetvis att skriva "melodramatisk", såg misstaget först nu. Men vad jag menar är att jag tycker den är rätt uppblåst och tar sig själv på alldeles för stort allvar.
"Stålmannen? Hans namn?"
Stålmannen låter nästan lika fjolligt som Läderlappen så nej. Med namnet Superman är han okej, men han är på det stora hela en fruktansvärt överreklamerad hjälte. Typiskt amerikansk desutom.
"Själva idén med Darkwing är att vara en parodi på Noir-hjältar (Batman, The Shadow- samma dräkt förutom färger och existenta byxor- osv.) Därför hade jag haft svår för en allvarligare Darkwing."
Det är jag givetvis medveten om. Men om de kan förvandla en småkorkad, lat, arbetslös och totalt misslyckad Anka som alltid levt i skuggan av sin Farbror och som i vanliga fall inte brukar ha större vardagsbekymmer än att bråka med sin odrägliga kusin om vem som ska gå ut med den otacksamma slampan Kajsa, till en mörk brottsbekämpare så tror jag nog att en karaktär som var brottsbekämpare redan från början och har ett namn som ingen korkad svensk översättare vågat peta har goda chanser att översättas till en allvarlig tidning.
"Profunda/Korinna, Juniper, Gorthan, Plundraren, Kronin, Birgit Q är alla åtminstone jämbördiga med DWD-skurkarna. Särskilt Gorthan."
Nu är jag ingen expert på dessa karaktärer, men tänk en mycket mer twistad och gotisk Quackerjack gå berserk med lustgas i ett ännu mörkare St. Canard och Negaduck personfierar ju redan tecknat övervåld i tv-serien, så det finns rikligt med material redan i orginalförlagan. Tro mig, en Darkwing-tidning skulle knäcka allt vad "Stålkalle" heter. Men det kommer du tyvärr aldrig få bevisat för dig då Darkwing tillhör det förgångna. Ändrad av 101dalmatiner - 04-juli-2008 vid 10:51 |
||
![]() |
||
RWB bokmal
Animationsassistent
Medlem sedan: 28-oktober-2006 var: Sweden Status: Offline Poäng: 140 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 03-juli-2008 vid 16:26 |
|
"Nu tycker jag det mest är melodramitiskt skräp." Förklara vad du menar med den här raden, är du schysst. "jag kan aldrig ta en hjälte med namnet "Stålkalle" på allvar. " Stålmannen? Hans namn? Själva idén med Darkwing är att vara en parodi på Noir-hjältar (Batman, The Shadow- samma dräkt förutom färger och existenta byxor- osv.) Därför hade jag haft svår för en allvarligare Darkwing. "Darkwing har coolare kläder" Håller med. "stil och prylar" Kan diskuteras. Motorcykel, flygplan och gaspistol mot Vrålåk till kärra som både flyger och hoppar mellan dimensioner. Om stil menar personlighet så är de två jämspelta. "bor i en coolare stad" Stålkalleseriens Ankeborg är väldigt annorlunda från vanliga Ankeborg. Stort som *** är det också. "och slåss mot coolare badguys." Profunda/Korinna, Juniper, Gorthan, Plundraren, Kronin, Birgit Q är alla åtminstone jämbördiga med DWD-skurkarna. Särskilt Gorthan. |
||
|
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
|
||
![]() |
||
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 03-juli-2008 vid 08:30 |
|
|
"Disneykanalerna numera är så fyllda med kogödsel att det inte är sant..."
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Med undantaget Kejsarens Nya Skola så har gödselfaktorn på kanalerna ökat kraftigt under de senaste åren. Skrämmande.
Jag har läst en del Stålkalle... Låt oss säga så här, jag gillade den när jag var liten, men nu... Nu tycker jag det mest är melodramitiskt skräp. Visst, den är mörk och snygg men den känns väldigt obefogad och jag kan aldrig ta en hjälte med namnet "Stålkalle" på allvar. Vad de borde ha gjort skulle ha varit att göra en Darkwing Duck-tidning i samma mörka allvarliga stil, det hade varit fantastiskt. Darkwing har coolare kläder, stil och prylar, bor i en coolare stad och slåss mot coolare badguys.
|
||
![]() |
||
RWB bokmal
Animationsassistent
Medlem sedan: 28-oktober-2006 var: Sweden Status: Offline Poäng: 140 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 03-juli-2008 vid 04:36 |
|
Jag orkar inte uppdatera, då Disneykanalerna numera är så fyllda med kogödsel att det inte är sant... Men låt mig säga så här- Pepper Ann tillhör inte längre mina 10 i topp, inte heller Doug. De enstaka guldkornen till avsnitt, och åtminstone några räddande skämt per avnitt gör Pepper Ann till en acceptabel serie. Höll den den högstanivå den har visat att den kan nå konstant så hade det varit en av de bättre disneyserierna som utgivits genom tiderna, den oaptitliga teckningsstilen till trots. Doug är bättre än Pepper Anns genomgående, lågnivås-avsnitt. Men- Doug höjer sig aldrig. Den ligger aldrig mycket högre än Pepper Ann gör, men Pepper Ann gör då och då uppsving som får gamla, majestätiska Disneyserier att frukta den. Och till skillnad från Doug, så är PA fortfarande en mycket intressantare och inte minst roligare huvudperson än Doug. Så Jag kan väl säga så här- Lågnivås PA är kvar bland de 20 sämsta. Doug är där också, men lägre på listan(bättre). Om jag kör ett medel på PA, så är den inte ibland de 30 sämsta, helt enkelt på grund av de få bra avsnitt som finns. Högnivå PA är uppe på 10 i topp- På den bra sidan- YAY!
På tal om ankhumanoider som slåss- Har någon läst Stålkalle-tidningarna? Bland det bästa, och mörkaste, som jag nånsin har kommit över i Disneyväg. En av de få saker jag värderar högre än Darkwing. Ändrad av RWB bokmal - 03-juli-2008 vid 04:41 |
||
|
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
|
||
![]() |
||
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-maj-2008 vid 21:53 |
|
|
Imorgon eller framåt helgen. Måste och jobba nu. Stöööön!
|
||
![]() |
||
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg Medlem sedan: 29-juni-2007 Status: Offline Poäng: 725 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-maj-2008 vid 20:34 |
|
|
det kan vi göra..
|
||
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3. |
||
![]() |
||
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-maj-2008 vid 21:53 |
|
|
Bästa samanfattningen av dagsläget på Disney-seriefronten jag hört på mycket länge. Om du vill kan vi lista skunk-serierna på nytt.
|
||
![]() |
||
Art_of_Minnie
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-maj-2008 vid 19:28 |
|
|
Disney channel blir ju bara dåligare och dåligare...bara nya skräpserier som kommer,...suck. ´vissa serier ser ju ut som dom försökt måla de fulaste figurer de kommit på och sedan gjort en sjukt dålig serie av det. hjälp....Kommer inte ihåg va alla serierna heter.. |
||
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
||
![]() |
||
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-maj-2008 vid 20:49 |
|
|
Exakt, KP-faktorn på den här sidan måste skäras ner med ca 59%! Men eftersom det här är tråden om "katastrofala tv-serier" så är det ju givetvis här om någonstans som man ska prata om KP. |
||
![]() |
||
Art_of_Minnie
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-maj-2008 vid 18:06 |
|
|
Asså jag tycker KP är en helt okej serie men som 101 dalmatiner sa så skulle jag inte se att det var disney om det inte stod skrivet nedanför. Men jag måste säga att de nya avsnitten har varit skiiitdåliga. Jag ser det nästan aldrig längre sen dom bestämde att Ron och Kim skulle vara ett kärlekspar..(BLÄ) |
||
|
||
![]() |
||
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-maj-2008 vid 16:14 |
|
|
Storhe5, du kanske räknar den som en Disneyserie. Jag för min del blev så nedslagen när jag första gången såg eländet att jag helt motsätter mig att någonsin förknippa KP (och resten av serierna i min lista på den här tråden) som äkta Disney. Ändrad av 101dalmatiner - 12-maj-2008 vid 16:15 |
||
![]() |
||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-maj-2008 vid 16:13 |
|
|
Du missförstår. "Njaa, Kim Possible tycker jag nog inte känns som "äkta" Disney. "Äkta Disney" för mig är.."
Jag menar alltså inte att Kim Possible inte är en Disneyserie. För det är en disneyserie. Men nu pratade jag om "äkta Disney" vilket mer handlar om (för mig) en känsla och inte om vilka/vem som gjort serien i fråga.
|
||
|
I'll be there someday
I can go the distance I will find my way If I can be strong I know ev'ry mile Will be worth my while |
||
![]() |
||
storhe5
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-maj-2008 vid 15:56 |
|
|
Kim Possible räknas faktiskt som en Disneyserie.
Nyare serier kan också va bra och inte bara gamla enligt mig. |
||
![]() |
||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-maj-2008 vid 15:39 |
|
|
Njaa, Kim Possible tycker jag nog inte känns som "äkta" Disney. "Äkta Disney" för mig är Aladdin, Nalle Puh, Herkules, Tarzan, Den lilla Sjöjungfrun och resten som är gjorda utefter filmerna. Och självklart guldkorn som Luftens Hjältar osv. Därmed inte sagt att alla de här är bra - men nog slår de allt nya serier som vedervärdiga Brandy och Herr Morris och sånt skräp. |
||
|
I'll be there someday
I can go the distance I will find my way If I can be strong I know ev'ry mile Will be worth my while |
||
![]() |
||
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-maj-2008 vid 16:08 |
|
|
Gargoyles är en tv-serie och i så fall klassar du nog inte den som Disney. Okej, den känns inte Disney för fem öre (du skulle aldrig tro att det var en Disney-serie om det inte stog skrivet) men det är ju en förbannat bra serie och är gjord av någon av Disneys studios så alltså klassar jag den som en äkta Disney-serie.
Vad är det för skillnad om människor sparkas och slåss eller om ank-humanoider gör det? Ändrad av 101dalmatiner - 11-maj-2008 vid 16:09 |
||
![]() |
||
Disneyfantast
Inbetweener
Medlem sedan: 27-augusti-2006 var: Sweden Status: Offline Poäng: 166 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-maj-2008 vid 11:58 |
|
|
Jo, det också.
Men oavsett om det finns värre våldsamma disneyfilmer så tycker jag ändå som jag tycker när det gäller KP
|
||
|
MVH
//Håkan |
||
![]() |
||
storhe5
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-maj-2008 vid 11:43 |
|
|
Tyck vad ni vill men om jag får höra nånsin från ännu en människa som påstår att KP är inte äkta Disney så flippar jag ur.
|
||
![]() |
||
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-maj-2008 vid 11:25 |
|
|
Jag vet inte om jag håller med om anledningen till att Kim Possible är O-Disney för Gargoyles är tio gånger våldsammare och på ett allvarligt sätt desutom helt utan humor i sitt våld och den anser jag vara 100% Disney.
Anledningarna till att KP inte är äkta Disney är framförallt att den är:
1) Ful, 2) Tråkig, 3) O-charmig, 4) Fantasilös, 5) Larvig
Brandy och Herr Morris lider av samtliga ingredienser plus att den ofta kör med äckel-slapstick. Ändrad av 101dalmatiner - 11-maj-2008 vid 11:56 |
||
![]() |
||
Disneyfantast
Inbetweener
Medlem sedan: 27-augusti-2006 var: Sweden Status: Offline Poäng: 166 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-maj-2008 vid 10:37 |
|
|
Jag har inte sett så många av de nyare serierna men de jag har sett som jag helt håller med dig som inte borde klassas till Disney är
Brandy och herr Morris
Doug
Kim Possible
Brandy och herr Morris är för överdriven anser jag, Kim Possible för våldsvänlig, på ett sådant sätt att det kan ge fel vibbar. Visst, Darkwing duck var också lite våldsvänlig men där kunde man förstå den på ett annat sätt. Kim Possible är människa och kan ge fel inspiration. Sedan Doug är väl rätt okej men den hör inte hemma hos Disney.
De andra har jag dock inte sett men anser du att de bara är icke Disney, då finns det ingen anledning att se dem.
|
||
|
MVH
//Håkan |
||
![]() |
||
Art_of_Minnie
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 07-april-2008 vid 16:37 |
|
|
jag har faktiskt ganska svårt att föreställa mej att alla dom var vänner en gång i tiden. Dom är ju fiender i filmerna...utom Bagera och Ballo..
|
||
|
||
![]() |
||
storhe5
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-april-2008 vid 21:41 |
|
|
Jag gillar inte Lilla Djungelboken heller.
Och förresten jag har ju med den i min lista över sämsta serier. |
||
![]() |
||
101dalmatiner
Nykomling
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-april-2008 vid 14:59 |
|
|
Den är rätt snyggt animerad, men den största behållningen jag har av den är att sitta med nån polare och dra skämt om allt annat som är dåligt/pinsamt/patetiskt med den och garva käken ur led. Ah... good times.
|
||
![]() |
||
Svara
|
Sida <12345 6> |
![]()
Tweet
|
| Forum meny | Forum Permissions ![]() Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |
Forum: Disneyklassikerna
Forum: Övrigt Disney
Forum: Uppföljare
Forum: Disneyheter
Forum: Pixar